Tolkienin kirjat

Keskustelu osiossa 'Kirjallisuus' , aloittajana ratikka0, 15.05.2003.

  1. Vibatsu

    Vibatsu Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    688
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hobitin olen lukenut pariinkin otteeseen, mutta Sormusten Herrassa jäin ensiyrittämällä 50 sivun paikkeille ja toisella 20. Joskus pitäisi vain taistella se alku ja sittenhän kuulemma se vasta alkaa.

    ps. spoilereita voisin käyttää sillä joukossa voi olla porukkaa joka ei ole nähnyt / lukenut sormusten herroja ja aikoo vielä tehdä sen
     
  2. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Älä hätäile! Minulta kesti viisi kuukautta kunnes sain lukemisurakan päätökseen :D Ota vain hissukseen..koita vain jaksaa..Itsellä toinen kirja tuotti päänvaivaa,koska en todellakaan pidä Klonkusta.:D
     
  3. KirBy

    KirBy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2002
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    1
    TSH:n ja Hobitin olen lukenut, ja elämänkertaakin puoleen väliin asti. Pidän Todella paljon. Tuolla kirjahyllyssä nuo muutkin kirjat odottavat, mutta aikaa ei oikein ole lukemiseen.

    Ja tuo TSH minulla on muuten neljänä eri painoksena, :rolleyes:
     
  4. Mr.Blonde

    Mr.Blonde Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2003
    Viestejä:
    134
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hyllystä löytyy suomenkielisinä Hobitti, Silmarillion, Keskeneräisten Tarujen Kirja sekä itse Taru Sormusten Herrasta. Englanniksi omistan TSH:n ja Hobitin pokkariversiot. Kyllähän tuo TSH tulee melkeinpä kerran 1-2 vuoteen luettua, muut kirjat sitten vähän harvemmin. Varsinkin vähän nuorempana olin aivan koukussa Keski-Maahan. Nyt elokuvien mukana kiinnostus heräsi taas ja olen alkanut miettiä josko keräisi koko HoMe-sarjan, mutta enpä tiedä.. :hitme:
     
  5. steffe79

    steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    04.05.2002
    Viestejä:
    4 147
    Saadut tykkäykset:
    7
    Sormusten Herra on tullut luettua pariin otteeseen, hieno kirja kaiken kaikkiaan. Hobitit olen kertaalleen lukenut, tämä ei herättänyt samanlaisia tunteita kuin Sormusten Herra. Silmarillion kyllä tuotti vaikeuksia, ensimmäiset 60-80 sivua ovat kyllä raskasta luettavaa, mutta lopussa kiitos seisoo. Ja nyt perinteiset arvosanat kirjoille.

    Sormusten Herra: 5/5

    Silmarillion: 4/5

    Hobitit: 3.5/5
     
  6. Chaplin

    Chaplin One for all, all for me Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    645
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pari kertaa olen lukenut Sormuksen ja Hobitti on odottanut hyllyssä jo kuusi vuotta. Silmarillionia yritin lukea, mutten jaksanut innostua. Tolkienin elämäkerta on myös luettu eikä siinä kovinkaan ihmeellisiä asioita kerrottu.
     
  7. hasseli

    hasseli Scarlett Fan Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 167
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taru Sormusten Herrasta ja Hobitti luettu joskus kauan aikaa sitten. Kunhan TSH saadaan julkaistua kokonaisuudessaan dvd:lle kannattaisi varmaan ensiksi lukea kirja ja sen jälkeen katsoa koko trilogia putkeen :thumbsup:
     
  8. der komissar

    der komissar Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2001
    Viestejä:
    484
    Saadut tykkäykset:
    1
    hyllystä löytyy TSH 1-3, siis se kolmen kirjan versio, silmarillion ja keskeneräisten tarujen kirja, hobitti on luettu myös vaikkei löydy, ja voi olla että kakarana tuli maamies ja lohikäärmekin luettua..
     
  9. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    2/3 taru sormusten herrasta kirjaa luettu. Ihan kivaa kamaa, mutta en oikein ole fani tälle mahtipontiselle kerronnalle.
     
  10. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Onhan nuo kaikki tullut luettua. Taru sormusten herrasta -trilogiaan tutustuminen tapahtui muksuna kun isä luki sen minulle ääneen.
     
  11. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    TSH, Hobitti, Silmarillion, Keskeneräisten tarujen kirja ja Puu ja Lehti löytyvät kirjahyllystä. Hyviä kirjoja kaikki. Tuo Puu ja Lehti ei liity Keskimaahan enkä sitä vielä ole ehtinyt lukemaan.

    Silmarillion on noista kirjoista selvästi parhain. Seuraavana tulee ehkä Hobitti ja sitten TSH.

    Onhan Tolkien tehnyt myös muitakin kirjoja kuin pelkästään Keskimaahan liittyviä ja seuraava tarkoitus itselläni olisi yrittää löytää ne kaikki ja lukea. Monet ovat kyllä selviä lastenkirjoja, mutta kuulemma aika hauskoja. :)

    Toivottavasti Peter Jackson ei saa enää yhteenkään Tolkienin teokseen leffaoikeuksia. Niin pilattu tuo Kaksi Tornia oli, että vaikka Kuninkaan Paluu olisi maailman hienoin leffa niin Jackson on silti aika alhaalla meikän arvoasteikossa.
     
  12. MastaDJ

    MastaDJ Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2002
    Viestejä:
    1 617
    Saadut tykkäykset:
    0
    On kyllä valitettavaa, että tuo kakkoskirjan elokuvaversio mentiin tuolla tavoin ryssimään. Tuo saattaa olla yksi suurimpia syitä, miksi Jackson ei enää oikeuksia tule saamaan.

    Pitää kuitenkin muistaa että ykkösosa on kutakuinkin niin onnistunut elokuvaversio kuin mitä tuosta kirjasta vain on mahdollista saada. Siitä huomaa, että elokuva on tunteella tehty. En muutenkaan ole tuota ensimmäistä osaa kirjana parhaana pitänyt.

    Hobittia PJ ilmeisesti seuraavaksi suunnittelee, siihenhän hänellä on jo oikeudetkin. Mielellään näkisin myös Silmarillionin elokuvana, vaikka PJ:n tulkintanakin. FOTR osoittaa, että mies osaa kyllä tehdä täydellisen fantasiaelokuvan kirjan hengessä, kunhan ei ala itse muuttelemaan tarinaa turhan päiten.
     
  13. Pete_83

    Pete_83 Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2000
    Viestejä:
    662
    Saadut tykkäykset:
    1
    TSH-trilogian olen lukenut alusta loppuun. Animaationa näkemäni Hobittin olen selaillut englanninkielisenä ja Silmarillion on hyllyssä lähes koskemattomana.
     
  14. KirBy

    KirBy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2002
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hobitin elokuvaversio olisikin nannaa. Ja ei PJ minusta ole mitään erityisesti ryssinyt, FOTR oli ainakin juuri niin hyvä versio kuin tuosta kirjasta ikinä voi saada.

    ---

    Niin ja vielä itse topicciin, olenhan minä lukenut ne pienet Tolkienin kirjoittamat sadutkin. Oli hauskoja, joskin hulluuden puuskassa ostin niistä suurimman osan, ja aivan vittumaisen kalliiseen hintaan.
     
  15. Imlego

    Imlego Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2003
    Viestejä:
    1 416
    Saadut tykkäykset:
    2
    Taisi mennä isältä muutama vesilasi lukemisen ohella. Kauanko tuo urakka kesti? Ei kai nyt sanasta sanaan kuitenkaan, vaan enemmänkin "Konnusta Rivendeliin" tyylillä?
     
  16. Imlego

    Imlego Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2003
    Viestejä:
    1 416
    Saadut tykkäykset:
    2
    Vähän pelottaa Kuninkaan paluussa se, että "Konnun puhdistusta" (todella hieno kohtaus kirjassa!) ei elokuvassa tule olemaan, eikä näin ollen myöskään S....

    Harmi.

    Itse en kuitenkaan Two Towersia pilatuksi sanoisi: olihan se poikkeava ja minuakin ne muutamat kohtaukset häiritsi, mutta kirja on kirja, elokuva elokuva. En kyllä pitänyt TT:stä niin paljon kuin Fellowshipista, mutta jahka boksi tulee, katsotaan aiheuttaako se mielipiteen muokkausta.

    Silti: Osgiliath oli elokuvassa turha.
     
  17. iguana

    iguana Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.01.2002
    Viestejä:
    399
    Saadut tykkäykset:
    1
    Silmarillionia ei kykenisi kääntämään millään, ilman suuria muutoksia, valkokankaalle. Jos kaikki tarut ja juonenkäänteet sisältyisivät tarinaan, olisi se paljon pidempi kuin TSH.

    Olisi kyllä huikeaa nähdä Suuri Taistelu, Vihan Sota valkokankaalla.
    Morgoth päästää Angbandin syvyyksistä koko voimansa valloilleen Valarin sotajoukkoja vastaan. Ensin Balrogien armeija ja lopulta mahtava Lohikäärmeiden armeija. Olisi siinä erikoisefektimiehillä töitä...
    :king: :hitme:
     
  18. projectx

    projectx Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    14.02.2003
    Viestejä:
    607
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tolkien tietää ainutlaatuista lukunautintoa. Alkuperäiskielistä versiota luen parhaillaan TSH:stä, Silmarillion on tullut luettua ja Hobitti, tosin suomeksi molemmat, mutta pitää hankkia englanninmurteella jos vaan löytäis jostain :( .
     
  19. Mikkoz81

    Mikkoz81 Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    18.01.2003
    Viestejä:
    842
    Saadut tykkäykset:
    3
    En vissiin oo mikään hirvee friikki kun en koskaan edes ole kuullut koko Tolkiesta, enkä katsonut tarua sormusten herrasta. Kaverit noista jotain on hehkuttanu, mutta en ole korviani lotkauttanu niille.
     
  20. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Vitsi?