The Bourne Supremacy

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana JTX, 21.04.2004.

  1. Imlego

    Imlego Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2003
    Viestejä:
    1 416
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minä pidin, jos tuo nyt ei ykkösosan tasolle nouse. Huonoin aspekti oli KaHDESSA toimintakohtauksessa tosi häijysti heilunut kamera - on liioittelua sanoa, että kamera olisi levoton koko elokuvan ajan. Juonellisesti elokuva myös jakautuu kahtia, mikä vähän leikkaa jännitteitä ja kuten NGE tuossa totesi, juonikaan nyt ei ollut ihan parhaimmasta päästä. Mutta silti erittäin toimivaa toimintaviihdettä.

    :) :) :) :) / 5
     
  2. Terris

    Terris Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2004
    Viestejä:
    1 986
    Saadut tykkäykset:
    4
  3. Hattori Hanzo

    Hattori Hanzo Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.02.2004
    Viestejä:
    1 141
    Saadut tykkäykset:
    4
    Surkea tekele. Ykkösosaan verrattuna heikko esitys. Ja tosiaan leikkaaja saunan taakse siellä on vielä tilaa. Ja kuvaaja, ja ohjaaja. Hirveä elokuva katsella... Pitkäveteinen... Blaah.
     
  4. Mark Lee®

    Mark Lee® Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.05.2003
    Viestejä:
    1 076
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minulle iski lujaa ja nautinto oli katsoa. Eipä tuo parissa kohdassa silmille hyppinyt kameratyöskentely pahemmin haitannut. Vauhdikas elokuva, siis minun mielestäni. 4/5
     
  5. Zamm

    Zamm Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    242
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ensin dvd:ltä identity ja sitten heti putkeen tämä supremacy. Hyviä kummatkin
     
  6. Daimon

    Daimon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.06.2003
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tykkäsin kovasti. Elokuva oli yllättävän intensiivinen ja mukaansatempaava. Neljä tähteä voisin lätkäistä.
     
  7. Meizi

    Meizi Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    1 308
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oli selvästi ykkösosaa huonompi. Varsinkin se kameran heiluminen + liian lyhyet leikkaukset tekivät katsomisesta täyttä tuskaa. Jos ykköselle antaisin 4 tähteä niin tämä saisi 2.5.
     
  8. Jay

    Jay Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    11.12.2001
    Viestejä:
    99
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä, katselin ykkösen viikolla ja Supremacyn eilen. Ykkösestä pidin kovasti, ehkä siksi kakkonen oli lievä pettymys. Tarinan kuljetus, hahmojen kemiat ja toimintakohtausten toteutus kaikki heikompia. Mutta ihan ok silti, kyllä mielestäni kolmen tähden arvoinen jos ekalle antaisin neljä.
     
  9. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Viikko takaperin tuli tämä katsottua. Erittäin viihdyttävä pätkä, lähes yhtä tasokas kuin ensimmäinen. Kameratyöskentelystä olen samaa mieltä kuin muutkin. En ymmärrä miten se muka "parantaa" toimintakohtausta että kameraa heilutellaan miten sattuu, niin ettei esim. tappelusta saa mitään selvää. No, ei valiteta enempää.

    Erittäin viihdyttävä: 3 tähteä viidestä.
     
  10. mikkol79

    mikkol79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 396
    Saadut tykkäykset:
    1
    4-/5 Jos miinuksia saa jaella... :thumbsup:
    Sen verran pitää vielä lisätä, että mielestäni oli parempi kuin ykkönen. B. Identity ei vaan jotenkin potkinut mulla. Ärsyttävä miinus oli tuo ylenpalttinen käsivarakuvaus, rasittaa silmiä.
     
  11. Byron

    Byron Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.06.2004
    Viestejä:
    98
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näköjään leffa jakaa porukan kahtia: toiset tykkää ja toiset ei. Itse kyllä viihdyin koko rahan edestä. Ei tämä nyt ihan loistavan ensimmäisen osan veroinen ollut, mutta kyllä 4/5 tälle antaisin. Ludlumin Bourne-kirjat lukeneena elokuvien ottamat vapaudet tarinaan ovat kyllä hieman liian suuria. Mutta eihän hyvästä kirjasta yleensä saa hyvää elokuvaa tekemällä 1:1 kopion, joten turha siitä sen enempää kitistä.
     
  12. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Minä taas tykkäsin tästä enemmän kuin ykkösestä. Tosin ykkösen katsomisesta on jo vuosia, joten oli hieman heikkoa muistella kun tuossa viitattiin ykkösosan tapahtumiin ;) Tappelut oli kuvattu aivan liian heiluvasti verrattuna ykköseen jossa ne olivat erittäin hienoja. Varsinkin siellä omakotitalossa tapahtunut mäiske oli varsin rasittavaa katsottavaa. Positiivista taas oli se takaa-ajo härdelli. Juonen kuljetus oli ehkä hieman heikonlaista ja yhdessä vaiheessa leffa "loppui" jo kertaalleen huonon leikkauksen ja musiikki valintojen johdosta.

    Plussaa täytyy antaa erittäin hienosta ja eurooppalaisesta kuvauksesta joka myötäili hienosti eri maiden värimaailmoja. Intiassa lämpimät värit ja Venäjällä kylmät. Plussaa myös siitä, että Bourne ei turhia löpise kuten Bond. En tainnut yhtään onlineriä bongata eikä muutenkaan turhaa selosteta että mitä tehdään nyt. Varmaan jenkeille äärimmäisen hankala elokuva seurata tämä kun ei koko ajan kerrota että mitä tapahtuu seuraavaksi. Vaikka leffahan oli täysin ennalta-arvattava heti ensimmäisen 10 minuutin jälkeen. Se Bournen Berliinin kontakti eukko muuten dumpattiin aika oudosti kesken leffan.. Ensin pohjustettiin hirveästi ja sitten dumpattiin...

    Onhan tämä Bourne sarja kyllä huomattavasti parempi ja kiinnostavampi kuin nykyiset Bondit. Sitten voimme jäädä odottelemaan kolmosta.

    3½/5
     
  13. tane

    tane Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.12.2001
    Viestejä:
    570
    Saadut tykkäykset:
    0
    Just tulin katsomasta. Minäkin pidin, etukäteen teilatusta kameratyöskentelystä huolimatta (ja sen takia). Käsivarakuvasta ja toimintakohtausten leikkaamisesta ja minulle jäi vähän ristiriitaiset tunteet. Muutamissa kohdin se häiritsi, kun taas muutamissa kohdin heiluva kuva tuntui sopivan elokuvan tyyliin vallan mainiosti.

    Mutta kyllä ainakin itse sain rahoilleni vastinetta. Kolmatta osaa odotellessa. Turhanpäiväisiä machopullisteluäksöneitä on maailma pullollaan, näitä (varsinkin vanhalle mantereelle) sijoittuvia actiontrillereitä taas on liian vähän.
     
  14. Terris

    Terris Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2004
    Viestejä:
    1 986
    Saadut tykkäykset:
    4
    Jees todella hyvää viihdettä. Samaa tasoa kuin ykkonenkin. Annan 4/5. 1 lähti pois kuvauksesta.
     
  15. Terris

    Terris Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2004
    Viestejä:
    1 986
    Saadut tykkäykset:
    4
    Hei mikäs biisi tässä soi siinä lopputeksteissä, alkaa vähän ennen lopputekstejä?
     
  16. maxx

    maxx Guest Guest

    Liittynyt:
    13.07.2001
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moby: Extreme Ways ? Sama biisi taitaa soida sekä Identityn että Supremacyn lopputekstien alussa.
     
  17. Terris

    Terris Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2004
    Viestejä:
    1 986
    Saadut tykkäykset:
    4
    Joo toihan se. Kiitos tiedosta. Tässä muuten jytisee subbari aika hyvin :thumbsup:
     
  18. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Kameran heiluttelulla saadaan kohtaukset tuntumaan huomattavasti todellista vauhdikkaammilta. Vielä kun lisätään hätäinen leikkaus niin heikosti toteutetusta toiminnasta saadaan näyttävämpää.


    Itse elokuvasta. Ihan ok:han tämä oli, mutta ykkösosaa heikommaksi kuitenkin jäi. Toimintakohtauksissa käytettiin aivan liialti "halpaa" kamerakikkailua ja muutenkaan elokuva ei pysynyt aivan yhtä hyvin kasassa kuin edeltäjänsä. Pätevää toimintaa kuitenkin ja pesee agenttitoimintana nyky-Bondit. Damon Bournena on varsin hyvä vähäeleisyydessään.

    :):):)+
     
  19. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mitenkäs olisi,olen tässä ajatellut ostaa nuo kummatkin Bournet itselleni. Hakusessa olisi tuosta ensimmäisestä,Identitystä se Explosive edition,mutta tästä Supremacysta ei ole varmaan kuulunut huhuja,että tällainen olisi tulossa?

    No kuitenkin,olisikohan teillä antaa neuvoa siitä,kannattaisiko ostaa molemmat leffat erikseen,vaikkapa cd-wowista alelinkkien ja vouchereiden turvin,vai ostaa molemmat samassa boxissa?

    Koreandvd myy tällaisessa hienossa boxissa ne

    http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=25348

    Ja play kanssa,mutta siitä,mitenkä ne on paketoitu ei ole tietoa

    http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=532686&p=57&g=72

    Wowistahan nuo saisi erikseen alle 10€,joten tuskin kannattanee maksaa kymppejä pelkästä paketoinnista?


    (Taisinpas vastata itse omaan kysymykseen :hitme: )
     
  20. JaySee

    JaySee swiftly and with style Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    1 221
    Saadut tykkäykset:
    73
    Eikö boksin ostoa kannata lykätä, jos vaikka The Bourne Ultimatum vielä tehtäisiin?