Tervehdys. Ongelmana laitteessa kuvan ja äänen puuttuminen. Ei toimi HDMI, scart eikä muutkaan yhteydet, telkkari ilmottaa, että ei signaalia. Sammutettaessa näytössä vilkkuu nopeaan tahtiin neljä pistettä (jossain olen nähnyt maininnan noista pisteistä, mutta en nyt niiden tarkoitusta saanut selville). Mistä lähden etsimään vikaa? Olen kopan aukaissut ja mitannut jännitteitä, ne näyttäisi olevan ok. Eikä selvästi kärähtäneitä komponentteja näkyvissä.
Mitä 12v jännite näyttää? Tuleeko TV:hen mitään kuvaa topfieldistä, esimerksi menua tms? Auttaako jos kovalevyn johdot irrottaa boksista?
Virtapiuha kovossa, 12.07V ja kun irti 12,65V. 5V antaa 5.05V samasta liittimestä. Juu, ja minkäänlaista kuvaa ei tule. Boxin näytössä koko ajan kello. Kaken nappuloiden painaminen ei vaikuta millään tavalla. Vihreä ledi vilahtaa kun painaa kaken nappulaa. Kanavat pitäs olla viritettynä ja muistaakseni kun laittaa virrat päälle, pitäs näkyä joku kanavanumero. Nyt siis aina kello. Ja ei vaikutusta kun irrottaa kovon.
Lähtee. Ja sammuu. Muilla etupanelin nappuloiden painamisella ei vaikutusta. Kaukosäätimen power-nappula toimii myös, muilla ei vaikutusta, vaikka etupanelissa vihreä ledi vilkkuukin kun painaa kaken nappuloita. Olisko emolta menny jotain..?
USB johdolla ei ainakaan onnistunut. Tietokone ei tunnista Topfieldiä uutena laitteena. Sellasen huomion tein, että kun laittaa boxin päälle, HDMI2 muuttuu telkkarissa aktiiviseksi, mutta ilmoittaa kuitenkin, että ei signaalia.
Jos saat vielä kokeiltua päivitystä sarjaportin kautta. Näyttäisi siltä että emo tai firmware on ottanut siipeensä.
Katso tuotakin empty settings asiaa http://www.tapworld.net/index.php?option=com_content&task=view&id=483 joskus jumittuneeseen toppyyn saa usbin kautta firmiksen sisään siten, että toppyn töpseli seinästä, tietokone usbilla toppyyn kiinni ja firmiksen lataus tietsikasta päälle siihen saakka, että odottelee toppya, sitten toppyn töpseli seinään ja firmiksen lataus alkaa, jos on onnistuakseen usbin kautta ollenkaan.
Hei! https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=83277 Tuolla käsiteltiin TF 600:sta, jossa päivitys toimii vielä sarjaportin kautta, vaikka USB:n kautta se ei enää onnistunut. Boksi oli siinäkin tapauksessa lähes mykkä.
Minkälaisella vehkeellä jännitteet on mitattu? Meinaan, että onko käsitystä rippelin määrästä? Joskus on vähän samantyyppistä oireilua näkynyt kun hakkurista on sökönä jokin nopeista diodeista. Jos se on esim. jokin diodeista, niin vianhaku on kyllä ammattimiehen hommaa sieltä hakkurista, joten en lähde sen enempää tässä yhteydessä selostamaan mitenkä se tapahtuu. Se menee selkeästi jo ohi amatöörien tehtävissä olevista hommista.
Ei onnistu nollamodemikaapelillakaan... Mittari on Meterman 30XR. Mittarin "laadusta" en osaa sanoa, mutta blurayllä lienee tietoa siitäkin. Heitän koko p***kan roskiin (Topfieldin). Mittari oli lainassa.
No lähinnä hain kysymyksellä sitä, että oliko käytössä joku erikoisempi mittari,joka pystyy havaitsemaan nopeat dropit/min/max jne tai vaikka aaltoilun. Kaikki tavallisemmat yleismittarit nyt mittaa suurinpiirtein samalla tavalla enkä uskoa suuria eroja syntyvän halpisten tai edes keskiluokan mittareiden välillä (jos ovat kunnossa). Oskilloskoopilla olis nähnyt jo vähän enemmän asioita vehkeestä. Varmaan mittasitkin jo, että esim. tuo +3.3V linjaa syöttävä regu on kunnossa? Se nyt voisi olla yksi riesan lähde. http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/fairchild/KA278R33.pdf
Juu eli työkaveri kuskas TF 5100 PVRt HDMI vehkeen jossa täysin samat oireet. on vaihdettu konkat virtalähteeseen ja vielä testattu 100% varmasti toimivalla toisella mutta sama ongelma jatkuu. Oli ilmeisesti valittanut ettei antennisignaalia ja pian oli sanonut sopparin irti.. tämä kaikki siis konkkien vaihdon jälkeen.
Niinpä. Niillä konkkien laadullakin on hieman merkitystä mitä sinne laittaa. Itse asiassa aika paljonkin. Liki päivittäin tulee mulle yhteydenottoja siitä, kuinka boksin antama kuva on parempi kuin koskaan aiemmin kun sinne on tunkaistu Rubyconit sisälle. Itseasiassa on ollut pari sellaistakin tapausta, että viritin meni liian herkäksi ja signaalitaso oli sille liikaa. Ääni rupesi napsumaan. Toi on tosin helppo korjata: vaimennetaan vain antennisignaalia (esim. vahvistin välistä pois/pienemmälle tai erityinen signaalidemppari väliin, maksaa muutaman euron RTV-liikkeissä) Mutta sulla on vähän toisenlainen ongelma. Viritin mykistyi kokonaan. Mitähän sitä osais näin matkan päästä sanoa? Veikkaan, että tuskin kaverisi vaihtoi kondensaatoreista kuitenkaan C10:ä? Joka ne virittimet oikeasti pitää jännitteissä. C10 on hankala konkka löytää laadukkaana hakkuriversiona vaadituilla spekseillä. Mulla oli niitä pieni erikoistilauserä Rubycon-merkkisinä, mutta erä on myyty jo jokin aika sitten loppuun puskaradion välityksellä. Mites virittimiä syöttävä transistori emolla, onko sen kunto tsekattu? Paikallista emolta pintaliitostransistori Q14 ja testaa sen kunto (tai vaihda). Minulla on noita myytävänä, jos et asu elektroniikkaliikkeen naapurissa. Siis boksi toimi konkkien vaihtoon asti vai? Jospa konkkien vaihdossa sählättiin jotain? (jotain meni väärin tai jokin komponentti oli epäsopiva?)
Ilmeisesti hieman epätarkasti kirjoitin eli itse vaihdoin konkat ja oli toiminnassa pidempäänkin kunnes nyt oli tehnyt temput. virtalähteen konkat ja jännitteet edelleen ok. nyt mittasin myös Q14 ja sekin ok.. otin vielä tuon oman masterpiecen viereen ja samat arvot tuli. Konkkien vaihtoja bokseihin on tehty useita kymmeniä mutta tämä on melkeinpä ensimäinen jossa joutuu perehtymään mahdollisesti emolevyynkin niin siksipä tuli kysymystä laitettua että onko muilla vastaavaa ollut?