Terratec Cinergy 2400i DT

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana iiiooaaooiii, 03.02.2006.

  1. pertsavk

    pertsavk Guest Guest

    Liittynyt:
    13.03.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen tapellut tämän kanssa kohta vuoden eikä toimi, ei. Jospa voisit tuon postauksesi vääntää mummo-ohjeeksi? Ei ihan tyyliin "1) Laita töpseli seinään..." mutta melkein.
    Käytössä on MythTV eikä tuo homma kerta kaikkiaan mene kasaan. Saan käännettyä ja saan asennettua (tai mistä minä tiedän) mutta kun ei /%#(¤# näy mitään. Elikäs imutan v4l-dvb:n, käänään ja asennan, imutan ngenen ajurisetin, käännän ja asennan. Menevät mihin pitääkin. Ja sitten bootataan. Bootin jälkeen modulit ovat hukassa, mutta modprobella ne ilmaantuvat takaisin: ensin mythtv backend alas, sitten modprobe v4l2_common ja modprobe ngene ja mythtv backend taas ylös. Modulit löytyvät lsmodilla sen jälkeen. Mutta mitään muuta ei sitten tulekaan mihinkään; dmesg ei löydä yhtään riviä jolla olisi stringinpätkä dvb. Eikä device-listaan ilmaannu missään vaiheessa yhtään DVB-laitetta. Ihan kuin kone olisi hämärästi tietoinen kortin olemassaolosta, mutta ei oikein olisi tietoa mitä sillä voi tehdä ja siihen liittyvät modulit näytetään ihan vaan käyttäjän mieliksi kun ne kerta väkisellä runnotaan sisään. Asennan kohta piraatti-Windowsin jos tää ei pelitä...
     
  2. MHui

    MHui Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.07.2007
    Viestejä:
    35
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pihtiputaan Mummo - tyyppisen ohjeen teko Linuxille onkin haastavampi juttu.

    Äkkiä ei tule kuin muutama asia mieleen. Ensin Kernel versio:
    Omassa koneessani on Ubuntu versio: (uname -a)
    2.6.32-33-generic #70-Ubuntu SMP Thu Jul 7 21:09:46 UTC 2011 i686 GNU/Linux

    Onko tämä asennettuna pakettien hallinnalla? :
    linux-firmware-nonfree

    Paketit build-essential ja linux- headers asensin suoraan sivuston kautta Painikkeella Jetzt Installieren ja sitten koneen kysyessä mitä tehdään, valisin pakettien hallinta ohjelman käsittelemään pyyntöä.

    Saksan sivustolla oli maininta että jollakin ei homma toiminut Harmattan ytimellä olevassa koneessa. Itselläni on AMD Athlon BE3000+ ja piirisarjana ATI RS200

    Readme - tiedostossa on lisää reunaehtoja:
    To install the driver you need a Linux kernel 2.6.19 or higher.
    Other kernel versions might also work but are currently
    not tested.
    You also have to have DVB core, V4L2, I2C, etc. configured into
    your kernel. The file linux/drivers/media/dvb/dvb-core/dvb_demux.c
    has to be patched with the patch file dvb_demux.dif in this directory
    to properly support MicRacer.

    Sitten kun kaikki muu oli valmista minulla ainakin vierähti tovi jos toinenkin tutkiessa MythTV:n käyttöohjetta ,että sain lisättyä molemmat virittimet
    backendin asetuksiin. Vasta sitten pääsi virittämään kanavia ja katselemaan. MythTV:ssä on aika hemmetin laaja asetusvalikko.
     
    Viimeksi muokattu: 11.09.2011
  3. MHui

    MHui Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.07.2007
    Viestejä:
    35
    Saadut tykkäykset:
    0
    Menin sitten tyhmänä päivittämään Ubuntua ja joku päivitys aiheutti sen että kortti ei enää toimi, vaikka asentaa ajurit uudelleen.
    Kernelissä joku asia muuttui.

    "Jos se toimii älä koske...."
     
  4. Hamil

    Hamil Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.10.2007
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huomasin saman ubuntua tänään päivitellessäni, kaikki toimi tähän saakka hyvin, nyt on muutama tunti sitten vierähtänyt. :hitme:
     
  5. Hetfield

    Hetfield Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.10.2013
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämän sivun mukaan kortti on tuettu Linuxissa kernelistä 3.9RC1 alkaen:

    http://linuxtv.org/wiki/index.php/TerraTec_Cinergy_2400i_DVB-T

    Minulla on OpenElec (http://www.openelec.tv/) versio 3.2.3, jossa on kernel 3.10.16 ja HTS Tvheadend 3.4.27.

    Pitäisikö kortin toimia kyseisellä systeemillä, ja miten teillä on yleensä toiminut uudemmissa Linuxin versioissa, kernelin versioilla joissa tuki on?

    Minulla ongelmana on, että Tvheadend webbikäyttöliittymässä jossa konfiguroidaan, on korttilistaus tyhjä, eli ei ole yhtään TV-korttia valittavissa.

    Kommentteja ja vinkkejä arvostaisin suuresti.