[Arkistoitu] Tehoja ja kantavuutta lisää kaukosäätimeen

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana pohjanpoika, 16.09.2003.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. pohjanpoika

pohjanpoika New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen sijoittamassa laitteet teatteritilan takaosaan ja mahdollisesti lasioven taakse, eli ongelmaksi tulee tekniikan kaukohjaimet. Lähinnä siis se, että olis niin mukava sojotella ohjaimella eteenpäin sen sijaan että aina täytyisi kääntää palikka olan yli.

Onko kellään kokemusta näistä kauko-ojainten "kuuluvuuden" laajentajista?

One For All SV-1000

2. TJJ

TJJ Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    On. Itsellä juuri tuollainen systeemi käytössä. Aiemmin laitteet sijaitsi selän takana lasioven takana, tuolla hoitui kohtuudella kaukosäätö asiat. Ongelmana oli vain itsellä se, että en saanut sijoitettua lähetin osaa oikein mihinkään. Ts. jos laite pino oli korkea ja välissä alin laite ei ottanut käskyjä kunnolla vastaan ja jos lähetintä laski alemmas niin ylin ei toiminut ihan moitteetta. Mutta ongelma oli enemmänkin lähettimen sijoitteluun liittyvä.

Nyt samat värkit siirtää kaukosäätimen komennot toiseen huoneeseen HTPC:lle. Ilman ongelmia.

Timo

3. silmaauki

silmaauki New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Luulen, että noiden kaukosäätimien osalta se tärkeämpi komponentti on se vastaanotin. Itselläni kun on mm. Creekin OBH-12 esivahvistin ja tuo laite ottaa komennot vastaan vaikka kaukosäätimellä sojottaisi mihin suuntaan.

Minulla on myös Philipsin telkkari ja kummassakin noista on yksi sama ominaisuus, nimittäin ledit vilkkuvat kun jokin (mikä tahansa) kaukosäädin antaa signaalia, edellyttäen tietysti, että Creek tai Philips huomaa tuon signaalin. Creekin valo vain vilkkuu huomattavasti useammin. Jopa silloin kun Philipsin kakella yrittää antaa komentoja, joita se telkkari ei suostu vastaanottamaan. Ja se Creekin 'vastaanotin' on laitettavissa melkein minkä esteen taakse tahansa ja silti toimii - aina. Olen mm. laittanut avatun CD-kotelon sen eteen ja silti toimii täydellisesti.

4. ULoop

ULoop Member

Saadut tykkäykset:
    0
  5. laskym

laskym Member

Saadut tykkäykset:
    0
    pohjanpoika. Minulla oli samat ajatukset silloin kun rakensin teatteria, etsin IR repeateria. Mutta lopputulos oli kuitenkin toinen, ostin nimittäin USA:ssa MX500 kaukon, http://www.remotecentral.com/mx500/. Maksoi 100 $ + 20$ UPS:lle, Euroopassa pyytävät 230 e lähetyskuluineen.

MX500:lla voi osoittaa vaikka vastakkaiseen suuntaan ohjattavasta laitteesta ja hyvin toimii ja muistat millaiset seinät ja katto meillä on. Minulla oli kaikkiaan kahdeksan kaukoa, nyt vain kaksi, Selecon kaukoa en ole vielä saanut opetettua MX500:lle. Ei se kuitenkaan ole mikään pulma, koska Selecon kaukosta käytän vain powerkytkintä. Kaikilla alkuperäisillä kaukoilla piti osoittaa tarkasti ohjattavaa laitetta silloin kun laitekaapin ovi on kiinni, ovihan on kangasta. MX500:lla ei tarvitse osoitella, lähetystehoa tuntuu riittävän.

MX500:n valitsin koska en tykkää kosketusnäytöistä ja muutenkin kaikki ominisuudet tuntuvat olevan mietitty viimeisen päälle. Kovat nappulat ovat paljon paremmat minusta, ei tarvitse katsoa kaukoon näpelöidessä, ei tarvitse valaistusta näppäimistöön jne. Mx:llä voi tehdä näppärät macrot. Tykkään erityisesti punch ja fav toiminnoista eli voi hoitaa kahta laitetta samanaikaisesti.

6. pohjanpoika

pohjanpoika New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset Lasse hyvästä vinkistä, eli tuossa MX500:ssa näyttäisi olevan hinta/monipuolisuus kohdallaan.
    Täytyypä vakavasti harkita laittasko hankintaan :)

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.