Taistelu Algeriasta

Keskustelu osiossa 'DVD-leffat' , aloittajana Arpaix, 19.11.2011.

  1. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen täällä uusi, ja anteeksi gramatiikasta, äidinkieleni ei ole suomi. Etsin DVD.llä elokuvaa Taistelu Algeriasta. Olin elokuvaa nähnyt monesti, mutta DVD nyt etsin. Asun pohjois Savossa, Suomessa 10 vuotta. Kotoisin olen kaupungistä Carcassonne /Terre d´Aude/ kiitos paljon avusta.
     
  2. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
  3. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, minä kysyn että' joku voi olla elokuva vaikka kotona DVD.llä, ja vosi minulle myydä, tai vaikka tehdä kopio. Netissa en löytänyt koko elokuvaa, joka on jo aika vanhaa. Olitteko nähneet? Miltä mieltä olette? Itse olen paljon kiinnostunut Ranskan historiasta, mutta enemmään kiinnostaa keski aikaa. Nykytilanne Ranskassa on surkea. Ranska ei pitäisi mennä mihinkään EU mukaan..
     
  4. stallone

    stallone Guest Guest

    Liittynyt:
    11.05.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huuto.net:istä löytyy edullisesti usealtakin myyjältä.
     
  5. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Terve Arpaix. Suomalaisen julkaisun puutteista olen vaahdonnut jossain toisessa ketjussa. Ääniraita on italiaksi, vaikka pitäisi olla ranskaksi & arabiaksi. Future Film (ja Atlantic) julkaisee omalla paskalla tavalla hienoja elokuvia. Omastani luovun 4 €:lla posteineen, privalla tavoittaa.
     
  6. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihana, heti kirjoitan Teille viesti, maksaa voin heti huomenna, kun en pääse nyt automaatille, asun aika kaukana keskustassa, mutta huomenna tai tiistaina kun pääsen automaatille maksan. Kun näin elokuva, niin se oli puhuttu ranskaksi, eikä italiaksi..
     
  7. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Claude, olin Teille kirjoittanut, saitteko minun viestejä?
    Juuri torstaina kun kävin kursillä /yrittäjyys kurssi/ puhuimme tästä elokuvasta, koska yksi mies kursilla minulle huutanut että minulla on aika voimakas murre, vaikka asun Suomessa 10v, mutta olen jo keskiikäinen, ja minulla on vaikeuksia suomen kielen kanssa. Mies heti otta puheeksi Algeriaa, ja "mitä olimme tehnyt". En ollu edes vielä elossa vuonna 1954!!!, olen syntynyt vasta 1971! Mutta riittä kurssilla oli aika kovaa, ja sitten keskustelimme kursilla tästä Algerian sodasta´... itse en ajo yrittäjäksi, mutta etsin työpaikka vaikka matkailu alalla tai vientti yrityksessä, ja yrittäjä-tutkinto on hyväksi, lisäksi opin parempi puhumaan suomea. Mutta minulle suomen kielen ääntäminen on vaikea. Kun kursilla meidän piti esittäytyä, ja suomalaiset eivät ymmärtäneet minulle, niin olin sanonut"
    Je m´appelle Iréne et j´ai maintenant 40 ans. Mon "chevalier charmant m´dit, prends ta doudone et tes moufles, et vient m´rejoindre. Et c´est 10.8.2001, j´ai saute sans regrets dans un avion en direction d´un pays dont je ne connaissais rien pour partager l´entrange vie de ma moitie. Une nouvelle vie pleine d´aventures mars aussi un vrai defi quand on a peine 30 ans..............................
     
  8. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen hyvin kiitollinen Claude.lle, DVD myynnistä. Etsin vielä DVD.lää Le Havre elokuvaa.
     
  9. h-p

    h-p Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.03.2007
    Viestejä:
    863
    Saadut tykkäykset:
    0
    Le Havre ei ilmesty dvd:llä kuin vasta joskus ensi vuonna.
     
  10. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos Claude DVD.stä, olin tänään jo maksanut siitä.
     
  11. Kari Häkkinen

    Kari Häkkinen Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    1 950
    Saadut tykkäykset:
    9
    Kerrotaan nyt vielä, että elokuvan suomenkielinen nimi Taistelu Algeriasta on käännetty väärin. La battaglia di Algeri tarkoittaa taistelua Algerista, Algerian pääkaupungista, eikä koko Algeriasta.
     
  12. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksiä paljon, DVD tuli tänään ja heti olin kotona katselut. Vaan minusta ääni piti olla ranskaksi. Mutta ei haitta, jonkun verran osan italiaa, ja ymmärrän suomea. Muuten hyvin tehty, tykkäsin, vaikka se on hyvin vanhaa elokuvaa. Muuten, aina puhutaan että "Ranska hyökkäsi viattomia vastaan"- ei pitä paikansa, koska juuri vuonna 1830 Ranskaa toi sivistystä Algeriaan, ennen Ranskan apua, se oli aivan piraatti valtio, ja arabit villit kun mikä, luku ja kirjoittustaidottomia.
    Ranskaa toi Algeriaan sivistystä, ja kun v 1954 arabit nousivat vastaan, niin he surmasivat 25 000 ranskalaisia ja erittäin raa´asti! Elokuvassa oli että Ranskan armeija suoritti kidutuskuulusteluja araabeille, mutta ei se, mitä araabit tekivät ranskalaisille.
     
  13. Arpaix

    Arpaix Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2011
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olin katselut se elokuvaa nyt 2 kertaa, ja hyvää on, ainoastaan harmittaa kun text ei ole ranskaksi mutta vaan italiaksi ja suomen text. Muuten hyvää aihe.