Tähtitaivaskatto

Keskustelu osiossa 'Kodin suunnittelunurkka' , aloittajana Ruis-Antero, 28.04.2010.

  1. Ruis-Antero

    Ruis-Antero Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alamme tässä vaimon kanssa rakentamaan uutta kotipesää, ja mieleen tuli, että olisi mukavaa saada makkariin tähtitaivas. Eli kattoon porataan pieniä reikiä, ja niihin johdetaan kuituja pitkin valoa, tuloksena simuloitu tähtitaivas.

    Onko kenelläkään täällä kokemusta tuollaisista? Ulkomailla myydään jos jonkinlaisia asennuspaketteja, mutta mitkä on niitä oikeasti hyviä? Myydäänkö noita Suomessa? Paljonko tuollainen maksaa näin yleensä? Joissain ulkomaisissa keskusteluissa kerrottiin, että joissain malleissa ne tähdet jopa tuikkii kuin oikeat tähdet ikään?
     
  2. aleksiet

    aleksiet Guest Guest

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla oli edellisessä kämpässä tuollainen (tai on edelleen mutten itse asu siellä vaan vuokralainen).

    Mulla toi oli toteutettu äänenvaimennuslevyistä tehtyyn alaslaskettuun kattoon. Sen päälle oli asennettu projektori jossa yksi halogeni valaisi 200 kuidun kuitunippua. Tuikkimisominaisuus oli myös, se oli toteutettu pyörivällä reikälevyllä projektorivalon ja kuitunipun välissä.

    En muista mistä firmasta tavarat ostin mutta se ei ollut valmis kitti vaan valitsin tarvitsemani osat erikseen.

    EDIT: Sen verran vielä että toi katto ei sitten valaise juuri mitään eli lisäksi tarvitaan toki yleisvalot tavalla tai toisella toteutettuna.
     
  3. Ruis-Antero

    Ruis-Antero Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa, se tuikkiminen ei ole tuon kummempi viritelmä? Hyvä tietää. Muistatko yhtään kustannustasoa tuolle omalle tähtikatollesi? Asensitko itse?

    Mitä nyt katselin noita valmistajien sivuja, niin aika monessa sen projektori + kuidut-yhdistelmän on korvannut LEDit + kuidut. Tuo varmaan helpottaa viritelmän asennusta ja ylläpitoa kummasti.

    Luonnollisesti :).
     
  4. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Aikanaan n.2v sitten aioin laittaa tuollaisen, mutta onneksi en laittanut. Nuo ovat tuollaisia muoti-ilmiöitä. Enää ei tee tippaakaan mieli tuollaista. Minulla on vain muutama halogeeni upotettuna lippaan ja niin on hyvä. Tuollaisia kuitunippuja kun on alakaton täydeltä, niin sitten huoltotoimenpiteet vaikeutuvat ja muoti-ilmiöstä kun on kysen niin innostus hiipuu aika äkkiä.
    Onhan tuo tietysti eräänlaista askartelua ja terapiaa porata 200 reikää levyihin ja viritellä kuituja niihin.:)
     
  5. Ruis-Antero

    Ruis-Antero Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noh, jos ne valot alkaa kyllästyttämään, niin ainahan ne voi sammuttaa :). Ja aika harvoin sitä kattoa aletaan auki repimään, ja jos aletaan, niin ne kuidut taitaa siinä vaiheessa olla pienin niistä murheista.
     
  6. Käikäle

    Käikäle Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    992
    Saadut tykkäykset:
    0
  7. Ruis-Antero

    Ruis-Antero Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei tuohan on mielenkiintoinen pulju, kiitos! Tuolta tuntuisi löytyvän ratkaisuja muihinkin valaistustarpeisiimme.
     
  8. aleksiet

    aleksiet Guest Guest

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Cariitista tais munkin kamat tulla. Mutta ei ollut tosiaan valmis setti.
     
  9. perahaan

    perahaan Guest Guest

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse laitoin tälläsen pesuhuoneeseen ja saunaan.

    http://oversol.biz/index_tuotteet_sl.htm

    StarLite 2:
    LED-projektori, 156 kuitua ja muuntaja
    Kuidut 39 x 1 m + 78 x 2 m + 39 x 3 m

    Hintaa oli sarjalla 199e.

    Ihan kiva tunnelman luoja.
     
  10. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Eihän tuo enää ole niin kallis kuin alussa markkinoille tullessaan. Ei hassumpaa tuohon hintaan.:thumbsup:
    e:siis tämä Oversol.