Suositelkaa laadukasta vahvistinta. Hinta 500-700€ väliltä

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana Tepsutin, 13.12.2013.

  1. Tepsutin

    Tepsutin Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2013
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin! Muutimme juurikin emännän kanssa uuteen asuntoon ja sain vihdoinkin itselleni sen "viihdehuoneen" (hieman jouduin anelemaan sitä). Omistan tällä hetkellä Onkyo TX-NR414 vahvistimen. Haluaisin nytten päivittää sitä parempaan ja alkaa kasaamaan 5.1 settiä sen ympärille joskus tulevaisuudessa (aloittaa vahvistimesta ensin) Kaijuttimina toimii wharfedale diamond 122 ja subina wharfedale powercube 10 (jos nyt jotain kiinnosti tietää)

    Suositelkaa siis hyviä vahvistimia minulle tuohon 500-700€ hintaan.

    Ja olen hieman aloitteleva harrastaja kotihifeissä joten älkää tuomitko jos en jotain ymmärrä tai tiedä.

    Kiitos jo etukäteen :)

    -Tepsutin

    Voitte myös kertoa millaisia settejä teiltä löytyy. Siittäkin voi olla hyötyä minulle tulevaisuudessa.
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2013
  2. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 725
    Saadut tykkäykset:
    479
    Katteleppa Hifimaailma 7/2013, Denon sen "voitti" muutamin puuttein (wlan,Bluetooth)...

    T: Vesku
     
  3. Antti U

    Antti U Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2008
    Viestejä:
    359
    Saadut tykkäykset:
    3
    Itseltäni löytyy tuo Sonyn 1040 ja olen ollut todella tyytyväinen. Koska kaikki muukin on Sonyn(ps3,tv,digiboksi)niin käytettävyys on tasolla kiitettävä ja on tuo kyllä hyvä ääninenkin.
    Kaiuttimet/subbari on mallia diy. 499€ maksoin tarjouksessa. Edelliset vahvistimet (dh510,dh800,dn1010)häviävät äänenlaadussa selvästi nykyiselle. Ja en tiedä mitä tuo vahvistin tekee kuvalle, mutta digiboksista tuleva kuva on jostain syystä paljon parempaa, mitä oli aikaisemmassa vahvistimessa.
     
  4. Tepsutin

    Tepsutin Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2013
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Elikkä tuo Denon kiinnostaisi pelkästään tuon 4K takia, mutta hinta pyörii siinä about 800€ hinnoissa. Onkyo TX-NR626 löyty hifikulmasta tarjouksessa 449€ hintaan (alkuperäinen 649€). Pioneer VSX-1123 taas pyöris just sopivasti siinä 650€ tienoilla ja näyttäs nuo ominaisuudetkin olevan hyvät. Yhtä jäin miettimään tossa pioneerissä, että mitä tarkoittaa "4K Ultra HD -laadunparannuksella"? Parantaako vain kuvaa hieman paremmaksi vai tukeeko 4K:ta? 4K on minulle tärkeä koska kyllähän ne töllöt sieltä tekevät tuloaan ja hinnat tulevat varmaan joskus putoamaan.

    Mitä wlan, bluetooth, pilvipalvelut ja muihin nettiominaisuuksiin tulee niin en itse koe niitä minulle tärkeäksi.

    Onkyosta vielä sen verran että onko ne todellakin kovia kuumenemaan ja hajoileen sen takia?

    - Tero
     
  5. Brian

    Brian Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.02.2004
    Viestejä:
    288
    Saadut tykkäykset:
    2
    Gigantin verkkokauppa näyttää tarjoavan onkyota myös samaan hintaan. Itsellä on pykälää vanhempaa sarjaa oleva TX-NR515 ja se on kyllä toiminut loistavasti 1½v. Ainut miinus on oikeastaan pre-outtien puute. Olen myös katsonut tuota 626:sta jos vaihtaisi tilalle ja siirtäisi vanhan olkkarisettiin. Kuumenemista ei ainakaan 515:n kanssa ole ollut...
     
  6. janic

    janic Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.01.2002
    Viestejä:
    99
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse hommasin kuukausi sitten tuon Denonin. Olen ollut todella tyytyväinen siihen. Liitäntöjä on riittävästi. Varsinkin tuo 2 x hdmi ulostulo on kiva. Hinta näyttää olevan 599 Saksassa josta itsekin tilasin.
     
  7. Tepsutin

    Tepsutin Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2013
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laita ihmeessä linkiä :) itteäkin kiinnostais denonin vahvari.

    - Tero
     
  8. janic

    janic Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.01.2002
    Viestejä:
    99
    Saadut tykkäykset:
    0
    No tuolta http://www.idealo.de voi valita sopivan kaupan. Itse tilasin tuolta my.solution.de kaupasta. Tuli perille muistaaksesni viikossa.
     
  9. Brian

    Brian Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.02.2004
    Viestejä:
    288
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kenellekään kokemusta Marantzin SR5007/6007:sta? Nykyisien xxx8-mallien takia saisi suht edullisesti. Onko mitään erityisiä puutteita / vikoja vastaavan hintaluokan Pioneereihin/Jammuihin/Denoneihin/Onkyoihin? 6007:n maksaisi n. 50e enemmän pikkuveljeensä verrattuna, taitaa olla hintansa väärti? HDMI-outeja pitäisi olla 2, pre-outeja 5.1, android-ohjattavuus plussaa.
     
  10. Tepsutin

    Tepsutin Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2013
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitän neuvoista ja avusta :) Pioneer VSX-1123 tuli perjantaina postissa ja nyt on asennettu.

    -Tero
     
  11. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Gigantissa TX-NR626 hintaan 333€
     
  12. JJtalo

    JJtalo Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2010
    Viestejä:
    161
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kävin tilaamassa kun kaikki oli jo mennyt hyllystä, pitäis tulla viikon päästä. Innolla oottelen :)
     
  13. riikomi2

    riikomi2 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Antakaapa suosituksia lisää...

    Laitteessa pitää olla pre-outit (tulisi Genejen etuseksi), nettiradio mielellään wlanin kautta ja säädettävä lip-sync (onko tarpeellinen ??).
     
  14. riikomi2

    riikomi2 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Denon AVR-X3000 posteineen hintaan 589 €: http://www.hificomponents.de/detail/index/sArticle/1491

    Denon AVR-X4000 posteineen hintaan 788 €: http://www.happycinema.de/. Tämän tilasin...


    Parhaan hinnan yleensä löytää kun laittaa tuotteen tarkan kauppanimen ja kahlaa parikymmentä sivua Googlen antamia ehdotuksia. Yleensä (saksalaisetkaan) hintavertailusivustot eivät anna sitä halvinta vaihtoehtoa.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2014
  15. toke80

    toke80 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2009
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
  16. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pioneerit tuppaa kuumumaan aika kovastikin. Ainakin tuosta pykälän kai parempi(?) malli, 921.
    Lisäksi jumitus aika-ajoin, eli joutuu buuttaamaan vetämällä virtajohtoa pois.

    Ei jäänyt kovinkaan suurta laatuvaikutelmaa, olemus myös kovin muovinen. Ajoi kuitenkin asiansa ja pioneerin kaukosäädinsofta ipadille ja luureille oli vertaansa vailla.

    Nämä nykyiset vahvistimet ovat niin vaikeita käyttää tai sitten olen tullut vanhaksi, etten enää edes harkitse muita kuin Yamahan tuotteita, olivat sitten hyviä tai huonoja, pääsääntöisesti kait hyviä. Lisäksi kaksi yamahan 8-sarjalaista löytyy entuudestaan niin on aika vaikea käyttää ristiin kahta / useampaa eri "käyttöjärjestelmää".

    Itse tarvitsen 2 hdmi-liitäntää ulos ja olen harkinnut tätä:
    http://www.gigantti.fi/product/tv-j...5BL/yamaha-7-2-viritinvahvistin-rxv-775-musta

    Saksassa taisi olla 502 euroa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2014
  17. Jooopa

    Jooopa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.05.2011
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
  18. Buckley

    Buckley Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    513
    Saadut tykkäykset:
    6
    Kiersin tänään kaikki Kuopion isot K-liikkeet tuon Yammu-tarjouksen perässä mut eihän sitä mistään löytynyt. Olisin ottanut kuunteluun. Ilm.on vain verkkokaupassa. Tosi vähän löytyy mistään juttua koko laitteesta. Tarkoitus ois korvata Marantz SR5007 Yammulla. Kaksi halpis Yamahaa on ollut aikasemmin hyllyssä ja molemmat olivat umpisurkeita. En tiedä miksi tämän perään edes haaveilen...
     
  19. Buckley

    Buckley Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    513
    Saadut tykkäykset:
    6
    Tilasin kuitenkin tuon Yamahan. Katotaan lähteekö vauhdilla takaisin niin kuin edelliset. Jos pelittää, Marantz SR5007 lähtee myyntiin.
     
  20. xpasix

    xpasix Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2005
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    ^ pakko kysyä, että mitä hyötyä luulet saavuttavan tuolla vaihdolla marantz -> yamaha?
    Mitkä kaiuttimet sinulla on esim?

    Omaa kokemusta paremmuudesta: 1. HK tai Marantz 2. Denon kalliimmanpään vehkeet 3. Yamaha ja muita (onkyo jne yleismerkkejä) en enään edes huolisi. Ja noiden 1->2 ja 2->3 siirtymäerot on merkittäviä ja kuultavia.