Subwooferia etsimässä!

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana mohaa, 07.04.2010.

  1. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minullakin olisi subbari seuraavana päivityskierteessä ja sopivaa haetaan. Oikeastaan kaikki kaiuttimet ovat menossa uusiksi, mutta luultavasti subbarista aloitan, koska se nykyisessä kokoonpanossa eniten häiritsee (joku Audio pro, mikälie aikansa testivoittaja nyt olikaan). Muut kaiuttimet tulevat luultavasti olemaan, edessä 3x Monitor Audio BX-2 ja takana 2x BX-1. BK Monolithiä käytettynä olen kaavaillut subbariksi, foorumilta luetun perusteella. Koska käytettyä haetaan ja aina ei tarjolla ole juuri sitä mitä halutaan, kysyisinkin nyt, että mitä muita vastaavantasoisia subbareita voisi käytettynä saada siihen samaan hintaluokkaan ~400€. Subbarin koolla ei sinänsä ole hirveästi väliä, kunhan nyt alle kuution on, mutta elementin tulisi mielellään olla alaspäin suunnattu. SVS:n putkimalli ei kuulemma sisustuksellisesti käy, eikä niitä ole käytettynä kyllä tullut vastaankaan. Käyttö on noin 90% elokuvat/pelit ja 10% musiikki, mutta musiikilliset ominaisuudetkin ovat kuitenkin tärkeitä.
    Onkos muuten tuo monolithin kotelo oikeaa puuta pinnaltaan, vaiko viilutettua mdf-levyä? Sillä vain, että jos on puuta, niin voi huoletta ostaa "väärän" värisenkin, kun sen voi petsata haluamakseen.
     
  2. ansmattila

    ansmattila Guest Guest

    Liittynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hulluilla päivillä ois tarjouksessa Audio Pro B1.40 299e hintaan. Olisiko järkevä ostos ensimmäiseksi subbariksi kotiteatteriin? Varmaan ihan hintansa arvoinen vehje tuosta tarjouksesta?
     
  3. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Ei ole järkevä ostos mihinkään.
     
  4. Juhivol

    Juhivol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.07.2004
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan kelpo vehje ensimmäiseksi subiksi.

    edit: ja kohta alkaa taas se SVS ja BK jeesustelu :D
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2012
  5. ansmattila

    ansmattila Guest Guest

    Liittynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä ja perusteltu vastaus alan asiantuntijalta... Että saisikos niitä oikeitakin kommentteja asioista? En kaipaa mitään 20000e subbaria, joka on kooltaan pienen auton luokkaa...
     
  6. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Uskoisitko, että 300e ja 20 000e hintahaarukalla löytyy useita subwoofereita, joista suurin osa ei ole auton kokoisia?

    Ja tunnustan tässä välissä, että meni AP:n mallinrot sekaisin, mutta eipä ole aikaisemminkaan AP (tai moni muukaan) saanut parilla sadalla eurolla kummoista lisäbassoa aikaan. En sitten tiedä, mikä ero "ensimmäisellä subbarihankinnalla" on muihin, mutta itse(kin) lipsahdin hankkimaan ensimmäiseksi lisäbassoksi BK:n XLS200 (mm. plazan voimakkaiden suositusten sekä olosuhteiden pakon sanelemana), joka kuulosti hyvältä puoli vuotta, riittävältä toiset puoli vuotta, ja lähti vaihtoon kahden vuoden ikäisenä.

    Sain onneksi käytettynäkin myydessä 90% omistani pois sattuneista syistä, joten tuossa ei tullut takkiin.. Mutta olisi sitä voinut heti avaukseen ostaa suorituskyvyltään riittävän.
     
  7. ansmattila

    ansmattila Guest Guest

    Liittynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    No itselle tuollainen BK:kin olisi todellakin riittävä, sen verran mitä olen sitä kuunnellut. Eikä nyt yksinkertaisesti ole varaa/intressejä panostaa tuhatta euroa subbariin. Normaalistihan tuo AP:n subbari maksaa sen 500e, että siksi tuo 300e tarjous nyt houkuttaisikin.

    Ja tähän on nyt turha sanoa mitään "säästä jonkin aikaa ja osta sitten parempi", koska jos jotakin haluaa niin se on sitten saatava :D Ja kulujakin on kyllä muutenki tarpeeksi:p
     
  8. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin nyt tarkistamassa mikä tuo oma Audio Pro oli ja sehän oli b1.36, eli tuon 1.40:n edeltäjä. En tiedä onko noissa muuta eroa, kuin että toisessa on elementti alaspäin, mutta varmaan ainakin samaa luokkaa ovat. Mielestäni tuo kyllä tuo elokuvien räjähdyksiin ym. hyvinkin potkua, mutta terävyys tai napakkuus siitä kyllä puuttuu. Musiikkia kuunnellessa ja varsinkin jossain Children of Bodomin tuplabasareissa tuo on kyllä aika onneton, mutta silti parempi kun ei bassoa ollenkaan. Minä kyllä voisin Audio Prota useimmille hyvinkin suositella ensimmäiseksi subbariksi. Sikäli kun täällä seudulla missä asun, ei ole saatavana juuri muuta, kun markettien Jamoja tai LG:n bluray 5.1 kotiteatteripaketteja. Suurin osa tuttavistani ei edes tiedä olemassa olevan mitään parempaa, kun nuo muovipurkkisarjat ja pitävät minua jonain hifistinä, kun mulla on tuo Audio Pro ja vielä HD ready-videotykki. Ihmisiä vaan on niin monenlaisia ja jotkut ovat tyytyväisiä vähempään, ainakin kunnes tietävät paremmasta. Olen sitä mieltä, että jos tuo 300€ on se rahasumma, minkä on valmis subbariin sijoittamaan on Audio Pro tiettävästi siihen hintaluokkaan kuitenkin parhaita vaihtoehtoja. Ainakaan en silloin kun omaani olin ostamassa, kuullut kenenkään tilalle mitään tarjoavan, kuin käytettyä tai huomattavasti kalliimpia. Yksi mahdollisuushan on tietysti metsästää käytettyä, mutta eipä niitäkään puissa kasva. Jos muuten kiinnostaa, niin voisin mahdollisesti myydä tuon omanikin, vaikken vielä ole uutta tilalle löytänytkään. On siis tuo B1.36 pianomusta, muuten siisti, mutta päältä naarmuinen, kun on pidetty kaukosäätimiä sun muuta päällä.
     
  9. ansmattila

    ansmattila Guest Guest

    Liittynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän ne käytetyt aina kiinnostavat. Missäs päin tuo sun B1.36 sijaitsee ja paljonko pitäisit sillä hintapyyntönä? Muista että uuden ja paremman mallin saan jo tuohon 300e hintaan :D

    Niin juu ja kiitoksia hyvästä ja asiallisesta vastauksesta.
     
  10. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Keski-pohjanmaalta löytyy, mutta pikaisen googletuksen avulla löytyi tuo http://www.nettimarkkina.com/audio-pro-b136-aktiivisubi/957151
    Kannattaa toki ostaa toi jos noin halvalla saa virheettömän, itse en noin halvalla olisi myynyt ainakaan vielä.

    Edit. Huomasin vasta, että olikin jo myyty.

    200€ haluaisin omastani postikuluineen, 180€ noudettuna.
    Huuto.netistä löytyi vielä 1 suljettu kohde, josta oli tarjottu 200€
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2012
  11. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä ei oo itellä mitään kokemusta eikä kuulopuhettakaan, mutta pisti silmään kun selailin huuto.netistä itelle subbaria. Tästä ainakin on ollut täällä paljon juttua, joku tietäjä suositelkoon tai moittikoon.
    http://www.huuto.net/kohteet/behringer-truth-b2092a-subwoofer/216962535
     
  12. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    136
    Kerpele sentään, meikäläisen tekstit lainailtu tuonne :mad:
    Mutta juu, Behringeri on erittäin asiallinen peli. Tyytyväinen olen edelleen tuohon.
     
  13. ansmattila

    ansmattila Guest Guest

    Liittynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu on to sun pyyntis vielä vähän liikaa. Ehkä max. 140e postitettuna voisin maksaa. Käytetty on aina käytetty. Hinta kun putoaa yleensä tommosillaki tavaroilla heti kolmanneksella kun sen kaupasta vie ulos.
     
  14. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Totta tuokin, mutta tällä hetkellä pyynti on vielä tuo, kun ei ole tilalle mitään tiedossakaan. Tilanne voi muuttua sitten, kun pitää jostain äkkiä saada viimeiset hilut uuteen subbariin.
     
  15. ansmattila

    ansmattila Guest Guest

    Liittynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkäs tasoinen subwoofer on Velodyne CT-100 vs. vaikka B1.36 tai Jamo 550? Mitähän tuollasesta kannattais maksaa käytettynä?

    Ja kertokaapa sitten vielä Q Acoustics 2070S subwooferista.
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2012
  16. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minua kiinnostaisi edelleen, että onko käytettynä tuonne 400-500€ välimaastoon mitään muuta vaihtoehtoa, kuin Monolith tai SVS?
    Niin ja mites noi SVS:n laatikkomallit, onko ne kuinka vertailukelpoisia noiden sylinterimallien kanssa? Joku PB13-ultra varmaankin on hyvä, mutta ne halvemmat?
     
  17. Muhku

    Muhku Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.10.2006
    Viestejä:
    67
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän ne vastaavat laatikko- ja sylinterimallit ovat melko lähellä toisiaan kun verrataan suorituskykyä.
    Itse olen omistanut PB 12NSD mallin ja voin sanoa, että omassa sen hetkisessä tilassani se oli varsin riittävä äänenpainevaroiltaan omaani käyttöön.
     
  18. Rakim187

    Rakim187 Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2006
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moro.

    Tuli tossa hommattua Amphion Helium 3:sia 3kpl ja pari Helium 410:sta ja vähän jäi siinä kaupan yhteydessä toi subbari kutkuttaan myös. Millasta peliä suosittelisitte tollasen sarjan kylkeen kerrostalon olohuoneeseen vai onko ainoo järkevä vaihtoehto Impact 400 tai 500? Hintaluokkana vois mitää maksimissaan tota Impactin hintaa. Valkonen subbarin tarvisi olla ehdottomasti. Kiitos tiedoistanne jo etukäteen.
     
  19. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Edelleen tiedustelisin sitä Monolithin kotelomateriaalia, eli onko viilutettu vai puuta?
    Sellainen tuli vielä mieleen, että myös DIY-subi tai rakennussarja kiinnostaisi myös. Luulisin tuohon 400-500€ hintahaarukkaan saavan jo BK:ta tai SVS:ää vastaavan?
    Suosituksia...???
     
  20. Vega_

    Vega_ Käyttäjä

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    398
    Saadut tykkäykset:
    41
    Muistaakseni monolith on viilutettua mdf:ää.

    Mulla on tuo Muhku:n entinen yllämainittu SVS ja onhan se ihan eri planeetalta kuin Monolith. Se saattais olla kohta myynnissä, kunhan saan onkyon etuvahvistimen myytyä.