Subbarintekoprojekti

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana o-fi, 20.06.2010.

  1. o-fi

    o-fi Guest Guest

    Liittynyt:
    20.06.2010
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!

    Tarkoituksena olisi tehdä subbari elokuvakäyttöön. Olemassa on 120 litran suljettu kotelo, johon tulee 2 kpl 12" elementtejä. Olen katsonut CSS:n TRIO 12 -elementtejä. Onko samassa hintaluokassa muita järkeviä vaihtoehtoja?

    Kuinka suuri refleksiputki pitäisi hankkia, jotta kopan saisi viritettyä esimerkiksi 20 hertsille (tarkoitus on siis tehdä suljetusta kotelosta refleksikoppa)? Subbarin päätteenä toimii T-AMP 1050.

    Kiitos vastauksista etukäteen!
     
  2. sirkaapo

    sirkaapo Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2009
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Katso mitä on esim europe-audiossa tarjolla ja hommaa koneellesi joko winisd tai bassbox 6 pro, ja katso minkälaisia parametrejä saat näillä ohjelmilla. mukavaa ilta puuhastelua.
    Jälkimmäisessä ohjelmassa on paremmin valmiiksi laitettuja elementien parametrejä mutta tulokset ovat suurinpiirtein samoja. elokuvakäyttöön kannattaa qtc: arvoksi laittaa noin 0,8-1.2. 20hz viritys kannattaa varmaan unohtaa.....
     
  3. Antti U

    Antti U Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2008
    Viestejä:
    359
    Saadut tykkäykset:
    3
    eipä taida riittää 120.litraa 2:lle triolle. Pidä kotelo suljettuna, niin lopputulos on varmasti parempi. 120.litranen refleksi/elementti kyllä toimisi. Itselläni on 1,kpl 70.litran suljetussa ja olen kyllä tyytyväinen. :)