Steven Spielbergin War Of The Worlds

Keskustelu osiossa 'DVD-leffat' , aloittajana Sidewalker, 01.10.2005.

  1. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 556
    Saadut tykkäykset:
    75
    Kuten myös vuoden 53 elokuva SCE versiona digipak kotelossa.

    Näissä uusissa versioissa on tavallinen muovi kotelo. Erillistä pahvista päälystettä ei ole.
     
  2. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Pitääkö tuo julkaisija paikkansa... että olisi FutureFilmin kammottava tuotos!
     
  3. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 556
    Saadut tykkäykset:
    75
    Juu... ja ei.

    Tai siis Paramount ja FutureFilm tekivät joku aika sitten sopimuksen että FutureFilm jakelee suomessa Paramountin elokuvat. Ennen Paramountin elokuvia jakeli Finnkino.

    Toisaalta kotelossa levittäjäksi kerrotaan Paramount Home Entertainment Finland Oy

    Vai muistako vain väärin tuon FutureFilm tapauksen?
     
  4. Jürgen

    Jürgen Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kuten myös Gigantista. Normi versio 16,90 (Anttila 22,95€) ja Special edition 19,90 (Anttila 25,95€).
     
  5. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Future hoitaa Paramountin jakelun Anttiloihin, Makuuneihin ja kirjastoihin. Paramount itse hoitaa jakelun muihin paikkoihin sekä (ainakin tähän saakka kehnon) tiedottamisen itse julkaisuista.
     
  6. Mikke

    Mikke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.09.2003
    Viestejä:
    436
    Saadut tykkäykset:
    14
    Special edition on Gigantissa 18,90€.
     
  7. Jürgen

    Jürgen Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei Joensuussa (vielä).
     
  8. Sidewalker

    Sidewalker Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    864
    Saadut tykkäykset:
    2
  9. juntti-joe

    juntti-joe Guest Guest

    Liittynyt:
    16.10.2004
    Viestejä:
    114
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oliko kenenkään muun mielestä tämän dvd:n kuvanlaatu hieman yleistä tasoa alhaisempi? Varsinkin elokuvan alkupuolella kuvassa näkyi mielestäni tavallista enemmän roskia ja kuva oli muutenkin liian tumma, Vaikka elokuva olikin tumma ja harmaan sävyinen elokuvateattereissakin, niin silti pisti jotenkin häiritsevästi silmään. Leffan edetessä sitä en huomannut. Saatan kuvitella koko asian, mutta kuitenkin.

    Itse leffa vain parani toisella katselukerralla, kyllä se Spielberg hommansa osaa! :thumbsup:
     
  10. MarikaR

    MarikaR Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.03.2005
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kävin eilen Gigantista hakemassa 2-levyn version ja omasta mielestäni kanssa alkuosan kuva näytti hiukan totuttua epätarkemmalta, vaikka yleensä en juuri huomaa kuvanlaadun vaihteluita 28 tuuman telkkaristani. Varmaan joku, jolla on paremmat laitteet osaa antaa paremman arvion onko kuvanlaadussa oikeasti merkittävää eroa.

    Leffa itse oli tosiaan yhtä loistava kuin teatterissakin, vaikka tietty intensiteetti puuttuikin pieneltä ruudulta ja ilman monikanavaääntä katsottaessa. Onneksi ei myöskään yhtä pelottavalta tuntunut kuin ensimmäisellä katsomiskerralla, vaikka kyseessä on silti ensimmäinen elokuva, joka on aiheuttanut minulle säännöllisiä painajaisia.

    Lisämateriaalit tuli kanssa jo katsastettua ja vaikka ne olivat sinänsä kohtuullisen mielenkiintoisia ja kohtuullisen kattavia jäi tuntuma kuitenkin melko pintapuoliseksi. Äänitehosteiden suunnittelusta olisin mielellään halunnut kuulla lisää, scoring-osuudessa ei niitä juuri käsitelty. Trailerit ja muuta markkinointimateriaalia olisi kanssa ollut hyvä lisä erityisesti kun muistaakseni jossain trailereista oli materiaalia, mitä itse leffassa ei nähty.
     
  11. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    "Epätarkkuus" kuvassa on tässä leffassa ainakin osittain kiinni filmistä. Filmiä on paikoin valotettu joko kuvaus- tai jälkituotantovaiheessa omituisesti yli, eikä muutenkaan kuvaus ole erityisen selkeää. Muodissa olevat kikat on varmaan ohjaajan mielestä kauheen taiteellisia ratkaisuita mutta mielestäni ne ei tässä tapauksessa (harvoin yleensäkään) edistä tarinan kerrontaa. Ainakin mun katselukokemusta kikkailu tuppaa häiritsemään.
     
  12. trgo

    trgo Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    5
    Jep. Kyseessä ei siis ole mikään kuvanlaadultaan tavallista huonompi transferi, vaan tummuudet ja rakeisuudet löytyvät alkuperäismateriaalistakin. Eipä tuo juuri häirinnyt.
     
  13. Jii75

    Jii75 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan joku muu törmännyt ko. DVD:llä ongelmaan, että tekstityksen oikeassa reunassa näkyy musta pystypalkki, tämä näkyy kaikissa teksteissä (kielestä riippumatta).
     
  14. Aceman

    Aceman Shot down in flames!

    Liittynyt:
    23.02.2000
    Viestejä:
    3 603
    Saadut tykkäykset:
    149
    Kyseiseen ilmiöön törmäsin muutama viikko sitten Pioneerin halpissoittimella (malli 4XX jotain). Leffana oli Longest Yardin remake (R1), Paramountin leffa sekin...
     
  15. Jii75

    Jii75 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, taitaa sitten olla pioneerin vika, mulla soittimena 575A. Tämä oli ensimmäinen leffa jossa törmäsin tuohon tekstitys ongelmaan. Muutoin 575A on kyllä toiminut mainiosti :)
     
  16. Ephram

    Ephram Guest Guest

    Liittynyt:
    15.03.2004
    Viestejä:
    357
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pisti myös aluksi silmään kuvan ylivalottuneisuus, mutta noin 20 minuutin katselun jälkeen siihen ei enää kiinnittänyt huomiota.

    Ääniraita lienee yksi tämän vuoden munakkaimpia, ellei sitten jopa munakkain. Selvää demotusmatskua :thumbsup:
     
  17. Mortimer

    Mortimer Guest Guest

    Liittynyt:
    09.08.2005
    Viestejä:
    125
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta olen samaa mieltä. Todella hyvin toteutettu äänimaailma ja se jylinä. Aaaah! Kotiteatterissa järisee todella hyvin vaikka en edes omista subbaria. Millainen se olisikaan subbarin kanssa? Täytyy varmaan ruveta kattelemaan jonkinlaista subbaria. Hyvät lattiakaiuttimet ovat tarjonne ainakin tähän asti hyviä elokuvaelamyksiä.
     
  18. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Maailmanlopun meininki :eek:
     
  19. Mortimer

    Mortimer Guest Guest

    Liittynyt:
    09.08.2005
    Viestejä:
    125
    Saadut tykkäykset:
    0
    No sittehän se subbari pitää ehdottomasti hankkia, jotta pääsee maailman loppua kokemaan turvallisesti.:thumbsup:
     
  20. SamTheMan

    SamTheMan Guest Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Melkeinpä oli maailmanlopun meininki :D Itse säikähdin Tripodien töminää pahanpäiväisesti, kun subbarini äänenvoimakkuus oli säädetty hieman liian tappiin... Mutta todella positiivinen yllätys oli.