Stereovahvistin vai AV-vahvistin 2-kanavakäyttöön hintaluokassa 250-350e?

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana Sengir, 24.11.2010.

  1. Sengir

    Sengir Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.05.2004
    Viestejä:
    323
    Saadut tykkäykset:
    6
    Vanhemmalle väelle tuli minulla tehtäväksi hommata uusi viritinvahvistin. Ehdottomana vaatimuksena FM/AM viritin. Liitäntöja tarvitsee ainakin CD-soittimeen, ehkä kasettisoittimeen(heh) ja tietokoneeseen. Kaiuttimet ikivanhat Jamon pöntöt jotka tarkoitus myös vaihtaa jossain vaiheessa parempiin, varmaankin lattiakaiuttimiin. Helppokäyttöisyys myös plussaa. Äänenlaatu ei ole ykkösprioriteetti. Radion puheohjelmat varmaankin tärkeimpiä, ja satunnainen iskelmämusiikki.

    Stereovahvistimet virittimellä mainitsemassani edullisessa hintaluokassa tuntuvat olevan nykyään hyvin vähissä. H/K:lta löytyy yksi malli ja Onkyolta muutama. Ja yhtä isoja ja rumia pönttöjä ovat kuin AV-vahvistimetkin. Näihin ei taideta nykyään enää panostaa juurikaan?

    Esim. Onkyo TX-8555 360e
    H/K 3390 360e

    AV-vahvistimia löytyy jopa halvemmalla kuin stereovahvistimia, tuntuukin että joutuu ehkä kallistumaan AV-vahvistimen puoleen vaikka käyttö tulee hyvin todennäköisesti olemaan pelkkää stereokäyttöä.

    Olisiko Esim. tässä mitään tolkkua Onkyo TX-SR308 (259e)?

    Käytettyjä virittimellisiä stereovahvareita löytyy aika nihkeästi.
     
  2. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Marantz SR5023 menee hiukan budjetin yli, mutta Laatulaitteesta voi kysyä "Ohittamatonta tarjousta". Marantzin käytettävyys on parasta mitä itse olen kokenut.
     
  3. Sengir

    Sengir Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.05.2004
    Viestejä:
    323
    Saadut tykkäykset:
    6
    Kiitos hyvästä vinkistä. Asiaa ei tietysti helpota se, että Marantziltakin on jopa saman kokoisena AV-vahvistin ja vielä hieman edullisemmin, n. 395e. (Malli NR1501)
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2010
  4. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaskas, mitä itse pikaisesti katsoin, niin 1501 oli jonkun kympin kalliimpi. Aioin tosiaan ensin ehdottaa sitä. Mikäs siinä, eipä ne ylimääräiset kanavat sinänsä haittaakaan, vaikkei niitä käyttäisikään.
     
  5. kenzy

    kenzy Guest Guest

    Liittynyt:
    31.07.2007
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsehän juuri Onkyon TX-SR578:n ostaneena voin suositella tuota aivan vankalla mielellä. Suositeltavaa on kuitenkin, että vahvistimen sijoituspaikka ei ole järin ahdas, ainakin 10cm tulisi olla ilmaa yläpuolella, koska HD-piiri kyllä lämpenee. Tuo vahvastinhan lähtee 299 eurolla Gigantista, ja on kyllä stereopuolellakin varsin mukava peli.