Episode III:n pituudeksi vahvistettu 131 minuuttia. Lucas kiistää Episodien 7-9 tekemisen. 3D-painokset alkuperäisestä trilogiasta on edelleen tulossa, mutta aikataulu on vähän hakusessa johtuen teknologian puutteesta.
Hieman yllättäen digiteattereissa esitettävä versio tullee Lucasin mukaan olemaan hitusen pidempi kuin perinteisissä pyörivä. Ainakin jokin "Dagobah-kohtaus" löytyisi pelkästään digiversiosta.
No hienoa, että Suomessa ei ole enää missään teatterissa digiprojektoria, kun Helsingin Kinopalatsikin luopui omastaan.
Kyllähän Kinopalatsi taas vuokraa digivehkeet tätä leffaa varten ja hyvä niin, Ep II näytti tolkuttoman upealta digitaalisesti projisoituna, monta kertaa tuli käytyä katsomassa. :thumbsup:
Näin molemmat versiot ja ero oli suoraansanoen mitätön. Itse en kokenut digiversiota sekuntiakaan pidemmäksi. Se että koit episodi II paskaksi johtuu siitä että aivokapasiteetti ei riitänyt Mr. Lucasin taiteen ymmärtämiseen. Sanon tämän suoraan koska näin asia on. Näitä elokuvia ei ole kenenkään pakko kärsiä.
Ep II:n loppu oli erilainen digissä (olikohan niin että Anakinin mekaaninen käsi tarttuu Natalien käteen). Ei kai siinä muuta sen kummempaa ollut ja käsittääkseni tuo dvd:llä oleva on sama kuin digiversio.
En. Mikäli aivokapasiteetti riittää niin sitten mätää asenne. On täysin ok ettei leffasta pidä, jokaisella on oma makunsa, mutta uusien Star Warssien mollaamisesta on tullut oikein muoti-ilmiö. Mitään hyvää niissä ei haluta nähdä. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset katsoa elokuvia joista pidätte.
Älä nyt vedä hernettä nenään, enhän minä tosissani nyt ollut (ns. sarkasmia), sillä tiedät kuinka mitätön versioiden ero on. Toisaalta kyllä koin episode II:n melkoisen paskaksi, ehkäpä aivokapasiteettini ei riitä tälläisten taidepläjäysten täydelliseen ymmärtämiseen.
Saahan sitä olla mitä mieltä tahansa, ei minulle herneet nenään mene. Itse arvostan tekeleen maailman toiseksi parhaaksi, mutta meikäläinen hyväksyykin esim. sen että Anakinin teiniangsti kuuluu tarinaan. Eikö ole mielenkiintoista että moisesta valittajasta kehkeytyy itse Darth Vader! Kyllä minusta porukka on ollut laiska Lucasin aivoitusten ymmärtämisessä. Tuon esille vain sen yllättävän seikan että jotkut pitävät kyseisestä viihteestä. :thumbsup:
Ihan pakko kysyä, että ymmärsinkö oikein. Sinusta Star Wars Episode II on maailman toiseksi paras elokuva?
Luin kahteen kertaan ja siltä se vaikuttaa. Pelottavaa. No toiset tykkää kuulemma myös Terminatorin jatko-osastakin!
Ei, kyllä vaatteitteni alta löytyy 71 dB. Lucas pysyy omassa flanellipaidassaan. Pienellä asennemuutoksella moni "paskaksi" haukkuja voisi nauttia Lucasin tekeleistä ihan toiseen malliin, kyllähän mies sentään tekee leffansa niin viimeisen päälle ja perfektionistisesti että luulisi kelpaavan. Toisaalta todellisen taiteen merkki on se että pitää vähän nähdä vaivaakin asioiden hahmottamiseksi. Dietrich Buxtehudenkin kantaatit ovat varmaan ihan "paskoja" kun 99% ihmisistä ei niitä tajua.
Maailmasta löytyy varmana tusina ihmisiä jotka pitää Speed 2:ta maailman parhaana elokuvana. Jokaiselle leffalle löytyy varmana omat kannattajansa, vaikkei ne toisten mielestä sitä ansaitse. Kyllähän Ep 1&2:n ihan "ok" tekeleitä ovat, kun ajattelee kuinka paljon huononpiakin on tarjolla. Episodi 3:n suhteen en jaksa odottaa mitään kovin suurta ja mullistavaa, varmaan tulossa taas ihan kelpo toimintaa, joka kuitenkin kalpenee vanhojen rinnalla.