Star Trek teräväpiirtona

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Maxwell, 09.09.2009.

  1. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Ekstroissa vaan tekijät mussuttivat pienestä budjetista, mutta lienee ollut sitten höpöhöpöä. Ihan sama minulle. Sarja on mitä on ja sen kanssa eletään kun kerran hyllyyn hommattiin. Noista listatuista sarjoista Land of the Giants ja Lost in Space ovat sellaisia, että en ole niistä koskaan ennen kuullutkaan. Mission: Impossible - sarjaa en ole tietääkseni koskaan katsonut, mutta tiesin sellaisen olemassaolon. The Outer Limits sarjaakaan en ole varmaan nähnyt (eihän näitä vanhoja sarjoja koskaan näytetä!) mutta tunnettuhan se on ja uudempaa versiota (80-luku?) olen katsonut.

    "Länkkärimäinen" tunnelma selittänee jotain, koska en koskaan ole ollut länkkärien ystävä. En tajua viehätystä.
     
  2. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Ei mulla juurikaan ole ollut kokemusta 60-luvun sarjoista, mutta tämän myötä sitä tulee. Oppia ikä kaikki...
     
  3. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Olet selvästi kertonut, että et ota suosituksia vastaan muilta kirjoittajilta ainakaan elokuvista. Joudut nyt oppimaan kantapään kautta TV-sarjatkin.
    Kerta kiellon päälle: katso nyt vaikka Hill Street Blues, The West Wing, Mad Men, Six Feet Under, The Americans, The Sopranos ja The Wire seuraavaksi. Siis jos haluat katsoa TV-sarjan, joissa on parhaimmillaan ne asiat, joita kaipaat 60-luvun Star Trekistä.
    Twin Peaksit olikin sinulle tuttuja, jos oikein muistan. Ovat kyllä vähän erilaista kerrontaa.
     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2022
  4. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Joo, en juurikaan ota suosituksia vastaan, enkä anna suosituksia muille. Elämä on opettanut, että on todella oleellista kuinka hyvin joku juttu iskee omaan makuun ja niin sanottu "absoluuttinen" laatu, jos sellaista voi määritellä on melkein toissijaista. Minua ei siis niinkään kiinnosta, kuinka laadukas sarja vaikka Star Trek on absoluuttisesti mitattuna, vaan miten sarja iskee minuun tässä ja nyt. Osittain iskeekin, koska se tarjoaa tiettyä nostalgiaa vaikkakin minun makuuni n. 10 vuotta liian varhaista sellaista ja kameratyö/leikkaus on visuaalisesti järkevää ja rauhallista. Näyttelijätkin on hyvin roolitettu. Eli ei pidä ymmärtää niin, että en pidä Star Trek TOS sarjasta. On se ihan kiva, mutta ei mulla sukat pyöri jalassa ekstaasista. :D

    Miten muuten TV-sarjat voi oppia kuin kantapään kautta? Jokaisen on ne läpi koluttava tai ohitettava. Asiat joita kaipaan Star Trekissä on tietysti se, mikä "uupuu" kyseisestä sarjasta, eikä se tarkoita sitä, että sarjoissa ylipäätään pitäisi olla moinen aspekti huippuunsa viritettynä. Minulla on omat syyni pitää ja olla pitämättä sarjoista enkä ole siltä osin "tilivelvollinen" muille. Minulla ei ole mitään velvoitetta pitää samoista sarjoista kuin vaikkapa sinä (eikä sinulla ole velvoitetta pitää minun lempparisarjoista).

    Olen tässä ketjussa kommentoinut vaikutelmiani Star Trek TOS -sarjasta sellaisen henkilön näkökulmasta, joka ei ole mikään himotrekkeri koskaan ollut ja muut täällä kääntävät tämän joksikin kantapään kautta oppimiseksi ja ties miksikä. Ei tässä ole mitään väärin tai oikein tekemistä! Minä pyöritän tätä sarjaa soittimessa ja tuijotan ruutua. Siitä tulee tietynlaisia fiiliksiä. Sellaista se ihmiselämä on. Turha siinä on kenenkään opettaa minua.
     
  5. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Minä teen uusien sarjojen suhteen niin, että luen ja katson tiedotusvälineiden arvosteluja, etukäteistietoja, mainoksia, DVDPlazaa, Telsun listauksia tulevista sarjoista jne. Sillä tavalla löytää paljon. Vanhat sarjat kai tiedän jostakin.
    Olen avoin uudelle tiedolle ja uusille mielipiteille erilaisista asioista. Suhtaudun positiivisesti uuteen. Sillä tavalla löytyy uusia mukavia asioita. Kaikkea ei tarvitse itse katsoa, jos ja kun puhumme TV-sarjoista. Pitää osata lukea muiden kirjoituksia ja poimia sieltä se itselle tärkeä tieto. Nykyään puhutaan medialukutaidosta.
     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2022
    KILLPATRICK tykkää tästä.
  6. Mookid

    Mookid Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 697
    Saadut tykkäykset:
    351
    En ole koskaan katsonut Sopranosia, mutta koska se on äänestetty maailman parhaaksi sarjaksi niin olen myös sitä mieltä. Ehdottomasti, yksi parhaista sarjoista, vaikka en ole edes katsonut sitä! Suosittelen kaikille sitä sarjaa. Aivan mahtava sarja!
     
  7. Vehkajarvenvpk

    Vehkajarvenvpk Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.04.2019
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    7
    Ei ku se on se Breiking Baad. Aivan mahtava sarja. Missä sarjassa.Kaikissa.
     
  8. Vehkajarvenvpk

    Vehkajarvenvpk Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.04.2019
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    7
    Suosittelen
     
  9. Vehkajarvenvpk

    Vehkajarvenvpk Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.04.2019
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    7
    Sarjassa. Jouduin odottamaan postausta 13 sekunttia niin ei ihan mene sarjassa
     
  10. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Korjasin. Nyt siellä lukee yleisempi versio mielipiteestäni.
    Olisiko tämä nyt sellainen hyvä esimerkki, että sinulta puuttuu median lukutaito? Jäsen Killpatrick kirjoitti jotakin juuri sinulle. Et ollenkaan ymmärtänyt.

    Mistä muuten tiedät koska jään eläkkeelle? Se saattaa tapahtua vaikka ensi kuussa.
     
  11. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Jotta keskustelu täällä saataisiin takaisin raiteilleen ja aiheeseen niin juuri katsomani 2. kauden 3. viimeisin jakso "The Ultimate Computer" oli hyvä! Siinä oli sitä meininkiä ja särmää, jota tältä sarjalta toivonkin.
     
  12. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 446
    Saadut tykkäykset:
    1 214
    Viestini poistettiin. Syynä off topic tässä ketjussa.
     
  13. Moderaattori

    Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

    Liittynyt:
    27.08.2019
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    255
    Poistelin bannitun jäsenen off-topic viestittelyä, trollailua sekä vastauksia ko. viesteihin, jotka eivät pysyneet ketjun aiheessa.
    Palataan ketjun aiheeseen. -Mode


    Kyllä, niiden ~parinkymmenen seassa taisi olla yksi sinunkin kirjoittamasi viesti. Jos koit että metakeskustelu toisen jäsenen makuasioista kolmannen jäsenen kanssa (ulkomuistista kyse oli jostain tuon suuntaisesta) oli tärkeää, kirjoita viesti uudelleen asiaankuuluvaan ketjuun.
     
  14. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    TOS kakkoskausi katsottu. Viimeinen jakso "Assignment: Earth" oli minusta oikein mainio! Normi-jaksosta aika paljon eroava. Kakkoskauden lopussa oli siis pari niin hyvää jaksoa minusta, että koko kaudesta suuhun jäänyt maku parani. Mielenkiinnolla vaan sitten 3. kauden kimppuun! :cool:
     
  15. jmo

    jmo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 556
    Saadut tykkäykset:
    293
  16. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 446
    Saadut tykkäykset:
    1 214
    https://www.blu-ray.com/news/?id=30371

    Vähän enemmän tietoa levystä.
    Mutta nyt mietityttää, että tuleeko sitten kakkosesta samanlainen ja menevätkö nämä nyt sitten 100-GB levyille? Ja ostivatko ihmiset 4-leffan lootan turhaan, kun heti tulee päivitystä?
     
  17. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 737
    Saadut tykkäykset:
    536
    Vähän tuon vuoksi jäi boksi ostamatta ja ostin halveksittavasti iTunesista katseluoikeudet osiin 1-10 (17,99 eur) :p. Neljä ensimmäistä ovat 4K:na ja loput vielä toistaiseksi HD:na. Tuon uuden restauroinnin voisin kyllä ostaa ihan 4K-levynä ja samoin myös Wrath of Khanin, jos siitäkin tulee vastaava editio.
     
  18. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 446
    Saadut tykkäykset:
    1 214
    Sama. Jotenkin tuntui turhalta ostaa 1-4, kun jossain vaiheessa on 1-10, vaikka välissä olisi kuinka monta välivaihetta.
    Tosin itse ostaisin vastaavan editionin jokaisesta leffasta. Toki aluksi pidin parittomista enemmän, kuten varmaan useimmat meistä, mutta nyt olen jotenkin alkanut arvostaa kaikkia. Jokaisen takana on ainutlaatuinen tarina ja jotenkin sitä arvostaa enemmän, kun sen luomisen tuska kerrotaan. Ja on siinä vitosessakin hetkensä ja ehkä kaikista näistä leffoista paras musiikki.
     
  19. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 446
    Saadut tykkäykset:
    1 214
  20. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 446
    Saadut tykkäykset:
    1 214
    The most recent run of Patrick Stewart’s return to Star Trek wrapped up in May, and the complete ten-episode run of Star Trek: Picard Season 2 will be available for collectors to bring home on Blu-ray and DVD this fall.

    Announced today through StarTrek.com, all ten episodes of the series’ second year will arrive in three-disc Blu-ray, Blu-ray Steelbook, and DVD collections on October 4, complete with an advertised hour of bonus features.

    [​IMG]