Star Trek teräväpiirtona

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Maxwell, 09.09.2009.

1. Miku-91

Miku-91 Active Member

Saadut tykkäykset:
    64
    Star Trek: Beyond saa ilmeisesti sittenkin jatkoa. Noah Hawley (tunnetaan mm. Fargo-sarjasta) ilmeisesti ohjaa ja käsikirjoittaa leffan. Chris Pine, Zachary Quinto, Karl Urban, Simon Pegg, Zoe Saldana yms. tutut naamat ilmeisesti palaavat myös.

Lähde.

Mikäpä siinä, onneksi JJ Abrams ei ilmeisesti ole missään tekemisissä leffan kanssa (muuta kuin todennäköisesti vain nimellisesti tuottajana). Itse en pitänyt lainkaan Trek 09:stä tai Into Darknessista, molemmat ovat mielestäni aivan kamalia Trek-leffoina ja molempien käsikirjoitus oli jotain ihan hirveää paskaa. Beyond oli jo huomattavasti parempaan suuntaan ja toivottavasti neljäs leffa on lähempänä sitä kuin sarjan kahta ensimmäistä tekelettä.

2. KILLPATRICK

KILLPATRICK Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    286
    Hieno uutinen. Kuka olisi uskonut vähän aikaan sitten, että kahta live sarjaa ja vielä elokuvaa odotellaan :)

3. Miku-91

Miku-91 Active Member

Saadut tykkäykset:
    64
    Onhan tuo, mutta toivottavasti tosiaan pääpaino olisi enemmän siellä pohdiskelevassa ja utopistisessa, mieltä nostavassa scifissä toiminnan ja draaman sijaan.

Budjetti ei myöskään tarvitsisi olla samaa luokkaa mitä kolmessa edeltävässä, kun mielestäni parhaat Star Trek -leffat ovat niitä, joissa erikoistehosteet eivät ole etusijalla ja budjetti on hieman kohtuullisempi (Wrath of Khan, Voyage Home, Undiscovered Country). Itse oikeastaan pidän todella paljon myös The Motion Picturesta. Vaikka siinä olikin aikaisekseen iso budjetti, niin leffa kuitenkin uskalsi olla hyvin erilainen verrattuna mm. supersuosittuun Star Warsiin, joka oli tullut paria vuotta aiemmin. En oikein jaksaisi uskoa, että studiot uskaltavat nykypäivänä 180-190 miljoonan budjeteilla alkaa tekemään vähän pienemmälle yleisölle tarkoitettua leffaa, vaan todennäköisesti yritetään tehdä mahdollisimman laajalle yleisölle uppoavaa toimintahuttua.

4. KILLPATRICK

KILLPATRICK Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    286
    Ensimmäisen kappaleen jälkeen olin valmistautunut olemaan erimieltä.

Toisesta kappaleesta olen taas täysin samaa mieltä. Elokuvat 2, 4 ja 6 ovat aivan helmiä. Joskin The Motion Picturesta pitämiseen vaadittiin kasvaminen ihmisenä (aikaa:))
    Toisaalta, eihän toiminta ja draama myöskään täysin pois sulje pohdiskelevaa, utopistista ja mieltä nostattavaa SciFiä.
    Vielä, kun saataisiin elokuvista 1-10 UHD-levyt. Please joulupukki, vain yksi toivomus seuraavalle vuodelle!