Spotify olohuoneeseen

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana karvakoura, 16.08.2010.

  1. pinkeliviinica

    pinkeliviinica Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    1 836
    Saadut tykkäykset:
    0
    wanhahtavahan tuo jo on (win2000 & xp sp2selle ilmeisesti ajurit) mutta toimiva edelleen ja plussaa on optinen ulostulo sekä se ettei tarvitse erillistä virtaa mistään.
    mutta kokeile nyt ennen tuon ostoa että minkälainen äänenlaatu siinä miniläppärissä on ettei tule turhaa ostosta...
     
  2. NetRunner

    NetRunner Guest Guest

    Liittynyt:
    17.12.2004
    Viestejä:
    271
    Saadut tykkäykset:
    0
    karvakoura: Kannattaa hankkia miniläppäri mallia hiljainen. *Onkohan niitä.. :OI* Kaikki läppärit joita itse olen kuullut ovat kuitenkin pitäneet sen verran puhaltimineen ääntä että hiljaisessa olohuoneessa ne kyllä erottaa.

    Jos miniläppäriä ei ole tarkoitus viedä mukana paikasta toiseen, niin "nettop" pc voisi olla myös yhtä edullinen ratkaisu. Esim. Zotac ZBOX HD-ID11 tai Asuksen EeeBox PC EB1501P (tai jokin vahemmista malleista). Nämäkään eivät ole vielä täysin äänettömiä, mutta arvosteluiden perusteella metrin päästä näitä ei ole enää kuitenkaan kuullut. Tosin hiljaisimmat ovat varmasti melko hiljaisia; ehkä eivät häiritse.

    Täysin äänettömän saisi itse rakentamalla (esim. Atom uusimpana D525, mutta D330 ja D510 ajavat myös asian; NextGen ION tai vanhempi ION; kovalevyksi SSD esim. Intel X25-V 40GB; koteloksi jokin ulkoisella virtalähteellä oleva HTPC/mini-ITX kotelo. Voila ei välttämättä yhtään tuuletinta. Tosin jos näin niin emon, prossun, näytönohjaimen ja SSD:n lämpötiloja tulisi aluksi tarkkailla että ilmanvaihto varmasti riittää, jos ei koteloon jokin säädettävä tuuletin.)

    Mikäli ei halua ostaa DAC:ia (USB:llä tai ilman mikäli läppäristä/koneesta löytyy S/PDIF ulostulo [noista yo. mini-pc:stä löytyy]), niin HRT Music Streamerit voisivat olla myös varteenotettavia vaihtoehtoja. Esim. tuo malli II on 179€ Marekilla.
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2010