Sony W5500 sarja

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana slusse, 27.01.2009.

  1. prkl

    prkl Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    2 029
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on 52W5500 töllö ja olen tyytyväinen ollut sekä videopeli, blu-ray, DVD että sd käytössäkin. Vertailin itsekkin jonkinverran V ja W sarjan eroja ennen ostoa ja gigantissa kun pyöri demokoneissa jalkapalloa niin siinä näki kenties helpoiten tuon 50hz vs 100hz eron liikkeen sulavuudessa.
    Kirjotuksestasi sain käsityksen että urheilu kiinnostaa mutta leffat ei niinkään eli kyllä mielestäni kannattaa satsata ennemmin tuohon W sarjan nautintoon kuin ottaa V sarjalainen ja Blu-Ray soitin :) sen blu-ray soittimenhan voi ostaa sitten myöhemmin kun hintatasokin on kokoajan alaspäin tulossa ja samalla tekniikka kehittyy yhä :thumbsup:
     
  2. L@d@

    L@d@ Guest Guest

    Liittynyt:
    20.04.2009
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    pssst. http://www.onoff.com/online/fi/inet.nsf/vProd/65633?opendocument&markID=10-10-16 siinä ois jo Suomi malli ihan reippaasti alle tonnin.
     
  3. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vakuuttavaa tietoa W mallin puolesta. Kiitos myös hyvästä linkistä.
     
  4. plumber

    plumber Guest Guest

    Liittynyt:
    15.12.2008
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kävin ostamassa Lahden Price Pointista eli ihan kivijalkaliikkeestä 40W5500 hintaan 950e ja kaupan päälle vielä 7,5m dvi-hdmi kaapeli. Pitkään oli vaihtoehtona LH7000 tai LH5000 mutta tuo nyt tuli sitten otettua. Ihan tyytyväinen tässä voi ostokseen olla.
     
  5. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voi,voi ja vielä kerran voivoi! Nyt olen lopullisesti sekaisin. Tuollainen http://saituri.wordpress.com/2009/07/05/ostamassa-taulutelkkaria-ala-maksa-turhasta/ kirjoitus osui silmään ja nyt tuntuu siltä, että Panasonicin plasma olisi minulle paras ratkaisu.

    Mitä mieltä olette em. kirjoituksen väitteestä, että teräväpiirto LCD televisiossa havittelemassani kokoluokassa (40 tuumaa) SD kuva eli se kuva, jota pääasiallisesti tulen katselemaan, on huonompilaatuista kuin nykyisen HD Sonyni (32 tuumaa) kuva. Nykyiseen kuvaan olen kaikin puolin tyytyväinen sekä digiboksilla (Humax 9200C) että tv:n omalla virittimellä. Toisaalta olen tällä palstalla lukenut, että kokemukset täällä puheena olevasta LDC tv:stä SD kuvankin suhteen ovat vähintäänkin tyydyttävät. Ja kuten aloitusviestissäni olen kertonut, sysäyksen koko hankkeeseen antoi tieto siitä, että ensivuoden isot urheilukisat lähetetään teräväpiirtona. Kait tämä kuva olisi parempaa kuin nykyinen SD kuva?

    Katselin eilen Veikon koneessa Panasocin plasmaakin, hinnaltaan tonnin pinnassa. Ei se kuva ainakaan liikkeessä näyttänyt paremmalta kuin Sonyn kuva.
     
  6. leevings

    leevings Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    mistähän löytäisin vanhemman ohjelmistoversion W-sarjalaiseeni, jotta sen voisi palauttaa. Laitoin tuon uusimman (1.570EA) ja täytyy sanoa, etttä tuo digikanavien järjestelyn menetys ei minulle sovi, aivan syvältä....
     
  7. Jussijt

    Jussijt Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2009
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä tarjous rupesi minuakin kiinnoatamaan, mutta mikä ihme on tuollainen KDL-40W5710 malli? Spekseistäkin minua rupesi ihmetyttämään bravia 2 kuvanparannuspiiri. Eikös W5500:ssa ole bravia 3?
    Onko tuo siis sama kuin W5500 vai joku ihme malli jossa on eroja enemmänkin? Vai onko spekseissä vain virhe?
    Hinta on kyllä halpa. Mutta saako sillä sitä mitä pitää?
     
  8. Repomies

    Repomies Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.09.2007
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    Edellisellä sivulla jo vastailin samaan kysymykseen. Sama tekniikka, ulkonäössä eroa. Lukeehan OnOffin sivullakin: "Sony Bravia 40” 100 Hz:N Full HD LCD-televisio KDL-40W5710K. Toimitettava tuote KDL-40W5710, joka eroaa KDL-40W5500:ta vain kosmeettisesti: katso oheinen tuotekuva, jossa 40W5710. 5710:ssa tummempi kaiutinpaneeli, kun 5500:ssa paneeli on vaaleampi."

    Spekseihin on tosiaan livahtanut kirjoitusvirhe, W5710 Sonyssä on BE3, ei BE2.
     
  9. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Monet tuon artikkelin asiat ovat karkeita yleistyksiä ja vaikka teksti vaikuttaa "faktapohjaiselta", paistavat monet ennakkoluulot ja pinttyneet käsitykset läpi kirjoituksesta. Luultavasti nämä eivät ole kuitenkaan kirjoittajan syytä varsinaisesti, mutta artikkelin kirjoituksessa on vain käytetty lähteitä, joiden tieto on joko turhan vanhaa tai vain muuten "kaunaista" tiettyä tekniikkaa kohtaan. Tämä koskee esimerkiksi mustan tasoa, jossa parhaat LCD:t (W5500 mukaan lukien) ovat jo pitkään olleet samoilla mittauslukemilla Pansun plasmojen kanssa.

    Hyvinhän tuohon artikkeliin oli asioita kerätty ja toimii tuo varmasti mukavasti pohjana sille, että lähtee kauppaan itse katsomaan, mutta ei artikkelin perusteella kannata ostopäätöstä tehdä: omat silmät ne ovat, mihin parhaiten kannattaa luottaa. Kaupassa tosin kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, miten telkkarit on säädetty, LCD:t esimerkiksi tuppaavat olemaan aikalailla päin honkia säädetty noin normaalikatselua ajatellen.
     
  10. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taas helpotti. Suurkiitokset!
     
  11. ran

    ran Guest Guest

    Liittynyt:
    14.10.2009
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    32" kuvaputki Grundigin seuraajaksi tuli ostettua menneenä viikonloppuna 46W5500K. Kerrassaan hieno laite ja myös upea SD kuva. Ei mitään valovuotoja, ei pilveilyjä, ei sirinöitä eikä kuolleita pixeleitä. Panasonikin plasmat ei ollut mietinnässä koska omiin silmiin ne kaikki vilkkuvat.
     
  12. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että 40W5500 on meikäläisen malli. Nyt pitää vielä kytätä hintaa. Spekulaatiota tämä on, mutta luulisi hinnan vielä laskevan, kun on loppuvuosi kohta käsillä ja uusia malleja tulossa ensi talvena. Ehkä myös yleinen taloustilanne vaikuttaa kysynnän vähenemiseen ja siten hintojen laskuun. Voi olla myös toiveajattelua?
     
  13. prkl

    prkl Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    2 029
    Saadut tykkäykset:
    0
    Varmasti ihan hyvä valinta. Sonyhan julkasee aika taajaan näitä malleja joten kun W6000 malli (tjsp.) ilmestyy saa "vanhentunutta" mallia edullisemmin. Lisäksi tuo lähestyvä "kinkku & kulkunen" festifaali luonee otollisia ostohetkiä molemmin puolin pyhiä :thumbsup:

    Toisaalta, jos osto tarve on akuutti, uskon että tälläkinhetkellä hintalaatusuhde on kohdallaan, ei ainakaan itseä ole ketuttanut että omasta 52" mallista pulitin kesällä karvan yli kaksi kiloeuroa, on se sen verran hyvä peli :thumbsup:
     
  14. theme_

    theme_ Guest Guest

    Liittynyt:
    21.03.2007
    Viestejä:
    49
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaisikohan joku neuvoa, kun itselläni on PS3 slim kytkettynä HDMI:llä telkkariin ja lähes jokainen kerta kun käynnistän television, niin se menee automaattisesti HDMI:n puolelle vaikka sammutettaessa se olisi ollut normaalisti tv:n puolella. Jokseenkin rasittava tällainen ilmiö...
     
  15. Buckley

    Buckley Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    513
    Saadut tykkäykset:
    6
    On se vaikeaa tämä television hankinta...Luovuin juuri 40W4000(kaupan purku), hain Gigantista LG 47LH5000 mutta kuitenkin mietin oisko tämä 46W5500 parempi.

    LG:ssä on kyllä tasaisin taustavalo minkä olen nähnyt, mutta mustan taso ei ihan Sony luokkaa. Valovuoto häiritsi minua 4000:ssa aivan suunnattomasti joten sen puolesta olen onnellinen. Mutta olihan Sonyssa paljon hyviäkin puolia, kuten myös tässä LG:ssä.

    Mittasin juuri GHII:lla input lagiksi 14-72ms, mites se vertautuu tämän Sonyn lukemiin jossa on lagia moitittu olevan paljon. Tämä on kanssa yksi ratkaisevia tekijöitä päätöstä tehtäessä. Kuva-asetukset eivät tuntuneet vaikuttavan input lagiin mitenkään. Sonyssa ne taitavat vaikuttaa? Voisiko joku muuten selvittää minulle vasteajan ja input lagin eron?

    Ja jos voitte ja haluatte auttaa minua jotenkin päätöksen teossa, olisin kiitollinen. W5500:sen olen nähnyt vain lyhyen aikaa kaupassa, hintaeroahan näillä ei montaa euroa ole...
     
  16. Vox

    Vox Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    875
    Saadut tykkäykset:
    8
    Firmware-versio 1.600EA on nyt saatavilla:

    http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?site=odw_fi_FI&m=KDL-52W5500&f=FW_Bravia1600EA

    Vieläkään kanavia ei saa siirrettyä haluamaansa järjestykseen edes suosikkilistassa.
     
  17. kelaaj

    kelaaj Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Harkinnassa 32w5500K 749 euroa. Mutta miten eroavat 32E5500K ja 32E5520K 899 euroa? Ainoa ero jonka löysin myymälän speksisivulta oli että kalliimmat ovat valkoisia laitteita. Ei liene riittävä peruste moiselle hinterolle.
     
  18. juiceh

    juiceh Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko saanut tähän jonkin ratkaisun? Minulla on BDP-S360 Blu-Ray kytkettynä HDMI1-liitäntään ja joka kerran, kun telkkari on ollut hieman pidempään (n. 30 min) pois päältä, se menee automaattisesti HDMI:lle. Tätä ei tapahdu jos HDMI ei ole kiinni tai, kun sammuttamisesta on lyhyemmän aikaa.
     
  19. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin tänään Jyväskylän G:ssä. Hinta oli tippunut sitten viime käynnin (parisen viikkoa) alle tonnin. Nyt se oli 995€. Hyvä suuntaus, toivottavasti vaan jatkuu.

    Pääsin myös vertailemaan SD kuvaa (TV2) viereisen, suunnilleen samanhintaisen Samsungin kanssa. En huomannut mainittavaa eroa. Yllättävän hyvältä näytti SD kuva.

    Onko ihan tosi, että kanavapaikkoja ei pysty määrittelemään edes suosikkilistassa. Em. firman mukava ja asiallinen myyjä kertoi toista. Ilman tätä suosikkilistakikkaa niitä ei hänen mukaansa pysty määrittelemään monissa muissakaan televisoissa. Oma arvaukseni on, että takana on Cable Ready HD päivitykset. En kyllä ymmärrä, mikä tarkoitus tällä on.
     
  20. theme_

    theme_ Guest Guest

    Liittynyt:
    21.03.2007
    Viestejä:
    49
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole ratkaisua saanut valitettavasti. Kai sitä oppii elämään tuon ongelman kanssa ja ehkä joku kaunis päivä uusi firmware korjaa asian :/