Sony VPL-HW55ES kokemuksia ja vinkkejä

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Jupe, 05.12.2014.

  1. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Mielestäni tuo vika, että projektorissa pitää pitää lamppua täysillä on erittäin paha vika. Sehän on nimenomaan kuin pitäisi auton kierroksia täysillä, jotta sillä pääsee eteenpäin.

    Sinänsä tykin melu ei haittaisi, mutta lampun pitäminen täysillä aiheuttaa ongelmia kuvan säätämisessä. Yleensä paras kuva kokonaisuutena (varsinkin mustan osalta) saadaan lampun eco-asennossa. Jos lamppua pitää pitää täysillä, ei tykkiä voi säätää optimaalisesti. Ja jos 2500€ tykkiä ei voi säätää haluamallaan tavalla, en itse sellaista hankkisi.

    Luultavasti suurimmalla osalla on hyvä yksilö, mutta jos omalle kohdalle sattuu maanantaikappale, jota pitää kiikuttaa huollossa, on siitä ilo kaukana. Nimimerkillä kokemusta on. Sen vuoksi en haluaisi edes lähteä kokeilemaan josko hyvä yksilö sattuisi kohdalle, kun vaihtoehtoja on kuitenkin muitakin. Hieman halvemmalla saa Sony 40:n mikä on pätevä laite tai Epson 9200:n jota osa pitää 55:sta parempana. Kummassakaan noissa ei ole vastaavan tason ongelmia.

    Asia kyllä harmittaa ihan kympillä, koska onhan tuo 55 muuten todella hyvä laite.
     
  2. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    No sitten vaan Epsonia kehiin.. Kannattaa varoo ettei satu yksilöä jossa puskee päälle screen door efektiä (eli tuota helvetin taivaanrannan viiva-rinkula, mikälie efektiä) taikka convergence / focus / chromatic aberration ongelmia.. Noista kun ei pääse eroon vartin - 30min odottelulla.. Tosiaan Epsonissa myös surkein pixell fill -rate.. Mutta varmaan ihan ok laite.
     
  3. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    282
    .. Puhumattakaan Epsonin rahisevasta iiriksestä, joka ei ole edes vika vaan ominaisuus. Kyllä mä vaan Sonyn ottaisin ellei olisi jo JVC:tä katossa.
     
  4. makemich

    makemich Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 666
    Saadut tykkäykset:
    228

    No eihän se nyt ihan sama asia mutta siinä olen samaa mieltä että kyllä kotiteatterikäyttöön suunniteltuja laitteita on pystyttävä ajamaan aco-modella jos/kun kerran sellainen ominaisuus on speksattu. Valitettavasti nämä lamppuongelmat joita tuntuu esiintyvän vähän joka merkillä johtuu nykyisestä lampputyypistä joka tuntuu olevan suunniteltu ajettavaksi "täysillä", eco-modessa valokaaren vakaus on mikä on ja pientä välkkymistä esiintyy helposti, yksilöstä riippuen...

    Siinäkin olet oikeassa että Epsonissa ei ole vastaavan tason ongelmia, vaan paljon pahempia. Harmi että elokuvaharrastajille lähes pakollista lens-memorya ei ole kuin kahdella merkillä, tai sitten alkaa kikkailemaan jollain linssillä...
     
  5. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Okei. Hyvä, että tuotte esille myös Epsonin ongelmia. Uusia juttuja ei onneksi tullut esille. Tarkoitus ei ole aloittaa mitään sotaa projektorien (tai niiden käyttäjien :) ) kesken, vaan vain todeta, että mielestäni Sonyssa on erittäin ikävä ongelma ja Epsonissa ei ole niin pahaa ongelmaa.

    Jos noihin kommentteihin vastailen niin:

    Lens-memorya en ole koskaan tarvinnut ja koska se on ominaisuus, niin sen tietää mitä saa tai ei saa. Sama homma on tuolla pixel fill ratella. Periaatteessa screen door lasketaan myös ominaisuudeksi, koska se on lcd:n ongelma. Se näkyy selkeimmin isolla screenillä, mitä 100" screeni ei vielä oikein ole. Varsinkaan neljän metrin päästä katsottuna. Itse en koskaan ole sitä millään lcd-projektorilla nähnyt normaalissa käytössä.

    Kromaattinen aberraatio on linssistä/linsseistä johtuva fysikaalinen ilmiö, joka joko näkyy tai ei. En usko, että sitä voi vain yhtäkkiä ilmestyä, vaan kyse on siitä minkälainen optiikka tykissä on. Jos sattuu huono kappale ja optiikka on huonoa, näkee sen heti, kun vain kokeilee ja tykin voi vaihtaa.

    Epsonin iiris kieltämättä voi olla äänekäs,mutta projektorin sijoitus on minulla sellainen, että mitään ääniä siitä ei pääse katselupaikalle juurikaan kuulumaan.

    Mikään noista ei kuitenkaan ole sellainen ongelma, joka vain yhtäkkiä tulee ja projektori pitäisi sen jälkeen laittaa johonkin tiettyyn tilaan, jotta ongelmasta pääsisi pois. Oikeastaan jokainen noista on valmistajan valitsema tie: lcd aiheuttaa screen dooria, sitä ei voi muuttaa; muovinen optiikka aiheuttaa kromaattista aberraatiota ( jos optiikan taso vaihtelee tykistä toiseen, niin voi etsiä yksilön, jossa on parempi optiikka. Ikävä juttu tietenkin tämä, mutta eivätpä kaikki kehu Sonynkaan optiikkaa ;) ); äänekäs iiris on myös valmistajan valinta, paska juttu, mutta itseäni se ei haittaa.

    En sano, etteivätkö nuo olisi osittain tulosta huonosta suunnittelusta tai toteutuksesta, mutta erona on se, että nuo ovat kuitenkin tiedossa olevia asioita eivätkä ne millään tavoin vaikuta siihen, mitä tykin asetuksia voi käyttää.

    Jos ostetussa yksilössä ei ole sellaista kromaattista aberraatiota ja/tai screen dooria, jonka huomaisi katselupaikalta ja kuva on erinomainen, eivät nuo viat voi sieltä enää yhtäkkiä nousta esille.

    Sen sijaan tuo Sonyn lamppuongelma on ongelma, jota valmistaja ei ole tykkiin (toivottavasti) suunnitellut, vaan se on ihan oikea virhe. Ja koska se rajoittaa tykin käyttöä, niin en itse sen vuoksi voi tykkiä hankkia. Jos joku toinen kokee sen pieneksi jutuksi, niin hyvä homma. Ongelma kuitenkin mainitaan niin monessa testissä ja jokaisessa vakavassa keskusteluketjussa, että sen on pakko olla melko yleistä. Useasti kommentit ovat sellaisia, että kannattaa käydä itse kokeilemassa, että häiritseekö se vilkunta. Osaa häiritsee, osaa ei. Hieman, kuten sateenkaaret dlp-projuissa.

    Itse ehkä mieluiten ottaisin Sony 40es:n, mutta kun se on saman hintainen Epson 9200:n kanssa, jonka mukana tulee vielä kahdet rf-lasit, niin raha on vain se mikä helposti ratkaisee.
    Toisessa ketjussa totesin, että tykit pitää vielä nähdä ennen ostoa, mikä tarkoittaa, että saatan helpostikin ottaa mieluummin Sony 40:n kuin Epsonin.

    Mutta eikös se ole vain hyvä, että on eri valmistajia ja eri tykkejä? Onpahan sitten valinnan varaa kaikille. :)
     
  6. jukula

    jukula Guest Guest

    Liittynyt:
    15.01.2013
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kyllä mieluusti vielä lisäisin tuon aikaisemmin mainitsemani reunojen punerruksen tuohon tyypivika listaan. Kaikissa kolmessa HW50 ja 55 sarjan tykissä mitä olen testannut on ollut enemmän tai vähemmän tuota vikaa, tosin tarvii vissiin hyvät silmät että tuon huomaa koska meidän huushollissa tuota ei kukaan muu moiti kun minä.
     
  7. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    Ruvetaanko kaivelee kaikki mahdolliset (ja mahdottomat viat) joka vitun vehkeestä ? .. mun vanhassa Epsonissa oli virtaliittimen liitin vähä löysä varmaan valuvirhe.. Noni, teidän vuoro.
     
  8. silma

    silma Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.09.2009
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    2
    joo alkaa mennä naurettavaksi tämä vatvominen täällä :D

    Nepalle tiedoksi se 40es on sama tykki kuin 55es ilman iiristä joten se vilkkuminen voi olla myös siinä ihan samalla lailla. Tuota samaa kirkkauden pumppaamista on ollut jokaisessa Epsonissa jotka olen omistanut 3200, 9000w, 9100w

    tässä nykyisessä sonyssa ei ole (55es) mitään ongelmaa ollut lampun kirkkauden pumppaamisen kanssa... jos kävisi noiden epsonien vikalistaa tähän listaamaan tulisi pitkä lista ja ne toistuivat useiden huoltokertojen jälkeen ja oli myös vaihdetuissa laitteissa..

    Ei sony mitään lampun vilkkumista ole tykkiin suunnitellut toi nyt on ihan valopään ajattelua itse elektroniikkahuollossa työskentelevänä voin sanoa että nykyajan laite kuin laite se viallisten määrä liikkuu yleensä n. 5% ja jos on täyttä sekundaa (kiina halpis) 10-15% tuota sonyn pumppaamista ei ole raportoitu missään foorumeilla kuin muutamia per foorumi joten aivan turha mistään tyyppiongelmista puhua. laitteita myydään kuitenkin useita tuhansia.
     
  9. xnikula

    xnikula Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2008
    Viestejä:
    137
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käännetäänpä tätäkin aihetta positiivisempaan suuntaan. Silmalla kokemusta ainakin Epsoneista, joten kuinka Sony erottuu edukseen?
     
  10. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Tarkoitus ei ole mitenkään mollata Sonya. Mielestäni se on kuvanlaadultaan paras tykki, mitä voi kotiin hakkia kohtuullisella rahalla. Ainoa, mitä ihmettelen on tuo ikävä vilkuntavika. Jos joku on valmis maksamaan noin ison hinnan siitä, niin sehän on ok, kuten olen todennut. Itse en kuitenkaan maksaisi.
    No ainakaan netistä ei samalla tavalla löydy valitusta nelikymppisen välkkymisestä. Eikä myöskään yhdessäkään 9200-arvostelussa tai ketjussa ole aiheesta mainittu. Ainakaan siten, että olisi sitä huomannut.

    Tarkoitus ei nyt ole alkaa listaamaan kaikkien projektoreiden vikoja tähän threadiin. Epsonin viat voi käydä kirjoittamassa Epsonin ketjuun. Mielestäni kuitenkin tässä threadissä voi (tai pitäisi voida) avoimesti keskustella Sonyn vioista. Itse mainitsin vain, että en ostaisi Sonya tuon vilkkumisen vuoksi ja ihmettelin samalla myöskin, että onpas paljon vikoja. Sen jälkeen alkoi tulla Epsonin haukkumista joka puolelta, johon sitten vastasin.

    Jokaisessa projektorissa on ominaisuuksia/vikoja, jotka haittaavat yhtä, mutta eivät toista. Toisille dlp:n sateenkaaret ovat täysi turn off. Itse taas pidän dlp:n kuvasta todella paljon.

    En olekaan puhunut tyyppiongelmasta. Olen vain todennut, että en halua taas ottaa sitä riskiä, että saan maanantaikappaleen, jota pitää lähetellä huoltoon, koska olen erään projektorin kanssa sen rumban jo läpi käynyt.

    Valmistipa mikä valmistaja tahansa tykin, jonka hinta on yli 2000 euroa, niin tällaisia vikoja ei vain saisi olla. Sama koskee myös Epsonia ja muita valmistajia.

    Ketjun aloituksessa muuten puhutaan "yleisistä tyyppivioista"...
     
  11. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    Uskon sen kyllä täysin ja varmasti kaikki. Täällähän me on aina kelattu yhdessä parasta vaihtoehtoa, missä aina on useita ominaisuuksia per tykistö, se voi vaikuttaa vain joskus vääntämiseltä mutta jokainen käsittää kyllä mistä on kyse. Nämä asiat on vaan pakko käydä läpi.

    Pyydän nöyrästi ettei tätä otettaisi ns. "oman retosteluna" mutta kun annoit ymmärtää, että sinulle "melu" ei merkitse niin paljoa ja annoit myös ymmärtää, että tykkiä ei voisi säätää kun sitä ei saa säästötilaan, tässä nimenomaisessa asiassahan juuri HW55 mallissa on ratkaisu olemassa. (Valitettavasti saattaa olla, että tätä ratkaisua ei ole mallissa Hw40, sen voinee po. projun omistajat kertoa.)

    Minulle tuli ihan pakko tuoda esiin pari herkullista faktaa, jotka sopii tarkalleen tapaukseen:

    I. Projektori on hiljainen myös tavallisessa tilassa. (Ainakin hiljaisempi kuin minun ennen hiljaiseksi mainostettu Epson oli säästötilassa.)

    II. Toisin kuin ajattelet, tämän Hw55 projektorin kirkkautta saa kuitenkin säädettyä optisesti, ja itseasiassa lähes tarkalleen samaan asentoon kuin säästötilassa ILMAN lampun varsinaista säästötilaa. Ja mikä mukavinta, käytännössä myös ilman merkitseviä sivuseurauksia.

    Olisin lähettänyt oman laitteen huoltoon aikoja sitten, ellen olisi sitä keksinyt, koska tämä olisi kuvakoolleni yksinkertaisesti liian kirkas kuva. No miten se on mahdollista?

    Hommaan on kaksi tapaa.
    A.) Yksinkertaisesti iris asentoon AUTO LIMITED. = Lopputulos näyttää, maistuu, tuntuu samalta kuin lampun säästötilassa iris asennossa AUTO FULL. Mittauksilla kuvassa epäilemättä löydettäisiin eroja mutta kaippa olennaista on mitä näen.
    B.) Mikäli ei tykkää iiriksestä tai ei tarvitse sitä tai tarvitsee paljon himmeämmän kuvan, lampun voi sovittaa screeniin myös iiriksen manuaaliasennolla, jossa on 100 jaollinen asteikko hyvin himmeästä hyvin kirkkaaseen. Tämäkin toimii ja olen käyttänyt sitä myös vaihtoehtona.

    Vaikea selittää miksi ainakin tykin oletusasennoilla iriksen auto limitedin ja taas auto fullin suhteet on kuvan kirkkauksissa noin yhtäläiset silmin nähden kun samalla lampun tilaa vaihtaa mutta hemmetin hyvä sattuma se on.

    Mikä parasta, Sonyssä on hyvin ja äänettömästi toimiva iris. Toisin kuin vaikka aiemmin omistamassani Epsonissa, jossa po. juttu rahisi äänekkäästi joten sitä katsoin aikoinaan ilman iristä.
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2014
  12. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    Lisään vielä ylläolevaan, että tuon iriksenkin ominaisuus kannattaisi varmaan testata ihan jossain liikkeessä. Jotta ei tarvitse esim. minua uskoa. Voin olla puusilmänä sitäpaitsi väärässäkin.

    + Tulipa mieleen sekin miten ajat muuttuu tykkien kirkkauksien suhteen. Edellistä projektoriani ajoin lampun alkupäätä lukuunottamatta pääasiallisesti täysillä koska se oli tarpeettomankin himmeä säästöasennolla, joskin ihan katsottava. Nyt projektoria joutuu tarkoituksella himmentämään, jääden silti kirkkaammaksi kuin entinen. Kuitenkin, täytyy huomioida, että kaikki vastaavat lamput himmenevät jossain vaiheessa. Silloin viimeistään iristä täytyy ruuvata taas auki päin. Veikkaan, että piste on noin 600-800 tunnin vaiheilla.
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2014
  13. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Onpa hyvä, että tuohon lampun ongelmaan on olemassa myös ratkaisu, joka ei haittaa normaalia käyttöä. Varsinkin, jos sen avulla on mahdollista säätää tykki täydellisesti. Parastahan tietenkin olisi, jos ongelmaa ei ensinkään olisi, mutta hyvä näinkin. Haittapuolena tietenkin on ehkä lampun kestoiän lyhentyminen, mutta ehkä se ei ole niin iso ongelma.

    Mietin, että voisiko olla, että tuo vilkkuminen johtuu huonosta lampusta vai onko kyse tykin elektroniikasta? Ekassa tapauksessa ongelma olisi helpompi korjata, jälkimmäisessä vaatii tehdashuoltoa, jos sekään auttaa.
     
  14. xnikula

    xnikula Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2008
    Viestejä:
    137
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nepalta hyvä kysymys loppuun! Itse kysyisin vielä, että onko joku korjauttanut tykin tuon välkkymisen johdosta ja saanut välkkymättömän tilalle?
     
  15. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    Olen miettinyt juuri samaa, ihan siksi, koska oma ensiasennuslamppuni ei vilkkunut. Sitä on tosin käytetty vasta liian vähän sanoakseen mitään varmaa. Ostin heti hankinnan jälkeen toisen lampun, jonkun kiinalaisen mikä oli huono ja palautettuani myöhemmin kolmannen missä alkuperäislamppu feikkukuorissa. Se toimikin ihan kuin pitää mutta sen yhteydessä ensikertaa havaitsimme sitten tämän vilkkumisilmiön säästötilassa, ok myönnetään, akka sen itseasiassa vasta huomasi perhana.

    Toisaalta, jonkinlaiset johtolangat viittaisivat kuitenkin tykkiin sen mahdollisen vilkkumisen osalta. Useammallakin taholla puhutaan komponentista nimeltä ballasti. Omapäissänsäteorian kautta arvelen, että tehtaalla on viritetty säästötila vähän turhan säästöideaa maksimoiden, koska se mainonnassa tietenkin on etu. Ja sitten komponentit eivät olekaan ihan viritetyn ääriarvon tasolla.
     
    Viimeksi muokattu: 31.12.2014
  16. s0fboot

    s0fboot Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.02.2009
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen lueskellut tykkeihin liittyviä keskusteluja tykkikuumeen innoittamana ja tämä Sony on tällä hetkellä ostoslistalla huolimatta tämän ketjun esiintuomista ongelmista. Lähellä oli ettei kelkka kääntynyt lukiessa.
    Sitten ajattelin ettei kuulemma Ferrarillakaan pääse ajamaan ennenkuin öljynpaineet ja hilavitkuttimet on asettuneet synkkaan tai 300-400k€ talon astianpesukone täyty itsestään ja aikoinaan joutui jopa kävelemään television luokse jos halusi vaihtaa kanavaa tai lisätä ääntä.
    Olen siis valmis tekemään myönnytyksen käytetyn rahan ja tiedossa olevien ongelmien suhteen.

    Lamppuongelmassa osui tuo ballasti ja googletin "xenon värisee" ja samansuuntaisia ongelmia on esiintynyt autopuolella. Enemmän ilm. jälkiasennuspalikoissa.
    Siellä on vain helpompaa vaihdella palikoita, ballastia, lamppua tai jopa viritellä konkkia turvaamaan virran riittävyyttä.
    Tuo puoltaisi juuri tuota että ecomoodi on säädetty niin kitsaaksi virran suhteen että lamppu ei toimi optimaalisesti eli virta ei riitä.
     
  17. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    Sori vaan s0fboot. Huomasin itse tuossa taannoin, että tämä ketju meni tarkoitustaan vastaan. Nyt jengi on tosiaan ilmeisesti kuvitellut, että Sonyn hw55 on jotenkin huono. Sikäli absurdia kun tietää reilut 10 vuotta alaa harrastaneena miten se suhteutuu niihin muihin. Mentiin hieman överiksi.

    Jos katotaan puhtaasti sitä itse kuvaa, eli jotain konkreettista leffaa, useimmat tätä ketjua lukevat vihkiytymättömät ei voisi käsittää, että laite ja ketjun alkuosa liittyy jotenkin etäisesti toisiinsa. Minulla taisi olla järjestyksessä 7 menossa omia ja yksi CRT:kin on talossa lyhyesti käynyt pyörähtämässä, muitakin on katseltu tilaisuuden tullen. Tekisin tämän valinnan uudelleen ja myös yksilö saa olla sama. Säästötilaa koskevasta välkyntäviasta helppoine hoitoineen voi pudottaa pojot 10 -> 9+. Kehittämisen varaa jää aina.

    Ystäväni kävi hiljattain talossa ja näytin uutta projektoria. Hän kuuli hinnan ennen kuin näki kuvan. Ja näin heti väkihymistelevästä ilmeestä olevani hullu, koska hänen mielestään edellisessä ei ollut koskaan mitään vikaa. Mutta kun kuva saatiin päälle, kaveri totesi ettei ihmettele lainkaan miksi vaihdoin.

    Suosittelen, että joka harkitsee, käykää itse katsomassa. Suomessakin vielä muutama liike on, jotka esittelee.
     
    Viimeksi muokattu: 31.12.2014
  18. s0fboot

    s0fboot Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.02.2009
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle tämä ketju oli oikeasti varsin hyödyllinen.
    Tarjosi tietoa puolesta ja vastaan ja loppuun asti kun luki niin varmistuin että keskityn tämän mallin hankkimiseen.
    Projektori"harrastuksen" aloittamiseen varmaan ihan hyvä peli.
    Eikä näitä ketjuja saa millään pidettyä puhtaassa asialinjassa tai siis ainakaan puhtaasti tarkoitetussa eikä mielestäni tarvitsekkaan, kaiken tiedon ei tarvitse olla valmiiksi pureskeltua.
     
  19. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Pahoittelen, jos olen sotkenut jotenkin ketjua. Mielestäni en kuitenkaan ole mennyt pois asialinjalta, vaikka itse en ongelmista pidäkään ja sen myös toin esille. Toivottavasti kukaan ei pelkästään tämän ketjun pohjalta kuitenkaan tee päätöstä olla ostamatta ko. tykkiä.

    Kannattaa muuten ketjun ensimmäistä viestiä muokata myös hieman positiivisemmaksi. Sen pohjalta tykki kieltämättä näyttää aika ongelmalliselta. Tietenkään ongelmia ei kannata kätkeä, mutta ehkäpä myös positiivisia asioita kannattaisi tuoda paremmin esille.

    Oletteko muuten 3d-kuvaa miten paljoa katselleet? Jos jotain huonoa ominaisuutta tykistä väkisellä yrittää miettiä, niin 3d ei ehkä ole niin hyvää kuin joissakin kilpailijoissa. Mikä ei tietenkään tarkoita, että se olisi huonoa, mutta tuntuu, että 2d-kuvalla laite pääsee oikeuksiinsa.

    Niin ja hauskaa uutta vuotta kaikille! :)
     
  20. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    Itse en edes omaa Sonya ajele missään eco -modessa. Eco -modessa käyttämisen lopetin siinä vaiheessa kun huomasin miten hiljainen se on täydellä teholla. Screeni on iso ja tulee aina olemaan iso. Pussissa on sen verran valuuttaa että tarvittaessa voin uusia lampun ja täten ajelen jatkossakin full -modessa. Kalibrointivehkeet löytyy myös (+ lisenssi calmaniin) joten mode kun mode, niin aina parin kuukauden välein tsekkaan että missä mennään.

    Mitä 3Deehen tulee niin Sonyssä se on mielestäni erittäin hyvä. Ja helvetin iso plussa että 3D :n voi kalibroida tarvittaessa erikseenkin. DLP -vehkeet menee tosin 3D:ssä edelle, valovoiman ja haamuilemattoman kuvan ansiosta.