Minulla on otsikon mukainen BR-soitin. Siinä on alusta alkaen ollut kummallisia ongelmia Netflixin katselussa. Tulee noita herjoja, että ei voi katsoa elokuvaa "juuri nyt". Sitten yritän saada wifi yhteyttä uudelleen asennettua ja joskus se auttaa, aina ei. Olen lukenut netistä, että muillakin on ollut samaa. Tuo ongelma on näköjään jotenkin TV-johdannainen, telkkarikin on Sony 77" oled. Pari kertaa olen katsonut tykillä ja tuolla BR-soittimella, minulla on ohjelmoitu Logitechin universaalikaukossa käskyjono tuolle Sonyn BR-soittimelle+tykille+av-vahvarille. Kaikki toimii hyvin tykin ja kaukon yhdistelmällä! Laitoin kyselyä Sonyn tukeen, mutta viikonlopun vuoksi ei ole tullut vastausta asiaan. Onkos täällä kokemusta tuosta soittimen ongelmasta? Sikäli outoa, kun kyseessä on kaksi Sonyn laitetta, eivätkä ne toimi yhdessä. Yleensähän saman valmistajan laiteet toimivat oikein hyvin yhdessä, kun suunnittelu on tehty samassa firmassa. Outoa! Muuten soitin on erinomainen, sen painokin vakuuttaa-3.8kg. Kilpailevat laitteet ovat rimpuloita sen rinnalla-paino enintään puolet Sonysta. Laite soittaa melkein mitä vain-todellinen moninormilaite, sottaa dvdt, sacdt, dvdaudiot, monet itsepoltetut lätyt. Telkkarissa on appi Flixille ja Appletv4K laite on myöskin, mutta haluaisin BR-soittimen myöskin toimivan, kuten kuuluu. Päivitykset ovat ajan tasalla. Edullinenkin on tämä Sonyn soitin laatuun nähden, kunnon kotelokin(luulin metalliksi ensin, mutta yläpinta on karhennettua muovia, tuntuma on kuin metallissa), joka ei hevin naarmuunu kissataloudessakaan! Laitteessa on myös tuki HDR10:lle, HYbrid Log Gammalle ja Dolby Visionille...mutta tuo Flixin ongelma...
En olekaan muistanut, että tuosta soittimesta on paljon juttua omassa foorumissaan, vaikka aloitin ketjun! Tuosta on vain niin paljon aikaa ja ostin Pansun soittimen jo ennen ja unohdin tuon ketjun. Olen mielestäni päivittänyt soittimen firmwaren, mutta täytyypä tutkia asiaa vielä ja ehkä Sonyn tuesta tulee jotain vinkkiä asiasta.
Tarkistin vielä, että päivitykset ovat kunnossa-ovat. Testasin Netflixiä TVssä, nyt toimi. Testasin 4K elokuvia töllössä, toimivat hyvin. Nyt tökki levykelkka, ei meinannut saada kelkkaa ulos! No kyllä se kikkailun jälkeen taas toimi. Kummallisia käyttöongelmia kuitenkin tuollaiset... Muuten hyvä laite, hyvä kuva ja äänikin. Epämääräinen toiminta harmituttaa, olisiko tavallista näille moninormisoittimille? Pansussakin oli tökkimistä käytössä. Möin sen juuri pois. No, jospa aspa auttaa. e: nyt ei Flixi toimi tykilläkään. e2: aspa mielellään teettäisi asiakkaalla erilaisia jumppaliikkeitä, turhaa touhua ja ajanhukkaa. Antoivat sitten huollon yhteystiedot, kerroin huoltoon tuosta Flixin toimimattomuudesta ja jatkuvasta nettiyhteyden luomistarpeesta, jotka nimenomaan johtuvat soittimesta ja sen puutteista. Samalla mainitsin, että HDR10, dolby visionin ja hlgn pitää toimia automaattisesti, hoitakaa minulle toimiva laite, tämä nykyinen pilaa koko Sonyn maineen. Tuo soittimen merkkivalokin on törkeän himmeä, voisi sekin olla kirkkaampi.
Suotta ei ole moitittu Sonyn aspaa. Minä liityn kööriin. He vaativat moneen kertaan samoja tietoja sinne tänne, mikään ei näy toimivan jäsentenvälisenä. Työt siirrettäisiin koko ajan asiakkaalle, asiakkalla pitäisi olla koko ajan jotain askartelua. ja tuntikausiksi. Minulla on selvän takuuasian selvittelyyn annettu varmaan vähintäin 8 tunnin työt. Heillä on palkattuja asiakaspalvelijoita, jotka välittömästi rupeavat pomottelemaan asiakasta. Tämä on törkeätä. Sama tendenssi on vallannut kaikki asiakaspalvelut koko suomessa, sana on levinnyt. Mistä nuo aspat ovat saaneet valtuutuksen tuollaiseen pomotteluun asiakasta kohtaan. Vastaan: Netissä on helppo paeta vastuuta. Se on otettu maan tavaksi. Eräs työkaveri kertoi kaiken tämän olleen jo vuosia todellisuutta ruotsissa ja sieltä se on levinnyt hyvin nopeasti suomeen.
Lähetin soittimen Verkkokauppa.comiin. Sonyn huoltoon lähetys oli tuskaa. Käsittämätön nettikaavake. Toivottavasti laite tulee kuntoon tai saan uuden tilalle. Se nyt vielä puuttuisi, että soitin tulee samanlaisena takaisin. Verkkiksessä on järkevät toimintatavat. Heilläkin on nettikaavake, joka täytetään ja tulostetaan, nimikirjoitus vielä alle printtiin. Tällainen nettikaavakkeen pitää ollakin, monella on oppimista. Reklamoin siis Netflixin toiminnasta, tuosta HDR-valinnasta ja vielä power-merkkivalon himmeydestä, sitä ei näe 3m päästä katselupaikalta. Kumma jos ainoana soittimen toiminnasta kertovaa valoa ei näe millään, aina täytyy mennä soittimen luo katsomaan palaako valo.
Tässä huollon palaute: Elcare Nordic tarkastanut laitteen. Ilmoitettua vikaa ei havaittu huollossa. Initialisointi tehty. Tarkista mahdollisesti kytketyt USB-laitteet sekä verkon toimivuus, modeemi/reititin ja asetukset ja käyttöympäristö. Olen aspan kauttakin kertonut ja Netflixin ilmoituksen myös, että nuo viat ovat nimenomaan soittimessa, eivät ulkoiset tekijät. On näköjään menty siitä mistä aita on matalin. "Ei havaittu huollossa", niinpä niin... Nyt on mennyt usko Sonyyn ja Sonyn suomen huoltoon ja aspaankin. Näin köykäisesti kuitataan susilaitteen viat. Jauhetaan aina aspassa ja huollossa samoja asioita . Samoja jumppaliikkeitä vain tarjotaan asiakkaalle, joka on ollut ostavinaan toimivan tuotteen. HYI!! Yhtään USB-piuhaakaan ei ole kiinni laitteistossa! Käyttöympäristökin on kunnossa, vaimo imuroi tänään hyvin, jospa auttoi. Nyt odotan jännityksellä tuota huollon täysin toimivaksi todettua laitetta kotiini. Voi niitä ilon hetkiä! Muutkin asiakkaat; älkää turhaan valittako tästä soittimesta, tekniikan helmestä...Korjauskin käy valohoidolla.
Niin kuin olen ennenkin maininnut, Sonyn asiakaspalvelu on paskinta mitä olen koskaan kokenut. Kukaan tuossa firmassa ei ota mistään mitään vastuuta, lähetellään turhanpäiväisiä sähköposteja edestakaisin ja mikään ei johda mihinkään. Sony ei tunnu edes tietävän mitä heidän valtuuttamansa huolto tekee ja päinvastoin. Itselläni meni n.vuosi ennenkuin sain oman asiani päätökseen ja maileja läheteltiin yhteensä yli 100kpl...jälleenmyyjäkin on aseeton tuon firman kynsissä.
Minulla oli tuo aiempi versio eli UBP-X800 ja ostin sen ilmestymisensä aikaan. Silloin Sony ilmoitti että tuohon on tulossa Dolby Vision päivitys jossain välissä ohjelmallisesti. Ei tullut. Nimesivät sitten uudelleen M2:seksi ja laittoivat myyntiin DV-tuella. Kun laitteen spekseissä on mainittu myös SA-CD tuki ja joku jossain ei saanut sitä toimimaan, niin tuen vastaus oli että ei pitäisi toimiakaan. Kyllä muuten toimi, koska itse niitä myös kuuntelin. Muuten laite voi olla mitä paskaa tahansa, mutta ei se nyt todellakaan ole mikään muovirimpula, vaan yllättävän painava ja tukeva. Voisi äkkiseltään kuvitella myös laadukkaaksi. Valitettavasti eivät firmiksiä jaksa/osaa päivitellä, joten toimii sitten niin kuin toimii. Mitään ei korjata, joka tuntuu aika hämmentävältä logiikalta. M2 on siis melkein sama vehje paitsi Dolby Vision tuella ja sekin pitää aina erikseen käsin käydä laittamassa päälle ja pois. Melko säälittävää on Sonyn puuhastelu.
Siskolla ja äidillä tuoreehkot Sonyn blu-rayt soittimet... pahoja ongelmia BD ja DVD-levyjen toistossa, vaikka levyissä ei ole mitään fyysistä vikaa. Suttaa ja sekundaa. Olen yrittänyt löytää muita merkkejä, mutta esim. Pioneereitakaan ei saa uutena atm. Powerissa olisi ollut hyvä tarjouskin BDP-180:stä.
Sinä se siis olit, kun manasit Sonyn asiakaspalvelun. Se todella on alansa huippua huonoudessa. Valitettavasti täällä suomessa on yleistynyt tuo asiakkaiden kiusaus. Syynä on tuo kuluttajaviranomaistenkin esille tuoma sanktioiden puute. Siitä johtuen ja firmojen välinpitämättömyydestä myöskin johtuu tämä tilanne, joka vain pahenee. Kun ei tule mistään suunnasta mitään rankaisua, niin ilkeillään asiakkaille. Kansanedustajia ei kiinnosta pätkääkään ilmiö. Ilmeisesti ei heillä itsellään ole mitään tuollaisia kokemuksia? Asioihin tulee muutos vasta, kun kansanedustajilla rupeaa olemaan vaikeata, siltä vaikuttaa vahvasti. Vasta sitten harkitaan sanktioita näille firmoille. Onneksi sellaisia firmoja ei ole paljon, mutta liikaa kuitenkin. Miten tuo sinun keissisi sitten päättyi ja oliko sinulla samantapaiset syyt kuin minulla tuossa soittimessa? Sinun saamasi kohtelu on hyvin kuvaavaa. Minä olen joutunut tekemisiin parin hyvin pahan tapauksen kanssa. Molemmat piinasivat lähes vuoden ja taloudellista tappiotakin tuli... On hyvin kallista leikkiä, jos joutuu hankkimaan juristin selvittämään selviä kuluttajaan/asiakkaaseen kohdistuvia petoksia. Lopputuloksestakaan ei voi olla ollenkaan varma, vaikka olisi kuinka oikeassa ja olisi näytöt, kokeilkaapa! Nykyinen tilanne houkuttelee sadistisia ja sairaita henkilöitä asiakaspalveluun. Näitä vastaan taistellessa menee helposti kaikki vapaa-aika.
Soittimen raskaus on saatu tekemällä runko 3mm teräslevystä ja laittamalla paksut/raskaat muovikannet. Nuo seikat eivät sinällään kerro mistään laadusta, vaan raskaista materiaaleista vain! Perehdyin tuon painon syihin ja nuo seikat tulivat ilmi...
No kyllähän noilla varmaan vakautta haetaan, kuten kalliimmissakin vehkeissä. Tuskin niissäkään melkein 10kg vehkeissä elektroniikka painaa.
Näin varmaan on. Kansi-ja pohjalevyt mieluummin vaikka 1,5mm teräslevyä maalattuina, kuin feikinomaista kovaa muovia. Mutta onhan niitä huonompiakin toki.
Mulla on tuo edeltävä malli eli UBP-X800, samoja ongelmia siinäkin on netflixin kanssa. Tosin satunnaisesti vastaavia ilmoituksia tulee myös xbox one s:llä ja tv:llä. Joidenkin levyjen kanssa on myös ollut ongelmia, ilmeisesti kerroksen vaihtuessa tulee lukuongelmia, kuva jumii tai hyppiii eteenpäin. Samat levyt toimivat kuitenkin xboxilla ongelmitta.
Soitinta kehutaan (lähde: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/73865/mjdmt/Sony-UBP-X800M2-Smart-Ultra-HD-Blu-ray-soitin ): "Pienestä koostaan huolimatta, UBP-X800M2:n ainutlaatuisen jämäkkä runko eliminoi mikrovärinän, joten koet parhaan mahdollisen äänen- ja kuvanlaadun." Kuvia sisuskaluista jos katsoo, niin voinee todeta, että Sonyn soitin on aika perustasoa elektroniikaltaan, ehkä tekisi mieli sanoa että niin halvan näköinen kuin näin iso valmistaja voi, osaa ja uskaltaa tehdä: https://www.google.com/search?q=sony+x800+inside Jos vertaa jonkinlaiseen referenssiin ns. kuluttajatason paremman pään laitteista (Oppo 203): https://www.google.com/search?q=oppo+203+inside Niin tokihan suunnittelussa ja lopputuloksessa eroa on. Mutta se on kokonaan eri asia, että onko sitä eroa 500 euron edestä. Tosin mielenrauhallakin on hintansa.