Sony KDS-55A2000 (FULL HD)

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana Koljatti, 25.09.2006.

  1. Blackdawn

    Blackdawn Guest Guest

    Liittynyt:
    06.09.2006
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joko tää on provosointia tai sitten olet katsonut MTV3 kanavaa anal-ogina.
    Mulla on toi tölsy 2,5 metrin päässä ja näyttää TODELLA hyvälle, niin TV kanavat (tosin pienin varauksin) kuin DVD:t ja PS2 pelit.

    Mutta jos olet tosissas, niin tee ihmeessä näin :hitme:
     
  2. Koljatti

    Koljatti Guest Guest

    Liittynyt:
    16.10.2001
    Viestejä:
    761
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuotanoin.. ihan pakko kyllä kysyä, milloin viimeksi olet nähnyt kuvaputkitelkkareiden TV-kuvaa, jos TÄLLÄ telkkarilla näyttää todella hyvältä? ;) Entä oletko vertaillut LCD ja Plasmatelkkareiden TV-kuvaa tämän Sonyn kanssa? Mitä mieltä niiden eroista?
     
  3. pjsinc

    pjsinc Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    54
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan täällä onnistunut saamaan kunnon kuvaa aikaiseksi tuon VGA liitännän kautta? Manuaalin mukaan PC liitännän pitäisi kyetä 1920x1080@60 moodiin, mutta paras minkä minä olen saanut aikaiseksi on se että TV kyllä kertoo olevansa tuossa moodissa, samoin PC (Linux), mutta kuvassa on yli 10 sentin mustat reunat joka puolella (paha underscan). Samoin missään muussakaan moodissa en saa ulos täysleveää kuvaa (siis VGA:sta), korkeus tosin tomii ok esim 1280x1024 moodissa. (En pääse tuota kokeilemaan HDMI:n kautta koska tuossa tuohon kytketyssä PC:ssä ei ole DVI ulostuloa...)

    Tämän 55A2000:n jenkkiveriosta verkossa kyllä väittävät että se tuolta VGA:n kautta käyttäisi oikeasti vain 1366x768 resoa (sopisi muuten noiden palkkien kokoon), eli onko tässä euroopan versiossa kyse nyt samasta asiasta? Miksi silti se reso on listattuna tuolla manuaalissa?
     
  4. Zuah

    Zuah Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2000
    Viestejä:
    979
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mistäs löytyy 55" kuvaputkitöllö? Johonkin 32" telkkuun on paha verrata kun sellaisessa heikompikin materiaali näyttää hyvältä. Mitä materiaalia katsoit kaupassa kun kuva oli järkyttävää pikselimössöä? Kuulostaa digiTV:ltä :D
     
  5. Koljatti

    Koljatti Guest Guest

    Liittynyt:
    16.10.2001
    Viestejä:
    761
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huomasin muuten, että tuosta pitäisi olla 50" mallikin.. kuinkahan paljon se olisi halvempi? Ainakaan saksasta ei kyllä idealolla löytynyt moista mallia... :confused:
     
  6. jaask

    jaask Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2004
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    50" mallia ei löydy Euroopan markkinoilta, täällä vain 55" ja 70".
     
  7. lumikola

    lumikola Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2005
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä saa Suomesta halvimmalla? Mihin hintaan olette ostaneet?
     
  8. lumikola

    lumikola Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2005
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, jatkan alustavilla kommenteilla, koska ostin 55-tuumaisen eilen. Laatikko oli yllättävän helppo käsitellä ja purkaa. Sopivasti täältä maaseudulta katkesivat sähköt juuri kun olin asennusta aloittamassa, mutta Fortumille poikkeuksellisesti katkos kesti vain vajaan tunnin:rolleyes: Laitteen käyttöönotto on helppoa, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

    + hyvät liitännät
    + hyvät ohjeet
    + miellyttävä käyttää
    + erinomainen kauko-ohjain (tosin ohjelmoitavuus minimaalista)
    + pikaisesti tutkittuna erinomainen mustan taso
    + hyvä kuva dvd-käytössä (HDMI)
    + monipuoliset kuvasäädöt tuloille erikseen
    + hinta/laatusuhde

    - kuvassa ajoittain melkoisia häiriöitä tv-kuvaa katsottaessa
    - kaiuttimien ääni ei vastaa laitteen muuta laatutasoa

    Ensikokemusten perusteella olen erittäin tyytyväinen. Isohko kuva televisioksi. Taru Sormusten Herrasta näyttää yhtä hyvältä kuin laadukkaalla tykillä ja lisäksi sitä voi nyt katsoa hieman valaistussa huoneessa.

    Ainoastaan tv-lähetysten heikko prosessointi antanee myöhemmin aihetta erillisen prosessorin hankintaan, koska katson paljon tv-lähetyksiä. Katsotaan nyt. Ihmettelin kylläkin eilen miksi YLE:n uutislähetys näytti melko kamalalta, kun taas Pako oli kuvanlaadultaan mainio. Katsoin näitä sateelliittivirittimen kautta (RGB-Scart). Joku paremmin asiaa tunteva voisi selittää tämän omituisuuden...
     
  9. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    Uutiset ovat videopohjaista materiaalia, jonka prosessointi on muutamaa kertaluokkaa vaikeampaa kuin filmipohjaisen materiaalin, jota myös Prison Break on. Hyvällä ulkoisella skaalaimella saa tähän huikeasti apua.
     
  10. pjsinc

    pjsinc Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    54
    Saadut tykkäykset:
    0
    OT kysymys edellisestä vastauksesta:
    Onko kyse video vs. filmi materiallien prosessoinnista vai onko ennemmin merkitystä sillä että toinen on reaaliaikaista ja toinen ei? Tarkoitan siis sitä, että kun tehdään MPEG2 pakkausta, niin eikö sen hyvin tekeminen reaaliajassa ole vielä mahdotonta (tai ainakin pirun kallista) kun taas ei-reaaliaikainen materiaali saadaan pakattua rauhassa ja hitaasti valmiiksi ennen sen lähettämistä? Esimerkiksi täällä Oulun kaapelissa on formulat ja juuri esim. uutiset välillä melkoista kuraa vaikka bitrate on 4,5-5,5Mbit/s ja toisaalta Nelosen sarjat (kuten esim. Lost) on taas todella paljon paremman laatuista vain 3,5-4,5 bitratella.
     
  11. lofqkal

    lofqkal Guest Guest

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,
    mulla samansuuntaisia kokemuksia 3.viikon käytön jälkeen, kuvaan oon erittäin tyytyväinen etenkin dvd hdmi:n kautta.
    Mulla Lg:n dbrh198 digi/kiintolevy/tallentava dvd samoissa kuorissa hdmi-lähdöllä josta kuva ihan upee tosin tv ei hyväksy soittimen 720p ja 1080i skaalausta? kuva upee kyl 576p ja 576i muodoissa, tekniikan maailma taisi testissään mainitakkin että kuva paras 576i muodossa koneelle lähetettäessä?
    Tosin toiseen hdmi:n oon kytkennyt philipsin skaalavan soittimen jonka 720p ja 1080i toistuu ongelmitta?
    Mulla näkyy vain ylen kanavat diginä,tosin tos vuoden loppuun menessä paikallinen lähetin rupee lähettään kaupallisia diginä(b-paketti).
    Tosiaankin bittivirta oleellinen tekijä kuvan laatuun, jos lähetys suuremmalla bittivirralla niin kuva jopa upee, tosin sama ilmiö dvd:n kanssa.
    Mulla aikasemmin 50" philipsin plastma(1366x768. reso), täytyy sanoa että kyllä tää pesee sen kuvan prosesoinnissa + mustan tasossa mennentullen!
    Tosin Sonyn resoluutio pääsee oikeuksiinsa vasta bluray soittimen kanssa, ehkä playstation 3. seuraava hankinta keväällä sen hinta kai 600€ tietämissä?
    Parin valmistajan blueraytä jo markkinoilla mutta hinta vielä 1500€ ylöspäin:(
    Tietääkö kukaan muuten, tosta sähkökatkosta tuli mieleen, mullakin oli eilen tunnin katko ton lumisateen takia ja töllö oli päällä, toi tuuletinhan pelaaa pari minuuttia virran katkasun jälkeen, tellu käynnisty katkon jälkeen normaalisti mutta, mutta lampun jäähdytys jäi pois katkon takia;( Vaikuttaako lamppuun tai sen ikään?
     
  12. lumikola

    lumikola Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2005
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    0
    En itse usko että tuollainen satunnainen tapahtuma vaikuttaa lampuun haitallisesti.

    Videokuva tosiaan on tällä televisiolla ikävää katsottavaa, sitä on turha kieltää. Taitaa olla sama ongelma muillakin 1080P-telkkareilla? Kiitokset Janille selvityksestä. Sen sijaan filmimateriaalin laatu on taas täysin katsottavaa. Koska olen vain äänentoiston suhteen perfektionisti, kuvanlaatu dvd:ltä ja uusilta formaateilta tulee varmasti riittämään minulle sellaisenaan. Urheilun ja ajankohtaisohjelmien katsomiseen joutunen hankkimaan prosessorin. Mikä edullinen prosessori auttaisi urheiluohjelmiin; ilmeisesti kohinan poistamista ei tässä välttämättä tarvittaisi?
     
  13. lofqkal

    lofqkal Guest Guest

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain eilen koneeseen sen oman alustan!
    Kattelin eka kolme viikkoa liikkeen laina-alustalla.
    Ihan kivasti mahtuu laitetta kahteen mustaan lasihyllyyn muutenkin tyylikäs
    no onhan se koneelle tehty, tellu just mahtuu ylös, remillä takaa kiinni ja edestä listan sisässä ei pitäisi kaatua:)
    Itse kokosin meni noin tunti ja vartti.
    Katselukorkeus tuntuu ny ihanteelliselta korkeus 47cm. ja leveys 143!
     

    Liitetyt tiedostot:

  14. Peanut

    Peanut Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.12.2005
    Viestejä:
    551
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja sitten se tärkein, eli hinta?
     
  15. dfdf

    dfdf Guest Guest

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    136
    Saadut tykkäykset:
    0
    räpsikää nyt sitten ihmeessä kuvia tästä pelistä. dvd, digiboksi, pelikonosoli, pcen hd-tavaraa kuvaruudulla pyörien :thumbsup:
     
  16. lofqkal

    lofqkal Guest Guest

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oliskohan jotain 400€ kieppeilla toi jalusta, en tiiä tarkkaa hintaa kun tein könttä kaupan annoin vaihdossa mun 50" plastman jalustoineen:)
     
  17. dahakon

    dahakon Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jatketaan kyselyä, onko jollain konsoleita kiinni töllössä? Itseä kiinnostaa ehdottomasti eniten se että aiheutuuko skaalauksesta viivettä, koska monet pelit (esim Buzz, Guitar Herot) ovat todella tarkasta ajoituksesta kiinni eikä viivettä saisi olla paria millisekuntia enempää, jos sitäkään.

    Toinen mikä kiinnostaa on toki kuvanlaatu svideo (PS2), RGB (xbox, gc) lähteistä.
     
  18. Zeus

    Zeus Guest Guest

    Liittynyt:
    10.07.2001
    Viestejä:
    196
    Saadut tykkäykset:
    0
    Paikallisessa Markantalossa kävin tuota töllöä ihailemassa ja oli kieltämättä aika vaikuttavan oloinen. Todennäköisesti se tulee olemaan olohuoneessani vielä ennen joulua...

    Siellä oli sen oma jalusta, josta tuossa äsken hintaa kyseltiin, ja siellä hinta oli muistaakseni 359€.
     
  19. dahakon

    dahakon Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    ostinpa sitten ko. television, paikallisesta liikkeestä hintaan 3040e, jalustoineen. Ei paha IMO.
     
  20. lumikola

    lumikola Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2005
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos jollain on ehdottaa kuva-asetuksia, otan mielelläni vastaan. Telkkarissa riittää ainakin kontrastia ja valoisuutta sen verran, että ajoittain vähempikin riittäisi. Tai sitten kyse on vain tottumattomuudesta hyvään kuvaan.

    Täytynee itsekin tehdä vähän töitä asian eteen...:rolleyes:

    Suositeltava laite joka tapauksessa, toivottavasti pääsen kokeilemaan joskus teräväpiirtoakin.