Sony KDL-55HX923 vai joku muu?

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Aziz, 27.06.2011.

  1. Aziz

    Aziz Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.12.2003
    Viestejä:
    211
    Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyykö joltain kokemusta tai muuta näkemystä tuosta kyseisestä Sonyn mallista? Tässä on ilmeisesti joku uusi led-paneli. Mikähän voisi olla hyvä tai peräti parempi vaihtoehto tälle?
     
  2. matti lammikko

    matti lammikko Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    397
    Saadut tykkäykset:
    3
    Kyseistä laitetta on tullut Suomeen vasta muutama kappale, joten käyttökokemuksia voi joutua odottamaan, mutta laitan linkin 30.6. päivättyyn arvioon.

    http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1309426126
     
  3. Issuj

    Issuj Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.01.2006
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ulkomaisilla foorumeilla on ollut puhetta normi-lcd-ominaisuuksien lisäksi "crease"- ongelmasta, jonka johdosta UK:ssa olisi jopa vedetty malli pois myynnistä vian korjaamisen ajaksi. Eli jonkin sortin pystyraita näkyy näytön reunoilla. Lieköhän Suomessa noissa muutamassa myydyssä kappaleessa havaintoja vastaavasta?
     
  4. Aziz

    Aziz Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.12.2003
    Viestejä:
    211
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaihtoehdoksi nousu esiin Samsungin UE55D8005 joka näyttäisi ominaisuuksien puolesta pärjäävän Sonylle hyvinkin mutta ongelmia vaikuttaa olevan siinäkin ja taustavalo on tietysti erilainen. Vaikeaa on ja voisin vaikka vähän maksaakin jos saisi varmasti kunnollisen mutta eipä taida olla mahdollista. Ainahan ne voi kantaa takaisin kauppaan jos vikoja löytyy mutta ei huvittaisi leikkiä.
     
  5. Groke

    Groke D'oh! Tukijoukot

    Liittynyt:
    18.08.2005
    Viestejä:
    2 651
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse taas olen ymmärtänyt niin, että useimmiten asiakas ei saa rahojaan takaisin, sillä minkäänlaista yleistä palautusoikeutta ei tässä maassa ole. Siis jos puhutaan kotimaan kivijalkakaupoista. Poikkeuksena minun tietääkseni vain Gigantti. Vai onko tilanne tältä osin parantunut?

    Se varsinainen ongelmahan tässä kuviossa on se, että useimmiten sillä ei ole yhtään mitään merkitystä, että on olemassa joku asiakkaan mielestä liiaksi häiritsevä seikka (pörinä, pilveily tms.). Vaan se ratkaisee asian, kun huollossa sanotaan, että asia on "normaalia", "normaaleissa rajoissa" tms. Vaikka kyseinen tv ilmiselvästi kärsii pilveilystä, pörinästä tms. Eli on asiakkaan mielestä viallinen tuote.
    Todella pahasti viallinen tuote kyllä mennee mallikkaasti takuuvaihtoon. Toleranssit vain ovat kohtuuttoman suuret ja viallisuuden määrittäjä täysin väärä taho. Eli myyjä/huolto, eikä se tuotteen itselleen - eikä suinkaan huollolle tai kauppiaalle - ostanut asiakas.

    Ilman täyttä palautusoikeutta (= ei tarvitse perustella, ei tarvitse neuvotella, saa koko summan takaisin) nykytöllöjen ostaminen tuntuu hieman turhankin jänskältä puuhalta.
     
  6. Mettis

    Mettis Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.04.2011
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Menee jo vähän aiheen vierestä mutta itselläni on kokemusta tuosta palautuksesta kivijalkaliikkeeseen. Ostin tuossa jokin aika sitten Panasonicin VT30 jonka sain juuri ennen juhannusta. Muutaman tunnin sitä katselin ja totesin, että ei sovi meidän olohuoneeseen. Heijastelu ensinnäki oli aivan hirveetä, jonka kanssa en olis pystynyt elämään ja toiseksi tv oli hieman liian iso.

    No juhannuksen jälkeen nöyränä lakki kourassa marssin takaisin liikkeeseen ja esitin rehellisesti asiani, että en ole tyytyväinen niin ihme kyllä olivat erittäin ymmärtäväisiä asian suhteen vaikka niiden ei olisi tarvinnut alkaa millekään.
    Kaveri siellä totesi, että tyytyväinen asiakas on tärkeintä!
    Luulen, että olisivat olleet valmiita perumaan koko kaupankin mutta esitin vaihtoa toiseen koneeseen, johon suostuivat myös.
    Ostin sitten Sampan 46D8005 tilalle, jonka kuluneella viikolla toimittivat ja samalla hakivat edellisen pois.
    Erittäin hyvää asiakaspalvelua mielestäni.
     
  7. Aziz

    Aziz Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.12.2003
    Viestejä:
    211
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, suomalainen tyyli on alkaa väittämään vastaan maksavalle asiakkaalle mutta laki on ostajan puolella ja myyjän sana ei paljon paina jos vikaa selvästi on. Vääntämistähän se valitettavan usein on mutta ei ole toistaiseksi yhtään haastehakemusta tarvinnut käräjäoikeuteen jättää vaikka pariin otteeseen olen myyjälle ilmoittanut näin tekeväni jos viallisen tuotteen kauppaa ei pureta sen jälkeen kun on ensin annettu myyjälle mahdollisuus korjata viallinen tuote tai korvata se uudella.
     
    Viimeksi muokattu: 01.07.2011
  8. TonyX

    TonyX Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällainen laite tuli just sopivasti kesälomiksi kannettua sisälle tossa keskiviikkona (olikohan 29.6.). Alustava meininki (purku,asennus,viritys,tunaus ja kalibrointi) tehty, mutta kokemukset itse arvioinnista vielä pahasti kesken.

    Jos tässä nyt jotain pitää sanoa, niin ei ainakaan tätä parempaa 2D HD kuvaa ole ollut missään mikä olis vastaan tullu. Tämän myötä vaihdan itseni plasma leiristä pois (ainakin toistaiseksi).
     
  9. Aziz

    Aziz Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.12.2003
    Viestejä:
    211
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kerrohan miltä vaikuttaa kun ehdit paremmin tutustua laitteeseen. Onko sinulla noita aiemmin mainittuja raitoja havaittavissa ruudun reunoilla?

    Yhdeksi vaihtoehdoksi nousi Panasonicin TX-P55VT30. Näyttää ainakin testeissä olevan paljon kehuttu.