Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

  1. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    Mulla lukema oli 106:35, joka olisi kyllä kaikkea muuta kuin tämän päivän tunnit. Töllö otettu käyttöön joulukuun alussa.

    Ethän vaan onistunut jostain sitä resetoimaan? :confused:

    Tuonne valikkoon kun menee, on näytössä ensin TT--, samaan tapaan kuin vanhassa Wegassani. Siinä sai näpytellä numeron TT:n perään, ja sillä sai valita menikö service vai factore modeen, ja sen mukaan aukeavat säätövalikot olivat hiukka erilaisia. Silloin kyllä käytössä oli hiukka kattavampi lista valikoiden toiminnasta.
     
  2. VjN

    VjN Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tunnit 180 :naminami:

    Joulukuun 2. päivä tullut... eli matkaa tuohon 8000 tuntiin on vielä. saas nähä.
     
  3. King

    King Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    0
    15.11.2005 otettu käyttöön ja tunteja tasan 190h :king:
     
  4. julian

    julian Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2006
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pari viikkoa sitten Jumbon Sony liikkeessä jalustan ovh hinta oli 390€.
     
  5. jorhe

    jorhe Guest Guest

    Liittynyt:
    29.10.2001
    Viestejä:
    626
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä ainakin minulla näytti 220h ja risat. Töllö otettu käyttöön 23.12. Itse epäilin, että tunteja olisi jo enemmänkin mutta hyvä näin.
     
  6. shack

    shack Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.05.2002
    Viestejä:
    2 880
    Saadut tykkäykset:
    2
    Skeptisyyteni johtuun vain siitä syystä että olen itse soittanut Sonylle josta ilmoitettiin että AINUT paikka hankkia ko. lamppu on tuo EET Finland Oy ja siellä hinta on tuo jota olen toitottanut suu vaahdossa.

    Haudataan hinta kiista toistaiseksi ja nostetaan se pöydälle uudestaan kunhan ensimmäinen "onnellinen" joutuu uuden lampun hankkimaan.
     
  7. hanukas

    hanukas Guest Guest

    Liittynyt:
    11.10.2003
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oudompi juttu. Jos olisin jotenkin pystynyt resetoimaan niin se olisi kaiketi nollautunut siitä kun olin huoltovalikossa. Mutta tunnit näyttävät sitä mitä se on tänään aamusta ollut päällä eikä siitä kun ekan kerran menin huoltovalikkoon.
     
  8. jorhe

    jorhe Guest Guest

    Liittynyt:
    29.10.2001
    Viestejä:
    626
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kellään muuten käytössä Topfieldin tallentavaa digiboksia tämän töllön kanssa? Kiinnostaisi antaako Toppyn komponenttilähtö kuinka paljon paremman kuvan kuin rgb?

    Itselläni käytössä Humaxin tallentava kaapeliboksi 2000pvr, jonka kautta rgb:llä syötetty kuva on ihan ok, mutta parannus kelpaisi aina ja olisihan tuossa Toppyssä myös kaksi viritintä.
     
  9. vonkale

    vonkale Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    402
    Saadut tykkäykset:
    0
    25.11 käyttöön otettu ja tunteja 203.05.

    :thumbsup:
     
  10. TKX

    TKX Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    tunnit 240. käyttöön otettu 16.12.
     
  11. Melbin

    Melbin Guest Guest

    Liittynyt:
    26.11.2001
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moro,

    Perjantaina tuli hommattua Oulun markantalosta tuo 42" ja olen ollut erittäin tyytyväinen mitä nyt olen viikonlopun aikana sitä ehtinyt katsomaan. Ainoa mikä nyt jäi vaivaamaan on että Xboxilla kun alkaa pelaan niin peliä ladattaessa kuva näyttää niinkuin se ei olisi synkassa tms, alareaunasta about 20cm värisee ja näyttää välissä että siellä alareunassa näkyy kuvan yläreunaa. Kuvan saa näkymään kunnolla kun käyttää televisiota sammuksissa tai vaihtaa vaikka AV2:lle ja sit takasin AV1:lle. PItää tässä soitella markantaloon kunhan aukee et onkos tossa jotain vikaa.

    Edit: Vika löytyi :eek:) Invalid user :D Eli toi peli jolla testasin niin oli NTSC peli(jenkkipeli) ja xbox oli PAL modessa, eli käänsin xboxin ntsc modeen boottisoftalla niin hyvin toimii.
     
  12. paletsu

    paletsu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juurikin samaa mieltä noista Joensuun paikoista, joissa tämä on nähtävillä. Prismassa näytillä oleva kuva ei näyttänyt kovinkaan hyvältä. Olen miettinyt tämän 50" hankkimista ja mietinkin olisiko kummassakaan paikassa varastossa, ettei tarvitsisi jäädä odottelemaan :D

    Tuossa TV:ssä on siis vain antennidigiviritin? Hmm, itse asun kaapelitaloudessa, eikä digiboksia ole vielä tullut hommattua. Menisi sekin sitten hankintalistalle, sillä kuva analogisena katsottuna ei varmaankaan mainio ole? Markantalosta voisi yritää tinkiä jonkunmoista boksia kaupantekijäisiksi: Prisman kaltaisessa ketjussahan tälläinen ei oikeen onnistu. Oletteko millaisia tarjouksia yleensä Markantalosta 50" kohdalla saaneet yleensä/Joensuussa?
     
  13. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Tänään soitin Sonylle ja kyselin noiden kuvan pätkimis/tekstin puute ongelmien ratkaisusta. Kuulemma 2kk sisällä on tulossa softapäivitys ilmateitse automaattisesti. Kuulemma kuvaruudun musteneminen on vaihtoehto palikoitumiselle. Telkassa menee kuva mustaksi, ei palikoidu. En tiedä sitten, mikä oli Canal+:n konsti, millä he saivat palikoitumisen loppumaan-kuva ei mene mustaksi. Muistan kuvan laadun ennen korjautoimenpiteitä, se oli hirveää katsottavaa, nyt on loistokuvanlaatu.:)
     
  14. S-T-P

    S-T-P Guest Guest

    Liittynyt:
    04.10.2005
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käyttöönotto 7.12 ja tunnit 100.15.

    Näytti muuten 50" olevan myynnissä myös Velj. Keskisellä, kyläkaupan hinta 1950€
     
  15. Lindroos

    Lindroos Guest Guest

    Liittynyt:
    12.05.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo Keskisen hinta ei ole edes mikään tarjous, kävin jo reilu viikko sitten laitetta ihmettelemässä ja haastelin yhden myyjän kanssa. Taitava kaveri saa tuosta pyyntihinnasta varmasti 50-100e pois ja laitetta löytyi suoraan varastosta ainakin viime viikolla.

    Mutta se tärkein eli kuvanlaatu, en tiedä oliko laitteen säädöt persiillään vai mistä oli kyse mutta kuva oli aivan liian tumma ja epäselvä. Laite oli nostettu matalan (n.40-50cm) tason päälle ja etureunan alle oli kötöstelty rimanpätkiä jolla laitetta kallistettiin taaksepäin. 3-4m päästä kohtisuoraa kuvaa katsoen joko seisaaltaan tai kyykyssä kuvassa näkyi selviä tummia läikkyjä ja koko kuva oli huomattavasti tummempi/epäselvempi kuin vieressä olleessa 40" Sonyn S-sarjan LCD:ssä tai Philipsin 37" LCD:ssä. Epäilisin että joko kuvalähde tai TV:n säädöt oli todella pielessä koska kyseinen laite on saanut täällä kovasti kiitosta. Joten paikalle kauppoja tekemään mutta ei ehkä kannata säikähtää ala-arvoista kuvaa, itse en ole tosin tuota laitetta muualla nähnytkään mutta lukemani perusteella pitäis olla ilmeisesti kelpo laite tuossa hintaluokassa.
     
  16. S-T-P

    S-T-P Guest Guest

    Liittynyt:
    04.10.2005
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käynyt katsomassa kyseistä töllöä monessa paikassa, eikä se missään ole kuvan kirkkauden osalta pärjännyt vieressä oleville LCD tai plasmatelsuille. Kuitenkin kun oma laite saapui kotiin, niin enpä ole kyllä enempää kirkkautta kaivannut. Sen osalta siis ei kyllä kannata laitetta tuomita. Tuolla Keskisellä se kuvanlaatu on kyllä kauhea syystä tai toisesta. Kyselin, että voisiko olla mahdollista kytkeä siihen DVD-soitin, niin sanottiin sen kyllä onnistuvan, mutta silti myyjä ei tehnyt elettäkään laittaakseen DVD kuvan näkymään.
     
  17. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Minä demosin laitetta tuossa viikko sitten ja kirkkautta oli kyllä välillä hieman liikaakin omaan makuun. Kyllä tuosta koneesta saa valoa irti jos niin tahtoo.
     
  18. Jorma

    Jorma Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.08.2001
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    esim. Samsung DVD-HR725 (DVD + kovalevy), jonka HDMI/DVI lähtö pystyy vain 576p tilaan, onko odotettavissa että kuva ei olekaan erinomainen?
    Olen tällaista pakettia (Sony - Samsung) harkinnut, mutta tämä yksi juttu mietityttää.
     
  19. Temesta

    Temesta Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2005
    Viestejä:
    79
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos tummuus vaivaa, kannattaa koittaa säätää The Black Corrector ja Gamma-säätö mahdollisimman alas. Pesukonekaupan loisteputkivalaistuksessa etua ei kyllä välttämättä huomaa.
     
  20. pedrodela

    pedrodela Guest Guest

    Liittynyt:
    11.01.2006
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    tampereen kaapelitaloudessa itse oon niin tyytyväinen analookiseen kuvaan etten taida digiboksia vielä hommata. yllätti erittäin positiivisesti. ruutu siis 42".