Sony KDF-50E2000

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana shack, 19.09.2006.

  1. Maccileipä

    Maccileipä Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tiistaina tulee meikeläiselle tämä Sonyn KDF-50E2000 telekkari. Mitä tuli mieleen tuosta mustan laadusta ja kuvanlaadusta yleensä, lieneekkö parempi kuin tämä pari vuotta vanha Thomsonin 32" 32B-120-S4 LCD töllö, mikä mulla on tällä hetkellä? Tässä nykyisessä LCD:ssä ei ole edes HDMI-liitintä.
     
  2. MacZon

    MacZon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    843
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hirveästi noita säätöjä en ole testaillut kun laiska olen. :)
    Pitänee koittaa tuota kirkkauden lisäämistä ja kontrastin pienentämistä. Ja ehkä hieman jyrkkä olin tuon ostamisen suhteen sillä onhan tästä ollu todella paljon hupia sekä tämä iso kuva on kyllä todella mukava.
    Olisi kyllä mukava päästä vertaamaan jotain hieman paremman luokan lcd töllöä tähän rinnalle niin tietäisi kuinka niissä tuo musta toistuu. Tässä Samsung 193p+ monitorissa on ainakin paljon parempi mustantoisto kuin kyseisessä töllössä, lcd-töllöistä ei sitten pahemmin omia kokemuksia olekkaan.
     
  3. Haimikko

    Haimikko Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laiskuus on hyve, moni elämää helpottava keksintö olis muutoin jäänyt keksimättä ;)

    Ootkos kokeillut vanhaa keinoa eli laittaa Sonyn taakse jotain lamppua tuomaan hieman valoa telkun takaiselle seinälle? Itse (laiskuuttani) kokeilin taskulampulla, eli sellanen telkkarin taakse kattoa kohti sojottamaan seinää valaisemaan niin ainakin omassa talven pimentämässä huoneessa Sonyn musta parani kummasti.
     
  4. MacZon

    MacZon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    843
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä ole tuollainen tullu mieleen. Tuo kirkkauden säätö ainakin paransi tummanpään toistoa nyt kaikki ei ole pelkkää mössöä, mössöstä saa jopa selvää. :)
    Tänään tuli taas ihasteltua luontoa planet earth hd dokkarin mukana, on ne vaan hienoja. Kyseiset pätkät pitäisi laittaa pyörimään jokaiseen myytävään hd töllöön niin kyllä menisivät kaupaksi. :D
     
  5. Haimikko

    Haimikko Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ettei vaan MacZonille ole tulossa taustaprojun omistajille tyypillinen feature missä silmä itse oppii tekemään mustan kuvaan? :) Itselle ainakin kävi näin aikanaan, nythän musta on mustaa kunnes näkee jossain kyläpaikassa pienen putkitelkun mustan. Silti en suin surminkaan vaihtaisi omaa isoa Sonyäni johonkin pienempään pelkän mustan vuoksi.. En kyllä johonkin 46" LCD:hen myöskään kun eipä niissäkään musta niin aitoa ole, hintaakin hulppeasti. Koolla on oikeesti väliä sanopa ne Shellin baarin miehet mitä vaan.

    Ulkoinen digiboxi tosiaan auttaa kummasti (Itsellä Procaster 6200-T HDMIllä, Sonyn oma sisäinen on aika kakki.
     
  6. Collusion

    Collusion Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    1 821
    Saadut tykkäykset:
    10
    muokattu, eipä enää mitään :)
     
  7. MacZon

    MacZon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    843
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kyllä ole kyse tuosta, sillä tuo tietokoneen lcd monitori toistaa tummat sävyt paljon paremmin ja samat kohtaukset näyttävät erilaisilta. ;)
    TV kuvaa tästä en kyllä ole edes hirveästi katsellut, digiboksiakaan en jaksane hankkia tai antennia.
     
  8. Maccileipä

    Maccileipä Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma KDF-50e2000 tuli eilen ja tyytyväinen olen telkkuun. Tosin joku tv-taso on pakko hommata, että saa vähän ylemmäksi tuota telkkua, sillä pystysuunnassa tummenee tuo kuva niin helposti.

    Mutta kyllä tuo vaatii HD-tasoisen DVD-soittimen, sen verran siistiä oli kuva kun Mac Minin kautta katsoin muutaman HD-trailerin ja HD-version Terminator 3:sta :naminami: Mustan tasosta en osaa sanoo juuta enkä jaata, ihan OK, kun sain mieleiset säädöt väännettyä.
     
  9. Kane80

    Kane80 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.02.2007
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään huollosta tuli masiina, optiikka yksikkö vaihdettu ja siihen hävisi oikean reunan punerrus.
     
  10. Kane80

    Kane80 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.02.2007
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaahas, tarkempi kuvan tiirailu selvitti että punerrus on pienentynyt ei hävinnyt ! perkele.

    Pankaas muut testaten ja kuvaa tiukasti tollottaen kommentteja onko kuva ilman värejä tosiaan MUSTAVALKOINEN vai näkyykö siinä muita sävyjä, eli onkos tuo sitten ominaisuus. Mulla tuon punaisen huomaa myös värit päällä, esim pilvinen taivas punertaa oikealta puolelta.

    Kommenteja kiitos.!!!!!!
     
  11. joonaskv

    joonaskv Guest Guest

    Liittynyt:
    10.06.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kotona on ollut pari kuukautta nyt sonyn töllö jonkun aikaa ja pääasiassa olen käyttänyt sitä xbox360 kanssa komponentilla ja pc:n kanssa hdmillä (ati x1800mobile dvi-hdmi kaapeli 1216x680 resoluutiolla).

    Kuvaperusasetuksina on :

    kontrasti 80
    kirkkaus 55
    värikylläisyys 42
    terävyys 16
    värisävy neutraali
    kohinanvaimennus pois
    suljin pois

    Kun vertaa esimerkiksi dvdtoistoa xbox360 ja pc:n välillä tuntuu kuin tuo väritoisto olisi aivan erilainen (varsinkin oranssi naamapunoitus vaivaa) ja pc:llä kuva menee tummasta päästä aivan tukkoon. Muun videomateriaalin kanssa (dvx lähinnä) ongelma on vielä pahempi. Käytän ffdshowta ja löysin täältä jostain vanhasta ffdshow-ketjusta oivan gammasäädön mikä paransi tilannetta huomattavasti eli levels:curve moodiin ja pisteet 16,16 40,51 90,90 255,255. Lisäksi ihon punoitusta helpotti picture properties: ja red gamma:n säätö 0.90. Aikaisemmin säädin suoraan vain gammaa kaikille väreille ,mutta sehän tietysti teki mustasta harmaata ja vaaleammat värit alkoivat loistamaan turhankin kirkkaina.

    Eli onko muilla ollut samanlaista probleemaa ja jos on millaisilla asetuksilla niitä on paranneltu. Ja onko joku kokeillut soitinta missä on sekä component outti ja hdmi ja vertaillut väritoistoa ja kirkkautta.

    Tarkoitus olisi hommata erillinen dvdsoitin hdmi ulostulolla mutta juuri tuon sisääntulojen "värieron" takia vähän epäilyttää. Lisäksi pcllähän jos ulos pukkaa 1280x720 kärsin geometria ongelmasta ja kuvan laitoihin jää tyhjää tilaa. Onko jollain käynyt näin kun 720p ottanut dvdsoittimen hdmistä ulos?
     
  12. Maccileipä

    Maccileipä Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    No en tiedä ilman värejä, mutta viikonloppuna (muistaakseni kakoselta) tuli joku wanha mv-suomileffa ja ei silmäni ainaskaan mitään punertavaa huomannut, päin vastoin, se mv-kuva näytti yllättävän hyvältä!?
     
  13. Kane80

    Kane80 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.02.2007
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia näistä runsaista vastauksista :hitme:
     
  14. Haimikko

    Haimikko Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    No kun ei ole tullut saman mallin vastauksia niin voin kertoa, että ainakin oman Sony Kdf-e50a11e kuva on moitteeton kun kuvan laittaa musta-valkoseksi mitä pikasesti kokeilin. Ei mitään punertuvuuksia tai edes oudon tummia osia kuvassa.

    Näillä telkuillahan ei kai suurempia eroja ole kuin HDMI-liitäntöjen määrä ja jotain summittaista lupausta kontrastista jne eli sama vehje eri kuorissa eri liitännöillä?
     
  15. Kane80

    Kane80 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.02.2007
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    jep, kiitti kommentista ja eiköhän nuo aika samat pelit ole.
    Ja jumaliste eilen kattelin jotain illalla jotain Jimiltä, missä loppukuva teksteineen siirrettiin ruudun oikeaan laitaan, jotta jimin mainokset ja tulelvat ohjelmat näkyisi siinä oikealla. Naureskeltiin muorin kanssa kun teksteistä puuttui alkukirjaimet, että ei Jimillä osaa. Noh katteltiin kympin uutisia ja aina kun se taka-alalla oleva niiden oma lätty ruutu näkyi niin sen vasen reuna jäi kuvasta pois, eli meni mulla muovien taa. Tempasin sitte kuvasuhteen 4:3, ja kas kummaa, se uutistoimituksen ruutuhan sielä taustalla näkyi ok. Otin sitten mitan käteen ja mittailin ne "suru reunukset" 4:3 moodissa, vasen 12cm ja oikea 14cm, eli kuva ei perkele ole keskellä töllöö !

    Sony laatua, Sony laatua, hah haa. Taitaa olla taas aika kilauttaa Niinimaalle.
     
  16. peeke

    peeke Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0

    Ei ollut kyllä mullakaan ihan keskellä 4:3 moodissa (12.5/ 13.5) , mutta ei sitä silmällä kyllä huomaa ja muutenkaan ei tule käytettyä kuin laajaa tai smart asetusta kuvasuhteissa. Kyllä ainakin minulla pystyy tosi hyvin keskittää kuvan tuolla rpg keskityksellä joka löytyy asetukset valikossa. Tiedä sitten onko sun koneessa sitten jotain muita geometria ongelmia kuvassa ?? Mulla kone kävi uutena huollossa valovuodon takia joka ilmeni kuvan oikeassa reunassa (huollon jälkeen kuva aivan eri planeetalta / mustan taso )
     
  17. Kane80

    Kane80 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.02.2007
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aijaijai Amigo, RBG keskityshän tulee vasta valikkoon jos kattelee jotain scartin kautta. (esim. digibiksi tallennuksella) joka itselläni on. Eli ei pääse muuten kuvaa rukkaa kun katselee töllön omaa viritintä.
    Itseeni **tuttaa suunattomasti se, että kone makasi tuon väri ongelman takia 2 viikkkoa huollossa, ja silti sama ongelma jatkuu, plus näköjään tuo ruudun keskitys ongelma.
     
  18. peeke

    peeke Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0

    Totta puhut ja asiaa, onhan noissa koneissa ollut vähän liikaa laadunvaihtelua mitä näitä postauksia olen lueskellut...mulla ei tosiaan enään mitään valittamista kun se valovuodon sai hoidettua. Toivottavasti saat koneen kuntoon ja loppuun vielä ihmetyttää muutenkin nykyään näiden uusien laitteiden laatu, kun melkein kaikki mitä ostaa saa lähettää huoltoon milloin mistäkin viasta. Ja tuo fakta koskee myös vähän kalliimpiakin laitteita... eli ei laadunvalvonta taida olla enään samaa mitä se joskus on ollut :OI
     
  19. ATomiH

    ATomiH Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuolta takaa, kun löytyy nuo kaksi rca-ulostuloa, niin antavatko ne ääntä vain digiä katseltaessa? Vai missäköhän minulla on ongelma... Ostin uuden vahvarin, ja nyt ajattelin kiskoa telkkarinkin äänet siihen, mutta mitään ei kuulu. Vahvarin puolelta asia on kunnossa, eli ottaisi ääntä vastaan.
     
  20. RPZ

    RPZ Guest Guest

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toinen takanaolevista rca:sta on ulostulo ja toinen on sisääntulo, olet varmaan laittanut sisääntuloon joka on lähellä hdmi liittimiä. Laita siihen toiseen rca:han.