Sony KDF-50E2000

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana shack, 19.09.2006.

  1. jjokivuo

    jjokivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    355
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tulipa tuo telsu sitten "heräte ostoksena" hommattua. Tiesin toki että mitä tällä rahalla saa ja siihen olen ihan tyytyväinen.

    Ensin ne negatiiviset huomiot (huom. suurinpaan osaan näistä olin jo varautunut, you know, hinta-laatu :))
    - mustan taso, juu, LCD proju, kirkkautta sitten vastapainohan ihan sopivasti päiväkatseluun jolloin mustan taso on tietty ok.
    - asetukset on aika aneemiset, olisin toivonut hiukan parempaa ala ja yläpään hienosäätöä pelkän kirkkauden ja kontrastin sijaan. Jenkeillä lienee ao. telkussa paremmat säädöt :(
    - iris säätö olisi varmaan ihan kiva jos sen saisi manuaalisesti lukittua, voisi illalla olla enempi kiinni ja päivällä taasen auki, optimoituisi mustan taso ja kirkkaus.
    -EPG...ööö.. aika aneeminen käytettävyydeltään, noh onneksi tuo tallentava on hiukan eri luokkaa tuossa suhteessa.
    - vain yksi komponentti liitäntä... joo, tiedän että elän menneisyydessä :)
    - Alhaisen bittivirran digi kanavat on rupisempaa kuin projektorilta katsottuna, sen siitä "tarkkuudesta" saa maksaa. Toki härö filtteri pehmentää jos niin haluaa..

    Positiiviset:
    - on se ihmeen iso vaikka olen jo vuosi projektorillakin leffoja & pelejä pyöritellyt
    - helmeily ei olekaan niin häiritsevää kuin mitä 55" HD isoveljessä oli kaupassa. 99% ei tuota huomaa... johtunee sopivasta katseluetäisyydestä.
    - riittävän kirkas, tiedä sitten mitä sanon tähän kesällä :)
    - kuvan laatu yleisesti, värit, liiketoisto, tarkkuus (mm. x360 kuva on aika "napakka" :) )
    - hinta-laatu menee ihan hyvin plussan puolelle
     
  2. jjokivuo

    jjokivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    355
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt sitten joku bugi ilmeni kun tyrkkäsin x360:een DVD leffan. Boxihan tunkee DVD:llä nyt ulos progressiivista PALlia komponentin kautta. Ongelma on se että DVD kuvaan tulee vuotoa vaaka suunnassa alkaen jostain vasemmalta ja päättyen oikeaan laitaan. Häiriön laatu ja määrä riippuu kuvasta. Häiriö tulee myös kun leffa on laitettu STOP tilaan eli ruudulla on vain valkea tausta ja xbox360 logo. Tällöin häiriö on jatkuvaa ja elävää, ruutu ikäänkuin elää/lainehtii pikselin pari vaakasuunnassa asianmukaisten kirkkausvaihtelu häiriöiden saattelemana.
    Joku hieno makrovision hässäkkä varmaankin? Aiemmin 100hz telkkarin ja AE300 projektorin kanssa ao. virheitä ei esiintynyt. Peli tiloissa 1080i, 720p, 480p, 576p(mikä se PALp nyt olikaan..) tai digiboxin RGB scartin kautta häiriö ei ole läsnä.
    Pitänee Sonyn soitella huoltoon ja udella mitä ne osaisi asialle tehdä!?
     
  3. stiflat

    stiflat Guest Guest

    Liittynyt:
    16.09.2006
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys jälleen foorumille.
    Nyt olisi aika ostaa vihdoin televisio ja valinta taitaa kallistua tähän (vai oliko nyt E2010) hinta/laatu/koko -suhteensa puolesta.

    Millaisissa hinnoissa Suomessa liikutaan tällähetkellä? 1399e oli Markantalon tarjous, siitä tinkimisen jälkeen 1350 euroon kuljetuksen kanssa (20e).
    Paras taisi olla tuo mitä itselleni eteen tuli pienen kierroksen jälkeen.

    Mitenkäs Saksa? Technikdireckt hinnoittelee itsensä nykyään ulos ja FotoPreisSturz:issa ei tällä(kään) hetkellä ole tarjolla... Muita en kummemmin tiedä.
     
  4. dfdf

    dfdf Guest Guest

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    136
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse sai juuri tuolla 1350 ekellä Suomesta.
    Hain kanssa eka saksasta. Kaiken maailman verkkoputiikit kävin läpi ja milloin oli loppu ja milloin ylitti painorajan ja milloin mitäkin....
    Lopulta meni hermot ja hommasin töllön suomesta. Jotain 150 euroa siinä hävisi mutta eipä se enää kismitä.
     
  5. mario22

    mario22 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.03.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täydellisen tietämättömänä turistina olisin halunnut kysyä seuraavaa:

    Olen ostamassa uutta televisiota hintaluokassa 1300-1800 euroa. Tähän asti olen ollut aikeissa päätyä 42" plasmaan (Samsung, Panasonic tms).
    Eilen kuitenkin käytyäni parissa alan erikoisliikkeessä, myyjät suosittelivat ottamaan omalla budjetillani plasman sijaan mieluummin taustaprojektiotelkkarin (Sony 50" 2010).

    Sanoivat, että saadakseni 42" plasmalla yhtä hyvän kuvan kuin mitä tuossa Sonyssa on, joudun maksamaan yli 2000 euroa. Katseltuani vaihtoehtoja, tulin jokseenkin samaan lopputulokseen.
    Sonyn 50" taustaprojektio voitti mielestäni esim.vastaavan hintaisen Samsungin 42" plasman mennen tullen.

    Oletteko siis arvon asiantuntijat myyjien kanssa samaa mieltä, että budjetillani (1300-1800 euroa) saa parempaa kuvaa projektion kautta kuin plasmaruudulta?
    En ole laittamassa telkkaria seinälle, joten itseäni ei haittaa projektiotelkkarin isompi koko. Kaiken lisäksi saisin 42" kokoisen sijaan 50" ruudun.

    Onko jotain asioita, joita pitäisi huomioida tai jotka puoltavat 1300-1800 euron hintaluokassa sittenkin plasman ostoa?
    Vai annanko palaa ja käyn poistamassa ensimmäisen projektioni? :rolleyes:

    Anteeksi pitkähkö amatööriselostus ja kiitoksia jo näin etukäteen asiallisista vastauksista! :thumbsup:
     
  6. Collusion

    Collusion Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    1 821
    Saadut tykkäykset:
    10
    Kyllä minä sen plasman ostaisin. Tässä mallissa vaivana ovat huono mustan taso sekä pintamateriaalin helmeily, joka näkyy varsinkin kirkkailla kuvilla. Tuo mainitsemasi Samsungin plasma on lienee ollut se "halvin" malli, jossa on todistetusti ollut paljon ongelmia. Suosittelisinkin Panasonicin plasmatelevisioita, joita saa nykyään ihan siedettävään hintaan. Panasonic julkaisee kohta uuden mallistonsa, jonka 42" malli maksaa esim. täällä 1600 euroa. Mustan taso sekä liikkeen häiriöttömyys ovat varmasti paremmalla mallilla kuin Sonyssa. Tietokonekäyttöön plasma ei ehkä ole se paras vaihtoehto, mutta et tainnut tietokonekäytöstä mainitakkaan :) Toisaalta Sonynkaan kanssa tietokonekäyttö ei ole aivan ongelmatonta.

    MINÄ siis ostaisin plasman. Suosittelen sinua luottamaan omiin silmiisi ja valitsevan sen television missä on sinun mielestäsi paras kuva. Tarjoaahan Sony isomman kuvan kuin 42" plasma ja ehkä tämä seikka onkin avain siihen parhaaseen elokuvaelämykseen.
     
  7. RPZ

    RPZ Guest Guest

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mustan taso tosiaan on "no joo" tasoa, mutta tuosta helmeilystä olisin sitä mieltä että se näkyy vain jos on liian lähellä. 3 metrissä kulkee raja jonka jälkeen kuvan virheet vähenee merkittävästi, ja melkein aina huomaan katsoneeni jopa digilähetykset niin etten ole kiinnittänyt kuvaongelmiin huomiota. Urheilukanavan matalan bittivirran jääkiekko kyllä rupesi olemaan liikaa.

    Lisäksi nostaisin esille haitoista tuon Sonyn tuulettimen melun, joka on kovahko, mutta onneksi sävyltään mahdollisimman ystävällinen humina.

    Itse tein vertailun 32 tuuman vastaavanhintaisten LCD televisioiden, ja tämän Sonyn välillä, ja liiketoiston takia tuli taustaprojektio kotiin. Plasmat olin jotenkin unohtanut "kuluttaa sähköä enemmän ja polttaa kuvaa ruutuun" asenteen takia, olisi ehkä pitänyt niitä katsella vähän enemmän.

    Joka tapauksessa olen tyytyväinen Sonyyn.
     
  8. zombix

    zombix Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2006
    Viestejä:
    200
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enkä minä ainakaan mustan tasossa mitään huomauttamista huomaa. Kyllä se ihan mustalta vaikuttaa siinä missä Samsungin plasmassa joka mulla oli jonka palautin huonon kuvan takia. Tyytyväinen tähän Sonyyn kyllä vaikka nyt himottaisi se 55" full HD malli :p Pitänee katsella sitä lähempänä joulua :naminami:
     
  9. qbo

    qbo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt näyttää silta että Seleco ajat ovat ohi ja 2010 Sony olisi tulossa taloon ensitilin myötä.. Semmosta lähdin kyselemään että minkäkokoinen toi myyntipakkaus on ? Sitä ei vissiinkään sovi kuljettaa muuta kuin pystyssä.. ?
     
  10. RPZ

    RPZ Guest Guest

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hemmetin iso. Mutta mahtuu Passat farmari kokoluokan autoon jos sen laittaa ohjeiden vastaisesti makuulleen, minä laitoin (Tvn kuvapinta ylöspäin) koska myyjä oli itse lastaamassa sitä autooni, matkaa oli vain 2km ja ajoin hiljaa. Ei vaurioita havaittu. Paketti on sen verran leveä oikeassa asennossa pystyssäkin, että jos on peräkärry voisi se pysyä pystyssäkin hihnojen avulla kiinnitettynä.
    Paras kuitenkin yrittää saada myyjäliike tuomaan pakulla.
     
  11. kiertokanki

    kiertokanki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo niin mahtuu. Kävin hakemassa perjantaina ja lastattiin suoraan makuulleen liikkeen varastosta. 50km kyydissä ja hyvin pelittää.

    21" olkkarin sotaratsu palveli 13v ja nyt oli aika vaihtaa hieman uudempaan. On tuo 50" kyllä hieno peli täytyy myöntää! :cool:


     
  12. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitenkäs tämä tv osaa 1080i -> 720p muunnoksen, viitaten siis tähän keskusteluun: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=57495 . En mielestäni onnistunut löytämään mainintaa asiasta, onko joku kokeillut esim PS3:n kuvaa, siitähän Blu-Ray leffat saa ulos esim. tähän tv:n vain 1080i muodossa jos oikein käsitin?
     
  13. dfdf

    dfdf Guest Guest

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    136
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oman käsitykseni mukaan (KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ) PS3 ja tulevaisuuden hd-soittimet osaavat skaalata hd levyjen 1080p --> 720p tohon sonyn taustaprojuun. Kuvanlaadun "huononemista" ei pahemmin erota koska kuvaha skaaltaan isommasta resosta pienempään resoon, jolloin pikseleitä ei tarvitse luoda tyhjästä.
     
  14. memahyv

    memahyv Guest Guest

    Liittynyt:
    14.11.2001
    Viestejä:
    272
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kai tuo alaspäin skaalaus hiukan pehmentää kuvaa..?


    EDIT: Pitäisi lähiaikoina kävellä kauppaan ja hommata joko tämä tai Panasonic PX-70. Tätä valinnan vaikeutta!
     
  15. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten tuosta linkittämästäni keskustelusta selviää niin oleellistahan on miten 1080i -> 720p muunnos tehdään, siksi olisi mukava kuulla kokemuksia tästä mallista. Jos muunnos ei toimi tässä Sonyssa hyvin niin täytyy ottaa Full HD harkintaan, tämän 50" mallin ulkomitat vaan olisivat erinomaisen sopivat (hinnasta puhumattakaan). PS3:n skaalausominaisuudet ovat ainakin tällä hetkellä heikohkot.
     
  16. samui99

    samui99 Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos tätä 2000 mallia joskus testattu Tekniikanmaailmassa tai jossain muussa vastaavassa lehdessä?
     
  17. E1m0

    E1m0 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    En itse ole ainakaan löytänyt. TM:ssä on testattu vain 55a2000 eli se Full HD versio.
     
  18. jjokivuo

    jjokivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    355
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pientä pystyraidallisuutta on havaittavissa, onko tähän mahdollisesti säätöä? Raidat on noin 4-5mm levyisiä ja havaittavissa silloin tällöin kun kuvassa on sopivaa liikettä tai jotain, täysin valkoisessakin kuvassa nuo havaitsee mutta silmät kai sopeutuu kun ilmiö tuntuu välillä häviävän 0.5-1s aikana :confused:

    Eikös tuommoisesta raidallisuudesta ole aika monesti ollut projektoreiden puolella puhetta.. samaa tekniikaahan tämäkin on.

    On toki tullut mieleen että liekkö "vain" digiboxi kuvan pakkaus ilmiö (ne pakkaus palaset kun tuntuu olevan esim 8pikselin kokoisia..) mutta empä varmaksi osaa sanoa. Pieni vika mutta jos tuon onnistuisi korjaamaan niin mikäs siinä.

    Sitten toiseen asiaan, onko nämä taustaprojisio mallit miten hanakoita keräämään pölyä sinne lcd kennostoihin??
     
  19. Cosci

    Cosci Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu,samoja pystyraitoja olen itsekin hieman ihmetellyt omassa 2000:ssa...:confused: samoin sitä pölyn kerääntymistä...
     
  20. zombix

    zombix Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2006
    Viestejä:
    200
    Saadut tykkäykset:
    0
    ..en mitään raitoja ole nähnyt. Sapettaa lähinnä se kuvan pintarakenne ja "tanssivat" pikselit jotka joskus häiritsevät todella paljon. En tiedä sit muuttuuko tanssivien pikselien näkyvyys jos pistää hdmi:n kautta. Ainoa missä ei näy pikselin pikseliä on kun pelailee pc:n kautta.