Sony BDP-S770, BDP-S570 ja BDP-S370

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana Heikki, 08.01.2010.

  1. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Itselläkään ei ole PS3:sta, mutta sen valtteja ovat olleet ja ovat edelleen dvd-kuvan laatu ja se, että laite on ns. "future proof", ainakin toistaiseksi.

    Hiukan huvittaa, kun toteat, että kyseessä on ensimmäinen bd-soittimesi ja seuraavassa, että dvd skaalautuu kauniisti. Niin, siis verrattuna mihin? Kokemusta muista bd-soittimista ilmeisesti ei ollut, onko skaalaavista dvd-soittimista tai erillisestä skaalaimesta?

    Jos vertaat skaalaamattomaan SD-kuvaan, niin varmasti näyttää kauniilta.

    Ja tykkisi on ilmeisesti HD-ready, jos oikein käsitin 10 sekunnin googlettamisella. Skaalauksen edut SD -> HD-ready nyt eivät vain ole sitä, mitä ne ovat FullHD:hen asti skaalatessa.
     
  2. hrmh

    hrmh Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.07.2008
    Viestejä:
    67
    Saadut tykkäykset:
    4
    Joops itse meinasin editoida tuota postauta, mutta annoin mennä vaan ja ajattelinkin pääseväni täsmentämään :)

    Elikkä itse en ole tosiaankaan kokenut skaalausta missään muodossa aiemmin ja kuten sanottua, hienolta se näyttää SD-kuvaan tottuneen silmään.

    Tykki on 720p natiivi, eli HD-ready, tässäkin olet aivan oikeassa. Tosi hyvä kun korjaatte heti, tämä tuli ns. 'märkäkorvan' kommenttina aiheeseen.
     
  3. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Turha heittäytyä lattialle poraamaan ja käännäs se sarkasmigeneraattorisi pienemmälle.

    Hienoa, että olet tyytyväinen laitteeseesi, mutta valitettavasti arviosi skaalauksen laadusta - edes subjektiivinen arviosi - on käyttökelvoton, koska a) puhutaan 720p skaalauksesta FullHD aikana,
    b) sinulla ei ole mitään vertailukohtaa - vuoden -82 toyotakin voi tuntua mahtavalta peliltä, jos ei ole koskaan aikaisemmin edes nähnyt autoa.

    En mene väittämään, että tuon laitteen skaalaus on huono, en ole nähnyt itse enkä lukenut arvioita.
     
  4. Matadori

    Matadori Guest Guest

    Liittynyt:
    25.07.2006
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla blu-ray leffoissa mustat kohtaukset ns. pumppaavat mustan ja ei niin mustan välillä. Johtuuko tuo soittimesta (S370) vai telkkarista (G20)?
     
  5. nkhtoivo

    nkhtoivo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2008
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt se DLNA-tuki uiskenteli S370:een.
     
  6. herttakurko

    herttakurko Guest Guest

    Liittynyt:
    22.03.2010
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    wohooooo! Sonyn "June - July" lausunto on kummitellut mielessä maaliskuun lopusta asti. Nyt sitten ehkä on mooviissit katseltavissa mediapalvelimelta ilman, että tarvii aina tikulle siirrellä:hitme:
     
  7. JuhaN

    JuhaN Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.03.2004
    Viestejä:
    548
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ensimmäisiä käyttökokemuksia?! Mitenkäs formaatti/tiedostotyyppituki pelaa? Missä muodossa soitin ulostaa DNLA:n kautta toistettuja videoita? Jostain syystä omassa soittimessa kaikki tikulta toistettu tavara tulee 60Hz kuvataajuudella ulos videon omasta formaatista riippumatta...

    =)juha
     
  8. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Panassa on ollut tuota ilmiötä. "Plasma - televisiot" -alafoorumeissa on asiasta kirjoiteltu noissa pana-aiheisissa ketjuissa.
     
  9. nkhtoivo

    nkhtoivo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2008
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama 60p ongelma on striimatessakin, ainakin EyeTV:stä. Tosin sieltäkin vain harva tallenne on lähtenyt pyörimään Sonyssä, tai sitten tulee pelkkä ääni.

    Lueskelin myös päivitetystä käyttöohjeesta että HD-kuvalle ei olisi tukea, muistaakseni ei ainakaan yli 720p. Mikään HD-video ei ole mulla suostunut pyörimään DLNA:n yli, ei edes ne jotka sentään tikulta pyörivätkin vaikkakin tolla 60Hz-taajuudella joka tekee liiketoistosta aika surkean.

    Kuvat ja musiikki sen sijaan ovat toistuneet melko moitteettomasti.

    Mulla on Sony kytketty verkkokaapelilla Belkinin routeriin, joka on kytketty Airport Expressiin, eli mäkki on langattoman kytköksen päässä (kuitenkin 802.11n, jonka teoriassa pitäisi yltää samaan 100Mbps kuin verkkoportti Sonyssäkin) - DLNA:sta on ennestäänkin vähän vaihtelevia kokemukisa langattoman yli...
     
  10. JuhaN

    JuhaN Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.03.2004
    Viestejä:
    548
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joops...

    60Hz näkyy pukkaavan telkkarille (toistettuna EyeConnectin kautta), vaikka EyeTV tallenne onkin 50Hz. Ehdin kokeilla tänään soittimen päivityksen jälkeen vain paria tallennetta, mutta kuva näytti kelvolliselta joskin hieman nykivältä skaalattuna 576@50Hz->1080@60Hz. EyeTV purkaa maksukanavien salauksen mukavasti tallennusvaiheessa, joten nekin toistuvat hyvin.

    Pitää tässä viikonloppuna kokeilla vielä iTunes musiikin/TV-ohjelmien/elokuvien kanssa sekä iPhoton valokuvat. Tästähän voisi saada jopa kohtuu kelvollisen mediatoistimen...

    =)juha
     
  11. herttakurko

    herttakurko Guest Guest

    Liittynyt:
    22.03.2010
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tekstejä ei näytä olevan tuettuna DLNA:n yli, vaikka tikulta toimivatkin..
     
  12. jake987

    jake987 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    PS3:sen kieltämättä erinomaisesta skaalauksesta ei vaan ole yhtään mitään hyötyä, koska tuuletinmelun takia laitteella leffaa katsottaessa tulee hulluksi. Eli nimimerkki hrmh:n arvio oli reilusti parempi, kuin yksikään pleikkaria koskeva arvio missä melua ei tarpeeksi korosteta.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2010
  13. pteittinen

    pteittinen 5K now, 6K later. Tukijoukot

    Liittynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 492
    Saadut tykkäykset:
    178
    Höpö höpö. Yli 90 prosenttia Blu-ray-katselustani tapahtuu yhä PS3:lla, eikä päässä viiraa yhtään.
     
  14. Ymmi

    Ymmi Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2007
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Häiritseekö muita usb-muistilta katsottaessa tekstitysten pieni koko?

    Voiko niitä jotenkin muokata isommaksi?

    Entä häiritseekö DVD:tä tai Blu-Ray levyjä katsottaessa tekstitysten epäterävyys ja todella huono näkyvyys?

    Muuten kaikin puolin hyvä laite, mutta näiden takia katselumukavuus kyllä kärsii erittäin paljon.
     
  15. KenSu

    KenSu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitteet, ympäristöt ja tuuletinmelun sietokyky ovat yksilöllisiä.

    Minäkin kuvittelin että siirtäisin vanhan bd-soittimeni mökkikäyttöön ja pystyisin katsomaan PS3:lla, mutta ei. Minun PS3:ni pörinä on minun räkissäni minulle sietämätön. Räkin hieman puutteellinen ilmanvaihto saattaa vaikuttaa asiaan, mutta kun se on mittatilauksena tehty ja muuten hieno, niin sitä en vaihda!

    Vanha BD-soitin menee mökkikäyttöön, PS3 lasten huoneeseen ja pitää hankkia vähän modernimpi (nopeampi ja DTS MA:ta dekoodaava) BD-soitin tilalle.
     
  16. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Yksilöllistä lienee sietokyky ja kenties jopa se, kuinka paljon meteliä tietty PS3 pitää, eikä sijoituksen, etäisyyden ym. merkitystä voine väheksyä.

    Kuitenkin toisin kuin tuo PS3:a kategorisesti käyttökelvottomaksi väittänyt yritää mokeltaa, tuuletinmelusta ei liene puhuttu arvosteluissa laajemmin siksi, että valtaosaa käyttäjistä se ei häiritse.

    Itsellä ei ole PS3:a, mutta koko laitepino on suljetussa kaapissa erillisen tuulettimen kanssa, eikä ole meteliä kuulunut - edes siitä erillisestä tuulettimesta.
     
  17. jake987

    jake987 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taputukset lienevät paikallaan tästä luetun ymmärtämisen suuresta hetkestä. Se nyt on selvää, että arviossa PS3:sta ääneen ei kiinnitetä huomiota, koska se ei suurta osaa porukasta kiinnosta. Tämä asia ei kuitenkaan millään tavalla liity siihen, että arviot ovat suurelta osin puutteellisia, koska niissä ei meluun kiinnitetä tarpeeksi huomiota.
     
  18. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Meluun ei arvosteluissa kiinnitetä huomiota, koska se on täysin merkityksetöntä, sillä suurin osa käyttäjistä ei kiinnitä siihen huomiota kotonaan. Ne, jotka valittavat PS3:n metelistä, ovat varmasti siinä määrin herkkäkorvaisia, että eivät usko yhteenkään arvosteluun tältä osin ja testaavat laitteet aina itse, melun osalta.

    Eihän arvosteluissa kiinnitetty huomiota taustavalikon siniseen väriinkään, vaikka se varmasti jotakuta sattuu niin kovin silmiin, että PS3 on siksi käyttökelvoton.

    Minkä halvatun takia arvosteluissa pitäisi kiinnittää huomiota seikkaan, joka on täysin irrelevantti 99% käyttäjistä?

    "PS3 on käyttökelvoton metelin takia - miksei tästä varoitettu arvosteluissa, miljoonia ja taas miljoonia ihmisiä on huijattu - hifilehdet ja Sony salaliitossa!!"

    :eek:

    Arvostelut keskittyvät olennaiseen!? Nyt sotajalalle ja äkkiä. Pitää puhua merkityksettömistä seikoista ja käyttää aika siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 20.06.2010
  19. Enoelmeri

    Enoelmeri Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2004
    Viestejä:
    834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse ostin olohuoneeseen PS3:n tilalle Pioneerin blu-ray soittimen pari viikkoa sitten juuri sen meluamisen takia. Pioneer on katselupaikelle käytännössä äänetön. Hidas se kyllä on pleikkariin verrattuna, mutta muuten käyttömukavuudeltaan parempi.
     
  20. jake987

    jake987 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voi helvetti, mitä tähän nyt pitäisi vastata? Vaikka 99,9999 prosentille pleikkarin melulla ei olisi mitää merkitystä, niin silti asia pitäisi (minun mielestäni) arvosteluissa selvästi mainita. Näköjään et tunnu tätä lausetta ymmärtävän, niin väännän sen rautalangasta. En pysty sinulle antamaan yleismaailmallista perustetta, minkä minkä takia asiaan pitäisi kiinnittää huomiota, koska loppujen lopuksi kyseessä on subjektiiviset mielipiteet. Sinulle tuntuu laitearvosteluja lukiessa riittävän, että muiden kiinnostukset saavat tyydytyksen, itse taas lähden liikkeelle omista tarpeistani.

    Minkä takia tulit muuten alunperin tänne ketjuun kertomaan pleikkarin ja 370:sen eroista mm. skaalauksessa kun eroa ei varmasti yli 50% ihmistä huomaa? Ja ne ketkä huomaavat osaavat varmasti itse omilla silmillä asian testata.

    On muuten mielenkiintoista, että kirjoitat
    vaikka sinulla itselläsi ei koko vehjettä tainnut edes olla.