Sony BDP-S350 ja BDP-S550.

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana matti lammikko, 26.02.2008.

  1. iku-tursas

    iku-tursas Guest Guest

    Liittynyt:
    24.09.2004
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    0
    No perkele en olisi edes halunnut tuota BDP-S550 hankkia HTPC:n rinnalle mutta kun halvalla pannaan myyntiin niin ootellaan vaan.
     
  2. Sundin

    Sundin Guest Guest

    Liittynyt:
    15.04.2006
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yritys ei voi veloittaa luottokorttia ennekuin tavara lähtee oikeasti. Takanahan on se, että maksat kortilla ja tavaraa ei koskaan tulekkaan, mutta laskun luottokunnalle joutuisit joka tapauksessa maksamaan.
     
  3. Ahmed Ahne

    Ahmed Ahne Guest Guest

    Liittynyt:
    10.12.2008
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä sitten vihdoin sain oman blu-ray:ni (BDP-S350) ja olen kyllä ollut kovin tyytyväinen laitteeseen. Tämä on ensimmäinen blu-ray soittimeni ja alunperin olin ostamassa BDP-550:stä mutta kun Verkkokaupalla oli niin kiire myydä soittimeni pois, vaikka olin ilmoittanut pariin kertaan olevani lomamatkalla enkä voinut siksi hakea laitetta 10 päivän määräaikana, joten ostin sitten Elektronista tuon halvemman [kallimman] version (kovin tiukassa tuntuu olevan tuo BDP-550). Minä siis päivitin vanhan Denon DVD-2200:n, joka on alusta alkaen ollut surkea peli, niin häiriöherkkää laitetta tuskin markkinoilta löytyy? Tämä uusi peli sen sijaan on toiminut kuin junan vessa ja pyörittää ongelmitta myös region 1 dvd-levyn(Droopy: The Complete Theatrical Collection) ja region 4 dvd-levyn (The Lion King: 2-Disc Special Edition), vaikka en ole edes päivittänyt sitä multiregion-soittimeksi??
    Blu-ray-elokuvia olen katsonut vasta muutaman ja kuvalaatu on kyllä aikas muhevainen :king:
    Kerrassaan mainio peli ainakin näin ensivaikutelmana!
    Olen myös liittänyt laitteen nettiin ja laitoin perään Kingstonin 1GT Usb-tikun mutta en kyllä tiedä onko nuilla minulle mitään käyttöä, katellaan ja palaillaan ;)
     
  4. Billie

    Billie Guest Guest

    Liittynyt:
    06.02.2009
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luin juuri Tekniikan Maailma numeron 2/09 ja siinä oli arvostelussa juuri tämä kyseinen BDP-S350 soitin. Arvostelussa tämä sai miinusta hitaasta käynnistyvyydestä. Olen aina ollut sitä mieltä että kaikki kriitikot liiottelee joka asiassa, joten kysynkin nyt että onko tämä tosiaan niin hidas kuin mitä väitetään? Eli jos leffan laittaa sisään niin kauanko suurinpiirtein kestää ladata ennen kuin pääsee ensimmäiseen valikkoon säätelemään kieliä ja ääniä? Puhutaanko minuuteista vai sekunneista. Tästä olisi hyvä saada tarkkaa informaatiota sillä olin äsken tilaamassa kyseistä soitinta kunnes huomasin postin seassa muutaman viikon vanhan lehden ja kyseisen arvostelun.

    Itsellänihän ei ole koskaan tuli perseen alla sen suhteen että leffan pitäisi alkaa sillä sekunnilla ku levykelkka sulkeutuu, että sikäli tällä hitaudella ei suurta merkitystä ole, mutta rupeaako se pitemmän päälle ärsyttämään? Ja onko esim. DVD-leffalla eri latausaika kuin Blu-Raylla?
     
  5. Ahmed Ahne

    Ahmed Ahne Guest Guest

    Liittynyt:
    10.12.2008
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    siitä on valinnan mahdollisuus: nopea tila (en ole kokeillut mutta jossain olen nähnyt maininnan 6 sek) sekä normaali tila, joka minulla on käytössä ja siinä nyt tovi vierähtää mutta ei toki minuutteja, puhutaan vielä sekunneista. Nopea tila kuluttaa enemmän sähköä, tottakai.
     
  6. roflator

    roflator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    1 129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nopeimmat leffat käynnistyy 30s pintaan ja raskaampaa bd-j:ta käyttävät leffat ottaa reilun minuutin. Nuo ajat perustuvat blu-ray.com:in testeihin.

    http://www.blu-ray.com/news/?id=2138
    http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=74197
     
  7. juppi

    juppi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.09.2003
    Viestejä:
    114
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitteen käynnistyminen ja levyn lukeminen kuluttavat kumpikin omaa aikaa, perätysten. Valmiustila nopeuttaa laitteen käynnistymistä, mutta sitä en käytä. Eject-napin painamisesta luukun avautumiseen meni n. 25 sek., eli tämän joutuu aina kestämään, ellei anna laitteessa olla virrat päällä (=pikakäynnistystila). Jotkut BD-laitteet huijaavat ja avaavat luukun heti, vaikka käynnistyminen on kesken.

    Loppu riippuu levystä. Dvd:n latautuminen on nopeampaa (Sonyt ovat silti tässäkin velttoja). Joitakin blu-ray-levyjä lataa kauan, näyttää sitten studiologon ja lataa lisää. Roflatorin kiinnostavissa linkeissä tarkempia aikoja.

    Latausaika harvemmin ärsyttää. Enemmän ärsyttää Blu-ray -maailman valikkohommat ja se, että yleensä levyissä ei ole "resume"-toimintoa. Vaati aikansa totutella myös home-nappulan käyttöön (tai itse asiassa siihen, ettei painele sitä turhaan kun leffa jo pyörii).
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2009
  8. speedy-77

    speedy-77 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.10.2004
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kellään tietoa, mistä (suomesta) saisi s550:sen ilman monen viikon jonotusta, noin 300 egen hintaan......?:weep:
     
  9. hinaamo

    hinaamo Guest Guest

    Liittynyt:
    30.08.2008
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käytän ketjua törkeästi markkinointiin: minä voin myydä omani :) (Ostettu verkkokauppa.comista joulun välipäivinä, käytetty ehkä 5 leffan verran)
     
  10. speedy-77

    speedy-77 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.10.2004
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mihin hintaan Myyt ?
    Laita mulle s-postilla vastaus: kimmo.spiring@pp.inet.fi
     
  11. marlan

    marlan Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.06.2004
    Viestejä:
    2 377
    Saadut tykkäykset:
    224
    Kokemuksen perusteella arvelisin, että Droopyn aluekoodaus on R1–R4 ja australialaisen Leijonakuninkaan R2 & R4.
     
  12. Ahmed Ahne

    Ahmed Ahne Guest Guest

    Liittynyt:
    10.12.2008
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ok. Mutta levyissä mainitaan vain R1 (Droopy) ja R4 (Leijonakunkku).
     
  13. marlan

    marlan Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.06.2004
    Viestejä:
    2 377
    Saadut tykkäykset:
    224
    No sitten levykanteen tai levyyn on painettu väärä tieto levyn tosiasiallisesta aluekoodauksesta. Ei kovin yllättävää.

    Jos levyt tosiaankin olisivat vain R1- ja R4-koodattuja, et pystyisi niitä laitteellasi katsomaan, vaan tulisi virheilmoitus: "Aluekoodi estää toiston."

    Levyihin painetut aluekooditiedot pitävät harvoin paikkansa.

    • Lähinnä Universal mainitsee, jos levy on R2 & R4.
    • Usein R2-levy on myös R4-koodattu (mm. Warner).
    • Alueetonta levyä voidaan väittää R2-koodatuksi (monet kotimaiset).
    • Ja niin edelleen.
     
  14. Ahmed Ahne

    Ahmed Ahne Guest Guest

    Liittynyt:
    10.12.2008
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä selvä. Molemmissa leffoissa on kylläkin takakannessa vielä maininta ettei saisi myydä ulkopuolelle jenkkilää/kanuukkeja (R1) tai Australiaa (R4) ja kuitenkin näitä myydään nettipuljuissa mm. minulle. Elektroniikassa seuranta on paljon tarkempaa, Amazon.com esim. ei suostunut lähettämään minulle ko. blu-ray-soitinta mutta tuon droopyn kylläkin.
     
  15. Kari Häkkinen

    Kari Häkkinen Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    1 950
    Saadut tykkäykset:
    9
  16. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Oho, verkkokauppa.comin S550 hinta on noussut vajaaseen 337 euroon -- muuallakin (ulkomailla) hintojennousua on tapahtunut. Vaikkei vielä verkkokauppa.comiin olekaan tullut uutta S550-erää, missä se omakin soitin olisi, niin kieltämättä sitä taputtelee itseään olalle, kun älysi tilata tuon juuri oikeassa kohdassa (tällä hetkellä olen voitolla siis vajaa 100 euroa ja paljon enemmän, jos vertaa muihin Suomen hintoihin).

    Saa nähdä sitten kun Oppo 83 julkaistaan kuinka paljon S550:n omistajaa kirpaisee...
     
  17. matti lammikko

    matti lammikko Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    397
    Saadut tykkäykset:
    3

    Hifistudio17:n Tampereen liikkeessä näytti olevan parikin kappaletta ihan paikan päällä paketissa, hinta vaan ei osu tuohon 300 euroon.
     
  18. Badminton

    Badminton Guest Guest

    Liittynyt:
    03.07.2007
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lyön vanhat villasukkani vetoa, että Verkkokauppa ei pysty toimittamaan kaikkia nyt tilauksessa olevia S550:siä (tai ei halua?).

    Itselläkin on varmuudeksi vetämässä yksi tilaus hintaan 240 €, hintaan jota ei voinut ohittaa vaikka laitepinosta löytyy jo Pana BD55.

    Epäilen, että tuotteen kohdalle tulee Verkkokaupassa tieto; "Valmistus päättynyt" tms. info joka mitätöi kaikki tehdyt tilaukset. En tiedä tuoko Verkkokauppa S550 itse maahan, mutta jotenkin on tullut epäilys että Verkkokaupalle ei toimiteta ko. mallia sen harrastaman hintapolitiikan johdosta(=myy liian halvalla, jolloin muut jälleenmyyjät ovat käärmeissään)?

    Tämä oli sitten ihan puhdasta spekulaatiota, ei ole sisäpiirintietoa eikä mitään muutakaan faktaa. :D
     
  19. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ihan mahdolliseltahan tuo kuulostaa, mutta mikä järki verkkokauppa.comilla olisi sitten noissa hintamuutoksissa. Jos laiteita ei pystyttäisi toimittamaan ja tilausten mitätöinti näyttäisi tulevan vastaan hamassa tulevaisuudessa, niin mikä järki olisi lähteä kikkailemaan laitteen hinnan kanssa. Sehän oli ensin sen 299 euroa, sen jälkeen tuli tämä hinnanalennus 240 euroon, sen jälkeen nousu takaisin 299 euroon, ja nyt hinta onkin jo 336 eurossa. Miksi ihmeessä verkkokauppa.com edes jaksaisi nähdä vaivaa moisessa, jos tilauksista ei tulisi mitään.
     
  20. Badminton

    Badminton Guest Guest

    Liittynyt:
    03.07.2007
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei tuo VK:n hinnan seilaaminenkaan ihan järkeen käy, jos eivät edes saa tavaraa sisään? Ymmärtäisin että hinta muuttuu esim sen mukaan millä saavat tavaraa varastoon, mutta viimeksi on saapunut tosiaan vaivainen yksi kappale tammikuussa ja hinnat seilaavat silti?? :confused:

    Jos olen väärässä, häviän vanhat villasukkani mutta saan S550:n hintaan 240 €. :thumbsup: