Sony BDP-S350 ja BDP-S550.

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana matti lammikko, 26.02.2008.

  1. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Levykohtaisia ne kirjanmerkit, useimmissa Universalin ja Warnerin julkaisuissa niitä on ainakin HD DVD:llä ollut.
    Enpä itse ole noita sinun muita juuri löytämiäsi säätöjä ole nähnyt, täytyy kokeilla.
     
  2. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Mites onko kukaan muu kuin hän joka kirjoitti ohjeen jolla saa S60v3 Nokialla ja Psiloc IR remote ohjelmalla saanut BDP550:n aluekoodivapaaksi DVD:n osalta? Ei kai takuu vaarannu moisesta?
     
  3. jaritt

    jaritt Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.03.2000
    Viestejä:
    2 104
    Saadut tykkäykset:
    6
    Vaarantuu yhtä paljon kuin OneForAll-kaukosäätimellä, Harmonylla tai jollain muulla IR-kaukosäätimellä modaamisesta eli ei todellakaan vaikuta takuuseen millään tavalla. Kysehän on vain sopivien IR-koodien lähettämisestä laitteelle oikeassa järjestyksessä.
     
  4. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Modattiin tänään BDP-S550 kaverin E71-puhelimella. Tuon näppäinasetusten säätämisen voi ohittaa, sillä palvelusta löytyivät jo yllä olevien ohjeiden mukaiset määritykset. Laite taisi olla nimellä BDP-S350 FI ja nickname plaza. Riittää siis että asentaa sovelluksen puhelimeen ja hakee sillä nuo määritykset. Sitten vaan näpyttelee UP-RIGHT-DOWN-LEFT-OK. Helppoa on. :)
     
    Viimeksi muokattu: 18.12.2008
  5. Muikster

    Muikster FullHD 3D Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    13.11.2002
    Viestejä:
    283
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joo se oli mun tekemä file. Taitaa olla palvelussa vaan rajallisen ajan? Sama ir-file on liitteenä aikaisemmassa postauksessa.

    Itse en saa hommaa toimimaan N80-puhelimella vieläkään. Ihmettelin kun homma ei vaan skulaa ja koitin sitten laittaa tavallisia komentoja (play, pause). Kyllähän soitin niitä tottelee mutta vain suunnilleen joka kolmas komento menee läpi. Ei vaikutusta vaikka puhelin olisi lähes kiinni soittimen ir-vastaanottimessa. Näinollen tuollaisen viiden komennon perättäinen lähetys ei onnistu. :grr:
     
  6. MikkiHiiri

    MikkiHiiri Do It Yourself Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 765
    Saadut tykkäykset:
    14
    Saako noiden käskyjen väliin viivettä jollain konstilla? Pronton filessä oli sekunnin viive joka käskyn välissä.
     
  7. Muikster

    Muikster FullHD 3D Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    13.11.2002
    Viestejä:
    283
    Saadut tykkäykset:
    1
    Prontossa koko sarja varmaan ajetaan automaattisesti? Tässä nokia-hackissä komennot annetaan yksitellen ja viive on ihan käyttäjästä kiinni ;). Mutta koska minun tapauksessani vain osa komennoista menee perille niin homma ei onnistu.
     
  8. pinkeliviinica

    pinkeliviinica Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    1 836
    Saadut tykkäykset:
    0
    juuri nyt huomasin ainakin omassa s550 soittimessa sen että ensimmäinen päivitys oli saapunut !
    oma wanha versioni oli 07.1.010
    ja uusi 07.4.013

    ei kyllä ole hajuja mitä päivitys tekee mutta päivitän silti :) (kaikki leffani yms on toistaiseksi toimineet niinkuin pitäisikin)

    edit päivityksen imuroimiseen meni noin 2min ja soittimen omatoimiseen päivitykseen noin 8min.
    edit2 soitin ei kuitenkaan itse käynnistynyt uudelleen vaikka niin ohjeissa luki :) ja kaikki asetukset pysyivät onneksi muuttumattomina eli niihinkään ei tarvinnut koskea :) jopa välimuisti oli koskematon (siellä siis on edelleen roskaa tallessa)
     
    Viimeksi muokattu: 19.12.2008
  9. 100mo

    100mo Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    948
    Saadut tykkäykset:
    26
    Sonyn sivuilla on maininta päivityksen syystä:
    -Improves BD compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
     
  10. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Minulla on firmware v. 07.2.010 eli näköjään on välissäkin ollut päivityksiä.

    Ajattelin tässä joku päivä päivitellä uuteen firmikseen, onko kukaan muu päivittänyt CD:llä, mistä löytyy file?
     
  11. 100mo

    100mo Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    948
    Saadut tykkäykset:
    26
  12. MikkiHiiri

    MikkiHiiri Do It Yourself Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 765
    Saadut tykkäykset:
    14
    V 07.1.010 oli täälläkin. Sain juuri wlan sillan konffattua ja nyt 550:nen on suorassa yhteydessa isoon verkkoon. 07.4.013 versiota lähti lataamaan ja asentamaan...
     
  13. pitkis7

    pitkis7 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.03.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Verkkopiuhaan on sen verran matkaa että tekisin päityksen CD:llä.
    Ensimmäinen päivityslevy käyttäen Windowsin omaa kopiontia meni pieleen eikä soitin tunnista levyä päivityslevyksi.

    Onko olemassa ilmaista ohjelmaa jolla päivityslevyn saisi tehtyä?
    Kiitos jo etukäteen neuvoista!
     
  14. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Teitkö prikulleen niinkuin ohjeessa oli?

    Ainakin vanhemmissa Sonyn BD-soittimissa on ollut ratkaisevaa, että
    a) levy on cd-rom. -rw tai dvd-r levyt eivät ole toimineet
    b) poltat "finalize" päällä. avoin levy ei ole toiminut.
    c) poltat image-filen, et datalevyä
    varmista, että teet kaiken tasan ohjeen mukaan.

    Joskus jossain firmiksissä on ollut elintärkeää polttaa tiettyyn formaattiiin (esim. OPPOn 981HD).
     
  15. pitkis7

    pitkis7 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.03.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    CD-R:ää käytin.
    Kun raahaan päivitysfilen "polttokansioon", niin valinnoissa ei ole kuin: tallenna valitut tiedostot CD-levylle...
     
  16. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
  17. pitkis7

    pitkis7 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.03.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    ISO KIITOS!
    Tällä ohjeella sain päivityksen tehtyä samantie.
     
  18. Jarzki

    Jarzki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    809
    Saadut tykkäykset:
    0
    Helpostihan tuo onnistu päivitys levyllä. :thumbsup:
     
  19. Vyacheslav

    Vyacheslav Guest Guest

    Liittynyt:
    09.06.2008
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin pistää tilaukseen BDP-S350:n, mutta koska olen vähän ummikko näissä jutuissa, haluan varmistaa että ymmärsin pari juttua oikein. Vahvistimeni (Sony STR-DG520) ei osaa dekoodata HD-ääniformaatteja, eikä S350 hallitse dts hd ma:ta, mutta vahvistin siis handlaa DTS:n ja Dolby Digitalin. Itse olen ymmärtänyt, että sekä TrueHD:n että dts hd ma:n tapauksessa vahvistimesta saisi ulos ei-HD-tasoista 5.1-ääntä, mikä riittäisi minulle. Aivan erityisesti kiinnostaa miten käy, jos levyllä on vain dts hd ma -raita. Kai S350 osaa kuoria sen perus DTS:ksi, jonka vahvistimeni tajuaa?

    EDIT: niin, ja soitin ja vahvistin oli siis tarkoitus liittää optisella tai koaksiaalipiuhalla.
     
    Viimeksi muokattu: 21.12.2008
  20. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Minä olen ymmärtänyt asian niin, että S350:n ja HDMI:ttömän vahvistimen kanssa et tule saamaan vaikkapa sitä optista kaapelia pitkin ns. HD-ääntä, vaan nimenomaan niitä dvd:ltä tuttuja ääniformaatteja. Toisaalta, olen ymmärtänyt, että DD ja DTS tulevat korkeammalla bittivirralla BD:n kanssa, ja niimpä saat kuitenkin joka tapauksessa laadukkaampaa ääntä kuin dvd-levyjen kanssa -- et vain sitä HD-ääntä.

    S550:llä ja analog outien kanssa sitten saisit sitä HD-ääntä.