[Arkistoitu] Sony 40V5500

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Hasaari, 19.05.2009.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Hasaari

Hasaari New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen ostamassa otsikon televisiota eli Sonyn 40V5500. Olen saanut televisiosta tarjouksen: 950e. Laitteen hinta näyttää vaihtelevan tällä hetkellä 950-1300e välillä.

Lukemani arvostelut näyttävät olevan pääasiassa positiivisia (esim. http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/03/31/Sony-Bravia-KDL-40V5500-40in-LCD-TV/p1 )

Valovuoto ja ääni ovat kuitenkin asioita, joista kyseistä laitetta moititaan.
    Käyttäjäkokemuksia löytyy kuitenkin aika heikosti vielä, koska kyseessä on uusi malli. Onko foorumilaisilla kokemuksia v5500-malleista?

Laite tulisi itselleni pelaamiseen (PS3) ja leffojen katselemiseen (blu ray, dvd, tietokoneelta streamattuna). Televisiolähetyksiä en juurikaan katsele. Talouteni on tällä hetkellä kaapeli, mutta hybridi on mielestäni edellytys.

Onko erityistä syytä miksi 40V5500 ei kannattaisi ostaa. Onko vastaavia malleja, jotka antaisivat rahalle paremmin vastinetta?

Arvostan kaikkia mielipiteitä asiaan liittyen!

2. Pete_83

Pete_83 New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen itse katsellut Philipsin 37PFL8404H:ta, mutta nyt tämäkin alkoi kiinnostaa. Varsinkin, kun näyttäisi olevan nopeammin saatavilla. Kertokaahan nyt kokemuksia? Kannattaako ostaa?

3. Hasaari

Hasaari New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomasinkin threadisi Pete83. Ilmeisesti sullakin siis hakusessa n. 1000e 37-40" televisio.

Kävin tänään kyselemässä paikallisista liikkeistä tuosta Sony 40v5500:sta.
    Eräs kauppias tarjosi laitetta hintaan 1050e. Alemmas ei kuulemma pysty venymään. Arveli, että tuo 950 euroa maksava laite on niin sanottua "harmaa tuontia". Käski olemaan tarkkana takuuasioiden kanssa. Miten tällaiseen pitäisi suhtautua?

4. proto

proto Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Eikun ostakaa paikallisesta Gigantista Sony 40W4000/40W4210 hintaan 889€ tai kyseisen puljun tai Markantalon verkkokaupasta samoihin hintoihin. Se nyt on vaan parempi malli.

5. Hasaari

Hasaari New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Millä perusteella? Mitä olen itse lukenut arvosteluja niin suositellaan valitsemaan mieluummin 40v5500. Perusteluina mainitaan esimerkiksi Bravia Engine 3 versio. 40w4000 valinnan puolesta puhuvaa en taas ole kuullut mainittavan mitään (vaikka hyvä televisio varmasti onkin).

6. matias

matias New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Harmaatuonti nimitys on nykyisin väärä, ainakin jos se on tuotu toisesta EU maasta. Sonylla ja useimmilla muilla on Euroopan takuu, joka toimii jokaisessa EU maassa.

Mutta muita ongelmia saattaa olla tulossa jos aiot katsella maksullisia HD kanavia, niissä kun tarvitaan Cable Ready hyväksyntä, jota ei ulkomaan malleille ole välttämättä haettu.

Jos plazalla seuraa mitä tahansa LCD mallin theredia ja kyseistä laitetta on myyty vähintäänkin kohtuullisesti niin valovuoto juttuja löytyy kyllä jokaisesta.
    Niistä mitä ei myydä ei myöskään löydy mitään negatiivista sanottavaa:)

7. Hasaari

Hasaari New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos viestistä.

Heh tottahan tuo on, että jokaisesta mallista riittää varmasti sanomista. Taitaa olla niin, että mietin yhä vakavissani tuota 40v5500.

Tietoaseman sivut ilmoittavat hinnaksi 949e ja vuoden takuu. Verkkokauppa taas myy hintaan n. 995e, mutta takuuksi ilmoitetaan 24kk. Vuoden pitempi takuu tuntuu houkuttelevalta tuohon hintaa. Onkohan kyseessä kuitenkin virhe vai mistä mahtaa johtua?

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.