Sony 40" W3000

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana huihaiko, 16.10.2007.

  1. Peanut

    Peanut Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.12.2005
    Viestejä:
    551
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko varma että DD-signaalin pystyy kierrättämään telkkarin kautta? Jotenkin kuullostaisi siltä ettei se onnistu...
     
  2. Dr Evil

    Dr Evil Guest Guest

    Liittynyt:
    26.01.2004
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo siltähän se nyt näyttää, että ei pysty... En tiennyt etukäteen, että voisin törmätä tuollaisiin ongelmiin. Noh pitää sitten vaan kytkeä laitteet suoraan vahvariin...
     
  3. Hobbes

    Hobbes Guest Guest

    Liittynyt:
    03.11.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys gurut. Olen hankkimassa 46" full hd lcd töllöä. Nyt homma nytkähti eteenpäin, kun Turun kaapelitv aloitti HD lähetykset kaapelissa. Eihän se hääviä tarjontaa ole, mutta edes jotain. Ensin ajattelin hankkia Sampan F86 sarjaa, mutta siitä ei ole tiedossa hybridi-viritintä. Sitten törmäsin tähän topicin Sonyyn. Speksit vaikuttavat hyvältä, toivottavasti jossain saa nähdä kuvaakin.

    Pitkään alustukseen kysymys. Kun kyselin kaapeliyhtiöltä, mitä HD-boksia he tarjoavat, niin vastaus oli Handai 5800, hinta 15€/kk. Kun kysyin ostomahdollisuutta, niin sitä ei kuulemma ollut. Aika outoa.

    Mutta jos kerran tässä Sonyssa on HD-viritin, niin onko sitä kautta mahdollisuus katsella kaapelin HD lähetyksiä ilman ulkoista digiboksia. Tietysti tarvin Conax-kortin ja siihen ilmeisesti jonkinlaisen adapterin Sonyyn, mutta toimiiko muuten. Siinä vaan säästäisi yhden 315 €, jonka HD kaapelidigiboksi maksaa. Sillä eiköhän se itse ostettu samanlainen Handai pelitä siinä kun vuokrattukin peli, sanoi Turun kaapelitvn tytsä mitä tahansa.

    Muutenkin olisi mukava kuulla lisää käyttökommentteja niiltä, joilla tämä lätty kotona jo on.
     
  4. Unver

    Unver Guest Guest

    Liittynyt:
    04.09.2007
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakin X3500 hd-viritin on toiminut myös kaapelissa. Itse en ole omani 46w3000 kanssa kokeillut hd-virittimen toimivuutta mutta kai se toimii kus senhän pitäisi olla sama kuin x-sarjassa :)
     
  5. janilind

    janilind Guest Guest

    Liittynyt:
    07.06.2007
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä futaa HD-viritin W3000:ssa. Tampereella tarjolla Luxe HD ja Voom HD, jotka nyt itellä kokeilussa. Ohjelmatarjonta aikas heppoista, mutta kuva kyllä laadultaan aikas hiton hyvää verrattuna SD lähetyksiin. Itellä Verkkokaupasta ostettu La Digitalin tekemä ja Sonyn testaama CI-moduuli.

    Luulen, että kannattaa verrata rinnakkain W- ja X-sarjojen telkkuja SD-kuvalla ennen ostopäätöksen tekoa. Mielestäni ei mitenkään loistava SD-kuva tässä(kään) telkussa. Kokonaisuuten olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän Sonyyn - verrokkina vaihtoon mennyt Samsung 40M86, joka oli kyllä mielestäni heikohko esitys n. 2000e töllöksi.
     
  6. Hobbes

    Hobbes Guest Guest

    Liittynyt:
    03.11.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitti janlind ja unver vastauksista. Vielä kysyn (en viimeistä kertaa) että jos on tällaisessa setissä, eli Sonyn 46W3000 mukaanlukien, joku tallennin, olkoon dvd tai kovaley, digiboksissa tai dvdssä, niin miten tallennus onnistuu, jos kortti on telkkarissa pystyssä? Voiko maksukanavan signaalin kierrättää televisiosta tallentimeen vai vaatiiko tallennin oman maksukanavakortin? Vai vaihdetaanko kortin paikkaa laitteesta toiseen aina tarvittaessa. Kyseessä tietty on juuri maksukanavallisen ohjelman tallennus.

    Ainakin kun yritin tätä asia Turun kaapelitvstä tiedustella (joihin en oikeasti usko), niin heidän ainoa ehdotus oli hankkia uusi kortti tismalleen samalla hinnalla kuin alkuperäinenkin. Ei paljoa hotsita.

    Ja vielä kyselen, että kuka olisi tallentanut HD tasoista signaalia jollekin medialle (dvd tai hd), ja kuinka paljon gigatilaa esim. standardi 2h leffatallennus vie?
     
  7. jzl

    jzl Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2005
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näiden kahden kohdalla olen miettinyt valintaa. Itse tilasin sonyn, mutta mikä tuossa samsungissa on heikkoa? siis perusteluja miksi samsung meni vaihtoon ja sony tilalle? olisi kiva tietää kokemuksia.
     
  8. gaston

    gaston Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.10.2001
    Viestejä:
    3 485
    Saadut tykkäykset:
    80
    On olemassa Salauksenpurkukortin jakaja, muuten sitten joutuu vaihtamaan korttia laiteesta toiseen käytön mukaan jos ei toista korttia kapeliyhtiöstä hanki.
     
  9. Martin

    Martin Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hommasin juuri kyseisen tv:n ja pienen säätelyn jälkeen sain sd-kuvan näyttämään ok:lta. DVD-kuva sen sijaan on säätelystä huolimatta aika kauheaa katseltavaa johtuen varmaan soittimen (Sony) n. 5 vuoden iästä ja scart-liitännästä. Osaako joku neuvoa, riittääkö jos päivitän soittimen johonkin halpaan hdmi-liitännällä varustettuun malliin ja annan tv:n skaalata itse kuvan vai olisiko suositeltavampaa hankkia valmiiksi skaalaava soitin (esim. Oppo?). Tosin talouteen on tulossa XBOX360 pro varmaan parin kuukauden sisään, joten hoitaisiko se DVD-toiston kunnialla?

    Kiitos jo etukäteen vastauksista.
     
  10. Fkuti

    Fkuti Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2006
    Viestejä:
    149
    Saadut tykkäykset:
    0
    Entäs PS3!? Sillä kuulemma hoituu tuo dvd:n skaalaus tosi hyvin + saisit teräväpiirtoa.

    -Fkuti
     
  11. Martin

    Martin Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Liian kallis + ei minua kiinnostavia pelejä. XBOX on tarkoitus päivittää tulevaisuudessa HD DVD-asemalla, joten teräväpiirtoa on sieltäkin luvassa.
     
  12. Fkuti

    Fkuti Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2006
    Viestejä:
    149
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep. Ymmärrän, vaikka kyllähän xbox360pro + hd dvd -asema kustantaa jo aika lähelle ton 40gb ps3 hinnan? Oppon käytettävyttää ja kuvanlaatua on kyllä varmaan silti hankala pelkästään dvd:n toistossa voittaa (ottaen huomioon hinta/laatu)

    Tuosta w3000:sta saat todella paljon enemmän irti kyllä millä tahansa noista edellä mainituista laitteista. Paras näkemäni HD-kuva. Sony, milloin tuot LED-taustavalaistut markkinoille?

    -Fkuti
     
  13. Gergo

    Gergo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.11.2004
    Viestejä:
    610
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko W3000 mallissa tuuletinmelua? X3500 mallissa (40"/46") ongelmaa tuntuu olevan...
     
  14. Martin

    Martin Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    HD DVD -asema tuleekin "sitten joskus", ei mulla siihen nyt heti olekaan varaa.

    Ymmärrän, että Oppo on ehkä paras vaihtoehto, mutta kuinka paljon todella häviän kuvanlaadussa jos tv hoitaa itse skaalauksen jos kuvanlähde on hdmi:llä varustettu ok-tasoinen dvd-soitin tai sitten esim. xbox360 pro.
     
  15. janilind

    janilind Guest Guest

    Liittynyt:
    07.06.2007
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvän valinnan teit. Alla noita mun kokemuksia..
    -M86:ssa ikävästi valovuotoa yhdessä nurkassa ja keskellä alhaalla. Sonyssä ei mainittavasti
    -M86:ssa Scart häiriöitä. Raitoja vilistää ruudulla taustavalon ja johtojen säädöstä/sijoituksesta johtuen. Sonyssä ei mitään häiriöitä samoilla releillä.
    -M86:ssa 24Hz tuki huono. Oikeasti päivittää ruutua 24Hz eikä monikerralla -> kuva välkkyy selvästi. Sonyssä ei välky 24Hz.
    -M86:ssa hitaasti reagoivat valikot, säätäminen tuskaa. Sonyssä säätö juhlaa:)
    -M86:ssa halvahkon oloinen mekaniikka/rakenne. Sonyssä tukeva ja jämpti rakenne.
    -W3000:ssa paremmat äänet.
    -M86:ssa kääntyvä jalusta. Ainoa asia joka Sonyssä huonommin(kiinteä siis).
    -W3000:ssa HD viritin, pitkäikäisempi valinta.
    -SD kuvanlaadussa aikas tasan menee pinnat, HD-toistossa Sony vie paremmalla väritoistollaan. Samsungin T-viritin aikas epäherkkä, Sonyn T-viritintä en ole vielä kokeillut.

    W3000 vie mielestäni voiton kirkkaasti M86:een. M86 on vähän semmonen kiinalaisittain rakennetun oloinen ja Sony taas selkeästi Japskien tekemän oloinen. What Hifikin testasi kolmea M86/87:aa testissään kun oli hieman vaihtelua ollut laadussa:)
     
  16. proxi

    proxi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    290
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mun mielestä ei kannata edes vertailla W3000 ja M86. Ne painii ihan eri sarjoissa. Ja mitä nyt lukee tuolta F86 threadista niin taitaa sekin peli olla susi. :)
    Mä en ole löytänyt paljoa valittamista Sonyn vehkeistä.
     
  17. matias

    matias Guest Guest

    Liittynyt:
    27.01.2004
    Viestejä:
    895
    Saadut tykkäykset:
    0
    On tullut jo jos lompakko antaa myöten, mut eiköhän tule myös alapään (!) malleihin kohtapuolin

    http://www.sony.fi/view/ShowProduct...e=Overview&imageType=Main&category=TVP+LCD+TV

     
  18. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Samaa mieltä. Tosin mielestäni F86 on kuitenkin selkeä parannus M86:stä, ja ihan kelpo malli.

    Kävin eilen tutkailemassa huvikseni WHAT Hi-Fi:n hehkuttamaa 40W3000:a. Kyllähän se kuva oli vakuuttava. Vieressä oleva 40V3000 hävisi mielestäni kuvan yleisessä miellyttävyydessä 40W3000:ssa, ja jotenkin muutenkin kuva oli siinä (40V3000) pehmeähkö. Mitä nyt Spider-man 3:n Bluray-versiota katsoin vähän matkaa, niin ERITTÄIN tarkkaa kuvaa W3000 tarjosi, ja mustan taso oli kohdallaan.

    Mitä tulee itse telkun designiin, niin omaan makuuni oma 40D3000 on tyylikkäämpi mattamustine kehyksineen. W3000 sumean hopeisine kehyksineen ei välttämättä ole joka (suomalaisen) kodin ystävä, sillä mielestäni se ei lämminsävyiseen/-väriseen sisustukseen välttämättä käy (juuri tuollaisen metallisen lookinsa takia).
     
  19. Vatanen

    Vatanen Guest Guest

    Liittynyt:
    05.07.2004
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös tuota W3000 saa myös mustana? Jostain olin lukevinani, että olisi kaksi vaihtoehtoa "sumea hopeinen" ja musta. Korjatkaa, jos olen väärässä.
     
  20. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Tosiaan... Samaa muistelen minäkin. No jokatapauksessa, en pitänyt kauheasti tuosta "sumean hopeisesta" versiosta (ellei sattuisi olemaan juuri oikeanlainen sisustus).