Sony 40" W3000

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana huihaiko, 16.10.2007.

  1. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laittasitko asetuksia millä pelaat ps3 pelejä?
     
  2. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin kuin mä sanoin, tuota asetusta ei voi pitää päällä, koska silloin ei voi käyttää TV:n omia kaiuttimia ja tässä oli siis tarkoituksena että voisi tarvittaessa käyttää sekä television kaiuttimia että välillä kotiteatterijärjestelmää. Toki tuolla asetuksella saa valikon kautta äänet pois, mutta se ei taas ole yhtään sen kätevämpää kuin pudottaa äänet nollille volume-liukusäätimestä. Ongelma olisi ratkaistu jos mutesta ei jäisi pakkokuvaketta näytölle, mutta eipä sitä siitä taida poiskaan saada.

    Joo, mutta kun mä en viitsisi aina pitää kaikkia releitä päällä. Esim. töihin lähtiessä aamu-uutiset joutaa kyllä kuuntelemaan vähän huonommillakin kaiuttimilla (ja littunäyttöjen omat kaiuttimet ovat kyllä tosiaan sellaisia).
     
  3. sonymies

    sonymies Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asetukseni ovat suora kopio hdtv-testin säädöistä (SD-kuvalla taisin jotain yksittäistä vähän muuttaa). Suositushan oli, että asetusten jälkeen katselee pari viikkoa rauhassa ja antaa uudentyyppisen värimaailman imeytyä tajuntaan ;) no näin on menty parisen viikkoa ja kieltämättä töllö vaikuttaa päivä päivältä enemmän omalta.

    Katsotaan tuossa kevään mittaan, josko sitä jaksais alkaa säätöjen kanssa vatvomisen tuolta pohjalta. :D
     
  4. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten olet sitten erottanut asetukset kun pelaat, katsot DVD ja Blu-raytä?
    omasta mielestäni ainakaan dvd ja blu-ray ei passaa samoilla säädöillä. Vai katsotko kaikkia näitä samoilla säädöillä?

    Miten sulla sitten digiboksia kattoessa. Onko samat?
     
  5. sonymies

    sonymies Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samoilla mennään, sillä sekä pelit, DVD että Blu-ray tulee minulla samaa tuubia pitkin eli PS3:lta. Liekö tuohon löytyisi jokin vipstaaki, että nämä tilanteet saisi jotenkin erotettua, ehkä jokin HDMI-jakaja, jos semmoinen on jo keksitty?

    Ihan vertailun vuoksi pyörittelin samoja DVD-kiekkoja muutaman vuoden ikäisellä soittimella, aika masentavaa katseltavaa ilman tuota, ah niin ihanaa, PS:n skaalainta :p

    Digimättöäkin katselen samoilla säädöillä. Alkushokin jälkeen (tuo useimpien kokema "keltaisuus" tehdasasetuksiin verrattuna) ei enää häiritse. Koen kuvan varsin luonnollisena tätä nykyä.
     
  6. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voin suoraan kertoa kikan tuohon erisäädöille ilam jakajia. Eli:
    1.digiboksihan on omalla hdmi:llä kiinni joten siihen omat säädöt.
    2.ps3 on sitten omassa hdmi piuhassa. Säädät ensin peleille sopivat säädöt (kannattaa käyttää Granturismo HD demoa säätämisessä apuna kuten siellä hdtv testin sivuilla sanottiin)
    3.tämän jälkeen painat kaukosäätimessä olevaa "teatteri tila" nappia ja teet säädöt dvd ja blu-raylle. Kun otat teatteri napilla tilan pois käytöstä on säädöt peleille ja kun taas painat nappia on elokuva säädöt =) simple as that.

    Itselläni on näin asetettuna koska noille peleille voi huoletta laittaa kirkkautta enemmän. Tämän huomaa juuri siinä turismon demossa tietyissä kohdissa.

    Näin kun tekee saa omat säädöt digiboksille, peleille ja dvd/blu-raylle ;)
     
  7. XCH

    XCH Guest Guest

    Liittynyt:
    26.07.2005
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinka kaukaa katselet? Itsellä katseluetäisyys 3.5m ja yllätyin SD-kuvanlaadusta positiivisesti! Voi tosin vaikuttaa että aiemmin katselin telkkua 25" CRT:stä :)
     
  8. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    semmonen 3 ja puoli se on meilläkin. Olen hiukan saanut paremmaksi mutta olen edelleen sitä mieltä että kuva on kauhea . Kauhea noissa tummissa kohtauksissa ja väriensä kanssa. Toki olen aikaisemmin kattellut kuvaa 42" Panasonicin pv-60 :sestä jossa kuva oli aivan fantastinen. Niin sd kuin hd:nakin. Ainoa vika siinä oli kun se ei ollut full hd ja pelejä ei uskaltanut pelata.
     
  9. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omat säädöt telkulle johon pohjana käytin: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W3000/Settings.php

    Lomakkeen löytää:
    http://spreadsheets.google.com/pub?key=pUBxRkEHtZz5Mpr8rZCSpIw

    Varmasti vielä jotain tulee säädettyä digin ja dvd/blu-rayn kohdalla koska minulla ei ole yhtään blu-ray leffaa tällähetkellä. Ps3 pelit on kohallaan ja tulee pysymään tuollaisenaan. Todennäköisesti muutan vielä niin että nuo pelit ja blu-ray ovat samoilla säädöillä ja dvd leffat niiden hieman heikomman laadun takia omissa.

    Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen säätöihin. Ainoastaan tuo digiboksin kuva vieläkin sapettaa (ihan sama mitkä säädöt).
    Tuskin tulee korjaantumaankaan niin kauan kun ei saada lähetyksille lisää kaistaa.
     
  10. lipaslepo

    lipaslepo Guest Guest

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    249
    Saadut tykkäykset:
    0
    Copypastee ny vielä johonki muuhun threadiin toi sun sama loru.

    EDIT: juu poliisi :] Ärsyttää vaan kun jengi copypasteilee viestejä moneen threadiin, tuo nyt meni (kai) vaan kahteen, mutta kun parhaimmillaan menee viiteenkin...
     
  11. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo täytyypä tehdä se! poliisi
     
  12. phixel+

    phixel+ Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2005
    Viestejä:
    414
    Saadut tykkäykset:
    0
    :eek: Missä!! Ei perkele - pakoon!
     
  13. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
  14. Hoche

    Hoche Guest Guest

    Liittynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain juuri ulkomailta KDL-40V3000. Erinomainen kuva HD sekä SD signaalilla. Kuva on erinomainen myös virransäästö ohjelmalla. Ei myöskään punerrusta, eikä sinertävyyttä .
     
  15. Zanytwo

    Zanytwo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    814
    Saadut tykkäykset:
    0
    OT/
    Hieno homma. Hyvä että olet tyytyväinen, mutta voisitko lopettaa näiden sivujen ylimääräisen trollaamisen. Olet huudellut jokaisessa Sonya koskevassa ketjussa asiasta, mutta et itse V3000-ketjussa. Ignorea en periaatteesta tykkää laittaa, koska uskon kaikilla täällä olevat jotain tarkoituksellista sanomista, mutta nyt on jo lähellä. /OT

    Anteeksi avautuminen...
     
  16. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu itse ostin telkun muutamia viikkoja sitten. On tullut säädeltyä aikapaljon. Nyt kuitenkin näyttää siltä että white balancen säätäminen vain aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Mitä vähemmän säätää sitä parempi kuva. Tällähetkellä dikikuvakin on jo kohtuu hyvä ja nimenomaan ilman white balance säätöjä ja muita gamman tai muun lisäasetuksia.
     
  17. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös sulla siinä listalla ollut vaikka miten säädelty niitä white balanceja, eli oletko kääntänyt kelkkaa asetusten suhteen, vai muistanko väärin?

    Itsekin aloin ajattelemaan että pitäisi varmaan jossakin välissä testailla niin että palauttaa oletussäädöt ja alkaa siitä sitten muokkaamaan kuvaa oman maun mukaan välittämättä pätkääkään siitä mitä arvoja muilla on tai mitä jossakin testissä on käytetty.

    Mulla on vain tällä hetkellä se ongelma ettei ole käytettävissä muita hyviä HD-kuvalähteitä kuin XO komponentin kautta. Pääasiallisesti asetukset pitää väkertää siis sille sekä scartin kautta (RGB sentään) kiinni olevalle digiboksille.
     
  18. ohis

    ohis Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2003
    Viestejä:
    400
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu en ole vielä tuohon lomakkeeseen päivittänyt näitä uusia asetuksia. Kelkka on tosiaan kääntynyt =) Itsekkin tulin siihen tulokseen, että mahdollisimman vähällä säädöllä ja viis muitten asetuksista.

    Tuo white balance tosiaan itselläni ainakin vain menee huonommaksi jos tehdas setuppeja alkaa värkkäämään. Vihreän gain on ainoa jota olen säätänyt -2

    Ainoa mikä kummastuttaa tämänhetkisissä asetuksissa on tuo miten minun digiboksista voi tulla noin "tummaa" kuvaa ulos. rgb on rajoitetulla ja ilman kirkkauden säätämistä n.62 kieppeille kuva on armottoman mustaa
     
  19. Hoche

    Hoche Guest Guest

    Liittynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
     
  20. Samjokin

    Samjokin Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2004
    Viestejä:
    94
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hoche:

    Mielipide saa ja pitääkin olla, mutta voisitko kirjoittaa jatkossa tuonne V3000 -ketjuun. Tässä ketjussa puhutaan W3000 -sarjan telkkareista :OI