sky plus hd boxi

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana jpap, 31.07.2006.

  1. rainbow2

    rainbow2 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kun episodit 1-3 eli ne uudemmat ja huonommat näytettiin syksyllä. Mutta joo todella, nämä vanhemmat on todella näytetty jollain Saksan HD-kanavalla aiemmin. Joku kommentoi AVForumsilla, että Saksan versiot olisivat olleet hieman paremmat kuvanlaadultaan, mutta epäilen... oli ne näissä versioissa minusta aivan priimaa.

    En vielä ehtinyt katsoa kuin nelosen eli sen ensimmäisen SW:n sekä puolet Empire Strikes Backistä, mutta kyllä jo niistä huomasi, että nämä versiot ovat säilytystä varten. Harmi vaan, että jos lopettaa Skyn tilauksen, ei leffoja saa enää auki, joten kalliiksihan ne tulevat.

    Vertasin rinnakkaiskanavalla näkyvää SD-lähetystä samasta leffasta ja paitsi tietysti resoluutiossa oli ero minusta huomattava myös värien syvyydessä.
     
  2. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 759
    Saadut tykkäykset:
    541
    Juu, ovat todella priimajälkeä. Olen nähnyt nimenomaan noi saksalaista alkuperää (alien-kielet tekstitetty saksaksi, myös alun introtekstit) olevat episodit 4-6 ja ne olivat vieläpä h264 lähetteitä englanninkielisillä ääniraidoilla. Joku oli varmaan askarrellut niihin alkuperäisen ääniraidan, koska kuvittelisin, että ne on Saksassa lähetetty dubattuina.
     
  3. RBV

    RBV Surprise, cockfags! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 858
    Saadut tykkäykset:
    7
    Kylläpä sijainnilla on merkitystä! Täällä itärajalla tuo 9HD ei näy yleensä ollenkaan. 10HD näkyy aina mutta ysi hyvin harvoin.
    Näin Return of the Jedistä alun Jabba -kohtaukset, that's it! :(
    Lättynä kuitenkin messevät 3m ja esim. hankala(?) Astra 2D näkyy kokonaisuudessaan jatkuvasti.
     
  4. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    Mistähän nykyään mahtaisi löytyä HD-kanavien ohjelmistot netistä?

    Saivatko kaikki uusittua korttinsa aiemmassa ongelmajupakassa ihan ongelmitta?

    On hieman alkanut mietityttää josko ottaisi Skyn paketin blurry-levyjen sijasta, mutta asialla ei sinänsä ole mitään hoppua.
     
  5. RBV

    RBV Surprise, cockfags! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 858
    Saadut tykkäykset:
    7
    No vaikka tuolta löytyy jotain:
    http://www.skyprogrammeinformation.co.uk

    Uusi kortti tuli ja ainoa ongelma oli se ettei vanhoja tallenuksia voinut enää katsoa kiintolevyltä. Muutoin toimi kyllä.
     
  6. rainbow2

    rainbow2 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä käytän Skyn ohjelmatarjonnan seurantaan maksullista digiguide-palvelua, joka on erittäin monipuolinen ja omaan käyttöön eri tavoin muokattavissa oleva kokonaisuus. Hintaa on 9 puntaa vuodessa, siitä voi ladata 30 päivän trialin.

    Minun korttini on toiminut ongelmitta vaihto-operaation jälkeen. Ainoa ongelma on tällä hetkellä kanavien näkyvyyteen liittyvä probleema, Sky Movies 10 HD ja Sky One HD näkyvät nyt hyvin satunnaisesti. Välillä kadoksissa olleet Nat Geographic HD ja History Channel HD ovat sen sijaan palanneet hyvin näkyviksi. Jotenkin tämä näkyvyyden vaihtelu liittyy ehkä vuodenaikoihin?
     
  7. RBV

    RBV Surprise, cockfags! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 858
    Saadut tykkäykset:
    7
    Minulla nuo mainitut kanavat näkyvät aina, ei mitään ongelmia.
    Ongelmia on yleensä Sky Movies 9 HD:n kanssa, joka näkyy käytännössä vain klo 18-21. Auttaisikohan sinulla antennin uudelleen suuntaus, jos satelliitti on päässyt hieman "valumaan" sijainniltaan? Minulla ilmeisesti syynä sen verran idässä oleva lokaatio, joka heikentää pirusti signaalia noilla south beameilla.
    Voisin kyllä mielelläni vaihtaa jotkin rimpulakanavat tuon 9 HDn kanssa...
     
  8. RBV

    RBV Surprise, cockfags! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 858
    Saadut tykkäykset:
    7
    Jiihaa!
    "There is a problem with your viewing card..." :grr:

    Taas se ilmestyi. Ei voi kuin ihmetellä.
     
  9. rainbow2

    rainbow2 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt sitten selvisi, mihin Sky HD:n boksin kovalevyltä käytetään 140 gigaa, johon käyttäjä ei voi itse mitään tallentaa. Maaliskuussa pitäisi alkaa Sky Anytime TV-palvelu, mitä varten ilmeisesti kohta lataantuu uusi ohjelmaversio boksiin.

    Sky Anytimen idea on ladata yön aikana about 5 tuntia boksiin Skyn valitsemia ohjelmia - siis niitä samoja, joita kanavillakin näytetään. Jos itsellä on yön ajaksi laitettu tallennus päälle, saa se etusijan.

    En tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta minusta tämä ajatus on vastenmielinen. Minä haluan itse päättää, mitä ohjelmia haluan boksiini tallentaa. Skyn maku ei varmaani käy yksiin oman makuni kanssa ja vaikka boksin jatkuva yöllinen rouhiminen ei niin haittaisikaan (ei ole nukkumahuoneessa), en kyllä aio ottaa tätä palvelua käyttöön. Valikoiden previkassa se näyttää nimittäin olevan poiskäännettävissä.

    Ikävä juttu vain, että vaikka tätä palvelua ei käyttäisikään, ei sitä 140 gigaa kovalevyltä saa omaan käyttöön. Ja minulla kun on nyt käytössä 4 kovalevyä (750 gt, 2x500 gt ja 300 gt), joka levyltä joudun luovuttamaan tuon turhan palasen Skylle.
     
  10. SFK

    SFK Guest Guest

    Liittynyt:
    19.12.2005
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkä satelliitin kautta tuo Sky HD ja nuo muut HD kanavat näkyvät?
     
  11. rainbow2

    rainbow2 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Astra 28,2 E
     
  12. SFK

    SFK Guest Guest

    Liittynyt:
    19.12.2005
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Humaxissa vaihtoehtoina siis Astra 1 ja 2 muistaakseni. Mutta enköhän mä löydä. Kiitos!
     
  13. SFK

    SFK Guest Guest

    Liittynyt:
    19.12.2005
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla muutama Newbie kysymys:

    Mulla on siis tuo Humax satelliitti boxi ja xoro full hd töllö. Hd ainakin pelittää sellaisella kanavalla kuin luxe.tv tms.

    Ja niitä Sky:n HD kanavia haikailen.

    1. Mistä saan siis kortin jolla voin katsoa noita kanavia joita havittelen?

    2. Millaisen korttipaikan kortti vaatii? (Conax ja viaccess-mestat on)

    3. Saako hotbirdin ja/tai astra 2:n kautta muita HD kanavia?
     
  14. rainbow2

    rainbow2 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Skyn kanavat aukeavat vain dedikoidulla Skyn boksilla, ei millään yleis-satelliittiboksilla. Salauksen purkuun tarkoitettuja CAMeja ei Sky:lle ole saatavissa.

    HD:hen on tarjolla ainoastaan yksi vaihtoehto, Thomsonin valmistama boksi. Jos Englannissa ei ole ketään tuttua hankkimassa Sky-pakettia, on tehtävä sopimus jonkun tällaista palvelua tarjoavan firman. Firma välittää bokseja ja katselukortteja. Itsellä on laitteet hommattu Insat Internationalin kautta.
     
  15. SFK

    SFK Guest Guest

    Liittynyt:
    19.12.2005
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ok, kiitos! Ilmeisesti luottokortilla homma toimii? Kauanko kesti toimitus?

    Sitten toinen kysymys: Mulla tulee vain yksi piuha satelliitista ja se on nyt Humaxissa kiinni. Jos hommaan SKY thompsonin, niin millä saan molempiin boxeihin antennipiuhan?

    P.S. älkää hermostuko mun teidän mielestänne varmaan hölmöihin kysymyksiin; olen vaan niin amatööri näissä hommissa. ;)
     
  16. rainbow2

    rainbow2 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luottokortillapa hyvinkin, toimitus kesti hulppeat kaksi päivää. Skyn kanssa pitää sitten tehdä vähintään vuoden soppari, hinta riippuu paketin sisällöstä. Halpaa lystiä se ei ole, itsellä luottokortilta kuukausittain veloitettava maksu on 68-71 € punnan kurssista riippuen. Skylla on kyllä monenhintaisia paketteja, mutta HD:n kanssa ei halvalla oikein pääse.

    Mutta tuosta lautasesta, Astra 28,2 vaatii selkeästi isomman lautasen kuin Astra 19 tai Hotbird. Täällä pääkaupunkiseudulla itsellä oleva 110 cm ei tahdo riittää, vaatisi oikeastaan 130 cm, jotta kaikki oleelliset HD-kanavat varmasti aina näkyisivät kunnolla; osa toki näkyy aina 110:kin. Ja mitä idemmäs mennään, sen isompi lautanen pitää olla. Ja osaan Astra 28.2 kanavista pitäisi olla täälläkin jo 180 cm lautanen, mutta nuo heikommin näkyvät kanavat eivät minusta niin kovin oleellisia ole, että niitä kaipaisin.

    Niin että jos haluat katsoa Humaxilla jotain muuta satelliittia, vaihtoehtona on käytännössä silloin joko kummallekin boksille oma lautanen tai moottoroitu lautanen, jossa twin-mikropää kahdella ulostulolla. Multifocus-tyyppinen lautanen, jolla voi yhdellä lautasella yhtäaikaa katsoa useampaa satelliittia, ei Astra 28.2:n osalta käytännössä toimi. Astra 19, Hotbirdiä, Siriusta ja Thoria sillä kyllä voi katsoa yhtäaikaa (siis neljällä erillisellä mikropäällä, jotka on yhdistetty disecq-kytkimellä).
     
  17. gillbates

    gillbates Guest Guest

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
  18. rainbow2

    rainbow2 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos laitteessa tulee ongelmia, mihin kiikutat sen huoltoon, jos ostat ebaysta? Epäilen vahvasti, onko ebayn myyjillä mitään intressejä asian hoitamiseen. ja mitään muuta huoltokanavaa sinulla ei ole. Skyn katselussa boksi muodostaa kuitenkin vain pienen osan kustannuksista. HD:n sisältävien pakettien vuosihinnat lähentelevät kuitenkin 1000 euroa, joten laitteen on kyllä paras olla käyttökunnossa.

    Kyllä minä ostaisin laitteen sieltä mistä joudut korttitilauksenkin tekemään. Insat Internationalia minä ainakin suosittelen, palvelu pelaa hyvin. Boksi tuli kahdessa päivässä, samoin parissa päivässä tuli uusi katselukortti edellisen mentyä jostain syystä katselukelvottomaksi. Boksi näyttää maksavan siellä nyt 299 £ eli 442 €.
     
  19. lmfmis

    lmfmis Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    3 019
    Saadut tykkäykset:
    2
    onhan tuollainen boxi näköjään verkkokauppa.com valikoimissa....

    ....hintaa on vain mukavan paljon...
     
  20. gillbates

    gillbates Guest Guest

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aloittelijakymykset jatkuu:

    Lautashommaa sitten miettimään: ilmeisesti periaatteessa Jyväkylässä 130 cm voisi riittää mutta tietysti isompi olisi parempi. 150 cm tai isompia on aika vaikea loytaa Suomesta ?

    Onko sitten nailla kaytannossa merkitysta: 5 cm + materiaaliero + hintaero

    http://www.elektroni.fi/?product=10077&PHPSESSID=1466c984d30e5157815ac7d8aa91f9ec

    http://www.satman.fi/contents/fi/p203.html?lmd=39183.674306

    Siis kannattaako maksaa 100 ekea enemman alumiinisesta 5 cm isommasta ? Onko materiaalilla nakyvyyteen merkitysta ?

    Muitakin ehdotuksia ja vinkkeja lautasen valintaan otetaan mielellaan vastaan.