Silmälasit ja niiden hinnat

Keskustelu osiossa 'Terveys & hyvinvointi' , aloittajana kurdt, 07.01.2006.

1. Pazze

Pazze Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    93
    Hyvä ystäväni kävi 30-vuotistarkistuksessa ja tuomio oli julma, ikänäkö ja rillit nenälle! Koska tämä kaveri ei oikein enää näe lukea näitä tekstejä, ajattelin kysyä hänen puolestaan, että mistä kannattaa hankkia lasit? Mistä materiaalista valmistettuja linssejä te suositte? Onko Saksassa jotain hyvää kauppaa? jne.?

2. hkj

hkj Avatar Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Eyen taitaa olla Suomen halvin, sieltä irtoaa monitehot 179 eurolla ja yksitehot 79 eurolla.

3. Saleman

Saleman New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Riippuu siitä, missä päin tämä ystäväsi asustaa ja mikä on hänen laatuvaatimus lasien suhteen. Jos hän ei tarvitse laseja kokoaikaa, niin silloin välttää hieman huonommatkin lasit, mutta jos käyttö on jatkuvaa, kannattaa laatuunkin jo panostaa. Ite ostin kuukausi takaperin paikallisesta (Joensuun) Instrumentariumista laadukkaat muovikehyksiset lasit. Teki kahden vuoden kaikenvaravakuutuksineen yhteensä 379€. Linsseiksi tulivat kovamuoviset ja heijastuksen estolla, niiden osuus taisi olla kokonaishinnasta muistaakseni 100€, sillä toinen linssi tuli kaupanpäälle.
    Ei siis missään nimessä halpaa, mutta verrattuna noihin nettikauppoihin mm. lasien väännättäminen omien kasvojen mukaisiksi on paljon helpompaa, sillä optikkoliikkeet ovat melko nihkeitä muokkaamaan muualta ostettuja laseja. Lisäksi mahdolliset takuuasiat hoituvat helpommin kivijalkaliikkeissä. Esim itsellä hajosi aikoinaan sangen tyyriit lasit valmistusvian takia. Takuu oli kerennyt mennä jo umpeen, mutta silti sain veloituksetta uudet kehykset tilalle. Huomattavasti halvemmat tosin, mutta silti.
    Itse kun olen joutunut käyttämään laseja heikon kaukonäön takia jo kymmenvuotiaasta saakka, niin silmälaseista on tullut jo pieni imagojuttukin, eli ulkonäöstä olen valmis maksamaan vähän lisää, mutta jos halvalla haluaa selvitä, niin kannattaa sanoa kaverillesi, että kyttää näitä kampanjoita, jossa saattaa saada uudet lasit alle sadan euron. Esim Eyen taitaa olla tällainen ketju, jolla on jatkuvasti joku kampanja pystyssä

Eli lyhyt yhteenveto:
    • ainakin Joensuussa Intrumentarium ja Silmäasema ovat tarjonneet allekirjoittaneelle huippuluokan palvelua. Jos lasien käyttö ei ole jatkuvaa ja haluaa päästä huomattavasti halvemmalla, kannattaa suunnata katseena näihin uusiin halppisliikkeisiin kuten Eyen ja Specsavers.
    • Muovilinssit ovat nykyään huomattavasti parempia (kestävämpiä, kevyempiä) kuin lasilinssit. Itse asiassa lasilinssejä ei taideta enää valmistaakkaan. Kun ottaa kovamuoviset ja heijastuksen estot vielä, niin ei lissit naarmuunnu ja auringonpaiste ei heijastele ilkeästi silmiin.
    • Puhtaasti lasien pitkäikäisyyteen (takuu..) ja asiakaspalveluun vedoten jättäisin ainakin itse nuo ulkomaalaiset liikkeet kylmästi väliin.

4. dekerivers

dekerivers Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse suuntasin Nisseniin, kun siellä oli (on?) tässä kesällä tarjous laseja alkaen 5e. Totta tosiaan sai linssit sekä sangat vitosella! Kova pinnoite + heijastuksenpoisto 50 euroa lisää, eli lasit silloin yhteensä 55e. Satunnaisemmin laseja tarvitseva sai tosiaan vitosella itselleen lasit. Eyenillä ja Specsaversilla olisi halvimmillaankin maksanut 79e. Sieltä ei edes halutessaan olisi saanut ilman kovapinnoitetta/ heijastuksenpoistoa.

5. Rillit

Rillit New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Specsaversilla silmälasipaketti maksaa halvimmillaan 9€. Hintaan kuuluu Pentax-yksiteholinssit ilman lisäherkkuja. Jos haluaa kovapinnoitteen, nousee hinta 20€:lla. Edullisimman hintaryhmän kehyksellä ja kovapinnoitetulla linssillä paketin hinta 29€. Specsaversilta 50€ lisähinnalla saa pinnoitepaketin, joka kattaa kovapinnan lisäksi heijastuksenestopinnoitteen ja liukaspinnan (paketin hinta alkaen 59€).

Kannattaa valita omaan käyttötarkoitukseen sopivat kehykset, linssit ja pinnoitteet sen sijaan, että keskittyisi etsimään vain halvinta. Kivat kehykset ja toimivat linssit ovat käytössä mukavammat ja niitä tulee käytettyä enemmän ja pitempään.

6. hkj

hkj Avatar Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin ostin pihahommiin Nisseniltä 5 euron yksitehot, ei noita kyllä muuten pysty päässä pitämäänkään :) Lisäksi olen nyt testaillut Specsaversin 99€ laseja ja ihan siedettäviltä tuntuvat (kirkkaus, heijastuksenesto, mukavuus päässä) jos vertaa aikaisempiin 360€ Instrun laseihin. Luultavasti en enää koskaan tule ostamaan yli 200 euron yksitehoja sillä niistä saatava hyöty on niin marginaalinen, en ole myöskään muodin orja. Lämpökesto ja kulutuskesto on nykyaikaisimmillakin muovilinsseillä kyllä surkea verrattuna lasilinssiin.

7. Jeukkuli

Jeukkuli Active Member

Saadut tykkäykset:
    5
    Jipijii, käväisin Nissenillä. Itseäni miellyttävät kehykset, linssit 1.67 -ohennuksella ja näöntarkastus. Ensi viikolla voin käydä hakemassa ja on 30 päivän tyytyväisyystakuu. Hintaa paketille 290 euroa. Kiva hinta etenkin kun olin säästänyt 400 euroa laseja varten.

Kovasti yritti piilolinssipakettia kaupata, mutten hanki kohteliaisuussyistä. Näytän ihan petolinnun perseeltä ilman laseja.

edit: Tulipa mieleen, että favoptic.comista olisi saanut kakkulat vastaavilla ohennuksilla pakettihintaan 127€. Perhana vieköön vain, ettei ollut miellyttäviä kehyksiä...

Viimeksi muokattu: 05.05.2009