Sikariharrastajia?

Keskustelu osiossa 'Olut sekä muut drinkit' , aloittajana Raymond, 03.01.2005.

  1. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Katselin tuon paikan hintoja, ja eihän se nyt kovin paljon kalliimmaksi tule. Viiden Siglo II:n boksi on vain 8 senttiä kalliimpi tuolla saksan paikassa (61 euroa/5xSigloII), tosin siihen päälle tulee 10 euron shipping. 25:n Siglo II:n boksi sitten jostain syystä maksaa aika reilustikin enemmän kuin cigarsclubissa. Siihen ei sitten kyllä tule päälle sitä 10 euroa, koska se ylittää 100 euron rajan.

    No, ehkä mä tähän alkuun menettelen niin, että ensinnäkään en osta nyt mitään sytkäriä, vaan pyydän aina sen torchin baarimikolta. Toiseksi, koska kummiskin mun pointti tässä on se, että säästäisin rahaa hyvin, niin koitan tilata aluksi tuolta espanjasta, cigarsclubilta. Koitin googlata löytyisikö minkäänlaisia (muita) ilmoituksia väärennöksistä, mutta ei löytynyt, ja minusta tuo liike nyt muutenkin vaikuttaa sellaiselta, ettei heillä ole niin varaa puijata sikarinystäviä. Tuota saksalaista putiikkia voi kyllä pitää sitten hyvänä kakkosvaihtoehtona, mikäli cigarsclubin tavara ei miellytä.

    Tietenkin on vähän kummaa siinä mielessä alkaa etsimään halvinta paikkaa ostaa sikareita, koska kummiskin kyseessähän on vähän tällainen jetsetti-harrastus :D Kuitenkin musta sikarinpolttaminen on niin jännää, että muutaman kerran kuukaudessa sitä haluaisin harrastaa. Baarissa 20 egeä sikarista on musta jo aika paljon, ja siksi mielelläni haluisin ostaa sikarini paikasta, jossa hinta on houmattavasti alhaisempi.

    Toki mä aion pistää oletuksena epäilyt mieleeni, ja siksipä olenkin valmiiksi vähän tutustunut siihen, miten tunnistaa sikari-väärennökset. Esim. tämä opas on aika kattava minusta: http://www.getcubans.com/dsp_cigars101.cfm
    Kyllä mä toisaalta viimeistään sikaria polttaessa tunnistan onko se väärennös vai ei, koska olen niitä Siglo II:siakin jo maistellut jonkin verran, niin eiköhän se maku ole jo jäänyt muistiin.

    Lopuksi, tuli myös lukaistua sikarien terveellisyydestä. :D Mähän olen vähän sellainen tyyppi, että koitan elää todella terveellisesti ja sitä rataa (tosin baarissa sen joskus unohtaa :D). Sikareistahan paljastui sen verran (tai no kyllä mä nämä jo tiesinkin), että ne ovat paljon epäterveellisempiä kuin savukkeet, joskin koska sikaria ei vedetä henkeen, niin tietyllä tavalla ne ovat sitten myös vähän terveellisempiä. Mutkikasta... Lukaisin artikkelin, jossa eräs lääkäri neuvoi, että kohtuus kaikessa ja jos yhden sikarin viikossa polttaa, niin sillä ei pitäisi olla mitään vakavia vaikutuksia. Mähän itse aion hyvinkin todennäköisesti polttaa 2-3 sikaria kuukaudessa, joten toivon mukaan turvassa ollaan. Tosin onhan nykyään sekin totta, että vaikka minkä sanotaan aiheuttavan terveyshaittoja kuten limsan, ja oikeastaan minusta on hyvä vain, että ihmisellä on ainakin joku pahe -- sehän tekee just meistä ihmisiä. Ehkä paras on vain noudottaa sitä kultaista sääntöä, että kohtuus kaikessa.
     
  2. I-man

    I-man Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    664
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mikä baari tämä on? Kulumassa saa vain pieniä tulitikkuja, joilla sikarin sytyttäminen on täyttä tuskaa.
     
  3. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No sehän on tietenkin Sedun baari Onnela.
     
  4. cityjeesus

    cityjeesus Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    2 314
    Saadut tykkäykset:
    4
    Onko jo Seppälän tribal-paidat ostettu, jotta et erotu joukosta? :D

    Ex-Nöjesguidenin riemastuttavan artikkelin sanoin:

    Yllä mainittu neuvo pätee mitä luultavimmin myös Oulun yöelämään. (?)

    [edit] tarvittava määrä sarkasmia lisätty varmuuden varalta.
     
  5. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Joo, tuohon viittasinkin aiemmin, mutta en vain löytänyt tuosta valikoimasta mitään mikä sävähdyttäisi.

    Heh, no se Oulun Onnela on ihan kiva paikka. Onko siellä sitä Pohjolan Isäntä -meininkiä? No kyllä vain, mutta toisaalta aluksi itse asiassa hämäännyin siitä kuinka paljon Oulustakin löytyy näitä tällaisia bilettäjiä, jotka ovat kuin stereotypisiä Stadilaisia nuorisojetsettereitä -- a la Studio 51. En tiedä onko se sitten hyvä juttu, jos vastaan tulee välillä viiviavellaneja ja kirsisaloja, ehkä johonkin väliin jussiahteita ja kimheroldeja, mutta ainakin Onnela on erittäin tervetullut lisä Oulun yöelämään. Ja kyllä siellä sikareita kelpaa poltella. :king:

    EDIT: Ai niin, kävin tänään valmiiksi ostamassa sitä kostuttimeen tulevaa vettä. Kävin useammastakin apteekista kysymässä tislattua vettä mutta eipä löytynyt. Päädyin sitten valitsemaan Baxter-merkkistä steriiliä vettä (pullon kyljen mukaan käytetään huuhteluun), kun myyjä valisti, että itse asiassa steriilivesi on puhtaampaa kuin tislattu vesi (ja eikös se puhtaus tällä ole se pointti). Sellainen puolen litran pullo maksoi jotain 2.5 euroa. Pullon kyljessä lukee, että kun korkin avaa niin vesi ei ole enää steriiliä, mutta tuskin humidorin kostutin ihan niin steriiliä vettä vaatii, että yhden kostuttimen täyttökerran jälkeen jäljelle jäänyt vesi pullossa tulisi hävittää.
     
  7. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Maanantaina sitten tilaan humidorin ja siihen tulevat tarvikkeet (eli Adorini Torino+premium update ja Adorini digitaalimittari). Hetken jo kävi mielessä, että joidunkohan mä nyt pelkäämään tulleja, mutta kun se liike on Saksassa eli EU:n sisällä, niin no problemo. Ne sikarit taidan tilata loppuviikosta, koska en haluaisi pakasteeseenkaan niitä heittää, jos ne samaan aikaan tilaisin humidorin kanssa (humidorin käyttöönotassahan taitaa mennä vähintään se 3-4 päivää).

    Saapas nähdä sitten nyt miten kaikki kehkeytyy. Tietenkin mulla on omat epäilykseni kai, koska oon nyt sellainen, etten kauheena suosi netistä halvalla tilaamista, koska siinä on se vaara aina, että saa II-luokan tuotteita tai pahimmassa tapauksessa väärennöksiä, mutta kun sekä humidordiscount että cigarsclub ovat näköjään tosi suosittuja paikkoja, ja täälläkin ollaan sieltä tilattu, niin kaipa minäkin sitten uskallan.

    Parhaassa tapauksessa pääsen jo 2-3 viikon päästä ottamaan yhden sikarin nahkakotelossa mukaan baariin. Vaikka täälläkin on sanottu, että kun tilaa netistä sikareita, niin ne ovat saapuessaan jo aika kuivia, niin ei minulla ole kyllä niin paljon kärsivällisyyttä, että jaksaisin edes kuukautta odottaa niiden "ehtymistä". Kyllä mä sen ensimmäisen sikarin aion polttaa, kunhan se on ehtinyt vähintään sen 4-5 päivää olla humidorissa. Ja ne loput neljä sikaria sitten saavat rauhassa "ehtyä", sillä mä varmaan otan sen kolmen sikarin kuukausitahdin.
     
  8. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    No mikset hommaa niitä putkitettuja, niin et tarvitse edes koko humidoria? Niin ja säästyt sen nahkakotelonkin ostamiselta, kun sigget on komiasti tuubissa. :D

    [​IMG]
     
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Niin tai miksen osta sikareita suoraan baarista, niin ei tarvi edes kuljettaa mukana? :hitme: Mä luulen, että hinnalla on jotain tekemistä sen kanssa. Jos olet seurannut tätä ketjua, niin olet varmaan huomannut, että syy miksi haluan siirtyä netistä tilaamiseen baarista tilaamisen sijaan on juuri hinta. Cohiba Siglo II:sta olen maksanut baarissa 20 euroa, kun taas cigarsclubista tilaamalla (5 kpl:een boxi) kappalehita laskee 12.2 euroon. Vai katsoitko edes tuon linkin sikarin hintaa? Lukuunottamatta sitä, että tuo on aivan liian pitkä ja paksu sikari minulle, sen kappalehinta on (linkin online-liikkeessä) n. 32 euroa. Hupsistakeikkaa :eek:

    Kuten aiemmin todettua, halvin keino poltella Cohiboja näyttää olevan tämä, että ostaa oman humidorin ja netistä sitten tilaa kerralla useamman. Kun sekä humidordiscount sekä cigarsclub toimittavat ilmaiseksi Suomeen ja ovat EU:n sisällä, niin sekin vähentää kuluja. Totta kai se alkumaksu on vähän ikävä (laskeskelin tosiaan, että 270-300 euroa kaiken kaikkiaan menee 5:een sikariin, leikkuriin, nahkakoteloon, humidoriin ja sen varusteisiin sekä mahdollisesti butaanisytkäriin. Mutta 3-4 sikarin kuukausivauhdilla cigarsclubista kertyvä säästö baarin hintoihin verrattuna maksaa jo nämä varusteet vuodessa pois. Ja sen jälkeen on vain pelkkää säästöä.

    Sen verran vielä, että siis minulla ON jo leikkuri (Xikar Xi2) sekä musta nahkakotelo, joka on kuin tehty kolmelle Cohiba Siglo II:lle (eli Corona-tyyppisille sikareille, mikäli terminologia nyt meni oikein :D ).

    EDIT: Toki tässä voisi senkin kyseenalaistaa, että onko tällainen sitten kaiken sen vaivan arvoista, koska baarin hintoihin verrattuna tässä nyt puhutaan "vain" n. 300 euron vuosisäästöistä. Voisihan sitä vain 3-4 kertaa kuussa käydä baarista ostamassa sen 20 euron sikarin, tai no saahan Stockmanniltakin niitä Siglo II:sia 17.9 euron kappalehintaan (ainakin viimeksi ne näytti säilyttävän niitä isossa humidorikaapissa, mutta en sitten tiedä kuinka tarkasti he varjelevat niitä kuivumiselta).

    Kuitenkin musta tuntuu, että tämä netistä tilaamisvaihtoehto tuo jotenkin vapautta lisää. Onhan se kivempaa baarissa mennä suoraan istumaan sohvalle ja ottaa oma sikari taskusta kuin että mennä baaritiskille sitä jonottamaan. Ja Stockmann-tapauksessa on se huono puoli, että vaikka ilmeisesti Stockalla niitä parempia sikareita kuten Cohiboja humidorissa säilytetään, niin siinä pitäisi vaivautua ennen baariin menoa siellä käymään, ja Stockahan menee kiinni klo 21. Toki jos mä omasta humidorista otan sikarin mukaan, niin kyllähän se on mun mukana varmaan 1-3 tuntia ennen kuin sen poltan, mutta kyllä sitä haluaisi esim. lauantain viettää ilman, että pitäisi Stockalle lähteä yhtä sikaria ostamaan iltaa varten. Ja kuten sanottu, säästöäkin tulee baariin ja Stockaan verrattuna... ei paljon, mutta sentään jotain.
     
  10. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Pistetäänpä tähän vielä hintavertailua, että oikein saadaan pointti tehtyä.

    Kuvitellaan, että poltan vuodessa noin 42 sikaria (joka toinen kuukausi neljä ja joka toinen kuukausi kolme -- johtuen siitä, että en joka viikonloppu ehdi baariin). Tunnettuahan sikarimaailmassa on, että Corona-tyyppiset sikarit (viittaa kokoon) ovat hinta/laatusuhteeltaan parhaimpia. Kun mä nyt olen vähän tällainen laatujäbä, niin Cohibaahan mä haluan polttaa, ja Siglo II on juuri Cohibalta Corono-tyyppiä. Eli kuvitellaan, että poltan 42 Cohiba Siglo II -sikaria vuodessa.

    Minulla on kolme vaihtoehtoa:

    1) Ostan sikarit aina baarista enkä siis tarvi mitään tarvikkeita enkä humidoria

    42x 20 euroa/kpl = 840 euroa sikareihin vuodessa

    2) Ostan sikarit aina Stockmannilta enkä (luultavasti) tarvi mitään tarvikkeita enkä humidoria

    42x 17.9 euroa/kpl = 751.8 euroa sikareihin vuodessa

    3) Tilaan sikareita viiden (ja ehkä myöhemmin 25:n, jolloin kpl-hinta 10.4 euroa) kappaleen rasioissa netistä (cigarsclub) ja tarvin tarvikkeita ja humidorin (humidordiscount sekä Suomen liikkeet).

    Humidori (Adorini Torino+kostutin johon tarvii vain tislattua vettä+digitaalimittari) = 118 euroa
    Leikkuri (Xikar Xi2) + kolmen Coronan nahkakotelo = n. 90 euroa
    Butaanisytytin= 35-65 euroa
    Yht. n. 260 euroa

    5x Cohiba Siglo II = 60.92 euroa, jolloin kpl-hinta on n. 12.2 euroa
    42x 12.2 euroa = 512.4 euroa

    Eli:

    Vuosi 1
    1) 840 euroa
    2) 751.8 euroa
    3) n. 775 euroa

    Vuosi 2 ja siitä eteenpäin
    1) 840 euroa
    2) 751.8 euroa
    3) 512.4 euroa

    Vaihtoehto 3) ensimmäisen vuoden jälkeen tuottaa säästöä suhteessa vaihtoehtoon 1) n. 330 euroa ja vaihtoehtoon 2) n. 240 euroa.

    No onhan tämä siinä mielessä pihistelyä hieman, että jos nyt ottaa sellaisen ajatustavan, että limsan juomisen lopettamisella tai halvempaan WC-paperiin vaihtamalla tulee myös vuodessa säästöjä ihan kivasti, niin eihän esim. 330 euron vuosisäästö nyt kauhean mukavalta sinänsä tunnu, koska vuosi on pitkä aika ja ei sitä niin osaa arvostaa.

    Toisaalta taas, tämä sikarinpoltto on mulle vähän sellainen kokemus-juttu tavallaan, vähän niinkuin ekstraa baari-iltaan, ja toki mä haluan selvitä mahdollisimman vähäisellä rahallisella panostuksella, kun sillä rahalla on muutakin käyttöä. Ja kun baarissa muutenkin joskus menee vähän höpöilyksi rahantuhlauksen kanssa, niin olisi kiva löytää säästökeinoja. Eräs kaverini säästää baarissa ostamalla baaritiskiltä vain limukkaa ja laukussaan olevasta muovitaskumatista lisää sitten sen alkoholin sinne joukkoon, mutta mä en ihan tällaiseen ehkä halua ryhtyä. :D
     
  11. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    En katsonut, se oli ensimmäinen guuggelin kuvahaun tuottama esimerkki mainitsemastanai "komiasta tuubi cohibasta" - ei komento ostaa juuri tuota nimenomaista tuotetta. ;) Tyhjät tuubit olohuoneen pöydällä antaa kummasti rispektiä. :D

    Niin justiinsa, ettei vaan taas karkaisi mopo käsistä. :D :D
    Onnea vaan matkaan hankinnoissa, mitä ne sitten loppujen lopuksi tulevatkaan olemaan - ne on aina kuitenkin omia henk. koht. päätöksiä. :thumbsup:
     
  12. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Nyt tarvisin pikapikaan apua. Olen nyt vihdoinkin valmis tekemään humidoritilauksen, mutta olen kahden vaiheilla tässä minkä mallin valitsen. Mustan humin haluan, mutta jotenkin tuntuu, että voisin saada enemmän laatua jos valitsin 30 sikaria vetävän Adorini Torinon sijasta 75 sikaria vetävän Adorini Sorrenten tai Milanin. Mitä mieltä olette itse?

    http://www.humidordiscount.com/Humidors_Adorini.html

    Mullahan kyllä oli se, että ainakin tähän alkuun mulla tulee varmaan siellä humissa olemaan korkeintaan 10 sikaria yhtäaikaa, ja myöhemmin korkeintaan 30. Siinä mielessä Torino olisi juuri passeli, mutta toisaalta mä muistaakseni olen lukenut jostain, että isompi humi voi olla parempi. Ja tietenkin kun siihen humiin pitää mahtua digitaalimittari ja leveämpi kostutin, niin pitäisikö minun vain tilata isompi malli (Sorrente)?

    Onhan tähän sekin näkökulma, että se voi näyttää hassulta, jos 75 sikaria vetävässä humissa on pohjalla aina 5-10 sikaria :D
     
  13. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Meitsille on riittänyt Torino. Päätös on kuitenkin tehtävä itse, eikä kannata tulla valittamaan, jos sen tilaat ja tila loppuu kesken ;).
     
  14. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No mä päädyin siihen Adorini Sorrenteen (huomasin sun tekstit Nautiskelijoissa Raymond, ja kun sanoit, että Torino on yllättävän pieni, niin päätin pelata varmaan päälle). Kuitenkaan mä en pistänyt vielä tilausta menemään... Miksikö?

    No mä erehdyin lukemaan lisää näistä asioista. Tässä oli kyse mun kohdalla siitä, että haluan säästää rahaa baarin sikarihintoihin ja samalla myös poltella muuallakin (eli että ei tarvitsisi aina siihen yhteen baariin lähteä ostamaan sikaria). Mutta kun katsoo kaikkea sitä mitä joutuu tekemään tämän harrastuksen eteen, niin missä on se hauskuus?

    Mä aluksi järkytyin vähän siitä, että ensinnäkin sikarit vaativat humin ja että sen humin kanssa pitää pelleillä jatkuvasti, jotta kosteus pysyy oikeana koko ajan. No se, että akryylipolymeerikostutin on olemassa ja siihen käy apteekin vesi helpotti mun mieltä vähän (ei tarvitse sekoituksia alkaa tekemään). Mutta mitä kaikkea tänään luin:
    - Kun sikaritilaus saapuu, niin ne pitää heittää pakastimeen kolmeksi päiväksi ja sitten jääkaappiin kolmeksi päiväksi, ja sitten vasta humiin
    - Siglo kakkoset vaativat 3-5 vuotta humissa säilytystä, että ovat optimaalisia. Okei... :eek:
    - Hometta voi muodostua humiin ja sikareihin (Raymond) ja joissain tapauksissa ne joutuu heittämään pois
    .
    .
    .

    Olenko ainoa, josta ne baarien kiskurihinnat eivät tunnu enää niin kiskurihinnoilta?
     
  15. void

    void Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2003
    Viestejä:
    1 121
    Saadut tykkäykset:
    3

    Noh, jos ainoa syy noihin hankintoihin on säästää muutama euro, niin pysy vain baarin tuotteissa. Mutta jos verrataan esim tämän foorumin teemaan niin veikkaan että aika harva suunnittelee ja rakentelee itse esim kaiuttimia vain ja ainoastaan säästääkseen muutaman euron. Pointti on siis että ei tuollaista vaivaa nähdä ellei kyse ole edes osittain harrastuksesta.
     
  16. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Niin, siis eihän +300 euroa vuodessa ole ihan muutama euro... Siis kyllä mä tuon harrastepointin ymmärrän. No en ihan kuitenkaan yhdy tuohon kajari-vertaukseen, koska ensinnäkin kajari rakennetaan itse ja humi ja sikareita ei. Toiseksi, kun kajarin saa valmiiksi niin se on sitten siinä, mutta sikariharrastuksessa saa nähdä koko ajan vaivaa.

    Tekevätkö ne muuten baarin sikareidenkin kanssa noin, että pakastavat ja sitten säilyttävät vuosia ennenkuin pistävät ne baarissa myyntiin? Siis kyllä mä ymmärrän jos vanhempana esim. haluaa nähdä vaivaa sikareiden suhteen, mutta ymmärtänette varmaan, että tällaisesta hektisestä parikymppisestä kuulostaa aika hurjalta tuo, että sikareita pitää pakastella päiviä ja vielä säilyttää humissa vuosia... Kuinka pakko noita on tehdä?

    Mitä esim. siitä seuraa, jos vain tilaan Cohiboja, pistän ne humiin ja 3-4 päivän päästä poltan ensimmäisen, viikon päästä toisen jne.?
     
  17. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Todennäköisesti nautit joka sikarista :) Tuo pakastaminen on varotoimenpide, sikarikuoriaisia vastaan. Kyseessä on kuitenkin suht. harvinainen vaiva, joten kaikki eivät suinkaan pakasta sikareitaan. Hometta ei tule, kun pidät kosteuden alle 70% ja muistat tuulettaa sikareita välillä. Se, että avaat humidorin pari-kolme kertaa kuukaudessa ottaessasi sikareita, pitäisi riittää.

    Se, että sikarit ovat kuivahkoja tullessaan jostain kaukaa, hoituu sillä, että antaa niiden olla jonkin aikaa siellä humissa. Toiset kuitenkin tykkäävät kuivemmista ja toiset kosteammista sikareista. Kyllä se pölli on poltettavissa muutaman päivän humissa olon jälkeen - joskin se voi olla hieman kuivahko ja siten mm. vetää hieman yli-iloisesti.

    Se, että jokin tietty sikari _hyötyy_ kypsytyksestä, ei suinkaan tarkoita, että se olisi huono tuoreempana. Se on vain vieläkin parempi kypsytettynä. Ehkä on parempi ostaa hieman isompi humi, niin voi jättää aina edellisestä erästä muutaman sikarin kypsymään ja voi suorittaa omakohtaista vertailua.

    Se, että maailmalla on paljon väärennöksiä, etenkin noista tunnetuimmista sikareista, on ärsyttävää, mutta siitä pääsee ostamalla taatusti luotettavista liikkeistä. Kaikkein eniten luotan Suomalaisiin sikareihin erikoistuneisiin kauppoihin (sikaritalo, ...) / ravintoloihin (Tuulensuu,...). Muut tulevat sitten jossain perässä...

    Toivottavasti tämä lievittää tuskaa - edes vähän...
     
  18. DTSMan

    DTSMan Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.06.2003
    Viestejä:
    2 266
    Saadut tykkäykset:
    3
    Kuulostaa kohtuu idiootilta puuhalta tuo sikarien poltto. Mitä nyt olen pari kertaa polttanut niin ei se nyt niin ihmeellistä ole :eek: Yhtä paskaa kun tupakka.

    Kiitos ja näkemiin, olen puhunut :)
     
  19. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ensinnäkin kommentoidaan ylhäälle, että :D , salee ja et vain osaa! (On tainnut tulla alle 10 euron sikareita polteltua)

    No nyt olen jälleen vähän rauhoittuneempi. Siglo II on ihan hyvää kuulemma, vaikka sitä ei säilöisi humissa 3-5 vuotta, ja jopa Cigar Aficionado -sivusto kertoo, että tätä pakastamista ei tosiaankaan suositella ennaltaehkäiseväksi keinoksi, vaan tehtäväksi vain silloin, jos toukkia/ötiäisiä tulee (knok knok knok). Ja ne ajat taitavatkin olla 48 tuntia pakasteessa ja 24 tuntia jääkaapin kylmimmässä osassa ennen humiin laittoa.

    Mitä tulee humeihin, niin logiikka sanoo, että jos nuo home- ja kosteusongelmat olisivat tosi yleisiä, niin kuka hullu ostelisi niitä yli 500 euron humeja...

    Ehkäpä mä tänään pistäisinkin tilauksen menemään...
     
  20. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mielipiteesi on hyvä ja arvokas, mutta täysin väärä :D