Sikariharrastajia?

Keskustelu osiossa 'Olut sekä muut drinkit' , aloittajana Raymond, 03.01.2005.

  1. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Juu, se on ihan style simppeli boksi.

    Vähän vaikee sanoo oliko upgreidi sen arvoinen vai ei, kun en tiedä miten se perussetti toimii. Lähinnä mua kiinnosti se akryylipolymeerikostutin, johon voi pistää tislattua vettä, eikä tarvitse sekoitella erikseen mitään liuoksia. Eli tuon akryylipolymeerin pitäisi pitää se kosteus oikeana, vaikkakin ilmeisesti Suomen vaihteleva ilmasto on vähän liikaa sille.

    Se premium mittari ilmeisesti toimii ihan ok, mutta noita viisarimittareita pitänee kalibroida suolatestin ja ruuvarin kanssa silloin tällöin ja mulla meni tottapuhuen usko, kun se näytti alkuun mitä näytti. Vissiin se näytti kuitenkin ihan oikein.

    Digimittarin ostin biltemasta, ei muistaakseni maksanut kovin paljoa (parikybää?) ja suolatesti ilmoitti sen näyttävän pari prosenttia alakanttiin, joka on mulle tarpeeksi tarkka.

    Mun torino on tällä hetkellä just niin helppohoitoinen kun haluankin, eli täytän kostuttimen kerran parissa kuukaudessa ja mittarista näen heti kannen avattua paljonko kosteus on. Joskus humi pääsee kuivumaan, kun en muista täyttää kostutinta, mutta sen nyt ei pitäisi olla kovin vaarallista.

    Ihan varoituksen sanana, mulla meinas mennä hermot alkuun, kun kalibroin tuota viisarimittaria ties kuinka monennen kerran ja sain humista ties mitä tuloksia. Hommaa samantien digimittari ja odota rauhassa, että humi tasaantuu. Kyllä se nyt aika hyvin pysyy siellä 65-75 prossan huitteilla, mitä nyt kesän kuumilla nousee. Eli lämpotilakaan ei sais nousta yli 24 asteen, joka tässä meikäläisen kämpässä ei kesällä ole mahdollista, kun sisälämpö nousee n. 30C.
     
  2. void

    void Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2003
    Viestejä:
    1 121
    Saadut tykkäykset:
    3
    Ja sitten sellainen yksityiskohta joka aiheuttaa varmaan isolle osalle ensimmäistä humidoriaan ostavalle harmaita hiuksia: humidorin käynnistys vaatii todella paljon kärsivällisyyttä. Itselläni taisi mennä jopa kuukausi että kosteus tasaantui sopivaksi(eikä useita kertoja päivässä tapahtunut mittarin tarkistus varmastikaan auttanut :p ).
     
  3. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Just näin.. mutta ensimmäisen kuukauden hötkyily on kai pakollinen, joskin turha osa sikariharrastuksen aloittamisprosessia :).
     
  4. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kiitoksia hyvistä vinkeistä.

    Ahaa, siis tuossa on tuokin, että jos ei ottaisi sitä premium-upgradea niin siihen vakiokostuttimeen pitäisi sekoitella joitain liuoksia... Mä kun en osannut ajatella muuta kuin, että kaipa sinne kuukauden välein ihan hanavettä laitetaan, mutta eipä ilmeisesti. Mutta eikös tuo premium upgrade ole silloin ihan ehdoton, jos sen mukana tulevaan kostuttimeen ei tarvitse sitten erikseen ostaa mitään liuoksia?

    EDIT: No tuohon sikarien määrä -asiaan otan sen verran kantaa, että kämpillä mä tuskin alan polttelemaan kavereiden kanssa. Lähinnä mä tässä haen sitä, että voisin jossakin vaiheessa iltaa vaikka vain yksin käydä polttelemassa yhden sikarin jossain baarin rauhallisessa nurkassa ja tavallaan purkaa siinä arjen huolet samalla. Eli kyllä mulle se viiden pakkaus ainakin näin alkuun riittää.

    Sitten niistä leikkureista vielä, niin tosiaan tuollaiset punch-leikkurit olisivat tosi kompakteja, helposti mukana meneviä ja helppoja käyttää (tuntuu uskomattomalta, että kaikkien sikarinleikkuuneuvojen jälkeen pelkkä sikarin pään rei'ittäminen riittäisi), mutta kyllä mä nettiä lukiessani sain sellaisen kuvan, että tosi miehet käyttää tuollaisia Xikar Xi -tyyppisiä ratkaisuja.
     
  5. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tsekkaa vielä nuo kostuttimen aineet jostain, kun siitä on jo puolisentoista vuotta, kun noita viimeks ihmettelin. Hanavettä ei kai tosi "connoisseuri" käytä, kun siinä on kaikennäköistä mukana. Kuten ei viskiinkään :)..
     
  6. dille

    dille Guest Guest

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    1 277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tyhmä kysymys: Millä humidori oikeastaan käy? Käyttääkö se verkkovirtaa, vai tarvitseeko se virtaa ollenkaan?

    Nimim. Baaritupruttelija

    edit. Elvis, eikö sinun tulisi tässä humidoritilanteessakin hankkia se maailman paras highend-humidori, eikä sitä halvinta mustaa(aina)? Etkö kuitenkin petä periaatteesi, kun muuten aina ostat markkinoiden ehdotonta aatelia?
     
  7. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei käytä virtaa, jos ei sitten satu hommaamaan sähköistä kostutinta. Kyseessä on yleensä puulaatikko, jonka sisällä on kostutin.
     
  8. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
  9. dille

    dille Guest Guest

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    1 277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaavat ainakin selittelyn jalon taidon ..

    Vaikuttaa suht. edulliselta ja pankkisiirtokin käy, niin miksi ei. Siis tuoltahan voisi tilata jonkun boksi, mutta silloin olisi myös humidorin hankintakin edessä.
     
  10. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    Tuossa aiemmin kerroinkin jo mitä kaupalliset tuoteet (Grado ym.) sisältää, eli puhdistettuia vettä ja propyleeniglygolia. Ei hanavettä missään tapauksessa kostuttimeen, kalkki ym. kraanaveden sisältämä krääsä tukkii sienen huokoset. Lisäksi tuolla PG:llä on antiseptisia ominaisuuksia, eli antaa samalla jonkun verran suojaa pöpöjä vastaan.

    Sikarit on sen verran arvokkaita (ainakin nuo Elviksen suosikki Cohibat :D ), että niitä ei kannata pilata sillä pienellä säästöllä joka tuon puhtaan veden hankkisen sijaan säästää - tai luulee säästävänsä. Vettä ei mene kuutioittain, joten kulut jää varsin kohtuulliseksi.

    Humidorin tarkoitus on siis yksinkertaisuudessaan pitää sikarit sopivan kosteina, trooppinen tuote kun on kyseessä, ja pohjolan karu ilmasto pilaa ne helposti. Kuivuessaan sikari palaa kuumempana kuin mitä pitäisi, ja maku menee pilalle, kitkeröityy. Sähköisellä kostuttimella varustettuja on myös saatavilla, mutta ovat hiukka eri kaliiberin laitteita, lähinnä suurempien erien varastointiin. Tässä olevat ovat siis vain ilmatiiviitä laatikoita, joissa sisällä oleva kostutin pitä huolen sopivasta 'ilmastosta'. Espanjalaisen seetrin sanotaan olevan se ainut oikea puumateriaali humidoriin, mutta mikä hyvänsä makua pilaavia hajuja ym. sisältämätön ilmatiivis kotelointi ajaa käytännössä saman asian.
     
  11. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Niin, hyvä kysymys. Kuitenkin koen tässä asiassa, että koska sikarinautinnot tulevat olemaan minulle aika harvinaista herkkua, koska 2-4 kertaa kuukaudessa vain polttelisin, niin en tarvi niitä markkinoiden parhaimpia sikaritarvikkeita. Tokihan mä esim. Xikar-leikkurin kohdalla juuri ostan sitä parhaimmistoa, koska seuraava hyppäys taitaa olla jo Davidoffin kovahintaiset leikkurit, ja ne ovat jo luxus-tuotteita, ja siis mähän en muutenkaan ole ostanut tai halua ostaa luxus-tuotteita. Toki yleensä ostan markkinoiden kärkeä tai kalliimpia tavallisille kuluttajille suunnattuja tuotteita, mutta tosiaan överiksi harvoin pistän.

    Syy miksi sitten olen valitsemassa suhteellisen halvan (tai sikahalvan) humidorin johtuu ensinnäkin siitä, että en tosiaankaan halua isoa humidoria, ja tuollaiset 25-50 humidorit nyt eivät maksa niin paljon. Toiseksi halusin juuri mustan humidorin (mä nyt vaan tykkään siitä, että mulla tällaiset ns. baari-iltataskutavarat ja muu krääsä on mustaa: kamera, iPod, kännykkä, sikarikotelo, sikarileikkuri...). Kolmanneksi, mä nyt siis aika harvoin polttelisin, joten järkimiehenä en näe mitään tolkkua siinä, että ostaisin vaikka 500 euron humidorin.

    Näin... Niin, mä kävin Stockmannilla ja löysin itselleni sikarileikkurin ja sikarikotelon. Molemmat sain mustana, ja tuo sikarileikkuri on Xikarin (joskin aika outoa, että maksoin siitä 49 euroa ja siinä lukee, että Xi, mutta se näyttää kyllä täysin Xi2-mallilta), ja tod. näk. se onkin. Sikarikotelon kanssa kävi tsäkä: se on mustaa nahkaa ja siihen mahtuu kolme juuri tuon Siglo II:n kokoista sikaria. Eli aivan kuin se kotelo olisi suunniteltu Siglo II:lle.

    Stockmannilla muuten huomasin, että siellähän on niitä Cohiba Siglo II:sia. Mulla oli kiire, ja en hoksannut kysyä hintaa. Nimittäin nyt aloin miettimään sitä, että jos siellä kappalehinta olisi esim. 13-15 euroa, niin en tiedä onko minun sittenkään järkeä ainakaan heti nyt ostaa humidoria ja tilata sikareita ulkomailta. Nimittäin hintavertailuhan menee näin,

    Cohiba Siglo II
    Baarista 20 euroa/kpl
    Stockmann ?
    Cigarsclub 5 kpl 60.92 euroa (eli 12.2 euroa/kpl)
    " 25 kpl 259.69 euroa (eli 10.4 euroa/kpl)

    Jos tosiaan tuo Stockmannin kappalehinta olisi luokkaa 13-15 euroa, niin voisinhan vähän aikaa menetellä niin, että ostaisin sieltä aina sikarin baari-iltana, koska siis Stockalla niitä sikareita säilytetään humidorissa (joskin ne Cohibat ovat niissä pahvipakkauksissa). Eivätkös ne sitten olisi ainakin ei-liian-kuivia?

    Mutta joo, sikariharrastus on alkanut hyvin, kun on hyvä leikkuri (no Xikar Xi2 ei ole kai paras malli heiltä, mutta mä ainakin tykkään tuosta ulkonäöstä eniten) ja mahtava sikarikotelo, joka on kuin luotu Cohiba Siglo II:lle. Huomenna taidan käydä Stockmannilla kysymässä vielä niiden Cohibojen hinnan.

    Siitä humidoriasiasta vielä, niin siis jos otan siihen Adorini Torino-humidoriin sen premium upgraden, niin siihen premium-kostuttimeen sitten käytetään tislattua vettä vain. Mitenkäs esim. Raymond tämän tislatun veden tekee/mistä hankkii?
     
  12. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No niin, nyt tuleekin tärkeä kysymys. Eli mä tässä tuskastelin vähän tämän humidori-asian kanssa, kun koko ajan selviää, mitä kaikkea pitää sen eteen tehdä, että se toimisi (kalibroi suolalla, käytä tislattua vettä jne. jne.).

    Miten olisi tällainen ratkaisu? Tilaan Humidordiscountista Adorini Torino -humidorin, sitten tällaisen Adorinin oman digitaalimittarin http://www.humidordiscount.com/Cigar-Accessories_Humidifiers--hygrometers/Adorini_hygrometer_thermometer_digital.html
    sekä sitten sitä ainetta mitä laitetaan siihen kostuttimeen (jos nyt ei vettä sinne halua läträtä) http://www.humidordiscount.com/Cigar-Accessories_Humidifiers--hygrometers/Humifit_Humidification_Solution.html.

    Eikö tämä digitaalimittari poistaisi ne kalibrointihommat ja kun humidordiscountista on ilmainen shipping Suomeen, niin tuota liuosta voisi helposti aina tilailla (ei näytä olevan kauhean iso puteli). Nyt jääkin ainoaksi kysymykseksi se, että onko tuo Adorinin Humidifier Deluxe sitten niin paljon parempi kuin se vakiona tuleva kostutin, että ilman muuta se kannattaa ostaa? Anyway, eikö tämä ratkaisu poistaisi aika paljon stressiä multa?

    Edit: Sen Humidifier Deluxen hinta yksinään on 36 euroa, ja koska se premium upgrade on 29 euroa, niin toki se upgrade kannattaa ottaa, koska siinä saa sen kostuttimen halvemmalla (ja saa vielä paremman hygrometerin joskaan sillä ei tee mitään jos tilaan sen digitaalimittarin).

    Edit2: Taitaapi olla sittenkin niin, että tuo liuos mitä humidordiscountissa myydään vaatii vielä parikseen tislattua vettä ennen kuin sitä voi laittaa sinne kostuttimeen, eikö niin. Mutta mistä ihmeestä tislattua vettä sitten saa? Pitääkö sitäkin alkaa ostamaan erikseen?
     
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Pahoittelen tätä mun monologia, mutta löysinkin ratkaisun ihan itsekseni. Tämä sivusto on kyllä aika kullanarvoinen ja selkeä: http://www.humidor-guide.com/

    Eli selkeästi mun kannattaa tehdä niin, että ostan Adorini Torino-humidorin premium upgradella (näin saan sen Adorini Humidifier Deluxen halvemmalla) ja Adorinin digitaalinmittarin. Näin säästyn sen liuoksen ostamiselta (tuon Deluxe-kostuttimen tarvii käyttää vain tislattua vettä, joka maksaa kuulemma alle 3 euroa apteekissa) ja kun ostan digitaalimittarin, niin mun ei tarvitse kalibroida jatkuvasti mittaria. Tuo yllämainittu sivusto juuri suosittelee näitä vaihtoehtoja.

    Eli kiitos neuvoista! Nyt mä taidan olla selvillä kaikesta tarvittavasta.
     
  14. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Elvis: Pitäneekin käydä tsekkaamassa Stockalla tuota kotelovalikoimaa. Minkä verran kärsit?

    Tislattua vettä saa apteekista. Olikohan 3 euroa / litra.
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No 42 euroahan mä kärsin (ota huomioon muuten, että mä asioin Oulun Stockalla, jossa nyt valikoimat varmaan eivät ole mitään Stadin tai Treen valikoimiin). Mutta kyllä mä olen siihen tyytyväinen. Kuten sanottu, se on kuin tehty Siglo II:lle (testattiin paikan päällä, joten ihan varma juttu) ja mielestäni se on tosi tyylikkään ja arvokkaan näköinen. Muut vaihtoehdot olisivat olleet Xikarin kolmen sikarin rasia (musta liian massiivinen, sikaritalosta), Zinon Corona-kotelot (en halunnut Zino-koteloita, kun en Coronoitakaan polta) tai sitten sellainen Humidordiscountin halpisnahkakotelo kahdelle sikarille.

    Stockalla ei taida olla halvimmat hinnat kuitenkaan, kun mä vieläkin ihmettelen sitä, kun ihan luulin, että tämä leikkuri on Xi mutta se taitaa olla Xi2, ja maksoin siitä siis 49 euroa (vrt. sikaritalon 35 euroa, tosin postituskulut tulee päälle.

    Kelasin tämän ketjun läpi katsoen, onko kukaan (muu) linkittänyt tuota Humidor Guiden sivustoa, mutta ihme kyllä ei ole. Eli:

    Tsekatkaa ihmeessä kaikki sikarialoittelijat (tai miksei muutkin) tämä sivusto, koska mielestäni tämä sivusto selittää humidorin hoidon todella selvästi ja todella kattavasti. Etenkin jos aiotte tilata/olette tilanneet Humidordiscountista tai muualta Adorinin humidorin, niin suosittelen ehdottomasti, että luette tuon sivuston läpi. Aivan ehdoton!!!

    http://www.humidor-guide.com/
     
  16. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Repeilin vähän tässä kun huomasin, että sikaria ei saisi sytyttää tavallisella sytkärillä tai edes tavallisilla tulitikuilla :D Mullahan on itsellä käytössä Zippo, mutta ilmeisesti se sitten vaikuttaa sikarin makuun. Mä netistä taisin muuten lukaista, että Zippo kyllä myy sitten sikarinsytyttimiä, ja itse asiassa jos omistaa Zipon, niin tarvisi vain ostaa toisenlaisen sisustan. Ja kyllähän tuo Xikarin musta Executive on kans ihan jees. Mutta nyt kun lähes 100 euroa on tuhlattu leikkuriin ja koteloon, ja n. 170 euroa vielä menee sikareihin, humidoriin ja sen lisätarvikkeisiin (jotka taidan ostaa vasta kesäkuun alussa) niin ei kiinnostaisi nyt sytytintä alkaa vielä hommaamaan. No kaipa tulitikut kumminkin käyvät hyvin...

    Muuten, sikarin sytytyksestä. Sen tiedän varmasti jo, että sikarin pää ei saa koskettaa liekkiä ja että sikaria pitää pyöritellä liekin yläpuolella. Mutta siis pitikö sitä pitää silleen horisontaalisti liekin yläpuolella (siis tavallaan roikottaa sitä sikaria, jolloin liekki osuu vain siihen päähän) vai siis onko se sytytysasento sama kuin savukkeen sytyttämisessä?

    EDIT: Tein laskutoimituksia, ja vaikuttaa siltä, että tämä mun aloittelijan laatusikarisetti + 5x Cohiba Siglo II:sta maksaa yhteensä 270 euroa. Jos tulitikut ei sytytykseen kelpaa ja haluaa oikean sikarisytyttimen, niin n. 300 euroa tämä alkuunpääseminen siis yhteensä maksaa. Minusta tuo on kyllä aika kova hinta aloittelijalle, mutta toisaalta eihän tuon jälkeen enää tarvi ostella kuin niitä sikareita ja sitten vielä ehkä sitä tislattua vettä ja sytytysnestettä sytkäriin. Googlasin suomenkielisiltä sivuilta noita Siglo II:sia ja kyllä esim. sikaritalossa yksi kappale maksaa 19 euroa ja joissain baareissa se voi maksaa lähes 30 euroa, joten aika paljon itse asiassa säästää kun tilaa sieltä cigarsclubista n. 12 euron kappalehinnalla. Jos mä kolme sikaria polttaisin kuukaudessa, niin säästöä tulisi 24 euroa/kk ja vuodessa 288 euroa. Tämä tarkoittaisi silloin sitä, että tilaamalla netistä sikareja säästöt maksavat vuoden aikana jo nuo humidorit ja tarvikkeet pois, ja sen jälkeen vuodessa jää ylimääräistä aina 288 euroa. Tietenkin jos sattuu olemaan varaa ostaa tuo 25 sikarin erä netistä, niin vuosisäästöt nousevat jo n. 346 euroon. Eli tässä mielessä on aika perusteltua ostaa netistä sikareita, kunhan vain pääsee yli siitä alkumaksusta.

    EDIT2: Sen Zipon sisustan nimi jonka pitäisi olla ideaalisempi sikarisytkäriksi kuin normaalin Zipon on sellainen kuin Z-plus.

    EDIT3: Heräsi sellainen kysymys, että onko tämä humidordiscount.com EU:n sisällä. Senhän voisi tietenkin päätellä siitä, että lähetyskulut Suomeen ei ole, mutta tietenkin tuo .com voi aina merkitä, että tämä liike ei olisi EU:n sisällä. Nimittän ei olisi hauskaa alkaa tullimaksuja makselemaan...
     
  17. Maugester

    Maugester Guest Guest

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    152
    Saadut tykkäykset:
    0
    International Head Office:

    HumidorDiscount.com
    Gebr. Spohn GmbH
    Vitalis Str. 312
    50829 Cologne
    Germany
     
  18. achiim

    achiim Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    141
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikkein paras sikarileikkuri on kunnon materiaalista tehty kaksiteräinen giljotiini, joita sinulle tässä on jo ehdoteltukin. Se ei välitä sikarin paksuudesta tai hatun muodosta, joten leikkausjäljestä tulee aina hyvä (tosin sinä itse sen leikkaat, joten kannattaa heti ensimmäiseksi opetella oikea leikkaustapa).

    Nämä ns. bullet- tai punch-malliset leikkurit, jotka leikkaavat hattuun vain kolon eivät toimi välttämättä yhtä hyvin vaikkapa Cohiban Miniaturelle ja Partagasin Fabulosolle.

    Kannattaa myös hankkia kunnollinen butaanikaasusytytin, jolla saat paahdettua sikarin oikein ja tarkasti palamaan. Ja tietenkin opetella, miten sytyttäminen tulee tehdä, ettet ole se kaveri joka sytyttää zipolla 30 euron Partagasin imien samalla sikaria tuleen kuin Marlboroa. Tätäkin on nähty. Sikarin sytyttäminen vaikuttaa kuitenkin kaikkeen; siihen miten sikari palaa ja siihen miltä se maistuu. Jos polttelee jotain R-kioskin Hofnareita, ei sytyttämisellä ole väliä, paskalta ne koneilla tehdyt hofnarit joka tapauksessa maistuu. Kun mennään hyviin sikareihin, on sytyttämiselläkin jo merkitystä.

    Vieläkö tästä jaksaisi, no ehkä hiukan. Opettele myös polttamaan sikari oikein, älä kuumenna sitä liikaa (polta liian nopeasti). Karistamisesta voi olla montaa eri mieltä, osa sanoo ettei missään nimessä saa karistaa ja osa että totta kai kuuluu karistaa ja osa sanoo että tuhkaa pitää olla sikarin paksuuden verran. Itse käytän nyrkkisääntöä, jonka enoni opetti; kun sikarin tuhka putoaa syliin, silloin on myöhäistä karistaa.

    Joka tapauksessa sikarin poltto on tapahtuma, johon kannattaa varata aikaa ja mukava paikka (mielellään sisätiloissa), se on sikarin vyön tarkastelusta leikkaamisen kautta sammuttamiseen asti tapahtuma, joka on sinun omaa aikaasi. Nauti siitä.
     
  19. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Elvis: Sikarin voi kyllä ihan hyvin sytyttää pitkällä tulitikullakin, kunhan antaa sen rikkipään ensin palaa pois tieltä. Lyhyilläkin tikuilla tuota on tullut hätäpäissään (tai muuten vain päissään) tehtyä, mutta se on kyllä yhtä helvettiä. Itse en bensasytkäriä tuohon (hajun vuoksi) käytä - mielummin vaikka ihan tavallista kahden euron kaasusytkää. Paras vehje on kunnollinen butaanisytkäri.

    Olen täysin samaa mieltä, joskin henkilökohtaisesti pössyttelen (kesäisin) mielummin raittiissa ilmassa - mieluiten paikassa, jossa saa olla omassa rauhassa tai sitten turinoida hissuksiin mukavia hyvien ystävien kanssa. Sikarin palamisen ja savun aromien kannalta sisätila olisi parempi. Itselläni tuohon tapahtumaan liittyy myös humidorin ja sikarin tuoksu ennen kuin on päästy edes yksittäiseen sikariin käsiksi. Ja edelleen - en polta paljon, mutta antaumuksella :)
     
  20. Weitec

    Weitec Valvoja Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    2 363
    Saadut tykkäykset:
    3
    joskus tullut polteltua [​IMG]
    nykyään harvemmin. jäi pois kun lopetin kännäämisen :thumbsup: