Sikariharrastajia?

Keskustelu osiossa 'Olut sekä muut drinkit' , aloittajana Raymond, 03.01.2005.

  1. Nietze

    Nietze Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    1 060
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo casadelpuro ei taida toimittaa yksittäisiä, mutta http://www.cigarsclub.com toimittaa, ja ilman postikuluja ja halvemmilla hinnoilla, tosin pari päivää pidemmillä toimitusajoilla, luultavasti ei kuriirilla kuten casadelpuro.

    Onko kokemuksia tästä liikkeestä, sieltä voisi kyllä jonkinmoisen valikoiman tilata, tosin yksittäisiin listään 50 sentti, eli ihan halvimmissa hinta nousee selvemmin.

    Nyt löysinkin tällaisen, http://www.dombenito.com , jonka postikuluista en tiedä, mutta hinnat ainakin ovat kohdallaan. Trinidad reyes 110 egeä boxi, Rafael Gonzalesin halvin eli panetelas 32 rahaa laatikko, eli reilun euron per pötkö, parin kympin kuluillakin (tuskin ainakaan sen enempää) pötkön hinnaksi tulee noin 2 euroa, mikä on parempi kuin suomen 5 € .

    Eli mistä tilaan? Valikoiman pötköjä ylemmästä vai koko laatikon alemmasta?

    edit: Tilasin sitten boksin panatelaksia 44 eurolla cigarsclubilta, ei opiskelijan (ja vieläpä humanistin) budjetti oikein veny kalliimpiin jos pitää kuitenkin yli 20 ostaa... Jos innostun voin sitten kokeilla jotain kalliimmista koottua lajitelmaa. 2 euron sikari ja sen rinnalle pullo alle 2 euron venäläistä puolimakeaa kuohuviiniä, moldovalaisen ja kuubalaisen proletariaatin selkänahasta revitty köyhän miehen kapitalisti olen.
     
  2. Ize

    Ize Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2002
    Viestejä:
    2 273
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sattuipa olemaa "hyvä syy" ja tuli polteltua kolmea eri sikaria illan aikana.

    Rafael Gonzalez Panatelas
    + sikarin näköinen, näyttää hyvältä kädessä (jos nyt haluaa olla "katu-uskottava")
    - maistuu enintään tupakille? En polta tupakkaa ja silti pystyin sääntöjen vastaisesti vetemään tätä henkeen kuin ilmaa
    - ei meinaa vetää ja sammuu helposti

    Monte Cristo 2
    + tuoksu hyvä
    + vetää hyvin, ei sammu liian helposti
    +/- jonkin sortin sikarin makua löytyy, mutta ei mitenkään voimakas

    Cohiba
    + maistuu selkeästi sikarille ja hyvälle sellaiselle
    + vetää mainiosti

    Jos minun joskus pitäisi vielä sikareita poltella, jättäisin kaksi ensiksi mainittua väliin ja siirtyisin suoraan Cohibaan ...
     
  3. Nietze

    Nietze Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    1 060
    Saadut tykkäykset:
    0
    Et maininnut mallia, mutta luonnollisesti kallis, kun kyseessä on rolls royce merkki. Hinta on siis aika pitkä miinus verrattuna niihin panatelaksiin. Itselläni on tällä hetkellä humindorissa noita Gonzalesin panatelaksia, ja ovathan ne turhan mietoja vaikka netissä paljon muuta väiteään, en kyllä silti henkeen vetäsi (en kyllä poltakaan). Omani ovat ainakin palaneet varsin kivasti, tasaisesti ja sammuilematta jos nyt ei yksin jätä.
     
  4. Ize

    Ize Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2002
    Viestejä:
    2 273
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, kallis kyllä tuo Cohiba ja robustosta oli kyse. Mutta tosiaan kun näitä polttelukertoja tuppaa olemaan keskimäärin joka toinen vuosi niin eipä tuolla hinnalla ole merkitystä ...
     
  5. anttipee

    anttipee Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2002
    Viestejä:
    670
    Saadut tykkäykset:
    2
    Sait turhan tiukan yksilön, pitäisi vetää ja palaa ihan hyvin. Valitettavan usein tuollaista pääsee tapahtumaan halvempien sikarien kohdalla. Noiden kahden muun kohdalla hinta on niin paljon suurempi, että käärimässä on vain parhaita käärijöitä ja sikarikohtainen laaduntarkkailu pelaa taatusti ;) Itse kokeilen yleensä sikarin tukkoisuuden painelemalla sitä varoen koko matkalta jo ostotilanteessa.

    Tiukkuuden huonona puolena on juuri makujen irtoamattomuus, sammuminen ja tiuhasta imutahdista johtuva imupään tervaantuminen. Voihan se toki olla ettei tuollainen taloussikari :D muutenkaan sitten vain iskenyt.

    Kyllä tuon MC #2:nkin pitäisi olla jo aika maukas pötkylä - liekö kysyntä ylittänyt tuotantokapasiteetin ja tehdas alkanut syytää maailmalle sutta ja sekundaa? Vai missä vika? Minusta pikkuveli #4 on sekin jo varsin hyvä sikari, mutta valitettavan kallis.

    Jos Cohiban tapaan vain kaikkein paras kelpaa, niin Trinidad on se jota Castro nykyään tarjoilee vierailleen.
     
  6. Rudolf_Käki

    Rudolf_Käki Guest Guest

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei Cohiba autuaaksi tee :OI Kannataa matkailla sikarimaailmassa ja etsiä sitä jonka hintalaatusuhde on kohillaan.
    Rafael Gonzalesin Petit Corona on erittäin hyvä ostos.
    Romeo &Julietat joita on tullut joitain kappaleita maisteltua on ainakin Robusto koossa kärsinyt tiukkuudesta. Tosin Romeon ja Julietan Kirkkomäki on myös ollut yksi parhaista joita olen poltellut Cohiban lisäksi.
    Kahvin ja suklaan ystäville Vegas Robainan Don Alejandro on myös oiva valinta. Maussa kylläkään ei kokojen välillä ole hirveitä heittoja mutta itse tykkään nauttia kun nauttimaan lähdetään.....riittävän kauan.
    Hintalaatu on kohillaan myös Fonsecan #1
    Käsintehty Troija hinta oli kyproksen lentoasemalla taannoin n. 30 € luokaa oli myös erinomainen tuttavuus. Troijaa saa myös koneellisesti valmistettuna mutta se ei yllä erikoismainintaan vaikkakaan ei huono ollut. Kohtuu arkisikari
     
  7. TheKarhu

    TheKarhu Guest Guest

    Liittynyt:
    10.04.2005
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vieläköhän tämä keskustelu tästä viriäisi? Morjesta vaan, sikareihin hurahtaneet! Pitkän, pitkän etsinnän jälkeen löytyipä semmoinen foorumi jossa teitä on! :thumbsup:

    Itsellä on sikariharrastelua takana hiukka vajaa vuoden päivät, innostuminen lähti ihan yks kaks ravintolassa hyvä ruoan päälle poltetun halpissikarin jälkeen. Sittemmin on tullut ahmittua tietoutta kirjoista ja lehdistä, ja polteltua käsinkäärittyjä herkkuja kerran-pari kuukaudessa. Todellisena aloittelijana pidän itseäni, kovin kummoisia arvioita sikarin mausta en kykene vielä antamaan (verraten vaikkapa vuosia jatkuneeseen viiniharrastukseen jossa kyllä huomaa jo kouliintuneensa).

    Täytyy sanoa, että oma kynnyksensä sikariharrastuksessa on ollut elitististen mielikuvien painolasti :D sikaria sytytellessä ja poltellessa julkisesti mm. asialle omistautuneissa pubeissa. Pitkiä katseita on tullut kohdattua, muttei sen kummempaa - taitaa olla mielikuvat omassa päässä... :hitme:
     
  8. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Täällähän meitä :).

    Mä luulen, että mielikuvat omassa päässä :). Olen tässä vuoden mittaan muutamia kuussa tuprutellut ja en ole moista huomannut. Toisaalta riippuu tietysti paikasta. Omissa suosikkipaikoissani on yleensä vähintään yksi, joka itseni lisäksi jossain pöydässä sikaria polttelee. En ollut tätä aikaisemmin huomannutkaan, mutta nyt on tullut vähän katseltua. Tietysti joku super suuri torpedo saattaa aiheuttaa katseita, hyvässä tai pahassa, mutta "sopivan kokoinen" sikari ei mielestäni kovin paljoa huomiota kerää. Itse suosin jotain panatelan ja petit coronan tyyppisiä, joskus pienempiäkin.
     
  9. TheKarhu

    TheKarhu Guest Guest

    Liittynyt:
    10.04.2005
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Varmasti totta. Nämä mielikuvani sai aikaan lähinnä jokin aika sitten tupruttelemani Hoyo De Monterreyn double corona (19 x 190) :)
    Niin ja ihan vinkkinä muuten; ko. sikarin normaalihinta liikkuu 27 eurossa, ja tarttui mukaan lähinnä siksi kun oli havanna-aitassa hintaan 19 e. Olivat kuulemma tilanneet tuotetta vahingossa ylenmäärin liikaa.. köh, menipä mainoksen puolelle.. :D

    Mutta sikari itsessään oli aika hyvä, sopivan mieto aloittelijan maisteltavaksi, veti erinomaisesti, pippuroitui tanakasti puolenvälin jälkeen (mikä siis on mielestäni hyvä asia). Poltteluun tosin kului aikaa peräti kaksi tuntia!
     
  10. Rudolf_Käki

    Rudolf_Käki Guest Guest

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    www.nautiskelijat.net :love:
     
  11. TheKarhu

    TheKarhu Guest Guest

    Liittynyt:
    10.04.2005
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vinkistä! Mielenkiintoista, mielenkiintoista... :)
     
  12. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tuli tuossa hieman tutkailtua noita nettipuoteja, joita tässäkin ketjussa on muutama mainittu ja ainakin itse olen aivan valmis tekemään tilauksen www.cigarsclub.comista. Ei tosiaan postikuluja ja voit koota yksittäisistä sikareista paketin (minimi 25 kpl ja 50 snt lisää per sigge). Mutta tuosta 50 sentin lisästä huolimatta jäädään _reilusti_ alle Suomen hintojen.

    Esim. tuo mainitsemasi Hoyo olisi paketissa n. 14 euron hintainen. Soitin vielä Havanna-aittaan ja kysyin Cohibasta ja Montecristosta muutaman hinnan vertailuksi ja ne olivat aika tasan tuplahintoja cigarsclubiin verrattuna. Esim. Cohiba Siglo II ~10 euroa vs. n. ~20 e.

    Tuota saittia tutkaillessa tuli vähän sama fiilis, kun joskus play.comin sivuja selaillessa = mitä järkeä ostaa kaupasta, kun netistä saa halvemmalla. Nyt pitää vaan hommata humidori, jonka saa käytännössä sillä säästöllä, jonka tekee tilatessa sikarit netistä. Humidor-discount.com näyttää tarjoavan ihan ok laatikoita sopuhintaan.

    Humidori + 25 sikaria.. niillä pärjäileekin sitten aika pitkään :). Ei tarvitse ihan heti täytelläkään.
     
  13. häggens

    häggens Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    05.11.2002
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Humidordiscount.com:ista on kavereiden kanssa tilattu useampikin humidori. Hinta-laatusuhteiltaan ihan kelpo vehkeitä. Eivät täysin tiiviitä eli kolahtavat jos laskee kannesta irti, mutta soveltuvat erittäin hyvin meidän tarpeisiin eli pitkäaikaiseen säilyttämiseen. Samalla kannattaa katsella jos on tarvetta lisätarvikkeille, jolloin ne tulevat kätevästi humpan mukana.

    Sikareita ei paljon kannata muualta kuin netistä. Aikaisemmin olemme hankkineet paljon Cigars Clubista, mutta viime aikoina, kun on haluttu erikoisempia, niin Zigarren Bugge on osoittautunut kelpo paikaksi.

    Ja ainahan sikareita voi käydä hakemassa suoraan Barcelonasta :)
     
  14. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joo, nyt on parin viikon jälkeen tuo humidori tasaantunut sinne 70 % huitteille. Piti pistää snapsilasillinen tislattua vettä laatikkoon, että meni yli kuudenkymmenen.

    Vielä en ole tilaillut siggejä, mutta nyt ehkä uskaltaisi pistää tilauksen menemään kun humidorikin futaa.
     
  15. johemi

    johemi Guest Guest

    Liittynyt:
    18.05.2005
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkä laatuisiahan mahtavat olla tuolla http://www.cigarsclub.com/mini.htm noi pikkusikarit? onko kukaan sattunut maistelemaan niitä?
    Itse ajattelin niitä tilata, mutta haluisin hieman tietoja niiden laaduista ettei tule ostettua sikaa säkissä.
     
  16. pexxi

    pexxi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.05.2000
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista luettavaa tämä threadi..itsellä jäi tupakanpoltto taakse vuoden alussa ja nyt sitten olen silloin tällöin poltellut sikareita. Aloittelija olen ja Helsingin Pullmanista olen metsästänyt taivaallisen makuisia vaniljasikareita...muistaakseni Momentico tms? Onko kenelläkään kokemuksia näistä ja onko mahdollista linkittää nettisivuja tms. missä juttua tuosta brandista? Vaniljasikari on tällaiselle aloittelijalle aivan sopiva, mutta tuli maisteltua myös Romeo Y Julietaa taannoin...
     
  17. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Vähän on vanha viesti, mutta itselleni tilasin joskus pieniä Puncheja. Yllättävän hyviä kokoonsa nähden.
     
  18. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    On kyllä tullut pysyteltyä aika kaukana makusikareista :).
     
  19. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Itse olen ottanut kaverin kanssa tavaksi, että noin kerran kuukaudessa (tai vähän useammin) poltamme sikarin baarissa. Suosikiksi on noussut Cohiba, joka maksaa baarissa 20 euroa kappaleelta. Kaverin kanssa olemme puhuneet tukkuostosta, mutta eipä näytä olevan esim. nuo cigarsclub.comin boksihinnatkaan yhtään sen huokeampia kuin baarissa. Toki mun kyllä täytyy tarkistaa vielä se Cohiba-tyyppi sieltä baarista, sillä jos kyse on tuollaisesta lyhyemmästä cohibasta, niin silloin näyttäisi tulevan paljon halvemmaksi tilata tuolta cigarsclubista.

    EDIT: Muistaakseni kyseessä on kaiketi Cohiba Siglo IV, jota olen ostanut baarista. Kyseisen sikarin hinta baarissa on siis 20 euroa, ja cigarsclubin hintojen mukaan säästöä tulee ostamalla 5 kpl:n boksi 20,81 euroa ja ostamalla 25 kpl:een boksi 160,29 euroa.

    Nyt haluaisinkin kysyä sikareiden säilymisestä. Mähän olen täysin untuvikko sikarimaailmassa ja äkkiseltään googlettamalla en löytänyt selvää vastausta sikarien säilymiseen. Mähän en mielelläni ostaisi isolla rahalla sikareita, ja sitten 3-5 sikarin kuukausivauhdilla huomaisin, että en säilyttänyt sikareita oikein. Eli nyt pyytäisin teitä sikariharrastajia kertomaan minulle, että säilyvätkö sikarit vaikka työpöytäni laatikossa (toki sitten sikarilaatikon sisällä) kuinka kauan?
     
  20. Kalamies

    Kalamies Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eivät säily. Jos tilaat sikarisi jostain, niin ne ovat valmiiksi jo liian kuivia, eli ne pitää laittaa humidoriin "kypsymään". Sikarit vaativat säilyäkseen 68-74 % kosteuden ja se on helpoiten toteutettavissa humidorilla. Toimivan humidorin saat sikarilaatikkoa halvemmalla, joten semmoinen kannattaa hommata jottei kalliit sikarit mene pilalle.