Shipito ja vastaavat välityspalvelut

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Kusni, 17.10.2021.

  1. Kusni

    Kusni Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    722
    Saadut tykkäykset:
    182
    Tulipa nyt testattua otsikon palvelua, ja en tiedä pitääkö suositella vai ei. Taustana se, että Kino Lorber pitää tämäntästä ajoittuvia myyntejään, ja iso osa valikoimasta oli taas kerran plusmiinus 10 jenkkitaalaa. Oli liian houkuttelevaa. Tilasin sieltä 15 leffaa melko tasan 150 dollarilla ja käytin perustamaani Shipito-osoitetta, kun eivät munapäät toimita kuin Pohjois-Amerikkaan.

    No paketti saapui mun Shipito-osoitteeseen, minkä jälkeen tuli valintoja. Otanko DHL-Expressin vai halvimman Airmailin tai jotain vielä kalliimpaa? Loppupeleissä otin tuon DHL:n halvimman vaihtoehdon ja lasku on Total $55.30 USD.

    Nyt kun tunnollisesti ilmoitan paketin hinnan Tullipostille, niin tuohon tulee vielä 30 euroa päälle. Lopputulema on circa 208 euroa ja se jaettuna 15 leffalla tekee jotain 14 euroa per leffa. Mulle kelpaa.
     
    mopsi tykkää tästä.
  2. Kusni

    Kusni Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    722
    Saadut tykkäykset:
    182
    Sen myötä kun kahdeksan US-pakettia on tullut Shipiton kautta Suomeen, niin olen hiffannut muutamia asioita.
    1) Alkupäässä eli USAssa paketit kulkevat ilman että niissä olisi minkäänlaista merkintää lähetyksen arvosta.
    2) Shipito kysyy vakuutusarvoa ennen kuin kääntää paketin kohti Suomea. Vakuutusarvolla on merkitystä, jos kirjattu lähetys katoaa.
    3) Shipito tulostaa paketin päälle osoitetarran, jossa ilmoittamani vakuutusarvo on merkitty lähetyksen arvoksi.
    4) Paketti tulee aikanaan Tullipostiin ja maksan 24 %:n alvit em. arvon mukaan.

    Toimituskulut ja sitä seuraten Shipiton veloittamat maksut ovat nousseet. Viimeksi vajaan kymmenen leffan edelleenlähetys maksoi halvimmalla toimitustavalla (ei kirjausta) $31.21, sitä ennen 15 leffan paketti siirtyi Suomeen hintaan $43.76. Toimituskuluja Shipito ei merkitse paketin päälle. Loppumatkasta on viime aikoina vastannut PostNL ja paketit ovat ilmaantuneet vähän ennen Suomeen saapumista OmaPostiin.

    Itse olen yrittänyt sumplia asiat niin, että loppupeleissä leffalle tulee korkeintaan 5 euron verran lisähintaa. Käytännössä vaatii vähän isompia tilauksia.
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2022