Shield - Lain varjolla Nelosella

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana Hurricane, 25.01.2005.

  1. jake987

    jake987 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän tuossa oli epäloogisuuksia aivan älyttömästi. Itse ymmärsin, että Vic oli toiminut Shanen kanssa, jo ennen iskuryhmää ''harmaalla'' alueella vähän kauemmin. Mm. se jakso, missä Vic tapaa uudestaan sen vanhan parinsa viittaa tähän. Mutta aikas nopeasti se saa Rondelin työskentelemään hänelle ja Aceveda huomaa tämän vielä nopeammin. Mutta sitten Lemmiin ja Ronnieen, eilisen jakson perusteellä nämä olisivat muuttuneet päivässä normaaleista poliiseista, virkaveljiään ampuviksi. Pakko tuossa ekan jakson ja tämän välissä olla vähän enemmän aikaa, kuin mitä tuosta ymmärsi.

    Täytyy toivoa, että joku tulee nyt sanomaan, että säähän jätkä olet aivan täysin väärässä ja selittää noi epäloogisuudet. On kuitenkin sen verran hyvä sarja, että en olisi uskonut ja halunnut nähdä tälläistä harha askelta.
     
  2. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noista epäloogisuuksista olen (edelleen) samaa mieltä, ja itse sain sen käsityksen että eilisen "co-pilotin" loppu ja varsinaisen pilotin alku tapahtuu täysin peräkkäin (ehkä jopa saman vuorokauden sisällä) joten mitään pidempää aikaa ei niiden väliin mahdu. Mikä taas korostaa noita epäloogisuuksia ja tarinan ontuvuutta todella pahasti muuten niin hyvin kirjoitetussa sarjassa. Harmillista.

    Noh, eihän se yksi rimanalitusjakso nyt kokonaan muuten laadukasta sarjaa pilaa. ;) Katsellaan ensi viikolla miten hommaa jatketaan.
     
  3. Hurricane

    Hurricane vaikeemmil tasoil Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.07.2002
    Viestejä:
    2 175
    Saadut tykkäykset:
    11
    Tuohan jäi vähän epäselväksi sarjan alussa ainakin minulle, että tiesivätkö Lem ja Ronnie tästä Vicin tekemästä teloituksesta, koska eivät minun muistini mukaan ainakaan samassa huoneessa olleet, eivätkä ole asiasta myöhemmin puhuneet

    Itse en eilisestä jaksosta oikein perustanut. Jäi vähän epäselväksi mikä jakson tarkoitus oli, mutta ehkä se tulevaisuudessa valkenee. Kiinnitin samaan asiaan huomiota kuin Sgt. Granite. Tulin tosin miettineeksi, että muistinko sarjan alusta asioita väärin ja että ei kai käsikirjoittajat noin huolimattomia ole voineet olla, mutta näin ilmeisesti tällä kertaa.
     
  4. jake987

    jake987 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos tästä, ainakin vähän loogisemalta tuntuu nyt.
     
  5. Sipowicz

    Sipowicz Guest Guest

    Liittynyt:
    15.02.2004
    Viestejä:
    204
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muutama ajatus tähän viestiin minulta, kun olen sarjaa Canal+:n tahtiin seurannut jossa menee nyt 4. kausi. Ehkä en ymmärrä sarjan logiikasta enempää kuin tekään, olkaa eri mieltä jos haluatte.
    Mielestäni LA:n slummialueen ihmisillä on vähän eri logiikka kun suomi-pojalla.
    Vaikka Acavedan ryhmään ujuttamalla myyrällä ei ollutkaan vielä vedenpitäviä todisteita joilla koko strike team joutuisi kaasukammioon niin sillä ei ollut väliä. Se tyyppi oli 'petturi' joka työskenteli oikeusministeriön kanssa ja yritti kerätä todisteita heitä vastaan ja se riitti syyksi tappamiselle.
    Lem ja Ronnie eivät välttämättä olleet tapon suunnittelussa kovin aktiivisesti mukana, mutta vaikea vähän mennä jälkikäteen Acavedan puheille kun olivat kuitenkin rikoskumppaneita ja tietävät mitä Vic tekee pettureille.
     
  6. Alobek

    Alobek Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2003
    Viestejä:
    695
    Saadut tykkäykset:
    8
    Itselle ja tyttöystävälle jäi eilisen jakson antamasta aikajanasta tälläinen kuva:
    Aivan jakson lopussa hypättiin ajassa jonkin verran (ei tietoa kuinka paljon) eteenpäin. Kun Crowley saapui lopussa iskuryhmään, Mackey muistaakseni selitti, että iskuryhmästä oli tullut jo iso tekijä kaduilla, ja oli puhetta siitä kuinka Crowleyn saaminen iskuryhmän jäseneksi oli kestänyt pitkään Gilroyn vastustuksen takia. Ja olivathan iskuryhmän pojat ehtineet ykköskauden alkuun mennessä jo kerätä huumerahaa reilusti omaan talteen. Voi olla, että teen perusteettomia tulkintoja, mutta tuon vaikutuksen sain.
    Ja miksi täällä käytetään spoiler-tageja, kun kuitenkin Nelosen tahtiin tulleista jaksoista keskustellaan.
     
  7. ForAnAngel

    ForAnAngel Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse itseäni lainaten, näinhän siinä sitten kävi taas. :hitme:

    Tammikuusta alkaen Shield ja 24 tulevat taas yhtäaikaa.
    Tällä kertaa pistetään kuitenkin paremmaksi, sillä 24 tulee kaksi kertaa viikossa ja torstaisin 24 ja Lost menevät päällekkäin..
     
  8. Generig

    Generig Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    1 879
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kilpailu katsojista on raakaa.
     
  9. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    24 on sellainen sarja että ainakaan minä en pysty katsomaan sitä pienissä erissä tyylin yksi/kaksi jaksoa kerrallaan viikon välein. 24 on toteutettu siten että se toimii parhaiten 4-8 jakson läjissä katsottuna DVD:ltä (tai jostain muualta ;) ). Eli meikäläistä ei nuo päällekkäiset esitysajat haittaa.
     
  10. ForAnAngel

    ForAnAngel Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Veikkaisimpa että kummallakin ohjelmalla olisi paremmat katsojaluvut jos 24 tulisi esimerkiksi tiistaisin klo 21:00 ja Shield perään klo 22:00. Vai olenko ainut, joka seuraa kumpaakin sarjaa. :p
     
  11. Generig

    Generig Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    1 879
    Saadut tykkäykset:
    5
    Näin se varmasti oli. Tuntuu olevan vähän vahingontekokin mielessä näillä kilpailijoilla.
     
  12. Card

    Card Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2002
    Viestejä:
    114
    Saadut tykkäykset:
    0
    Videot on kyllä keksitty... mutta tässä tapauksessa valinnan luulisi olevan aika helppo. Kim kidnapataan kuitenkin taas n kertaa ja Jack rikkoo sääntöjä. Kuka tuota enää jaksaa? :sleep:
     
  13. kulju

    kulju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, mut ei kai kukaan niin antiikkisia vehkeitä enää käytä
    Onko Kim edes mukana ensi kaudella?
    No esim. minä. Loistavaa viihdettä ja jos Kim olisi vielä reissussa, niin silmäkarkkia kaupan päälle.
     
  14. Karhu67

    Karhu67 Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2005
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
     
  15. Mark Lee®

    Mark Lee® Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.05.2003
    Viestejä:
    1 076
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nyt oli taas hyvää Shield-meininkiä. :)
     
  16. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Et varmastikaan ole ainoa joka seuraa molempia sarjoja, mutta omalta kohdaltani pitää todeta että "kaksnelonen" on sarja joka ei voisi juurikaan vähempää kiinnostaa. Jossakin vaiheessa yritin seurata sarjaa kun siitä niin kovasti puhuttiin, mutta ei sitä vain kestänyt katsoa. Shield on onneksi aivan eri maata ja siitä onkin tullut katsottua kaikki jaksot. Kyllä Shieldissäkin mennään välillä juonenkäänteissä siitä missä aita on matalin, mutta onneksi sitä ei tapahdu kovinkaan usein.

    24 on vähän samantyyppinen kökkösarja kuin esim. CSI, jota minä en pysty millään seuraamaan ilman irvistelyä --> lähes kaikki hahmot/näyttelijät ja lapselliset juonikuviot aiheuttavat myötähäpeän tunnetta ja inhoa. 24:ssä ärsyttää lisäksi ohjaajan omituinen addiktio tapa jakaa kuvaruutu osiin vähän väliä, jonka vuoksi töllön pitäisi olla vähintään 50-tuumainen jotta kuvaa viitsisi katsoa.

    No jaa, tämä oli siis vain minun mielipiteeni ja vanha sananlasku sanookin että mielipiteet ovat kuin persreikiä... jokaisella on omansa. ;-)

    Make.
     
  17. TonyMontana

    TonyMontana Guest Guest

    Liittynyt:
    21.04.2005
    Viestejä:
    87
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jatketaan Off Topiccia:)
    No eipä tuota kuvaruudun jakamista tuu oikeastaan ku vähä ennen mainoskatkoa, ja jakson loppua:rolleyes:
    Eikä sitä niin kauaa kestä, että ei kestäisi katsoa.

    Ja asiaan.
    Koskahan shieldin 2. TK tulee suomiteksteillä DVD:lle?
     
  18. Mkone

    Mkone Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2002
    Viestejä:
    368
    Saadut tykkäykset:
    0
  19. javir

    javir Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    1 009
    Saadut tykkäykset:
    1
    Loistavaa! Tuosta onkin pirusti aikaa kun tuli neljäs kausi katsottua.
     
  20. Psychic

    Psychic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.10.2002
    Viestejä:
    255
    Saadut tykkäykset:
    0
    Paras jakso tähän mennessä tämä toisen kauden finaali.
    Mikä mahtoi olla lopussa soinut kappale? (Sopi kohtaan loistavasti.)