Vahvaa ja todella hienoa menoa Severance. Toka kausi piti pintansa ja jatkoi samalla ykköskauden mahtavuutta. Kakkoskausi oli vahva ja etenkin 7. jakso oli todella omaan mieleen ehkä paras. Lopetus myös hieno ja tuskin maltan odottaa että tulee 3. kausi. Toivottavasti sarjaa ei kuitenkaan venytetä liikaa. Ben Stiller ilmeisesti maininnut että kaikenkaikkiaan 4 kautta käsittäisi tuo sarja. Tuolla pääsee myös itse kokeilemaan Lumonia: https://lumon-industries.com/ Itse kokeilinkin jo aiemmin: In refining 0xE91E81 : 0x76548E (Longbranch) in 00h 25m 19s 931ms I have brought glory to the company. Praise Kier. 4️⃣3️⃣2️⃣2️⃣6️⃣ 5️⃣3️⃣9️⃣5️⃣7️⃣ 3️⃣4️⃣2️⃣6️⃣6️⃣ 2️⃣4️⃣1️⃣0️⃣2️⃣ 6️⃣0️⃣5️⃣5️⃣7️⃣ #mdrlumon #severance lumon-industries.com
Tykkäsin itse kyllä myös kasijaksosta. Se toi lisää syvyyttä Harmony Cobelin hahmoon, ja eiköhän siinäkin esiin tulleisiin asioihin palata kolmoskaudella. Jakson kuvauspaikka oli Newfoundland, olihan niitäkin maisemia ihan kiva ihmetellä.
Itse lähinnä mietin, että tekivät kakkoskauden, mutta ei ilmeisesti lopetusta? Eli jos olisi ollut paska, niin olisi loppunut kuin seinään tai cliffhangeriin? Onko siis tarkoitus loppua kolmanteen kauteen vai taas uhkapelataan, että saako katsojia ja onko edes mitään ajatusta, miten tämän on tarkoitus loppua?
Tässä ihan mielenkiintoinen taustadokumentti Severancen leikkaamisesta ja musiikista. Leikkaus tehtiin tietenkin Applen laitteilla. Sisältää spoilereita, joten ei kannata katsoa ennen kuin kausi nähty.
Ja toinen ihan hauska taustoitus kuvauspaikoista. Lumonin pääkonttori on Eero Saarisen suunnittelema. Sisältää spoilereita.
Muutama viikko sitten katsoin erään backrooms-aiheisen videon Youtubessa ja kommenteissa mainittiin, että tuo video perustuu tälle sarjalle. Aloin siis kiinnostumaan siitä. En tietenkään ole mikään AppleTV+ tilaaja (en edes tiedä, mitä laitteita moiseen tarvitsisin koska edustan tekniikan kelkasta pudonnutta Gen-X:ää). Ajattelin hommata Blu-ray:n ensimmäisestä kaudesta, mutta se on nyt yhtäkkiä myyty loppuun esim. Rarewavesissa. Antaa olla sitten, kun on näin vaikeaa... ...säästyy rahat.
Vaihda kauppaa, Amazonissa näkyy olevan: https://www.amazon.com/Severance-Season-Blu-Ray-Ben-Stiller/dp/B0DJC3GWYG?language=en_US
Hyvä vinkki! Kiitos! Tuo Blu-ray on ABC alueelle tehty, joten siltä osin ei ole ongelmaa. En ole vuosikausiin tilannut mitään rapakon takaa, joten mietityttää, mikä hinta tuolle posteineen napsahtaisi... ...IOSS tuskin on ongelma kun kyseessä on Amazon.
Aika harvoissa nykyisin on. Saa tyytyä enkkuihin, jos hyvin käy. Tai sitten noihin kauheisiin kuurojen teksteihin, kuten tuossa on.
No ei tietenkään ole! Pitäisi olla pohjoimaalainen julkaisu, jotta olisi, eikä mitään tällaista julkaista pohjolassa markkinoiden ollessa aivan liian pienet. Sikäli kun puhuvat jokseenkin selvää englantia, niin en mitään tekstityksiä tarvitse. Paljon parempi on katsella ilman, jos ymmärtää dialogia.
The Expanse: The Complete Series BD Amazon.comista näytti kuluineen seuraavalta: Koodi: Item(s) Subtotal: $61.21 Shipping & Handling: $16.16 Total before tax: $77.37 Estimated tax to be collected: $19.73 Grand Total: $97.10 Jää nähtäväksi mitä kuluja tulee kotimaan tullauksesta, mutta tosiaan minäkin toivon että se hoituu IOSS avulla.
Kiitos! Olettaen, että itselleni tulisi samat postikulut, Grand Total olisi $52.65 (48.27€). Suolaista on 9 jaksosta. Kyllä se on vaan myönnettävä, että olen liian köyhä katsomaan näitä sarjoja. Kun en edes ole satavarma, että tämä kolahtaa. On vain haju, että kolahtaa...
Halvimmalla saat sen katsottua tilaamalla Apple TV+:n kuukaudeksi, mikä maksaa 9,99 €. Jos ehdit katsoa kaikki jaksot 7 päivässä ja peruutat tilauksen, ei tilaus maksa mitään. Tämä kaikki edellyttää, että sinulla on luottokortti ja joku laite mitä voit käyttää katsomiseen. Jos sulla on älypuhelin, niin siihen on saatavilla Apple TV+-applikaatio, josta voit sitten striimata televisioon. Tai Apple TV+:aa voi katsella tietokoneen selaimellakin. Toki jos tietotekniikka ei kovin tuttua, voi olla ylivoimaisen hankalaa.
Luottokortti tietenkin löytyy. Ikivanha Mac on telkussa kiinni ja katson Youtubea sillä, koska tietokoneruudulta en viitsi kaikkea tuijotella. Jos tuo Apple TV+ selainversio pyörii yskimättä vanhassa macissä, niin siinä olisi tietysti yksi ratkaisu. Tekniikassa on se ongelma, että se muuttuu nopeasti ja koko ajan pitäisi olla "uudet laitteet", joka on köyhemmille haasteellista, koska eläkesäästöjään ei viitsisi polttaa tällaiseen laiterumpaan vain sen takia, että miljardöörit haluavat imeä meistä kaikki rahat irti. Minulle on siis tuttua se vanha tietotekniikka, mikä minulla on käytössä.
Tuosta ohjeet selaimessa katsomiseen https://support.apple.com/fi-fi/guide/tvplus/apdc0cb7ad64/web Jos sulla on Mac, mahdollisesti sulla on jo Apple-tili. Jos se olisi joku uudempi Mac, niin siinähän olisi valmiiksi Apple TV äppi. Kyse lienee jostain vanhemmasta Macista.
Tuon perusteella on ongelmatonta ja helppoa. Uudemmassa Macissäni on TV.app, mutta en ole koskaan käynnistänyt sitä.