Sennheiser RS-180

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana hkj, 05.09.2009.

  1. Kiila

    Kiila Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.01.2001
    Viestejä:
    1 660
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pari kysymystä RS 170:n omistajille:

    1. Onko tukiasema kiinteä eli sen on pakko olla kiinni verkkovirrassa toimiakseen vai löytyykö siitä akut esim. mökkikäyttöä / toisessa huoneessa käyttöä varten?
    2. Onko kuulokkeita mahdollista käyttää langallisina vaikkapa jonkun MP3 soittimen kaverina autossa tai toisen TV:n kaverina toisessa huoneessa ilman että tukaria pitää kantaa mukanaan?

    Vilkaisin pikaisesti manuskan läpi ja taitaa olla olla niin ettei tukarista löydy akkuja eikä langallinen kuuntelu ei onnistu :( Jos näin on niin kuulokkeiden monikäyttöisyys kärsii ikävästi.
     
  2. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    @1: Ei.
    @2: Ei.

    En ole nähnyt langattoma kuulokkeita, joita voisi ajaa langallisena suoraan kuulokkeisiin.
     
  3. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Minulla on matkakuulokkeina Nokia BH-905-kuulokkeet, jotka ovat langattomat (bluetooth A2DP) sekä niissä on myös mahdollisuus kytkeä kaapeli suoraan kuulokkeisiin, mukana tulee adapterit lähes kaikkiin yleisimpiin liittimiin. Eli sellaisiakin on siis olemassa. Noissa Nokian luureissa on lisäksi myös noise cancelling-toiminto sekä headset-toiminto mikrofoneineen jota voi käyttää sitäkin joko langallisena tai langattomana bluetoothin kautta (pc:lle käyvä langallinen voip-headset-adapteripiuha on halpa lisävaruste, mutta päivitetyssä i-versiossa sekin tulee mukana vakiona).
     
  4. toke80

    toke80 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2009
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    onko kellään kokemusta pystyykö noita rs180 kuuntelemaan tuon rs 170 lähettimellä ja toisin päin?en saa ääntä kuulumaan kuin lähettimen omista kuulokkeista.:OI
     
  5. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    -Pitäisi pystyä. Näin muistan asian selvittäneeni 170:siä hankkiessani.

    Luitko manuskat ja selvitit miten tukiaseman ja kuulokkeiden parittaminen onnistuu? Yhteen tukiasemaan pystyi yhdistämään tietyn määrän kuulokkeita, se oli muistaakseni jotain väliltä 4-8, ja nimenomaan 170 ja 180 tukiasemiin piti voida yhdistää molempia kuulokkeita.
     
  6. toke80

    toke80 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2009
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    manuaali on lontoota mikä ei ole vahvin puoleni :)mutta hyvä tietää että se on sitten mahdollista eikä tarvitse laittaa palautukseen. täytyy alkaa syventyä tuohon manuaalin paremmin.thänks
     
  7. toke80

    toke80 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2009
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    eihän näissä rs-170 ole mitään balancen säätöä?vai olenko väärässä.omissa kuulokkeissa oikea puoli soi huomaattavasti hiljempaa kuin toinen.surround moden kun ottaa pois niin ei kuulu kuin pihinää :OI joko ne hajos
     
  8. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    -Vähän huonolta kuulostaa. Ei ole 170:ssa balanssisäätöjä. Jos olet pelaillut ristiin satakasikymppisten ja sataseitsemänkymppisten tukiasemien ja kuulokkeiden kanssa, niin onhan periaatteessa mahdollista, että se satakasikymppisten balanssisäätö säätää tukiasemasta lähetettävän signaalin tasoja oikealle ja vasemmalle, ja näin säätö kuuluisi myös sataseitsemänkymppisissä kytkettynä samaan tukiasemaan. En pysty sanomaan onko se mahdollista, koska mulla ei ole molempia settejä, kunhan pyörittelen mahdollista syytä.

    Kytke satakasikymmpiset samaan tukiasemaan joka antaa ääntä vain toiselle kanavalle ja kokeile säätää niiden luureista balanssisäätöä. Kannattaa kokeille ennen niiden toteamista viallisiksi. Kerro oliko vaikutusta.
     
  9. Snpp

    Snpp Ehkä se on pora. Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.03.2001
    Viestejä:
    965
    Saadut tykkäykset:
    3
    Onko päässyt putoamaan? Mulla oli samaa ongelmaa joskus RS-130 kanssa. Kurkkaapa sinne pehmustinosan alle, ainakin RS-130 lähtee kiertämällä hieman. Itsellä oli "elementti" irronnut paikaltaan, mutta sen kun asetteli paikalleen ja pieni tippa pikaliimaa, niin on toiminut jo vuoden-pari sen jälkeen. Ei siis tarvitse juotella tms. mitään.

    EDIT: Mulla on myös rs-170 ja nyt kun kurkkasin sinne, näyttää hiukan erilaiselta kuin rs-130, mutta jätän tämän postauksen ennalleen, jos vaikka kuitenkin olisi avuksi. Ainakin jollekin muulle.
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2010
  10. toke80

    toke80 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2009
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    noniin vika löytyikin tuosta rc johdosta.narussa oli joku valmistus vika.uudella johdolla taas pelittää.kumma juttu että noi 180 toimi normaalisti mutta 170 ääni sekoili.ei onneks tarvinnu palauttaa näin loistavia kuulokkeita :thumbsup:
     
  11. toke80

    toke80 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2009
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    niin ja tuo 180 balance ei toimi 170:ssä.180:ssä kyllä toimii nuo 170:sen surround/bass toiminnot
     
  12. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    No hjuva hjuva. Tuli sekin selväksi.

    Kun sulla kerran on molemmat kuulokkeet, niin skrivaile tänne jotain vertailua äänenlaadun ym. suhteen. Porukat lukis pieteetillä.
     
  13. urpokarhu

    urpokarhu Guest Guest

    Liittynyt:
    08.04.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellänikin nämä suhisevat, kun ääntä säätää itse kuulokkeista, eikä televisiosta. Tietysti sen desibelisäädön telineen takaa olen laittanut minimiin, koska maksimilla suhisee niin paljon.

    Mutta ongelmana on, että äänet pätkivät eli siis n. sekunin pätkimisiä ääneesä. Mistä vikaa voisi lähteä etsimään? Kuulokkeet ovat kytkettynä minulla Sony Bravia KDL-32EX501 telkun kuulokeliitäntään.
     
  14. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kandee kokeilla ottaa Bluetooth-, WLAN- & sekä muut langattomaa viestintää käyttävät laitteet välittömästä läheisyydestä pois. Vaikka kaikkien pitäisi toimia omilla taajuuksillaan, niin niiden toimintaspektrialueet saattavat hyvinkin käytännössä mennä jonkun verran päällekkäin, sekä sähkömagneettisilla aalloilla usein tapahtuu myös jossain määrin interferointia. Itselläni Logitechin MX5500 BT-näppis/hiiri-setin toimivuus laskee reilusti, kun laitan luurit päähän koneen ääressä. Kuulokkeisiin ei tule lainkaan häiriötä, mutta BT:n signaaliin vaikuttaa selvästi.
     
  15. urpokarhu

    urpokarhu Guest Guest

    Liittynyt:
    08.04.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on langaton WLAN-yhteys kämpässä, samoin telineen lähellä on televisio ja ps3, jotka molemmat käyttävät langatonta yhteyttä. Tosin eihän tuon pitäisi vaikuttaa, kun ps3 on sammutettuna ja televisiossa katselen vain digiboxia? Noh.. pitänee kokeilla muttaa WLAN verkon kanavaa. Toki naapureilla on myös langattomia verkkoja kun kerrostaloalueella asun.
     
  16. toke80

    toke80 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2009
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    äänenlaatuvertailut saa joku toinen tehdä koska itse en ole mikään kultakorva. omaan makuun kyllä noi 170 sopivat paremmin ja kyllä vievät voiton. mitä suhinaan tulee niin jos kuulokkeiden volume on lähes tapissa niin kyllä ne sillon suhisevat.eihän mitään laitetta ole tarkoitettu täysillä pidettävänkään.
     
  17. Snpp

    Snpp Ehkä se on pora. Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.03.2001
    Viestejä:
    965
    Saadut tykkäykset:
    3
    Mulla on RS-180 tukiasema kylki kyljessä kiinni WLAN-tukiaseman kanssa, enkä ole huomannut, että aiheuttaisi mitään häiriötä. Eli tuskin on siitä kiinni. Motukka on tosin vanha eikä wlan varmaankaan tehokkaimmasta päästä, mutta lähemmäksi ei saa, ellei päälle laita.
     
  18. urpokarhu

    urpokarhu Guest Guest

    Liittynyt:
    08.04.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kuullut, että vaikka säätäisi kuulokkeista äänenvoimakkuuden tappiin (kuuluu merkkiääni) niin ei pitäisi olla mitään suhinoita ja katkoksia. Onko teillä näin? Itse huomaan vain selvemmin tuon pätkimisin, kun laitan täysille. Sama vika TV:n kuulokeliitännästä (3,5mm) ja RCA-kaapelilla.

    PS. Huomasin muuten, että minulla onkin RS-170:t! Mutta samat kuulokkeethan nuo käytännössä ovat
     
    Viimeksi muokattu: 03.01.2011
  19. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse oletin kanssa niin, etenkin koska maksimi äänenvoimakkuus ei kuulokkeilla ole niin erityisen suuri (ainakaan verrattuna tehokkaisiin langallisiin kuppeihin), sekä osin tuohon digitaalisuuteen liittyen. Mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole. Mielellään kyllä haluiaisin kokeillä pakasta vedettyä paria hyvälaatuisella sähköllä ja pistorasioilla sekä korkealaatuisella puhtaalla antolaitteella, ennen kuin sanoisin asian saletiksi.

    Mitä kysyit tuossa viestissäsi vielä ennen ediointia, niin kyllä: Omanikin ottavat herkästi häiriösignaalia kosketettaessa 3,5mm signaalijohdon päätä, joka on sinänsä täysin ymmärrettävää. Onhan ihminen itse sähköä tuottava ja toiminnaltaan sähköisiin ilmiöihin perustuvua organismi.
     
  20. urpokarhu

    urpokarhu Guest Guest

    Liittynyt:
    08.04.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep jälkimmäistä editoitu siksi, että tajusin johtavani sähköä ;) Mutta vein luurit takuuhuoltoon, saa nähdä tekevätkö asialle mitään.