Screenmaxx.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana bonebon, 14.07.2005.

  1. bonebon

    bonebon Guest Guest

    Liittynyt:
    13.07.2005
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin pistää varoittava esimerkkinä kokemukseni Screenmaxx.comista. Kehoitan kaikkia suomalaisia olemaan tilaamatta kyseisestä verkkokaupasta.

    Tilasin 22.6. Hitachi plasma TVn ko. liikkeestä. Heti samana päivänä saapui vahvistus että tavaraa löytyy heiltä ja ohjeet maksamiseen etukäteen (vorkasse). Maksuohjeissakin oli liikaa sälää (IBAN ja BIC numerot olisivat riittäneet mutta mukana oli back code ja account code, jotka eivät olleet täydelliset ja joista Sammon verkkopalvelu herjasi. Soitto Sampoon kuitenkin auttoi eteenpäin maksamisessa). Maksu tapahtui 23.6.

    Vajaata viikkoa myöhemmin 29.6. Screenmaxista soitettiin. He eivät voikaan toimittaa tuotetta. Samalla yritettiin tyrkyttää jotain muuta mallia. En ollut kiinnostunut vaan pyysin palauttamaan rahat. He arvioivat että se kestää noin viikon.

    Viikkoa myöhemmin 8.7. keskustelin heidän kanssaan puhelimitse. He arvioivat että raha saapuu seuraavalla viikolla. *

    12.7 pistin emailin kautta kirjallisen vaatimuksen rahojen takaisin saamisesta. Tähän viestiin ei ole vastattu vielä.

    *Sivujuoni: Screenmaxista soitettin minulle, koska pistin 7.7 sisään uuden tilauksen Hitachi LCD-televisiosta. Sitä he eivät voineet vahvistaa, koska Hitachi ei toimita heille tavaraa. Tälläkertaa ei tullut sentään tilausvahvistusta ja maksupyyntöä. Taas muiden tuotteiden myyntiä puhelimitse. Varsinkin Panasonicin LCDn. Sanoin ei kiitos.

    Nyt sitten vain odottelen vielä viikon, ellei mitään vastausta kuulu, ja soitan taas Saksaan. Sen jälkeen minun on pakko ottaa ulkopuolinen taho mukaan tähän asiaa selvittämään.

    Tarina on kesken, joten pistän päivitykset kun jotain uutta ilmenee.

    -bone

    ps. Paljon olen netistä tilannut ja vorkasse periaatteellakin, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun on ongelmia. Ja ongelmia tuli juuri silloin kun kyseessä on tuhannet eurot, ei sataset.
     
  2. Pura

    Pura Guest Guest

    Liittynyt:
    30.12.2003
    Viestejä:
    75
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yleensä ei tule dissattua liikkeitä, mutta itselle tuli myös pientä erimielisyyttä ko. liikkeen kanssa samohin aikoihin. Olin ostamassa Pansuun (ae500) lamppua tuolta liikkeestä verkkokaupan kautta. Kaikki oli aluksi ok, kaupan tilaustiedoissa oli hinnat ja tuote ok ja liikkeestä tuli myös jonkun asteinen automaattitilausvahvistus, mikä oli myös kunnossa. Myöhemmin tuli erillinen tilausvahvistus pdf-tiedostona, missä olikin hieman eri hinnat ja päälle oli lyöty vielä extra 16% alvit, vaikka kaikissa aiemmissa tiedoissa mainittiin, että hinnat sisältävät jo alv:n.

    Kysyin sitten asiasta tietysti sähköpostitse (ystävälliseen sävyyn) ja vastaus oli lyhyt ja ytimekäs: -Hinta on tuo Suomeen toimitettuna. Haluatko perua tilauksen? (noin vapaasti käännettynä). Kiitin vastauksesta ja kyllä halusin perua tilauksen. Hintaa tuosta olisi tullut extraa n. 40€ eli ei kovin paha ja olisi jäänyt roimasti alle paikallisten hintojen, mutta jo periaatteesta piti kyllä luopua tilauksesta.
     
  3. bonebon

    bonebon Guest Guest

    Liittynyt:
    13.07.2005
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Soitin 15.7. Screenmaxille. Sanoivat että ovat samana päivänä maksaneet rahat takaisin. Nyt 10 päivää myöhemmin rahat eivät vieläkään ole saapuneet tilille. Puhuivat siis pelkkää p..koo. Luottamus on täysin mennyt. Pitää taas soitella sinne ja raapustaa virallinen reklamaatio kun 30 päivää ensimmäisestä palautusvaatimuksesta kuluu umpeen.

    Kyllä on kypsä liike. Olisi ihan mukava saada pätäkät takaisin ja päästä tv-kauppaan.

    -bone
     
  4. bonebon

    bonebon Guest Guest

    Liittynyt:
    13.07.2005
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    30 päivää kului umpeen ja lähetin Saksaan kirjallisen reklamaation. Screenmaxx vastasi samana päivänä emaililla ja kertoi että ovat yrittäneet maksaa rahat takaisin, mutta lähetys on tullut takaisin ja antamani IBAN koodi on ollut vääränlainen. Tarkistin pankin kanssa IBAN ja SWIFT koodin ja ne ovat täysin oikeat. Screenmaxx ehdotti että toimittaisi rahat crossed chequena, mutta ko. järjestelmä on kivikautinen. Siinä shekki lähetetään postitse Suomeen ja lunastetaan täällä pankista. Pankin konttorin mielivallasta riippuen nostokulu on min 11 tai 43 euroa täällä päässä. Systeemi on myös hidas. Pankin mukaan kauppa mielellään käyttää tätä, koska se antaa maksuaikaa heille.

    Vastasin Screenmaxille että rahojen takaisin lähetyksen on pakko toimia, koska olen pyytänyt heitä tilittämään ne juuri samalle tilille josta ne alunperin ovat tulleet. Selvittäkää pankkinne kanssa missä ongelma on ja palauttakaa rahat sinne mistä tulivat.

    Kaikenkaikkiaan haisee siltä että Screenmaxx on rahoituskriisissä ja yrittävät keinotekoisesti pitää kassassa asiakkaiden rahoja niin pitkään kuin mahdollista. Positiivisena mainittakoon että he sentään vastaavat puhelimeen. Kyseessä ei näytä olevan ihan alakerran autotallissa toimiva liike vaan surempi pulju, jolla on myös fyysinen liike olemassa. Olen varmaan keskustellut jo noin 5n eri henkilön kanssa siellä päässä.

    Mielenkiintoista on myös heidän luottokorttimainonta, Visa, Mastercard, American Express. Kun tein tilauksen sivun alalaidassa oli ko. luottokortit ja luulin että maksun voi tehdä luottokortilla. Kun sitten tilausta naputtelin eteenpäin ei luottokortti maksua tullutkaan eteen vaan paljastui että vorkasse on ainoa vaihtoehto. Päätin sitten kuitenkin pistää tilauksen sisään. Kysyin tästä heiltä sitten emailitse ja he kertoivat ettei luottokortilla voi maksaa. Joskus heinäkuun aikana luottokorttimainokset poistuivat Screenmaxin sivuilta, mutta nyt ne näyttävät olevan siellä taas takaisin. Ihmettelenpä vain mistä tässäkin on kyse.

    Bone
     
  5. bonebon

    bonebon Guest Guest

    Liittynyt:
    13.07.2005
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Rahat saapuivat Screenmaxilta tänään reklamaation, useiden puhelinsoittojen ja email-valituksien jälkeen. Aikaa kului ensimmäisestä pyynnöstä melkein 6 viikkoa. Never again vorkasse. Luottokortilla tilaamista voisin ehkä harkita, mutta tarkoitus on kävellä Stockmannille hakemaan LGn RZ-32LP1 kanta-asiakashintaan. Hinta on varsin kilpailukykyinen ulkomailta tilaamiseen verrattuna.

    -Bone

    ps. Onneksi en ole urheiluhullu ja telkku ei ollut MM kisoja varten:)
     
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Jaahas, meinasin tehdä jo ketjun nimeltä "Screenmaxx.com vs. Technikdirekt.de". Syy oli sellainen, että idealo.de:n kautta huomasin, että kuukauden sisään ostettava töllö (Samsung 46B750) maksaa pari sataa euroa vähemmän Screenmaxxilla kuin Technikdirektillä. Kun Screenmaxxilta oli googlen mukaan suomalaiset tilanneet ennenkin ja koska sinne käy myös Visa-maksu, niin ajattelin, että jos kerran Saksasta muutenkin tilataan satojen eurojen säästämiseksi FIN-hintoihin, niin pitäisikö koittaa myös Technikdirektin hinnoista säästää. Tietenkin tämä on pikkuisen omia periaatteita vastaan, koska minusta on tyhmää online-liikkeissä asioidessaan pistää säästäminen liikkeen luotettavuuden edelle.

    Näköjään kuitenkin Plazalta löytyy sen verran ikäviä kokemuksia ko. paikasta, että eiköhän Technikdirekt ole viisas veto -- ainakin kyseessä on luotettava ja paljon käytetty liike. Huomasin tuossa äskettäin, että Technikdirektillä on sama systeemi palautuksien suhteen kuin vaikkapa yoox.comilla eli mukaan tulee palautuslätkät, joilla varustettuna boksin voi antaa takaisin kuriirille (eikä siis tarvitse maksaa mitään palautuskuluja). Screenmaxxilla tuskin tällaista on.
     
  7. Zuah

    Zuah Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2000
    Viestejä:
    979
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itselle jäi ihan positiiviset kokemukset. Tilaus sisään ja maksu Paypallilla. Seuraavana päivänä tuli viesti, että TV:tä ei juuri nyt ole varastossa (sivujen status näytti tilatessa, että tavaraa löytyy). Varauduin jo pitkään odotteluun ja lähetin kyselyn milloin töllöä tulee taas lisää. Vuorokauden päästä sain vastauksen, että huomenna lähtee paketti Oulua kohti. Vajaan viikon kuluttua Kiitolinja toi lähetyksen kotiovelle.