Sanyo PLV-Z5 sininen kateissa

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana juviale, 28.12.2018.

  1. juviale

    juviale Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vanha Sanyo teki tenät ja ei enää käynnistynyt. Kokeilin kuitenkin vielä vanhalla lampulla ja sillä lähtikin toimimaan. Lamppu on vanha joten kuva on todella haalea mutta huomasin että sininen väri puuttuu kokonaan, testikuvassa sininen näkyy mustana.
    Onko vika tykissä vai lampussa?

    Ostin jo aiemmin uuden tykinkin, Optoma HD144X mutta enpä tullut tarkistaneeksi heittoetäisyyksiä joten piti palata takaisin Sanyoon. Jos nyt Sanyo on oikeasti tiensä päässä, vaihtoehtoina olen miettinyt n. 75" telkkaria tai tonnin hintaluokassa uutta tykkiä. Lens shiftä pitäisi olla 50% ja 90" kuva onnistua 4,6 metristä. Tykki kankaan yläreunan kohdalla. Olisiko suosituksia tähän? Epson EH-TW6700 voisi olla vaihtoehto, entä muita?
     
  2. Lyijy

    Lyijy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    98
    Saadut tykkäykset:
    7
    Olet varmaan jo tykin vaihtanut, mutta tässä muutamia ajatuksia.

    Sulta on sen sinisen värin paneeli tai mikä lie palanut puhki, joten uuden tykin vaihto edessä. Mulla ollut myös joskus tuo Z5 ja nyt Epsonin EH-TW6800. Hyvin pitkälti siis sama kuin tuo 6700. Itse olen ollut tuohon Epsoniin tyytyväinen ja kuvanlaatu jo paketista nostettuna paljon Sanyoita parempi. Valovoimaakin huomattavasti enempi, joten telkkarin katselu hajavalossa onnistuu hyvin. Ainoa pieni miinus automaattisesta iiriksestä, joka kyllä syventää ”mustaa”, mutta jonka toiminnan saattaa havaita joissakin kohtauksissa.