Sanyo PLV-Z5 kalibrointi

Keskustelu osiossa 'Säätö- & kalibrointinurkka' , aloittajana latexii, 29.01.2007.

1. latexii

latexii Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    230
    Onko kukaan perehtynyt Z5 säätöihin ? Itse katselen tällähetkellä kuvaa kreatiivisena joka taitaa olla Z4:ssakin valittavana, moitittu ihan toimivaksi.

Kohta saan AVIA säätödvd:n ja alan sen mukaan säätämään kys. laitetta.. Sitten voin laittaa tänne ainakin noi omat säätöni. Mutta olisi kiva jos porukka viitsisi tänne laittaa omia asetuksiaan :king: ??

2. Salmisen Simo

Salmisen Simo New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Laittakaas niitä asetuksia vai onko vastaavat kuin Z4? täh

Meikäläinen saa vasta tällä viikolla skreenin valmiiks ni ei ossaa vielä ite niistä sanoa.

3. latexii

Saadut tykkäykset:
    230
    joo, luulis jonkun olevan säätäneen jo tuota kyseistä tykkiä, vai eikö kellään sitä muka ole ? ;D hehe

4. Guybrush

Guybrush New Member

Saadut tykkäykset:
    0
  5. raspyry

raspyry New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse asetin seuraavat säädöt. Näyttää paljon paremmalta kuin tehtaan asetukset. Kyseiset säädöt löytyvät Z4:n kalibrointi Threadista.

brightness +3
    Contrast -3
    Color +4
    Tint +3
    Color temp. Mid
    Red 0
    Green 0
    Blue 0
    Sharpness 0 (set it to your liking up to -6)
    Lamp control eco
    Gamma +1
    Lens iris -50
    Lamp iris Auto
    Auto black Strech Off
    Contrast enhancement Off
    Transient improvement L1 (or off)
    Gain R -5
    Gain G -9
    Gain B +3
    Offset R -15
    Offset G +15
    Offset B -2
    Gamma R +5
    Gamma G -5
    Gamma B -3

Saapa nähdä jaksaako enempää kikkailla. Screenin koko (kuva alue) 190x107.

6. Guybrush

Guybrush New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Millainen screeni raspyrylla, harmaa vai valkoinen...?

7. Repo

Repo Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista, että z4:lle väännetyt säädöt toimivat tehdassäätöjä paremmin. Yöllä testailin noita avforumilta löytyviä (ISF) säätöjä. Musta ja tummanpään erottelu ovat aika kohdallaan, mutta kontrastia,brightnesia ja gammaa joutui hieman hiomaan, jotta valo riittäisiö. Hepulla jolle teknikko oli asetukset säätänyt oli 1.4gainin valkoinen kangas ja oma 92" da-lite on harmaa 0.8gainilla. Toinen joka ei noilla säädöillä toiminut oikein oli iho, joka näytti kellertävältä. Tämänkin sain mielestäni pienellä värien säätämisellä suht kohdalleen ja nyt kuva on kohtuu hyvä, tosin kunhan jostain revin aikaa käyn dve:n kanssa vielä säädöt läpi, jos jaksan.

Mutta kannattaa testata noita kyseisiä asetuksia, itse en mustaa (no olipa yllätys) saanut lähellekkään noin hyväksi.

8. raspyry

raspyry New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on mdf-levy+harmony x073. Mielestäni screeni on enemmän harmahtava kuin valkoinen.

9. raspyry

raspyry New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Saitko kuvan tarkaksi? Itse olen hiemän hämilläni kuvan tarkuuden suhteen. Syötän signaalia 720p tykille ja kuvan tarkkuus nykyisellään ei ole aivan loistava. Katselimme kummilasten kanssa Stuart Little 2:ta ja siinä animoidut hahmot olivat todella tarkkoja mutta muu kuva ei ollut läheskään niin tarkka. Eli onkohan meikäläisellä vielä jokin säätö kuvan tarkkuuden suhteen pielessä vai saako kuvaa tarkennettua ylipäätään. Jos saa niin miten?

10. Repo

Repo Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuva on todella tarkka, siis jos terävyyttä tarkoitat. Oleellisin säätö tuohon on ihan focusrinkulan manuaalinen pyörittely ;)

Tykin tarkkuus oli ensimmäinen asia, joka erotti tämän optoma h27:sta ja hd70:sta. Ja mun puusilmille pikseliverkko ei ole ongelma, joten voin vääntää focuksen terävimmilleen.
    Millä syötät kuvaa? Mulla Oppo 971H.

Kuvaa säädettäessä animaatioilla ei tee mitään, paitsi jos teet usermodea nimenomaan piirretyille.

11. sakali

sakali Active Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Eihän vaan ole kysymys filmin syväterävyydestä (kuvan ominaisuus)?

12. raspyry

raspyry New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, terävyyttä tarkoitin. Täytyy joku laittaa pyörittelemään focusrinkulaa uudelleen jonkun muun leffan kanssa. Istun wheelchairissa ja tykkitelineelle ei ole mitään asiaa.

Itsellänikin on Oppo 971H. Kokeilin piruuttani laittaa Oppon syöttämään signaalia 1080 ja kuvan tarkkuus parani mielestäni - liekkö korvien välissä vikaa.

13. latexii

Saadut tykkäykset:
    230
    Hmm, kertokaas joku kun oma ajatus ei kulje.. Eli jos vaihdetaan Gain 1.4 -> 0.8 niin mitä esim. kirkkaudelle ja kontrastille pitäisi tehdä ? ( esim. ihmiset näyttävät kellertävälle) ps. tiedän että olen aloittelija ja ohan se jostain alotettava.

Repo, viititkö heittää tämänhetkiset asetuksesi ? itellä on saman gainin kangas, katsoisin miltä näyttäis =)

14. tahvaja

tahvaja New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Laitapa tosiaan omat asetuksesi tänne, mulla on sama tykki ja kangas, kokeilisin mielelläni.

Jama

15. Repo

Repo Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Hieman oli taukoa tykittelyssä, mutta tässäpä nämä:

brightness +3
    Contrast +2
    Color +6
    Tint 0
    Color temp. User
    Red 0
    Green 0
    Blue 0
    Sharpness+1 (set it to your liking up to -6)
    Lamp control Full tai A1, vaihtelevasti, tosin ei se ero suuri ole ecoon verrattuna.
    Gamma 0
    Lens iris -15
    Lamp iris Auto1
    Auto black Strech Off
    Contrast enhancement Off
    Transient improvement Off
    Gain R +1
    Gain G +2
    Gain B -8
    Offset R +13
    Offset G -12
    Offset B -6
    Gamma R -3
    Gamma G 0
    Gamma B 0

Muuten kuva mielestäni erittäin hyvä, mutta lievä keltaisen korostuminen vaivaa joissain otoksissa/kohtauksissa.

Laitelkaa kommentteja miltä näytti ;)

16. tahvaja

tahvaja New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Asetukset näyttää mun setillä "ihan ookoolta," paremmalta kuin omat silmämääräiset fiilispohjalta tehdyt asetukset. Varsinaista referenssiä saan loppukuusta, kun kaverini tulee tekemään kalibroinnin jonkinsortin laitteen kanssa. ( http://www.pixheli.com/palvelut.html ja sieltä "Värinhallinta")

17. latexii

Saadut tykkäykset:
    230
    Ihan hyvältä näytti =) ainoostaan joutu vähä rukkaamaan kirkkautta ja kontrastia koska kankaani on pienempi ja veikkaan että tykkinikin lähemäpänä :) mutta kiitoksia :) kyl nyt kelpaa..

Kiinnostaisi kyllä toi nähdä miltä kuva näyttäisi kalibrointilaitteen jälkeen.. mutta no kauneus on katsojan silmässä :)

18. Guybrush

Guybrush New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Repon asetukset todellakin hyvät, hieman kirkkautta jne muokkailin. Omassa tykissäni vain tuli ongelmaksi että oikea reuna on SELKEÄSTI vaaleanpunainen nyt... Color uniformity ongelma, säädettävissä itse Z5:sessa vai huoltoon..?

19. Kajzu

Kajzu New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla oli saman tyyppinen ongelma, paitsi että ruudun vasen laita oli punertava, oikea vihertävä. Maahantuojan mukaan tuota ei voi itse säätää kuntoon, joten huoltoon vain.

20. CrC

CrC New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Meniköhän joku säätö vikaan kun noilla Repon ohjeilla kuvasta tuli punaisempi ja Matrixin vihreä maailma katosi?