Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Sanyo PLV-Z4

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Jupe, 30.08.2005.

1. hkj

hkj Avatar Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta Z4 on kuitenkin paremman näköinen kuin Panasonicin PT-AE900E. Erittäin mielenkiintoista nähdä kuinka noiden hinnat asettuvat toisiinsa nähden ja onko takuu edelleen Panan 2 vuotta vastaan Sanyon 3 vuotta. Ominaisuudet näyttävät nopealla katsauksella olevan aika yhteneväiset, liitännät taitavat hieman erota toisistaan, olisiko Sanyossa yksi liitäntä enemmän?

Himottaisi ostaa noista toinen, mutta hieman vielä mietityttää kun ei ole oikein kunnon materiaalia saatavissa jota tykillä sitten näyttäisi, X-Box 360 tai PS3 auttaisi toki tähän vaivaan :)

2. Jeje2

Jeje2 Fubar Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    3
    Panalla kaksi vuottako? Eiks pana valmistajana oo vuoden antanut?

Ja eiköhän AE900E mallissa sitten löytyne euroopassa yhä SCART liitin.

3. hkj

hkj Avatar Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikilla elektroniikkalaittella on nykyään 2v takuu (ainakin suomessa), sanoi valmistaja mitä tahansa.

Niin näkyi olevan scartti ja Sanyossa ei taida olla, eli yhtä monta liitäntää olisi.

4. att

att Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyy kai tunnustaa, että pistin viime viikolla tilauksen sisään Z4:sta (tsnversand.de). Toinen asia sitten on se, että milloin sen oikeasti saa. Sivuilla mainittu 2-3 viikkoa kuulostaa yltiöoptimistiselta, mutta mielelläni olen tässä suhteessa väärässä.

5. geecb

geecb Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Missä annetaan/määrätään tämä 2 vuoden takuu?

6. Jupe

Jupe Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    32
  7. j0sku

j0sku Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  8. Jupe

Jupe Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    32
    Toivottavasti tosiaan, Att:hän tuossa yllä jo tilasi pokkana. Kieltämättä jos hankkisi ilman mitään arvostelutietoa jonkun noista, Sanyo tuntuisi juuri nyt teoriapohjalta turvallisimmalta ostokselta tulevista D5 malleista. Hinta on asiallinen. Aiemmat Sanyot on olleet kohtalaisen luotettavia, backuppina hyvin toimiva huolto ja 3v takuu. VB:tä on esiintynyt muita vähemmän ja säätökin on mallissa, samoin pölyn itseputsaus. Sijoitus joustava ja erityisesti on offsetti kuten edeltäjässä (mikäli tajuttiin speksit ja sakujen testi oikein!) ja viimeinkin mallistossa myös pitkällä zoomilla. Kuvanlaatu on täysi arvoitus mutta niin on muissakin, on kuitenkin helppo veikata laatu paremmaksi kuin D5-sarjan edeltäjissä.

Verrokeista tietenkin jokainen olisi lähes sama mutta jotkin ominaisuudet jokaisessa mietityttää, jossain sijoitus, jossain ääni jne. Esimerkiksi Panskussa juuri kun toivoi VB:n poistuneen laskuista tulee tämmöstä AVS-heittoa. Saako sijoitukseen offsettiä on siinä toinen kysymys. Hitachissa 27 db mökä arveluttaa jne.

Toki mielellään itse lukisin muutaman arvion ulkomailta ennen kuin tekisin rankinglistan ja tietenkin foorumilaiskolleegoiden kommenteista on aina apua mutta jos olisi pistoolilla uhattuna pakko tilata projektori tänään, ihan jo hinnan ja edeltäjien maineen takia päätyisin just nyt Z4:een.

Hauska nähdä pitääkö ennakkoaavistus arvostelujen jälkeen. En minä silti usko sen ennakkotilaajien kovasti pettyvän, ei näissä niin merkittäviä eroja ole koskaan ollut.

9. att

Saadut tykkäykset:
    0
    Jupen järkeily muistutti varsin pitkälti omaani. Alunperin kiikarissani oli Sonyn HS50 (ja on edelleen, jos jostain syystä Z4 viivästyy pahasti tai osoittautuu täydeksi sudeksi), mutta Z4 näyttäisi pääsevän varsin lähelle kontrastissa. Hinta on Z4:lla kuitenkin ainakin vielä tällä hetkellä Sonya halvempi. Lisäksi zoomi on parempi, mikä helpottaa sijoittelua, valotehoa löytyy enemmän, pölynpuhdistusoptio kiinnostaa ja toiveissa on myös saada tietokone HDMI:n kautta kiinni (tyyliin Z3). Ääni oletettavasti varsin hiljainen, toiveet VB:n vähyyden suhteen myös korkealla. Onhan tuossa vielä paljon epävarmuustekijöitä, mutta toivotaan parasta. Eiköhän jonnekin putkahda vielä muutama arvostelukin ennen kuin Z4:sia oikeasti ruvetaan lähettelemään asiakkaille.

10. kjt

kjt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    att:lle kyssäri. Oliko tuo tsnversandin hinta 1799eur alv:lla? Tänään kun tutkailin muita saksalaisia kauppoja niin ilmoittelivat Z4:lle 2300eur hintoja. Jos ne hinnat pitävät kutinsa niin silloinhan laitetta aletaan myymään suomessa n.2500eur hintaan. Ei hyvä! Toivottavasti olen väärässä.

11. KaKui

KaKui FullHD Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    40
    Ainakin sivuilla lukee:

Alle Preise sind inkl. 16% MWSt. zuzügl. Versandkosten wie in jedem Artikelangebot einzeln angeführt (all prices include 16% V.A.T.)

12. Tema

Tema Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    5
    Onko myös Saksasta tai muualta EU-alueelta hankituissa laitteissa 3v takuu ja toimiiko se myös Suomessa?

13. att

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä siinä pitäisi olla verot mukana. Itse asiassa viime viikolla hinta oli 1798 euroa eli euron halvempi kuin tällä hetkellä ;) Tilasin toki COD:llä, koska itse olen vielä varsin skeptinen todellisen saatavuuden suhteen, joten tilausvahvistuksessa kaikkine lähetyskuluineen laskun loppusumma oli 1833 euroa.

14. jriihi

jriihi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän noissa takuu toimii suomessa varmaankin. Hm mieli tekis ostaa moinen vaikka Z3 jo onkin ;) Tosin vois ehkä harkita jotain telkkaria ensin..:)

15. KillBill

KillBill Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mites jos tuolta tsnversandinsta tilaa COD ,niin voiko maksaa täällä päässä sitten luottokortilla?

16. att

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä olen itse aikaisemmin vastaavaa kokeillut, niin summa piti olla käteisenä ja nimenomaan tasaraha. Juuri tästä nykyisestä UPSin systeemistä en tiedä, mutta ajattelin kyllä varustautua setelinipulla, kun toimituspäivä koittaa.

17. ketma

ketma Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos tilaat niin varaa käteistä ja TASARAHA. Jouduin itse kuseen kun kuskilla ei ollut vaihtokassaa ja sain juosta ympäri työpaikkaa vaihtamassa rahaa...

18. shaman

shaman Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Vertasit pysäytys kuvaa, joka tukee DLP:eiden parempaa ASNI kontrastia, mutta kyllä toi ON/OF kontrasti on varsin tervetullut juttu, sillä niin kuin JUPE mainitsi juuri ne himmeät kohdat ovat olleet LCD:eille ongelmallisia. Nyt musta on mustaa pimeissä kohtauksissa, ja se on todella hyvä asia.

Eikö juuri paljon hehkutetut CRT:t ole nimen omaan tossa on/of kontrastissa hyviä eikä niinkään ANSI kotrastissa. Saa korjata jos oon väärässä.

En ole fanaattinen LCD:n kannattaja mutta kyllä toi päänsärky DLP koneista on kanssa melko vakava juttu. Itse kanssa tykkään Infocuksen kuvasta, mutta jos saisin valita HS50:n vai 5700:n, niin kyllä se olisi Sony 'in any given day'.

Ainoastaan mielipiteitä ei muuta.

Shaman

19. JaniH

JaniH Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    16
    Pitää paikkaansa. ANSI-kontrasti on parhaillakin crt:eillä huonompi kuin hyvillä dlp:eillä.

20. Temi

Temi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulle tuli tsnversandilta n.kuukausi sit 700:en ups:lla ja ois käyny tilisiirto tai jos ei tasarahaa,niin ois palauttanut ylim. mun tilille.Kaveri sai viikkoo myöhemmin oman tykkinsä,sille ups:n kuskille taas piti olla tasaraha!!!Outoa,kuiteski sama kuriirifirma?