Sanyo PLV-Z2000 1080p

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Jupe, 25.08.2007.

  1. JouniKone

    JouniKone Guest Guest

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän nuo kohtuu halvalla tuntuuvat myyvän noita Sanyoita pois... ihmetyttää vaan, että miksi?

    Tai no, siis tuota mustaa mallia pleikkarilla saa jo melkeen kahteen tonniin... Mikä olisi jo houkutteleva tarjous, jos vaan olisi tilaa/käyttöä tykille, mutta, kun ei ole, pleikkarille kyllä olisi... :)
    Omiaan ei kumminkaa saa takaisin, jos ostaisi tuon paketin ja kokeilisi myydä tykin pois erikseen... :(

    Ihan vain mielenkiinnosta, että onko tykissä jotain tyyppivikaa ilmenny, vai millä ihmeellä sitä nyt noin halvalla myydään? Vai eikö tuo musta malli nyt vain jostain syystä mene kaupaksi?
     
  2. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Z2000:n ei ole testeissä pärjännyt ihan niin hyvin, kuin Sanyon aikaisemmat mallit. Valoteho ainakin on saanut testeissä moitteita.

    Musta väri ei ilmeisesti ole sisustajien mieleen, kun kyseessä on näkyvälle paikalle tuleva laite. Aika monella videotykki tulee kiinni kattoon ja valkoisesta katossa musta tykki kyllä erottuu helposti, joten se ei varmaan ole kovinkaan haluttu väri.
     
  3. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
    Johtuiskohan siitä, että PS3 on myös musta, kuten Z2000 BLK ?
     
  4. JouniKone

    JouniKone Guest Guest

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, mätsäähän ne väriltään...

    Ei sinällään muuta, pisti vaan silmään tuossa uutta vir. vahvistinta katsellessa, että jos sama tykki valkoisena ilman pleikkaa maksaa sen ~1900€ ja mustana pleikkarin kanssa saa karvan verta yli 2000€, niin kyllä jo melkein ostaisin minkä värisenä tahansa... sopi sisustukseen tai ei. :)

    Siitä heräsi tällainen kymysys. :)

    -Jouni
     
  5. bog

    bog Guest Guest

    Liittynyt:
    20.04.2008
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakin Marekilla tykkiä ja Pleikkaria ostaessa saa käteen lapun joka pitää lähettää Sanyolle. Pleikkarin saa sieltä sitten joskus...

    Itse olen jo kuusi viikkoa pleikkarin tuloa odotellut. Onkohan joku muu Sanyo + PS3 bundlen ostanut saanut jo pleikkarinsa?
     
  6. Sean80

    Sean80 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2007
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä ole PS3 tännekään saapunut tuolta Sanyolta. Joskus huhtikuussa lapun sinne lähetin.

    Kyselin reilu viikko sitten tilannetta. Silloin sanoivat, että varastosta tavara loppu ja että kahden viikon sisällä pitäisi tulla uusi kuorma.

    Odotellaan...
     
  7. Jpee

    Jpee Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.07.2002
    Viestejä:
    322
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sanyo + PS3 bundlen ostin noin 3kk sitten. Minulla meni noin 5-6 viikkoa toimitukseen. Kyllä se PS3 sieltä tulee. Itsekin aloin jossain vaiheessa miettimään, että noinkohan jää PS3 saamatta, mutta vaatii vaan normaalia enemmän kärsivällisyyttä odotella :)
     
  8. Repo

    Repo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    457
    Saadut tykkäykset:
    0
    Millaista kangasta z2000:n omistajat käyttävät? Valmiina olisi harmahtava draperin 92" HCG kangas, mutta onko harmahtava huono kyseiselle tykille? Jostain olin lukevinani, etteivät fullhd tykit enää juuri hyödy kangas kikkailusta, vaan mustantaso alkaa olla jo riittävä valkoisellakin kankaalla.
    Kertokaa.
     
  9. velotce

    velotce Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    145
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kerrankin osuva mainoslause:

    [​IMG]

    Pannaanko tilaukset vetämään?
     
  10. CrC

    CrC Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    394
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilataan vaan, jospa ne hyvittää Z5:sta vaikka pari tonnia :D
     
  11. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    Jos sellainen kerran on valmiina, niin taloudellisin ratkaisu on sulle pitää vanha.

    Mustan taso ei tuossa välttämättä ole se jokin tekijä, jonka muuttumisen jälkeen harmaa toimii tai ei toimi. Enemmän kyse on riittääkö kirkkaus kuvakokoon. Jos ei riitä tarvitsisit heijastavamman joka ei leikkaa kirkkautta liikaa. Po. Draper-kangas sinänsä näyttää varmasti täysin katsottavaa kuvaa vaikka siihen heijastaisi uusimmalla JVC:n mallilla kunhan kuvakoko on tälle toimiva. Harmaan ja valkoisen eroistahan täällä on väitelty maailman sivu mutta asia on kaikkea muuta kuin mustavalkoinen.
     
  12. rodney

    rodney Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
  13. pro_jone

    pro_jone Guest Guest

    Liittynyt:
    29.06.2006
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve

    On suomenkieliset valikot. Tilasin myös tuon paketin. Toimitus kesti hetken, mutta pleikkari oli mukana, eikä tarvinnut anella mitään lapulla.
     
  14. rodney

    rodney Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkäs kokoista kuvaa sinä pidät kun olen noista testeistä lueskellut että ei olisi mikään mainio tykki jos kankaan koko ylittää 110"???Itellä on nimittäin 119" kokoinen kangas ja kankaan ja tykin väli n.5m
     
  15. sivakkalla

    sivakkalla Guest Guest

    Liittynyt:
    30.06.2008
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    mitäs toi paketti tuli kokonaisuudessaan maksamaan?(verot ja toimitus?)
     
  16. Maranello

    Maranello Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt täytys tykki tilata ja tilanne hankaloitu kun tätä Sanyon Z2000 saa melkein samaan hintaan kun Optoman HD800 joten kumpi olis parempi sijotus, kun optoman asennus ei tuota ongelmaa tilan puolesta. Mutta miten kuvan laatu vertailu? Hiljasempi ja paremman takuun Sanyo kyllä omaa.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2008
  17. sivakkalla

    sivakkalla Guest Guest

    Liittynyt:
    30.06.2008
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen myös harkinnut hinnan puolesta joko tätä sanyota tai optoman hd80 tai hd800x ja vertaillut kuvia muutamaan otteeseen eri paikoissa. Ja mielestäni kyllä optoma vie voiton (sekä tuo 800x että 80) sanyosta kuvan laadullisesti. Vaikkakin itseäni vielä epäilyttää dlp-tekniikan paljon puhutut sateenkaari-ilmiöt. Itse olen sen verran puusilmä etten niitä näe (vaikkakaan ei kyllä kymmenkunta tuttuanikaan niitä näe), niin silti mietityttää etää jos kuitenkin käy niin että joku tulee kylään ja kärsiikin noista sateenkaarista.

    Yhteenvetona Optomassa musta on mustempaa ja kuva elävämpi, kun taas sanyossa jotenkin teollisen ja kaksiulotteisen näköinen. Ja ei tuo Optoman melu kyllä olohuonekäytössä haittaa. Sen mitä optoma luontaisen melunsa puolesta rasittaa kuuloa niin varmasti sanyo tuottaa vähintäänkin saman metelin hellasäröna, muotoilun ja ulkonäkönsä takia. Optoma on kooltaankin hillitympi ja siis muotoilultaan silmäystävällisempikin.

    Suosittelen että käyt itse kuvia vertaamassa.

    Itse olen kyllä vahavasti kallistunut tuon Optoman puoleen.

    Ps. en ole mikään hifisti joka varmasti huokuu jo tekstistänikin.:king:
     
  18. anidabi

    anidabi Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    1 676
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itse en kuitenkaan omia ostospäätöksiä tee kavereita silmälläpitäen. Tarkoitas siis omaan harrastukseen liittyvää, esim. onko mun salibandy kengät sopivan väriset kaverin mielestä, tai että näkeekö satunnaisessa jalkapallon seuraamisessa sateenkaaria, tai tykkääkö ville kamu mun uudesta kauluspaidan kuvioista. :rolleyes: Ihan itseäni varten sen tykin kuitenkin hommaan. Tiesyti olisihan se ihan kiva jos kukaan kavereista ei niitä sateenkaaria näe(ainakin näin on toistaiseksi omassa kaveripiirissä :) ).
     
  19. pro_jone

    pro_jone Guest Guest

    Liittynyt:
    29.06.2006
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuohon pakettihintaan tuli muistaakseni 22e postikuluja. Verojahan tuosta ei mene kun on eu maa.

    Tykkiä on kyllä haukuttu himmeäksi, mutta en voi oikein tuohon sanoa mitään, kun kuva on 92 tuumaa ja huone täysin musta. En tiedä miten sitä mitataan, mutta kun tulee leffassa auringon paisteella kuvattua, niin silmiä pitää siristellä kun on niin kirkas.

    Tykki on tosi hiljainen pleikkariin verrattuna.

    Tyytyväinen olen.
     
  20. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    Aika harva näkee sateenkaaria itseään tai varsinaisesti just niistä häiriintyvät. Onhan täällä vuosia jatkuneet gallupit (katso https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=40193 ) ja ongelma lienee pitkän ajan käsitykseni mukaan yksinkertaistaen pää- ja silmäsäryssä tai suomeksi "jomotuksessa". Se on syy miksi itse en ole uskaltanut DLP:tä hankkia kotilaitteeksi vielä. Siedän oireita itse mutta kun lievästi saan niitä minäkin, en uskalla/viitsi usein vieraita leffailtaan kutsuvana ostaa (yksiväripyöräisen) tekniikan tykkiä. Sinuna jos oireita et saa, hankkisin vain kylmästi parhaana pitämäsi.
    On myös legenda ns. dlp-omistajan kavereista, joita tässä Sanyon ketjussa ei nyt tarvitse retostella enempää mutta pisti silmään mainitsemasi sattuma. Lähes 10 vuotta asiaa on yritetty ihan aidosti selvittää ja merkillistähän se todella on, ettei lähes kenenkään DLP-tykin omistajan ystävä koskaan näe ongelmia. Ei millään pahalla, en sinua epäile lainkaan - varsinkin olet vasta hankkimassa laitetta, koska kyllä se toisaalta niinkin on, että vastakkaiset väitteet voi olla tasan yhtä totta useasta pienestä näkökulmasta.

    Lisää DLP-haittojen tutkimisesta ja osin hutkimisesta mm. näissä ketjuissa, joista lisää linkkejä:
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=40193
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=53043
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=45011
    Keskustelua DLP:stä lienee suositeltava jatkaa niissä.
     
    Viimeksi muokattu: 01.07.2008