Sanyo Plv-Z1/Z2/Z3/z4 lampun kesto

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana cybo, 12.01.2006.

  1. -X-

    -X- Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2010
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Z-5 alkuperäinen lamppu palanut joku ~4300 tuntia ja vieläkin jaksaa palaa ihan ookoo. Onhan tuo toki himmentynyt jo, mutta ihan katsottavissa vielä kyllä. Vaihdon valo palanut jo pidemmän, mutta ei tuosta niin jaksa välittää kun vielä on katsottavissa. Eco modella lähinnä katsottu.

    Kai sitä pitäisi kuitenkin ostaa jo varalle jemmaan varalle lamppu kun tuo tuosta hiipuu. Mistä vara lampuista porukalla on hyviä kokemuksia? Tilaanko vaan eBaystä halvimman mahdollisen (~50€) telineen kanssa vai kannattaako katsoa jotain muuta vaihtoehtoa?
     
  2. Captain Slow

    Captain Slow Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.10.2014
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    2
    eBayn kautta halvimmat on sitä samaa mitä täällä kotomaan kuppiaaltakin saa 90pv takuulla, eli osta vaan mutta varaudu uusimaan 500-1000h kohdalla ja älä ihmettele jos tuntuu siltä ettei ole kaikkein kirkkaimmasta päästä.., niiden kanssa kun on ns. Arpapeliä tuon laadun suhteen.
    Kotomaan kauppiaalta saa kyllä laadukastakin polttimoa, mutta joutuu vannottamaan että lähettää lampun jossa lukee vähintään Philips, Osram tai Ushio..
    Muutamat kerrat ostanu kotomaan lamppukauppiaalta orkkis lamppua, mutta saanut leimattoman/tekstittömän lampun ja joutunu vääntään kättä asiasta, ja asia kyllä korjaantunut.., mutta turhauttavaa ylimääräistä jumppaa sekin.

    Kaikkein paras on aina ostaa 100% orkkislamppu ja ihan kunnon jälleenmyyjältä, ja yleensä orkkislampun kanssa tulee uusi ilmansuodatin. Orkkislampulla toteutuu luvatut tunnit ja kirkkaus ei katoa 500h jäkeen...
     
  3. aphid

    aphid Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.06.2003
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    1
    Z5:n alkuperäisen POA-LMP94:n saatavuus taitaa ruveta heikentymään, pricejapan.com:kin myynyt varastonsa näköjään loppuun, niitä sai sieltä jollain 160€:llä parhaillaan.
     
  4. simo.n

    simo.n Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2008
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. anoniitti

    anoniitti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    59
    Saadut tykkäykset:
    3
    Itse ostin 100€ polttimon kiinasta ja vaihdoin itse vanhaan kehikkoon(en suosittele). Ihan tyytyväinen olen ollut ja taitaa olla jotain reilut 700h ja kolme vuotta jo kestääkin eco modella. Varmaan alkaa tykki olemaan muutenkin jo elinikänsä päässä niin en ainakaan omalla käytöllä panostaisi 160euroa tuohon aitoon lamppuun.

    Kirkkaudesta en osaa sanoa kuin että lamp iris on auki ja lens iris muistaakseni -50 (ecomodella) joilla katselee pimeessä huoneessa leffoja hyvin.

    Itse ostaisin 50€ lampun (sis. postit) 150pv takuulla? Amazonista: http://www.amazon.co.uk/Electrified...ie=UTF8&qid=1430668273&sr=8-1&keywords=lmp-94
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2015