Samsung LE40M86

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Lootu, 27.03.2007.

  1. JJK80

    JJK80 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    778
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä nuo Samsungista johtuvat.

    Käytätkö television sisäistä DVB-T -viritintä vai ulkoista digiboksia?
     
  2. JJK80

    JJK80 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    778
    Saadut tykkäykset:
    0
    P3 -> AV-vahvistin -> Samsung M86/87

    Siinä tapauksessa tuo toimii, jos vahvistimen saa varta vasten asetettua 24Hz -tilaan, jolloin kun PS3 lähettää Samsungille kyselyn 24Hz -tuesta, niin vahvistin vastaa, että se on 24Hz -tilassa (tuki löytyy), eikä vahvistin tee Samsungille kyselyä 24Hz -tuesta.

    Jos vahvistin tekee kyselyn Samsungille, niin silloin 24Hz -tila ei toimi.

    Siinä tapauksessa ei myöskään toimi, jos vahvistin ei puutu millään lailla tuon 24Hz -tilan käsittelyyn, vaan toimii vain signaalin läpivientinä. Joka on sama tilanne kun olisi kytkenyt PS3:n suoraan Samsungiin kiinni.

    Tuon 24Hz tilan toimivuudesta ei käsittääkseni ole mitään mainintaa laitteen ominaisuuksissa/teknisissä tiedoissa. Saksan Samsungin web-sivulla on tosin mainostettu kyseistä ominaisuutta.

    Sinun kannattaisikin vedota noihin muihin konkreettisiin vikoihin kuten noihin Scart-häiriöihin ja mahdolliseen (Xbox360) VGA 1080p toimimattomuuteen, jotka huoltomieskin voi helposti itse todeta. Tällä perusteella voit halutessasi vaatia kovaäänisesti korjausta, etkä tyytyä huoltomiehen vastaukseen, että Scart-häiröt ovat ominaisuus.

    Saattaa olla, että huoltomies joutuu tällöin vaihtamaan esim. emolevyn ja tuo 24Hz -ongelma saattaisi hyvinkin korjautua samalla (jos 24Hz toimimattomuus on kiinni emolevystä?)

    15. kesäkuuta julkaistiin uusin firmware 1.81 -päivitys: "Full setting would sometimes revert back to Limited and 1.81 will address this issue"

    Tästä oli uutinenkin juuri hiljaittain.
     
  3. Tuomas66

    Tuomas66 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    256
    Saadut tykkäykset:
    0
    Halleluja, joku vastasi kysymykseeni :)

    Nuo pystyviivat näkyvät molemmilla bokseilla, ulkoinen boksi on Handanin 5000 -sarjalainen. Jostain kumman syystä niitä ei todellakaan näy koko aikaa, vaan satunnaisesti. Ei jaksaisi pakata Samppaa pakettiin ja odottaa, odottaa...olivat Powermillistä kyllä heti hakemassa näkemättä edes kuvaa! Se tässä ihmetyttää, ettää tässä oli parin viikon tauko jolloin noita viivoja ei näkynyt olleenkaan :confused:
     
  4. Nobody

    Nobody Guest Guest

    Liittynyt:
    27.05.2002
    Viestejä:
    542
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko sinulla mitään muuta "erikoista" laitetta TV:n vieressä esim. Neo valoa?

    Seuraavassa linkissä oleva NEO valo haittaa ainakin Samsungin kaukosäätimen toimintaa...

    http://www.nierle2.com/s01.php?sid=...61944734972&cur=eur&sp=fi&ag=1&pp=aa&bnr=7110
     
  5. Tuomas66

    Tuomas66 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    256
    Saadut tykkäykset:
    0
    3 x Amphion Helium+. Kaksi niistä ½ metrin päässä (suojaamattomia) ja yksi alapuolella (suojattu). Hyvä vinkki, jospa se tulisikin kaiuttimista...myös 12" subi metrin päässä.
     
  6. Akseli78

    Akseli78 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.02.2007
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli häiriöt näkyvät sekä televison sisäisellä virittimellä, että ulkoisella Handan -digiboksilla? Onko Handan -boksi Scartilla kiinni televisiossa?

    Oletko testannut sisäisen virittimen kuvaa, silloin kun televisiossa ei ole kiinni samanaikaisesti mitään muita laitteita? Jos et ole, niin tuota voisi koittaa. Tarkista myös antennikaapelin kunto.
     
  7. Tuomas66

    Tuomas66 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    256
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, molemmilla siis näkyy. Handan on scartilla kiinni, kun muuta mahdollisuutta siinä ei ole.
    Kiitos tuosta "muut laitteet irti" vinkistä. On muuten olemassa joitain muita antenninjohtoja kuin tuo perinteinen ja halpa valkoinen naru?
     
  8. JJK80

    JJK80 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    778
    Saadut tykkäykset:
    0
    "Normaalin" kaksoissuojatun antennikaapelin lisäksi löytyy myös ns. High End -antennikaapeleita.

    Galvaanista antennierotinta "vaippavirtaerotinta" voisit myös kokeilla, mutta sun tapauksessa siitä ei luultavammin ole käytännön hyötyä.

    Irroita myös kaikki muut laitteet (paitsi televisio) pistorasiasta, jossa televisio on kiinni.
     
  9. sokka

    sokka Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    5 768
    Saadut tykkäykset:
    318
    Sampalta tuli tieto tänään. Kysy puupää Powermilliltä. Täytyy alkaa pommittaa sinne noista Firmis päivityksistä sitten. Eipä tuo vastaus kauheesti yllättänyt.
     
  10. tonste

    tonste Guest Guest

    Liittynyt:
    25.09.2005
    Viestejä:
    99
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näin minullekin ja vielä uhkaus päälle:

    "Mikäli huoltoliike toteaa että teidän televisiossa ei olekkaan mitään vikaa niin joudutte itse maksamaan tarkastusmaksun."

    Nyt kysely sisällä Powermillillä.
     
  11. -Niko-

    -Niko- Guest Guest

    Liittynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ehdottakaas mulle joku tän telkkarin omistaja hyvät kuva-asetukset analogiselle kaapelikuvalle, nyt digiboksia odotellessa. Oon ite vähän huono säätämään, tietenkin kauneus on katsojan silmissä, mutta jos saisi vaikka jonkun hyvän lähtökohdan ja isot linjat ensin oikein, niin voi sitten itse viilailla. Nyt kuva on meinaan huonompi kuin 12 vuotta vanhassa Sonyssä. 37" malli kyseessä.
     
  12. MagicalSkyMan

    MagicalSkyMan Guest Guest

    Liittynyt:
    09.06.2006
    Viestejä:
    63
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma 40M86 ilmeisesti lahosi juuri. Ei lähde päälle, minkäänlaista kuvaa ei tule. Virtajohdon kun laittaa kiinni, niin naksuu vain jatkuvalla syötöllä sitä naksumis-ääntään. Siis sitä ääntä, joka tulee normaalistikin kun sammuttaa tai käynnistää, mutta nyt naksuminen ei lopu kuin virtajohdon irrottamalla.

    Parempi puolisko ei saanut telkkua kunnolla päälle tuossa jokunen tunti sitten, kun itse olin poissa, eikä sitä sitten katsonut. Tullessani sain sen kuitenkin päälle, mutta asetukset olivat kadonneet ja näyttivät olevan kovin paljon enemmän metsässä kuin pelkällä resetillä luulisi saavuttavan. Sain asetukset kohdilleen ja näyttö toimi ainakin vartin normaalisti. Tämän jälkeen päätin kokeilla sammuttaa ja laittaa uudelleen päälle, mutta päälle laittaessani asetukset olivat jälleen pahasti vinossa. Muutaman kerran yritin asetuksia säätää kuntoon, mutta aina jonkin asetuksen kohdalla homma kusahti ja näyttöön tuli epämääräistä sotkua ja taas asetukset hajosivat. Valikot käyttäytyivät jotenkin omituisesti, välillä ei vaihtoehtoja näkynyt (pelkät valintanuolet) ja välillä se kelasi vaihtoehdoiksi jotain random-valintoja muista valikon asetuksista (game modessa esim. joku Dolby juttu valittuna, on/off sijaan). Ja sitten jossain välissä ei lähtenyt enää päälle laisinkaan. Ja tässä nyt ollaan sitten toimimattoman telkun kanssa.

    Jos ei aamulla lähde päälle kiltisti, niin saa huoltosetä luvan viedä mukanaan. Ehkäpä siihen saisi samalla uusimman firmwaren, tämä taisi olla niitä ensimmäisiä. Kehtaisikohan tuohon yrittää uudempaa emolevyä pyytää? Entä virittimen, kun kanavat välillä nykähtävät? Milläköhän todennäköisyydellä vaihtavat koko yksilön, en nimittäin haluaisi tästä luopua, kun ei kuolleita pikseleitä ole ja pilvet vähissä, surinakaan ei ole kovin kovalla. PC-käytössä on pääosin, ja noilla on merkitystä hyvinkin paljon.

    Vai voisiko tälle yrittää jotain vielä tehdä? Olen pitänyt poissa virroista vaikka kuinka kauan, ja sitten olen yrittänyt rempata sitä info-menu-mute-power komboa tuloksetta.
     
  13. MagicalSkyMan

    MagicalSkyMan Guest Guest

    Liittynyt:
    09.06.2006
    Viestejä:
    63
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos olet Welhon kaapeliverkossa, niin telkun DVB-T digiviritin toimii aika hyvin Welhon kaapelissa lähettämän antennisignaalin kanssa, vaikka ei tuolla taida saadakaan niin paljon kanavia kuin kunnon DVB-C boksilla.

    Itse käytän kaikelle televisiokuvalle Movie-modea, warm2 lämpöjä, 94 kontrasti, 42 brightness, wide-moodia väreillä, kaikki ylimääräiset hömpötykset ja parannusalgoritmit Off. Tuossa kait tärkeimmät.
     
  14. Nobody

    Nobody Guest Guest

    Liittynyt:
    27.05.2002
    Viestejä:
    542
    Saadut tykkäykset:
    0

    Itse olen ainakin ihan tyytyväinen TV:n omaan digivirittimeen. Analoginen kuva on ihan paska vaikka asetukset ovat parhaat mahdolliset. En tosin ole digiviritintä paljon testaillut (alle 2 tuntia, koska nyt tulee HD aika). Kuitenkin olen aina käyttänyt pöytäantennia analogiseen/digitaaliseen kanavien katseluun. Mielestäni ainakin digikuvassa ei tule minkäänlaista häiriötä kun on pöytäantenni käytössä. Asun myös tuulisessa paikassa joten tyydyn mieluummin pöytäantenniin (myös salamakaan ei voi rikkoa TV:tä antennijohdon kautta :) ).

    Mielestäni nuo warm/cold-modet ovat ihan hirveitä. Pidän aina normal-modessa.
     
  15. Nobody

    Nobody Guest Guest

    Liittynyt:
    27.05.2002
    Viestejä:
    542
    Saadut tykkäykset:
    0
    Koska ostit tämän TV:n ja oletko jo käyttänyt sitä paljon? Oma TV naksuu ainakin vähän väliin kun se on sammunut (esim. 15min välein). Yöksi kuitenkin otan virrat kokonaan pois, koska se kuluttaa tosi paljon sähköä. Eli jos pidät kokoajan virtoja päällä niin todennäköisesti TV:n elinikä laskee.

    Tuo vika kuullostaa suurelta. Kannattaa viedä huoltoon. Jos huollosta kysyt emolevystä niin todennäköisesti ne kysyvät sinulta ensimmäisenä, että mistä olet kuullut että emolevyssä olisi vikaa (huollot eivät tiedä mitään M86 rauta muutoksista/valmistusvioista. Ne hoitavat vain softapuolen). Jos digikanavat nykivät niin ehkä vika on signaalissa/antennissa?

    Huonolla tuurilla televisiosi on hajonnut hetkellisellä ylijännitteellä (esim. salama). Tällöin tulee homma kalliiksi jollei sitten ole Gigantin IMMU -vakuutusta (itse en koskaan ole ottamassa IMMUa...).
     
  16. Tuomas66

    Tuomas66 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    256
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yöksi kuitenkin otan virrat kokonaan pois, koska se kuluttaa tosi paljon sähköä.

    Siis standby -asennossa tosi paljon sähköä. Kuinka paljon...?
     
  17. R0kMies

    R0kMies Guest Guest

    Liittynyt:
    08.04.2007
    Viestejä:
    77
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos ostaa kalliin töllön niin ei siinä saa enää mitään sähkölaskua ajatella :D
    Tuskin taulu mitään standby-asennossa kuluttaa. Mulla ainakin tuli juuri sähkölasku joka oli 2€ kalliimpi kuin ennen taulutöllöä.
     
  18. JuKo

    JuKo Guest Guest

    Liittynyt:
    18.02.2004
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samsungin web-sivujen mukaan valmiustilassa alle 1W (kaikki koot). Joten ei tuota mielestäni kovi suureksi kulutukseksi voi sanoa.
    Osaako kukaan sanoa miten ko. telkkarin saisi kaukosäätimellä helposti vaihtaan DVI ja HDMI-inputien välillä. Kaukosäätimen Input-nappi kierrättää läpi nuo Ext1 ja Ext2 tulot, ja kestää useamman sekunnin että voi vaihtaa seuraavaan.
     
  19. JJK80

    JJK80 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    778
    Saadut tykkäykset:
    0
  20. burner

    burner Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    06.06.2007
    Viestejä:
    655
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuolla on säätöjä varmasti joka lähtöön:) Pääsee alkuun ainakin.
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=509999