Samsung LE40M86

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Lootu, 27.03.2007.

  1. Pläski

    Pläski Guest Guest

    Liittynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0

    Aivan, manuaalisella haulla siis kanavat löytynee. Sori vaan vääristä päätelmistä. Pitää hieman paremmin vielä perehtyä töllön ominaisuuksiin.
    On vaan tullut ihasteltua tätä kuvan kauneutta liiaksi....
     
  2. Haundead

    Haundead Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2005
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saksasta itsekin tilasin, 37-tuumaisen mallin ja kyllä ne digikanavat hyvin näkyvät. Kokeilepas painaa kaukosäätimestä sitä TV/DTV-nappia, jos oletkin vain niitä analogikanavia vilkuillut?
     
  3. Pläski

    Pläski Guest Guest

    Liittynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jees, tuon napin takaahan ne digikanavat löytyvät. Ja Autoscannilla haki hienosti kanavapaikat.
     
  4. vilenmarko

    vilenmarko Guest Guest

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kysyttäessä 24p tuesta Samsungin tukipalvelusta he vastasivat näin:

    "Elokuva on 24 frm/sek ja kun tämä siirretään televisioon niin televisio
    lisää yhden freimin 24+1, meidän mallit laskevat matemaatisella
    alogritmilla yhden ylimääräisen freimin.
    50Hz malleissa on scannaus (interlased).
    Eli mallit jotka ovat FULL HD 1920x1080p tukevat tätä, piememmillä
    tarkuuksilla kuva skaalataan 720p tai i tarkuuteen (1024x768)."


    Ota nyt sitten tostakin selvä...
     
  5. derund

    derund Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    514
    Saadut tykkäykset:
    0
    Epäilen että myös LG 42LY95:ssa on toteutettu 1080p/24 24+1 tavalla koska testieni tuloksena on että nykii paljon tiuhemmin kuin 1080p/60:llä.

    Onko täällä kukaan testannut Sammyä PS3:lla 1080p/24 kuvaa?
     
  6. tonste

    tonste Guest Guest

    Liittynyt:
    25.09.2005
    Viestejä:
    99
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on PS3 kiinni, mutta en ole onnistunut heittämään siitä ulos 24 fps kuvaa tuohon LE40M86:seen. Samsung sanoo, että kuva on 60 Hz:stä. Ilmeisesti Samsung ei mainosta, että voisi ottaa 1080p/24 kuvaa sisällensä.

    Jos joku on saanut tämän toimimaan, niin laittakaa viestiä miten.
     
  7. derund

    derund Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    514
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis sulla on PS3:ssa uusin firmware 1.80 ja 24 asetus automaatilla?

    Kun mulla oli Sammy, niin sain siitä kyllä tietokoneella ulos 1080p/24 kuvaa ja Sammy myös ilmoitti reson ja hertsit oikein. Eli jotain eroa on PS3:sen ja nVidian näytönohjaimen kuvasignaaleissa.
     
  8. Lepi79

    Lepi79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2007
    Viestejä:
    133
    Saadut tykkäykset:
    2
    Viisaammat voisi auttaa pikkaisen hädässä olevaa.:weep: :weep:
    Onko kukaan tilannut topvisionista tätä samppaa tai jotain muuta tv:tä?
    Tuleeko mukana se Samsungin vaatima sininen takuukortti jossa mainitaan suomi tai jotain? Kun nyt on semmoinen tilanne että olen nyt 6 viikkoo odottanut omaa 46" ja nyt rupee meneen hermot kun sitä ei näytä tulevan ollenkaan suomeen.:OI
    Kauppa oli konepiste ideapark mutta hesan jumboon tulee tai jos tulee.
    Heti jos saan selville että ne takuu asiat on kunnossa niin pistetään sieltä tilaus vetään.Ettei sitten joudu jos tulee jotain niin itse makseleen mitään lähetyksiä saatika korjauksia. En jaksanut laittaa topvisioniin viestiä kun ei sieltä kuulemma saa vastausta ollenkaan.
    Ei ehkä kuulu tänne palstalle mutta täältä löytyy eniten sampan omistajia.
     
  9. vilenmarko

    vilenmarko Guest Guest

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    24p asiaa vielä:

    Televisio ei ilmeisesto tee 24p materiaalille pulldown-konversiota, vaan toistaa yhden framen kaksi kertaa: ABBCD. Tällainen vaihtoehto löytyy mm. adobe Premiere-videoeditointiohjelmasta. Samsung siis ei tue suoraan 24p-toistoa. Näin ainakin minä asian olen ymmärtänyt. Mutta ostan töllön silti. Kohtapuoliin lähtee tilaus topvisioniin.
     
  10. JJK80

    JJK80 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    778
    Saadut tykkäykset:
    0
    derund,

    Eli 1080p/24Hz toimii siis PS3(v1.80)+42LY95 -yhdistelmässä huonommin kuin 60Hz:iä.

    Saako muuten PS3(v1.80)+42LY95 -yhdistelmässä käytetettyä 50Hz -tilaa? Oletko koittanut ja miten sulavaa liike on tällöin?
     
  11. Mikam73

    Mikam73 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    166
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tukeeko Samsung M86 PS3 Full RGB:tä ja Super Whiteä?

    Molemmat tuli päivityksen jälkeen kytkettyä päälle.
     
  12. Mitsu

    Mitsu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.08.2004
    Viestejä:
    360
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin eilen 46":n kaupasta nimeltä My-Solution.de. Oli hyvä palaute idealo.de:ssä, siksi valitsin tuo kaupan. Topvisionin toimitusajoista ei näyttänyt olevan mitään takeita, ja My-Solutionillaa oli varastossa. Katsotaan kuinka käy, pistän tietoa kuinka onnistui.
     
  13. derund

    derund Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    514
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toimii huonommin siten että nykii tiheämpään. Katselen mielummin 60Hz jonka nykimiseen silmä on jo tottunut vuosikymmenten aikana.


    Vain kun katselee DVD:itä 1080p saalauksella jolloin kuva on 1080p/50 ja näin LG asian ilmoittaakin. Ei nykimisiä.

    25kps/50Hz BD levyjä ei ole tullut vastaan.
     
  14. Lepi79

    Lepi79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2007
    Viestejä:
    133
    Saadut tykkäykset:
    2
    :D :D :D :D Nyt se on vihdoinkin tullut!!:D :D :D :D
    Vielä kun saa auton millä hakea 46" kotio turvaan. Meni semmoiset 6 viikkoa tilauksesta ja olin jo valmis tilaan muualta.Huomenna pistetään maistiaisia tänne uudesta tulokkaasta.
     
  15. Mikam73

    Mikam73 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    166
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onneksi olkoon :thumbsup:
     
  16. 1080p

    1080p Guest Guest

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vissiin ehkä kenties saattaisi mahdollisesti jopa toistaa 1080p24:n oikein :confused:

    p24 + M86 ongelma koskettaa ilmeisesti noita PS3-blueray -soittimia... Kun nyt vaan sais tuon Toshiban XE-1:n suoltamaan ulos sitä 1080peekaksneljää...

    Kumma kyllä kaikki edellä mainitut linkit ovat kuolleet; olisiko joko Sony tai Samsung ärähtänyt... :)
     
  17. derund

    derund Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    514
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos ketä kiinnostaa niin kokeilin Panasonic AE900 tykilläni 1080p/24 ja ei pienintäkään nykimistä... eli saa olla tarkkana että mikä töllö osaa oikeasti 24:sta näyttää.
     
  18. hammeria

    hammeria Guest Guest

    Liittynyt:
    28.05.2007
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin tämä threadi käsittelee pääasiassa tuota 40" m86, mutta kysyn silti... Ajattelin itse ostaa tuon 37" samsungin m86... mutta mietin tässä että olisiko tälle vastaavaa tai jopa parempaa esim LG 37LY95?? hinta olisi ainaki LG:llä halvempi, mutta kumpi näistä on parempi? Tai onko jotain muuta merkkiä joka olisi vielä parempi? Onko kellään tätä 37" samsungia tai LG:tä ja kertokaahan miltä kuva näyttää ps3 kanssa ja muutenkin?
     
  19. Epseni

    Epseni Guest Guest

    Liittynyt:
    06.09.2006
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on tuo LE37M86 ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. PS3 käytössä kuva on uskomattoman hyvä ja digikuvakin on aivan kelvollinen. Arvosteluja löytyy runsaasti, kaikki mihin itse olen törmännyt kehuvat laitetta.
     
  20. Shakaal1

    Shakaal1 Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on Sampan 37" malli. Telkkari ollut käytössä muutaman viikon ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Digilähetykset Ylen kanavilla on hyvää, mutta MTV3, Nelonen ja Subtv hieman heikompaa, mutta ihan katsottavaa. Myös PS3 käytössä ollut todella miellyttävä. Blu-ray kuvassa ei valittamista ja normaali DVD leffatkin näyttää paremmilta HDMI:n kautta. Pelien kanssa ei myöskään valittamista, upealta näyttää! Suosittelen Samsungia siis,...LG:n mallista ei tosin ole kokemusta.