[Arkistoitu] Samsung LE32R51B LCD (3000:1 yms) kokemuksia

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana temeksi, 14.05.2005.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Huppe

Huppe The Pilot Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    2
  2. SpacemanX

SpacemanX Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Terve,

Tarkoituksena oli testata saako näytön virkistystaajuuden syncciin PAL ja NTSC TV ja filmimatskun kanssa. Eli 60Hz toimii, joten NTSC TV on OK.

Nyt vain jotenkin pitäisi saada tieto toimiiko 48 tai 72Hz (NTSC film) ja 50 tai 100Hz (PAL TV/film).

Jos vain 60Hz toimii niin varsinkin PAL TV ja leffat nykivät pahasti ja käyttö HTPC:llä ei ole järkevää...

- SpacemanX

3. pointreyes

pointreyes New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Toivottavasti sulle Huppe käy parempi onni kuin hegolle sen DHL-lähetyksesi
    kanssa! :thumbsup:

Ikävää kun "joutuu" olemaan päivät töissä eikä ehdi kotiin räpläämään
    Sammya ennenkuin vasta illalla :weep:

4. Huppe

Saadut tykkäykset:
    2
    Sain juuri telkun ja ekana huomasin että spekulaatiot uudesta mallista voidaan pistää mäkeen. Takapaneelissa on mallimerkintä ja siinä lukee MOLEMMAT mallimerkit:

LE32R51BX/XEE
    LE32R51B

Kyllä on komea peli ja Shrek näyttää kivalta. Auttamattoman pieni kyllä tuo telkku on olkkariin, makkaritelkuksi aivan ok. Mutta nyt testailemaan! :naminami:

Veemäinen tuotakin on yksin nostella kun asensin pöytätelinettä :OI

EDIT: Voi hyvä jumala mikä kuva! Katson kaikki leffani uudelleen ja palaan sitten asiaan....

nimim. Panasonic PT-AE100 tykillä leffansa katsonut... :weep:

PS. PAketissa oli isohko reikä mutta tuurilla se ei ollut telkkariin saakka.

EDIT2: En ole ennen telkkaria katsoessa rillejä käyttänyt mutta tuntuu kuin olisin elokuvassa itse mukana kun laitan rillini päähän! (-0,5) :p

5. Huppe

Saadut tykkäykset:
    2
    DVD kuva näyttää todella hyvältä, Shrek ainoa mitä olen testannut tähän mennessä. Soittimena Harman Kardon DVD22 ja ajan kuvan sisään progressiivisena komponenttisignaalina.
    Satelliittivirittemeltä RGB signaali näyttää aivan hirveältä. Vertical Bandingia on havaittavissa todella järkyttävä määrä, pitää vielä testailla tuota enemmän. CRT-telkussa kuva satelliittivirittimeltä kuitenkin loistava.

Todella suuri harmi. http://www.x2vga.com/ ei toimi ollenkaan tuossa telkussa. XBOXin kuva jää siis VGA:lla näkemättä. Monitoreissa tuo toimii sekä tykeissä, en tajua miksi ei toimi tuossa? :weep:

Xboxin kuva RGB:llä: ei mitenkään kehuttava, Vertical Bandingiä ei tuossa ole havaittavissa (onneksi, eli vika varmaan satelliittipuolella), mutta mutta: TV:n skaalain ei toimi hyvin, kuva täyttää kyllä koko ruudun mutta esim. tekstit ja xboxin valikot (media player yms.) näyttävät yhdeltä karmealta sutulta. Itse pelit näyttävät ihan hyvältä, mutta Samsungin tietokonemonitorissa huomattavasti paremmin toimiva skaalaus. Pitää säädellä vielä jos tuohon saisi muutosta.

TV:n kajareista kuuluu hassu pumppaava ääni kun ne ovat pois päältä, ne myös sirisevät hieman. Tämän joutuu kuuntelemaan 10cm etäisyydeltä.

Hitto että ottaa päähän tuon VGA:n toimimattomuus! :OI

6. Lindroos

Lindroos New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Sellasta hehkutusta että tässä joutuu kai itekkin lohkasemaan kesälomarahoista siivun uuteen telvisioon jota on odotettu jo kyllä monta kuukautta.

Muutama kysymys omistajille:

Onko joku verrannut kuvalaatua LE-32A41 malliin? Kävin tuollaista katsomassa ihan mielenkiinnosta ja kuva ei oikein vakuuttanut millään lailla. En vaivautunut syvällisempään tutkimukseen mutta kuva näytti tummalta ja huomattavasti epäselvemmältä kun vieressä olleen 32" Sonyn kuvaputkitöllön kuva. Arvatenkin kuvasäädöt nyt vähintään poskellaan.

Mikä on laitteen todellinen kuva ala? Ihan vaikka vertailunvuoksi kuvan leveys, laitteen leveydeksi ilmoitetaan 797mm.

Liitettäviä laitteita tulisi olemaan DVD-soitin Scart-RGB:llä, Xbox Scartilla, Tietokone VGA:lla ja kaapeli-TV ensialkuun ihan Samsungin omalla virittimellä. Joten mietityttää tulevaisuutta ajatellen liitäntöjen riittävyys. Digipoksi tarvitsisi yhden Scart RGB:n lisää jos ei halua käyttää Komponentti (Y/Pb/Pr)- liitäntää esim. uudelle DVD:lle tai mahdollisesti digipoksille (onko edes mahdollista?). Xbox tarvitsisi myös mielellään joko component tai RGB:tä tukevää liitäntää jotta NTSC-pelit saadaan näkymään oikein jos olen jotain ymmärtänyt?

Auttakaa tyhmää.

7. enig

enig New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mikähän siinä nyt on, että DHL / pixmania eivät osaa pitää lähetyksistään huolta! Jo kahden tilauksen paketissa ollut reikä! :confused:

8. hego

hego New Member

Saadut tykkäykset:
    0

Niin, DHL vikahan se vaurio on, mutta kyl mä pixmanian piikkiin laittaisin ihan sen että eivät pakkaa niitä kunnolla. Meinaan tuo töllön oma laatikko on just tarkotettu siihen että sä kannat sen kaupasta autoon ja autosta kotiin. Pixmania on vaan vetäny kelmun paketin ympärille. Tuon paneelin ja laatikon väliin jää nimittäin ehkä 10cm tyhjää tilaa ja se paneeli ei oo suojattu millään kovalla, eli ei se oikeesti paljoo tarvii että se sieltä läpi tulee. Yleensä kun on tuolta ulkomailta tilannu niin ne on pakannu laitteen omassa laatikossaan vielä toisen laatikon sisälle jonka ympärillä on vielä pehmusteita. Kyl mua vaan ketuttaa vieläkin, kun joutuu odottamaan koska ne saa hommattua noudon tolle romulle... :OI

9. Huppe

Saadut tykkäykset:
    2
    Yksi ärsyttävä piirre telkkarissa:
    Todella kiiltävät mustat reunat, noista heijastuu katselupaikan takana olevasta ikkunasta valo erittäin häiritsevästi, käytännössä on pistettävä sälekaihtimet kiinni jotta katselu on mahdollista.

10. pointreyes

pointreyes New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Just niin. Oikeastaan nyt tuntuu melkoiselta ihmeeltä että mun tapauksessa
    DHL ei ollut saanut tuota pahvilaatikkoa rikottua... Kun näkee miten hennolta
    tuo Sammy näyttää kun se on olohuoneen TV-pöydällä, niin voi helposti
    päätellä että tuollaisessa laatikossa se ei todellakaan kestä pitempää
    kuljetusta, ei muuten kuin hyvällä tsägällä, jota mun tapauksessa oli.
    Laatikko telsuineen painaa vaan reilut 20kg, joten ihan hyvin tuon
    paketin voisi laittaa johonkin paremmin kolhuja kestävään laatikkoon.
    Ne jotka aikoo vielä Pixmanialta tilata, niin vaatikaa parempaa
    pakkaamista!

Vaikeaa on ottaa kantaa siihen kuka tuonkin rikkoutuneen telsun
    korvaa. Syytä on varmaankin sekä DHL:ssä että Pixmaniassa.
    Inhottavaa on että tässä yhtälössä se kaikkein vähiten syyllinen,
    eli ostaja, joutuu eniten kärsimään!

11. pointreyes

pointreyes New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Johan mä tuon arvasin jo silloin kun vasta haaveilin omasta Sammystä Veikon
    Koneessa... Mulla on tosin ikkunat katselupaikkaan nähden sivulla, joten
    kiiltely ei ollut liian häiritsevää. Silti mua ainakin eilen vielä ilahdutti miten
    hyvältä DVD-kuva näyttää nimenomaan täydessä päivänvalossa :love:
    Sitten myöhemmin illan pimetessä oli jo ihan eri fiilikset, kun piti alkaa
    etsiskellä sopivampia säätöjä.

12. hego

hego New Member

Saadut tykkäykset:
    0

Mä pistin just mailia pixmaniaan että voisivat panostaa tohon pakkaamiseen, jos kerran jo toisessa laatikossakin ollu isompi reikä. Meinaan mua ei huvittais odottaa sitä uutta töllöö 3vko ja huomata että siinäkin on paketti rikki. Ei se loppujen lopuks tule halvaks niillekkään lähettää niitä hajotettavaksi. Maksaisin meilelläni vaikka 30e siitä että ne paketoi sen oikeesti hyvin.
    Muuten tosta pixmaniasta on jääny ihan hyvä kuva, katotaan nyt miten hoitavat tämän asian... :hitme:

Mutta hyvä että jotkut pääsee nauttimaan uudesta töllöstä. :thumbsup:
    Hyvää kannattaa odottaa, mä vaan vihaan odottamista. :D

13. pointreyes

pointreyes New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta aattele toisaalta jos tuo olisi ollut vaikkapa 42" plasma... Asennus
    yksin olisi jäänyt tekemättä...

Mä en edes kiinnittänyt niitä ruuveja vielä, kunhan vaan nostin Sammyn
    jalustan päälle. Tänään pitäisi kai askarrella ne ruuvit kiinni, jos niistä
    nyt on jotain iloa. Saako niillä säädettyä miten korkealle näyttö tulee,
    vai mitä hyötyä niistä on? Mulla näyttö asettui ilman ruuvejakin
    samantien sopivalle korkeudelle.

Käännettävä jalusta olisi kyllä ollut vähän näppärämpi käytännössä.
    Sen puutteesta tulee pieni miinus.

14. Huppe

Saadut tykkäykset:
    2
    Lisää kokemuksia. Oikeat elokuvat, kuten Star Wars, Häjyt yms. tutut pätkät näyttävät niin ikään hyvältä. Pientä elämistä tasaisissa pinnoissa on havaittavissa, johtunee DVD:n kuvan pakkauksesta, tarkalla näytöllä virheet havaitaan selkeästi?! Väriliuku menee ihan hyvin, verrattuna Plasmanäyttöihin mutta kirkkaan valkoinen ja sitä lähestyvät sävyt palavat helposti puhki, valokuvaajat ymmärtävät ainakin mitä tarkoitan... Katselukulma telkuttimessa on varsin laaja, tässä katson kirjoittaessa tuota Star Warsia TODELLA sivusta eikä mitään tummumista ole havaittavissa. Sivuttaispanorointi menee suhteellisen sujuvasti eikä nykimistä ole havaittavissa paljon. Hieman siis nykii kuitenkin. Häntimistä en ole ainakaan vielä huomannut lainkaan, xboxilla yritin sitä saada aikaiseksi mutten onnistunut.

Kaiken kaikkiaan vaikuttaa varsin pätevältä värkiltä ja edullinen hinta huomioiden erittäin kannattava sijoitus. Tosin tuosta taitaa makuuhuoneen telkkari koska Xbox ei toimi VGA:lla ja muutenkin hieman turhan pieni kuva 3.5m katseluetäisyydelle.

Toinen ärsyttävä piirre on suhteellisen korkea jalusta + kajarit kuvaruudun alapuolella. Tämä ei haittaa jos on matala tv-taso, mutta vähänkin korkeammalla tasolla kuva tulee omasta mielestäni liian ylös.

15. pointreyes

pointreyes New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Eiks tuon XBoxin toimivuudesta ole AV Forumilla ollut pitkät keskustelut?
    Olen vain silmäillyt läpi tuon threadin ja aina kun puhutaan XBoxista,
    niin olen suosiolla siirtynyt seuraavaan viestiin... Kyllä, minulla ei tosiaan
    ole XBoxia, eikä tule (kun en osaa pelata).

EDIT: Niin piti sen verran vielä jatkaa että hinta-laatusuhde tässä
    telsussa on tosiaan kohdallaan. Varmasti kuva ei teknisesti ole
    paras mahdollinen, eikä edes parasta tällä hetkellä saatavissa
    olevaa laatua, ja kohta on saatavilla vielä jotain selvästi parempaa,
    mutta hinta huomioonottaen laatu on jopa yllättävän hyvä. Saa
    sitten nähdä kuinka kauan Sammy säilyy suunnilleen uudenveroisena...

16. akijuh

akijuh New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Pixmaniasta sen verran, että Suomalaisilta ostajilta otetaan 22%ALV kun
    Saksalaisilta 16%ALV, eli hinta on aika paljon korkeempi Suomalaisille.

SAMSUNG LE32R51:

Saksalaisten hinta: 1 299 €
    Suomaisten hinta: 1 397 €

Muutenkaan Pixmania ei ole halvimpia, mutta muuten ihan ok.

Halvin hinta on 1220 €, tec24-7.com:ssa
    http://www.geizhals.at/eu/a146651.html

17. Relik

Relik New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    DVI näyttää puuttuvan, joten ei kelpaa minulle. Aina jotain :) Tuota Xbox-hommaa on turha surra kun 360 on jo pian ovella ja Sammysta löytyy HDMI. Saako Sammysta mitenkään skaalausta disabloitua? Näillä forumeilla aika vähän on löytynyt tietoa onko WXGA-telkuilla 720p matskua mahdollista katsella skaalaamattomana. Tällöin tietenkin jäisi kapeat mustat palkit joka puolelle, mutta ainakin kuvan pitäisi näyttää sellaiselta kuin se on tarkoitettu.

18. jriihi

jriihi New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta HDMI löytyy merkinnällä HDMI/DVI jossa myös audio erikseen DVI:tä varten.

19. Huppe

Saadut tykkäykset:
    2
    Juurikin näin. :love:

Mutta, onneksi tuota xboxia ja tykkiä varten on kertynyt LÄJÄ erilaisia adaptereita, ei sellaista olekaan mitä en olisi koittanut ja tuo High Definition AV Kit sai jäädä telkkuun kiinni, kyllähän silläkin progressiivista signaalia saa komponentista sisään ja kun kokeilin pelejä missä 720p tuki niin leuka loksahti auki. Ainoa miinus tuossa ettei xbox-reppana jaksanut tuota peliä pyörittää ja kuva nyki kuin wanhalla pc-koneella :hitme:

Nyt pitää jostain vain löytää RCA-kytkin jotta saan 2 komponenttiliitäntää "televisioon"... tosin tuohan olisi oiva perustelu pistää vahvistin vaihtoon :D

Dynaaminen kontrastitoiminto oli otettava välittömästi pois käytöstä kun kuva välkähti aina kun ruutuun ilmestyi tekstitys.

PIP toiminto ei toimi kuin HDMI:n kanssa.

20. pointreyes

pointreyes New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    PIP toimii myös PC-tilassa (VGA), tällöin näkyy analogivirittimen kuva.
    Ei tuo tosin hirveän käyttökelpoiselta vaikuta...

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.