No joo, oikeassahan sinä olet. Itse satun olemaan juuri yksin asuva poikamies, niin en tietenkään huomannut, että muilla voi olla tilanne vähän toinen. Ehkä tämä minun friikki-tekstini olikin tähdätty niille, joiden taloudessa ei ole muita televisionvahtaajia. Mutta mutta... Kertokaapas vielä arvon Samsung-omistajat (ja nimenomaan kaapeliverkkoon tulevan boksin omistajat), että onkos tämä mielestänne kelpo boksi. No näin tietenkään ei koskaan kannata kysyä, kun sen "kelpokaan" ei joskus riitä. Kysynpä sittenkin näin, että jos varustettuna Samsung-kokemuksella joutuisitte ostamaan uuden digiboksin nyt, niin valitsisitteko vielä P853Z:n vai sitten esimerkiksi Topfield PVR5100coc:n (Humaxia ja Procasteria en mainitse, koska niissä näyttää bugilista olevan joko liian pitkä tai liian paha).
Uusi "ominaisuus" tuli vastaan. Katsoessani tallennetta ja kelatessa mainoksia ohi, katoaa ääni lähes jokatoinen kerta. Äänen saa takaisin kelaamalla hieman takaisin Olisi siis kiva saada päivitystä joka korjaa tällaisia "ominaisuuksia" Kaapelissa uskoisin siis asian olevan toisin, joten sillä puolella on varmaan varteenotettava laite.
Jos Topfield ei käyttäisi virittimien ketjutusta ulkoisella antennijohdon pätkällä valitsisin sen. Topfieldin ohjeissakin mainitaan antennisingaalin heikentyminen, ja käsketään tarvittaessa haaroittamaan rasialla ja vetämään kummallekin virittimelle oma kaapeli. Ne on aina huonoja tällaiset viritelmät. Samsungin vahvuus on toimivuus ja Topfieldin ominaisuudet. Saispa niitä vähän yhdisteltyä.
Laita boksi kyseiselle kanavalle. Paina time shift päälle kun sininen palkki on lähtenyt liikkeelle paina REC. Boksi nauhoittaa reaaliaikaista ohjelmaa ja vaimolle tallentuu aikasiirto jota voi varttin päästä alkaa katsoa reaaliaikaisen tallennuksen siitä häiriintymättä.
Mielestäni ihan kelpo boksi. En usko juurikaan parempia olevan markkinoilla varsinkaan kaapeliverkkoon. En ole tosin mikään tehokäyttäjä. Kaksi viritintäkin on melkein overkilliä.
Jep, enköhän minä tämän P853Z:n tule hankkimaan tässä kevään mittaan, kun kovasti se miellyttää tyylinsä puolesta ja kun ei pahemmin ole kiinnostusta alkaa siirtelemään tavaraa edes takaisin, niin mitään Procasterin oikeita USB2.0 -nopeuksia yms. en tarvitse. Muutenkin lukemani perusteella perushyvää HDD-digiboksia hakevalle Samsung näyttää olevan parempi vaihtoehto kuin Humax, Procaster tai Topfield (joskin jälkimmäinen tietenkin vähän houkuttaisi). Niin ilmeisesti tämän boksin pystyisi tinkaamalla saamaan siihen 409 euroon?
Ei nyt kaikki ihan ongelmitta näytän toimivan Samsungillakaan. Pariin otteseen olen nyt törmännyt tekstitysongelmaan, joka tulee esille, kun tekstit on keskitetty tai tasattu oikealle. Vasemalla puolella osa teksteistä jää näkymättä. Voisi johtua esim. siitä että tekstit rajataan ensimmäisen rivin pituuden mukaan eli jos toinen rivi on pidempi, oikealta puolelta osa tekstistä rajataan pois näkyvistä. Tälläisiä tekstejä on tosin aika harvoin, mutta selvä bugi kuitenkin. Oletteko törmänneet tälläiseen?
Jep, kerran olen nähnyt tuon ongelman. Olen kyllä yleisesti tyytyväinen tähän boxiin. Eniten häiritsee, ettei EPG-ajastuksiin saa automaattista lisäaikaa (esim. 5min), vaan se pitää lisätä käsin :hitme:
Oli nopea virittää käyttöön ja jopa ensimmäiset ajastetut tallennukset toimivat moitteettomasti. Hieman opettelua eri nauhoitusvaihtoehdot vielä vaativat, mutta hyvin helppokäyttöiseltä tuntuu, kun ensin pikaisesti selasin manuaalin läpi ja kokeilin toimintoja. Käytän varmasti ainakin siihen asti, kunnes tekniikka kehittyy pitemmälle ja siirrän sitten kakkoslaitteeksi (aidot alaspäin skaalautuvat HD-TV:t ja digiboksit tulevat myyntiin loppuvuodesta -07 ja hinnat tipahtavat kohtuullisiksi -08 aikana). DCB-P853z toimintojen käytettävyys on perustarpeisiin riittävä ja helppo jos ei halua kikkailla omilla tappi-virityksillä. Olen tyytyväinen hankintaani.:thumbsup:
Hidas epg-valikko rassaa ehkä pahiten tässä laitteessa (850). Eilen heitti jumiin kun näpyttelin epg valikkoa nopsaan... Virta pois pääkytkimestä, koska ei totellut mitään kaken komentoja. Eipä oikeastaan muuta valittamista ole ollut vajaan kuukauden käytön jälkeen
Lauantaina tuli hankittua kaapeliboksi. Aiemmat kokemukset digibokseista rajoittuvat Humax CX-FOX:iin, johon olen perusboksina ollut ihan tyytyväinen. Samsung vaikuttaa päällisin puolin ihan pätevältä. Toistaiseksi olen löytänyt puutteita ja muuta mussutettavaa lähinnä vain EPG:stä: - Sellainen puute tuli eteen heti kättelyssä, että EPG:stä taitaa puuttua hakutoiminto täysin? :grr: En yleensä jaksa selata ohjelmalehtiä, joten totuin Humaxilla käyttämään hakua. - EPG tuntuu Samsungilla olevan huomattavasti hitaampaa selata, aikajanalla siirtyminen tuntuu erittäin kankealta - Kanavia saa selattua ylös alas vain kanava kerrallaan, ei esim neljän nipuissa Vai enkö vain osaa? Ai niin, ohjelmakorttia laite ei myöskään suostunut lukemaan vaan ilmoittaa "Virheellinen Conax-kortti" tms. Kortti on kyllä jo useamman vuoden ollut käytössä joten siru saattaa olla jo melko kulunut. Perinteiset syljellä putsaamiset ym eivät auttaneet. Haen tänään Welholta uuden kortin ja katsotaan mitä Samsungi siitä sanoo.
En ole huomannut, että EPG olisi hidas verrattuna bokseihin, joita olen aikaisemmin käyttänyt. Ei se siis ainakaan varsinaisesti tahmaa, mutta ei kyllä lennäkään. Hyvänä puolena voi sanoa, että EPG:stä on tähän asti aina löytynyt kaikki tiedot, kun on EPG:n avannut. Medionissa (ja myös muissa bokseissa, joita olen kokeillut) saattaa kestää jonkin aikaa ennen kuin kaikkien kanavien kaikki tiedot ovat näkyvissä. Ei taida olla hakutoimintoa. Mun mielestä EPG:n käyttöliittymä (ei siis koske pelkästään Samsungia) on lähtökohtaisesti huono. Medionissa käytin aina päivä- ja kanavakohtaista listaa, joka oli 100-0 selkeämpi ja nopeampi kuin EPG. Samsungissa ei sellaista valitettavasti ole, joten olen joutunut opettelemaan EPG:n käyttöä. Kyllähän siihen alkaa jo jollakin tavalla tottua, mutta ei se kovin hyvin sovellu omaan käyttööni. Tavallisesti käyn usean päivän ohjelmat läpi ja haen onko mitään katsottavaa ja laitan talletukseen, jos jotain järkevää löytyy. Hetki siihen vierähtää, että saan käytyä läpi kaikki 6 kanavaa, joita katson. Jos joku seuraa vielä useita maksukanavia (itse en), niin mielellään varmasti siirtyy katsomaan ohjelmat jostain tv-lehdestä.
Tuli ostettua tuo DCB-P853Z viime viikonloppuna ja ihan pätevältä laitteelta vaikuttaa. Tämä on tosin ensimmäinen digiboksini, joten vertailupohjaa ei hirveästi ole. Veikon Koneesta lähti 419 ekulla. Kuvanlaatu on mielestäni todella hyvä. Tosin vaihtelua on jonkin verran. Esim. useimmat elokuvat näkyvät todella laadukkaasti ja terävästi, mutta esim. MTV3:n uutisissa on selkeästi "pehmeyttä". Lähetyksissä lienee eroja? Signaali näyttää tasoksi maksimissaan n. 47-48 % ja laatu 88-89 %. Antenniliitokset on kunnossa. Käyntiääni kuuluu yllättävän hyvin hiljaisessa huoneessa, mutta ei nyt kuitenkaan häiritsevästi. Sellainen mielikuva on vaan ollut, että digiboksit ovat täysin äänettömiä. Kaapelikortin laitoin tilaukseen, kun häiritsee se, ettei Eurosport näy boksin kautta. Mitään bugeja tai onkelmia ei ole ollut. Ihan laadukkaan oloinen peli.
Et vaan osaa. Paina nuolinäppäimiä vasemmalle tai oikealle niin ei tartte selata kaikkia kanavia läpi :thumbsup: Itse ole kyseiseen kaapeli laatikkoon erittäin tyytyväinen ollut tähän asti:king:
Kiintolevyhän se siellä ääntä pitää, hiljaisempi se silti on kuin vanha videonauhuri. Sammuuko se levy tuossa Samsungissa jossain vaiheessa jos sitä ei käytä?
Mielestäni kokeilin kyllä tuota, mutta pitääpä testata uudestaan. Käyntiääni on yllättävän kova, muttei sentään häiritsevä. Mutta kyllä se ainakin yöksi tulee sammutettua, sen verran se hurisee. Vanha Humaxin CX-FOX oli todellakin käytännössä äänetön mutta mitä täältä lueskelin Humaxin uudesta 9200-kaapeliboksista niin sehän se vasta metelöi kuin kuivausrumpu.
Valmiustilassa laite on äänetön. Kun boksi on päällä, pyörii myös kovalevy/tuuletin koko ajan. En tiedä millainen hakutoiminto on Humaxissa, mutta Samsungissa pystyy ainakin lajittelemaan EPG:ssä näkyvät ohjelmat. Vaihtoehtoja taisi olla jotain 5 kpl. (urheilu, draama, uutiset jne.) Minulla ainakin aikajanalla siirtyminen tapahtuu niin nopeasti, kuin vaan ehtii nuolinäppäimiä painelemaan.
Voiskohan johtua mahdollisesti päivityksestä... Minulla on ohjelmaversio No. 7. Ei vaan viitsisi lähettää maan ääriin päivityksen takia:hitme:
Niin siis ihan ohjelman nimellä voi hakea. Milloin tulee vaikkapa Idolssia -> minä päivinä, mihin aikaan, miltä kanavalta ja haku kestää sekunnin. Ilman sitäkin pärjää, mutta kun siihen jo ehti tottua. Tuota Samsungin lajittelua en ole vielä testannut.