Samsung BD-D8500N ja BD-D8900N.

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana jate75, 08.04.2011.

  1. mm1987

    mm1987 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0

    Minulle tuli tuo uusin firmis eilen ja nyt ei sitten nauhoitus toimi. Ilmoittaa "odota hetki" teksti häviää ja nauhoitus ei ala.
    Eli en suosittele tuon lataamista.
    Mallihan on bd-8200.
    Laitoin samsungille postia asiasta.
     
  2. papali

    papali Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2002
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuolla uudella versiolla nauhoitukset ovat ainakin tänään toimineet, mutta nauhoitusten kelaus ei toimi kunnolla. 1x eteenpäin toimii ok, mutta kun vaihdan nopeammalle kelaukselle nauhoitus palaa alkuun. Mallina taitaa olla Bd-8500.
     
  3. mm1987

    mm1987 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla toimii kelaukset ja kaikki muukin ok. Nauhoitus ei toimi perkele!!
    Kyllä näissä vehkeissä on aina jotain vikaa. Ei pitäs ikinä päivittää jos kaikki pelaa.
    Aattelin että päivitys voisi nopeuttaa esim tuota smarthubia.
     
  4. papali

    papali Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2002
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. Inssi59

    Inssi59 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2011
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enpä taida tätä päivitystä ladata ainakaan toistaiseksi, kun ei mitään varsinaista vikaa tällä hetkellä tunnu olevan.
    Toisaalta, toivottavasti korjaava päivitys tulee pikaisesti, kun tuossa 1008.2 versiossa selvästi on moitittavaa.
     
  6. papali

    papali Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2002
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samsungilta tuli tällainen vastaus



    "Anteeksi tilanteesta, mutta vain viestisi jälkeen meille tuli tiedot, että tämä vika ilmestynyt päivitystä varten. Samsung jo tietää siitä ja tiedot tästä lähetetty Koreaan. Ei tarvitse huoltoa ja ei se ole vaarallista. Tässä tapauksessa pitäisi vähän odottaa, kun ilmestyy uusin päivitys versio, se korjaa vian. Kun päivitys ilmestyy, voit saada sen tästä:
    samsung.com/fi - tuki - syötä mallinumerosi tai hakusanat - lataukset - laiteohjelmistot - upgrade file

    Toivomme, että tästä on ollut teille apua. Jos tulevaisuudessa ilmaantuu
    muita kysymyksiä, älkää epäröikö ottaa meihin yhteyttä uudelleen."
     
  7. Inssi59

    Inssi59 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2011
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toivottavasti Samsungin ohjelmistokehityksessä ei ole tarvinnut tehdä säästöjä samaan tapaan kuin suomenkielisessä asiakaspalvelussa näyttää tapahtuneen...

    Taidanpa tosiaan odotella sitä seuraavaa päivitystä.
     
  8. Warlord

    Warlord Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    272
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käyttänyt aiempien digiboksien alla retkipatjaa estämässä laitteesta tasoon kohdistuvaa resonointia. Voiko tämän alle laittaa (ainakaan koko alalle) patjaa, koska tämähän "hengittää" pohjasta?
     
  9. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 767
    Saadut tykkäykset:
    489
    Itse pannut vissypullonkorkit Topparin mitättömien huovanpalasten alle lisäämään rakoa, liukkaathan nuo on, mutta kun toimii....
    Lidlin vissyn pullonkorkit on parhaita...

    T: Vesku
     
  10. Inssi59

    Inssi59 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2011
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minun pitää varmaan tilata lääkäriltä aika, sillä minä kuulen Sampastani hyvin hiljaisen hurinan lisäksi vain muutaman rasahduksen kun koneelle tarjoaa BD/DVD/CD-levyä tai kun sammuksissa olleen koneen käynnistää levyn ollessa sisällä.
    Sampan yläpuolella olevalla hyllyllä olevasta Toppari 5100 PVRt:stä en ole ikinä kuullut yhtään mitään muuten kuin Scartin tai Toslinkin kautta telkkarille tai vahvistimelle syötettynä.

    Elokuvan tai ohjelman hiljaisissa kohdissa voin tuon Sampan hurinan juuri ja juuri sohvalle asti kolmen metrin päähän kuulla (tai kuvittelen kuulevani) jos sitä vasiten alan kuulostella.
    Vai onko huonon kuulon lisäksi osaselitys Lundian massiivipuuhylly ja 80-vuotias hirsirunkoinen talo?
    Peltisessä tai muovisessa hyllyssä varmaan kuuluisi enemmänkin ääniä, mutta johan semmoiset hyllyt huoneessa pilaisivat äänentoistonkin.
     
    Viimeksi muokattu: 02.02.2012
  11. nape

    nape Guest Guest

    Liittynyt:
    13.01.2012
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivitin uusimpaan ohjelmaversioon, kun laite sitä tarjosi... No sen jälkeen on ilmennyt ongelmia, johtuuko sitten tuosta uudesta versiosta, en tiedä. Seuraavanlaista kuitenkin: kun laitteen käynnistää niin kovalevy surisee pitkän tovin (aikaisemmin sitä ei tehnyt), sama juttu kun laitteen sammuttaa; huomasin myös nuo "kelausongelmat", joita luulin vain ominaisuuksiksi; itsellä on myös Sampan televisio ja jostain kumman syystä se on käynnistynyt nyt muutamia kertoja itsekseen, itse boxi on kuitenkin lepotilassa; lisäksi muutaman kerran boxi on sammunut-käynnistynyt omatoimisesti.

    Kaikki edellä mainittu on siis sattunut päivityksen jälkeen.
     
  12. miikkaj

    miikkaj Guest Guest

    Liittynyt:
    30.08.2011
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla taas ei ole ollut päivityksen jälkeen mitään ongelmia Samsungin kanssa (D8500N). Tosin päivitys ei myöskään korjannut noita pikku bugeja mitä on matkan varrella kohdalle osunut. Eli esim. satunnainen itsensä buuttaaminen.

    Nyt tuli ekan kerran vastaan sellanen, että Samppa ei suostunut toistamaan DVD-elokuvasta ääniä ollenkaan. Saman levyn kun pisti PS3:een, toimi ihan kuin pitääkin. Ongelma oli vain siis tämän yhden tietyn elokuvan kanssa.

    Mutta mutta, toivottavasti nyt tulisi sellanen päivitys että muutama konkreettinen muutos tulisi. Toivomuslistaa...
    - Ilmoitukset alkavista tallennuksista läpinäkyviksi, eli ilmoitus ei peittäisi sillä hetkellä tulevaa ohjelmaa kokonaan
    - Guide vähän sulavammaksi. Vaikka sitten se pieni review-ruutu pois sieltä guidesta niin mahtuu muutenkin enemmän tavaraa ruudulle
    - Kanavaa vaihtaessa yläreunassa näkyisi mikä ohjelma kanavalta juuri silloin tulee - ei tarvisi infolla katsoa
     
  13. Inssi59

    Inssi59 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2011
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos tiedosta! Täytyy uudestaan harkita päivittääkö vaiko odottaako seuraavaa.
    Minä olen havainnut (firmis siis 1007.0) tämmoisen bugin; silloin tällöin kun olen puuhannut samaan aikaan jotakin Sampalla, niin tallennus ajastuksella tai kakella komentaen kyllä käynnistyy, mutta muutaman sekunnin kuluttua tulee ilmoitus "lähetysaseman tekijänoikeussyistä tallennusta ei voi tehdä...".
    Kun Sampan sammuttaa ja käynnistää uudestaan, niin samaisen kanavan tallennuksen saakin taas päälle ja ajastuksetkin toimivat.
    Tämän takia harkitsen vielä tuon 1008.2-versionkin lataamista.

    Mikä DVD mahtoi olla kyseessä?
    DVD:tä en itse ole juuri ollenkaan Sampassa käyttänyt, kun minulla on nykyisessä kotiteatterivahvistimessa DVD-soitin sisäänrakennettuna.

    Samat toivomukset minullakin. Lisäksi vielä mahdollisuus vaihtaa EPG-näkymä yhden kanavan ohjelmalistaksi.
    Ja takaisin useamman kanavan tietoihin, tietenkin!:p
     
  14. nape

    nape Guest Guest

    Liittynyt:
    13.01.2012
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyselin Samsungin tuesta noihin ongelmiini liittyen ja vastauksena (aika hyvällä suomen kielellä kuitenkin... ;) oli uuden päivityksen odottaminen. Oma laite meni kuitenkin sellaiseen tilaan, että en saanut sitä sammumaan, eikä se reagoinut enää muutenkaan mihinkään. Sitten sanoi tukikin, että enää ei ole kysymys ohjelmistopäivityksestä. Vein huoltoon...
     
  15. Tappari

    Tappari ent. taabari

    Liittynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    145
    Saadut tykkäykset:
    18
    Tuli tuo BD-D8900 hankittua myöhään viime keväänä ensimmäisessä T2 huumassa. Pölyyntyy nyt käyttämättömänä. Oikeastaan ainoa hyvä puoli tuossa vehkeessä on CI+ korttipaikka. Pystyi siirtelemään kortti/CI+moduliyhdistelmää tämän ja Sony KDL-52HX903 telkkarin välillä. Nuo muut radioliikkeen hyllyllä olevat HD-tallentimet on kai linkitettävä suoraan boksiin. Digiboksihan tämä ei ole. Yhdellä virittimellä olevalla Sonyn vastaavalla vanhalla DigiT-viritinvehkeellä pystyi sentään editoimaan tallenteet kiintolevyllä, jonka jälkeen ne voitiin polttaa boksissa olevalle DVD:lle. Tässähän tuo Blu Ray on täysin erillinen vehje. Nykyisin tämän "digiboksin" korvaa minulla Miraclebox 9 kahdella T2 virittimellä.
     
  16. mm1987

    mm1987 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nauhoitus ongelma poistui kun palautin tehdas-asetukset.
    Tuo kelaus ongelma on edelleen ja ilmeissti sitten korjaantuu uudella päivityksellä myöhemmin.
    Tänään huomasin sellaisen vian, kun nauhoitus on päällä esim mtv3, niin tv-viihteen maksukanavat ei näy.
    Kun nauhoituksen sammuttaa niin taas alkaa kanavat näkyä.
    Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan vikaan?
     
  17. Inssi59

    Inssi59 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2011
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä on ikävä kyllä Sampan ominaisuus, ei vika.
    MINKÄ TAHANSA kanavan tallennus estää korttia vaativien kanavien katselun (maksullinen tai "vapaa"), oli sitten kyse HD- tai SD-kanavasta.
    Edit: Siis tallennuksessa olevaa kanavaa voi tietysti katsella.

    CI+ periaatteessa mahdollistaa useammankin kanavan purkamisen ja tallennuksen samasta kanavanipusta.
    En vain tiedä, olisiko Sampan kovototeutuksessa jotakin, mikä tämän estää.
    Vai eikö tätä toimintoa ole vain saatu luotettavasti toimimaan (vielä, toivon) ja siksi jätetty pois ohjelmistosta.
     
  18. biopetri

    biopetri Guest Guest

    Liittynyt:
    16.02.2012
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on tullut uusi päivitys, jolla korjaantui toi kelausongelma. Boxi ei ite ehdottanu sitä vaan piti ite hakee se.
     
  19. jjtr

    jjtr Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.05.2011
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistähän tämä löytyy? Samsungin sivuilla on edelleen vain tammikuinen 1008.2.

    Edit: No nyt löytyi. Tuli siis normaalisti sampalla lataamalla netistä suoraan.
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2012
  20. Inssi59

    Inssi59 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2011
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivitin 1007.0 -> 1009.0
    En äkkiseltään huomannut ihmeempiä eroja toiminnassa.
    Valitettavasti on siis edelleenkin herkkä kieltäytymään tallennuksista, tulee vain se tekijänoikeusilmoitus.

    Tallennukset saa kuitenkin lopulta käyntiin, kun masiinan sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
    Ohjelmistossa on siis edelleen pientä epävakautta.
    Kuinka ajastusten kanssa nyt käy, jää nähtäväksi.